SoundChilds GOOGLE ja YAHOO uutisissa

331 posts, 17 pages, 174,522 views

MfLI

Posts: 502

#101 • • MfLI www.SoundChilds.net
Vielä sähköpostimainoksesta

Mikäli joku, joka on saanut postin ja haluaa ehdottomasti varmistua siitä, että tiedot on poistettu, ilman muuta helpoin tapa poistaa itsensä on tästä linkistä: http://www.soundchilds.net/send/thank_you/SC_myynti_poisto_listalta5.html

Vakuutan, että tiedot todella poistetaan. Prosessi on täysin automaattinen eikä siihen liity välikäsiä tai kolmansia osapuolia. Lisäksi vakuutan, että nyt lähetetty postitus oli ainutlaatuinen. Sähköpostia ei tulla käyttämään jatkossa. Koko lista tuhotaan joka tapauksessa parin viikon kuluessa. Sitä ylläpidetään vain, jotta henkilökohtaisten tietojen poistaminen sujuu virheittä.

Niinkuin aiemmin kirjoitin, olen vilpittömästi pahoillani mahdollisesti aiheuttamastani mielipahasta. Kiitos kaikille ajastanne sekä kommenteista - niin ruusuista kuin risuista.

Ystävällisesti,
-Mika Kotikoski
P :: Dual Deejays

Posts: 41

#102 • • P :: Dual Deejays

MfLI, 13.4.2005 13:20:

Hanke on TEKESin asiantuntijoiden, Helsingin Uusyrityspalvelun ja Työministeriön tutkima sekä Työministeriön valtaosin rahoittama.



Miten on mahdollista, että Työministeriö valtaosin rahoittaa tätä toimintaa?
Tätä mä en vaan voi ymmärtää..
MfLI

Posts: 502

#103 • • MfLI www.SoundChilds.net

WLH, 3.8.2005 13:33:
---
MfLI, 13.4.2005 13:20:

Hanke on TEKESin asiantuntijoiden, Helsingin Uusyrityspalvelun ja Työministeriön tutkima sekä Työministeriön valtaosin rahoittama.


---


Miten on mahdollista, että Työministeriö valtaosin rahoittaa tätä toimintaa?
Tätä mä en vaan voi ymmärtää..



En halua vaikuttaa ylimieliseltä, enkä missään nimessä vetää takaisin sanojan mitä tulee edellä esitettyyn anteeksipyyntööni tuon sähköpostin osalta, mutta siitä huolimatta itseäni kyllä melkoisesti ihmetyttää se, että täällä moni vastineen antaja on ideaani pelkästään kritisoinut, kun fleimeja eikä risuja ole muualta tullut.

Rehellisesti sanoen en todella oikein ymmärrä mistä nämä hyökkäykset johtuvat. Mutta se jäänee arvoitukseksi - enkä tietysti sillä rupea enempää päätäni vaivaamaan. Otos edustaa varmaankin alle 1% saamastani palautteesta.

Vilpitön ajatukseni on ollut kehittää systeemi jossa idean perustana on demoamisen yhdistäminen myyntimahdollisuuteen ja vielä vilpittömämpi ajatukseni oli halu edesauttaa indieskenen uusia kykyjä oman materiaalinsa esilletuomisessa. Mutta ilmeisti täällä olen tullut astuneeksi yksinkertaisesti liian monille varpaille.

-Mika
serotonot

Posts: 3,137

#104 • • serotonot Paul Easy

MfLI, 3.8.2005 14:38:
En halua vaikuttaa ylimieliseltä, enkä missään nimessä vetää takaisin sanojan mitä tulee edellä esitettyyn anteeksipyyntööni tuon sähköpostin osalta, mutta siitä huolimatta itseäni kyllä melkoisesti ihmetyttää se, että täällä moni vastineen antaja on ideaani pelkästään kritisoinut, kun fleimeja eikä risuja ole muualta tullut.


Mikä on se 'muualta'?

Missä muissa forumeissa olet "arvioittanut" tuota saittiasi, jos saa udella?

MfLI, 3.8.2005 14:38:
Rehellisesti sanoen en todella oikein ymmärrä mistä nämä hyökkäykset johtuvat. Mutta se jäänee arvoitukseksi - enkä tietysti sillä rupea enempää päätäni vaivaamaan. Otos edustaa varmaankin alle 1% saamastani palautteesta.


Niinpä. Turhia hyökkäyksiä, sun leiska ja saitin ulkonäkö muutenkin sekä tietysti käytettävyys on ihan huippuluokkaa. Eikähän tuossa laittomassa suoramainonnassakaan ole oikeasti mitään pahaa, ihmiset vain ovat nykyään niin herkkänahkaisia että kaikesta pitää valittaa

MfLI, 3.8.2005 14:38:
Vilpitön ajatukseni on ollut kehittää systeemi jossa idean perustana on demoamisen yhdistäminen myyntimahdollisuuteen ja vielä vilpittömämpi ajatukseni oli halu edesauttaa indieskenen uusia kykyjä oman materiaalinsa esilletuomisessa. Mutta ilmeisti täällä olen tullut astuneeksi yksinkertaisesti liian monille varpaille.


Mä olen pahoillani mutta jos 2000-luvulla joku kertoo kuinka hänen kaupallinen ideansa on "Ihan vilpitöntä avunantoa", niin suhtaudun kyseiseen väitteeseen lähinnä huumorilla. Moses is moses but business is business.

-Antti
Jussi Soro

Posts: 6,385

#105 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 3.8.2005 14:38:
Rehellisesti sanoen en todella oikein ymmärrä mistä nämä hyökkäykset johtuvat. Mutta se jäänee arvoitukseksi - enkä tietysti sillä rupea enempää päätäni vaivaamaan. Otos edustaa varmaankin alle 1% saamastani palautteesta.

Vilpitön ajatukseni on ollut kehittää systeemi jossa idean perustana on demoamisen yhdistäminen myyntimahdollisuuteen ja vielä vilpittömämpi ajatukseni oli halu edesauttaa indieskenen uusia kykyjä oman materiaalinsa esilletuomisessa. Mutta ilmeisti täällä olen tullut astuneeksi yksinkertaisesti liian monille varpaille.

-Mika


Sulla on jotenkin kummallinen kuva siitä että jengi jotenkin hyökkäis sua vastaan. Kyse ei ole kuitenkaan siitä, vaan yksinkertaisesti sun saittis on niin ruma, että nykyisenä webdesignin aikakautena mua ei ainakaan kiinnosta katsoa tollasta sekuntia pidempään. Tosta tulee ensimmäisenä mieleen sellaset sivustot, jotka sylkee 1000 pop-uppia ruudulle "enlarge your penis" jne. Toiseks sun bisnesideas on täysin hakoteillä. Tai olis, jos sen edes löytäis tuolta sivulta. Yksinkertaisesti sanottuna tota sivuston ideaa on täysin mahdotonta sisäistää minuutissa, joka on ehdoton maksimi tämäntyyppiselle sivustolle. Sen lisäksi en tajua miksi kukaan maksaisi saadakseen oman tuotteensa myyntiin, kun sen myynnistä ei tällä hetkellä ole mitään takuita, ja ilmaiseksi niitä saa laitettua tännekin? Kyllä sen biisin joku aina signaa, jos se vaan on hyvä.

Mua ainakin henkilökohtaisella tasolla alkaa pikkuhiljaa vituttamaan, että mun verorahojani tuhlataan tällaiseen pelleilyyn. Miksi olet pistänyt alunperin sen palaute- ja tukitopicin tänne jos et kerran yhdestäkään palautteesta ota onkeesi? Näytä mulle yksikin julkinen foorumi, jossa joku kehuu sun leiskaas, tai sun sivujas selkeiks? Mä väitän että sun kaikki väittees tosta asiasta on täysin tuulestatemmattuja, koska et oo vieläkään niitä toteen näyttänyt. Jos sun alkuperäisen topikkis idea oli toimia palautekanavana kehitysvaiheessa, miksei palaute mennyt perille? Eikö kannattaisi katsoa peiliin sen kymmenennen kielteisen palautteen jälkeen, ja palkata joku ihminen tekemään parempi layout? Vaikka sitten sillä rahalla, jolla implementoit noita pelejä tonne. Oikeesti. Perusasiat kuntoon ennen tollasia.

Turha kitistä täällä ettei muut ymmärrä sun saittis erinomaisuuttas jos et vaan osaa.
Karski

Posts: 6,049

#107 • • Karski Pomon kätyri

MfLI, 3.8.2005 14:38:
Mutta ilmeisti täällä olen tullut astuneeksi yksinkertaisesti liian monille varpaille.



Ääh.

Rakas lähimmäinen. Aivan vilpittömästi
voin todeta että tämä projektisi vaikuttaa
kyllä ihan oikealta flopilta eikä sellaiselta
mullistavalta bisnekseltä, joka saattaisi olla
kenellekään muulle yritystoimintaa harrastavalle
vakavaksi kilpailijaksi.

Jos joku on tätä projektiasi kehunut, niin
todennäköisesti kyseessä on 12 vuotias
candyraver arkansasista, ja siltä kohderyhmältä
et kyllä tule käpyä saamaan. Olen pahoillani,
ihan tosissani, että olet laittanut selkeästi
hirveän määrän aikaa ja rahaa tällaiseen
floppiin. Minua harmittaa myös, että huiman
oman visiosi viettelemänä olet selkeästi
täysin kykenemätön näkemään ettei tästä ainakaan
tässä muodossa toteutettuna tule koskaan
tulemaan hevon vittua.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

MfLI

Posts: 502

#108 • • MfLI www.SoundChilds.net

serotonot, 3.8.2005 14:59:
---
MfLI, 3.8.2005 14:38:
Mikä on se 'muualta'?

Missä muissa forumeissa olet "arvioittanut" tuota saittiasi, jos saa udella?

---

Mä olen pahoillani mutta jos 2000-luvulla joku kertoo kuinka hänen kaupallinen ideansa on "Ihan vilpitöntä avunantoa", niin suhtaudun kyseiseen väitteeseen lähinnä huumorilla. Moses is moses but business is business.

-Antti



Esimerkiksi Rent-A-Coder yhteisössä, josta myös olen valinnut kehitysyhteistyökumppanit. En niinkään muilta avoimilta forumeilta. Suomi.24.fi on ollut yksi, mutta sieltä ei palautetta juuri ole tullut. Jos ei hyvässä niin ei pahassakaan. Kehitystiimit jotka kilpailivat muutaman erikoisosa-alueen koodaamisesta pitivät poikkeuksetta ideaa erittäin mielenkiintoisena, eikä kukaan lytännyt leiskaakaan sen enempiä; jos joku niin katsoi asiakseen tehdä, niin kommentit olivat täysin asiallisia ja aina rakentavilla ehdotuksilla. Sellaisia en mielestäni ole täällä nähnyt muutamaa poikeusta lukuunottamatta.

Ajatukseni oli ennakkoon kertoa tästä nimenomaan suomalaisen yhteisön aktivisteille, jotta nämä saisivat alkuasetelmassa edun, mutta näen kyllä jo selvästi olleeni väärässä. Seikka , joka erityisesti oli työmisiteriön ihmisten mieleen. Mutta nyt voin todeta, että Ei olisi kannattanut - ei ainakaan täällä.

Mikäli ihmettelet miksi postasin tänne alunalkaenkaan, näytti siltä että täällä mainostaa muutama muuksin taho tavalla, joka ei ole käsittääkseni mitenkään sidoksissa ylläpitoon ja palaute näytti aivan asialliselta - eikä kirjoitteluun myöskään ylläpidon taholta puututtu. Samaa en voi sanoa omasta kokemuksestani. Vaihtoehtona olivat Mikseri ja Platinum, mutta siellä mainonta on selkeästi kielletty.

Mitä tulee businekseen kyseessä on aika kaksiteräinen miekka. Ne portaalit jotka antavat demota rajoituksetta ilmaiseksi, myös antavat kuuntelijoiden vapaasti ladata biisit itselleen. Kyseessä on nimenomaan suora rahastus niille tahoille, jotka mainostavat ko. saitilla, maksavat ylläpidolle liksat ja korjaavat hyödyn nuorten artistien jäädessä nuolemaan näppejään.

Tunnen muutamia tapauksia, jotka esim eräällä nimeltä maitsemattomalla suomalaisella demoportaalin latausmäärillä olisivat ansainneet pari kultalevyä.

Siinä olet oikeassa, että omassakin konseptisdsani todella on kyse bisneksestä, mutta jos vertaat sitä muihin vastaaviin; varsinkin siihen, kuinka kuinka tuotot jaetaan eri sidosryhmille olisin erittäin kiitollinen mikäli ilmoittaisit siitä vaikka tähän threadiin.

-Mika
nomic

Posts: 4,120

#109 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Saako tätä mainostaa toisilla foorumeilla? näin näkisi mitä mieltä muut ovat(klubbarissa jengi ei pahemmin lämpee, mutta itse kerroit että muualla jossain out of space jengi on ollut kiinnostuneita ja innoissaan), kummiskin maailmalla on paljon erilaisia ihmisiä.
En ainaskaan näe mitä haittaa asiasta on, jos murska-palautekin tulee vain kuulemma täältä pääosin, ja on kaikesta palautteesta se 1% *vink*
Karski

Posts: 6,049

#110 • • Karski Pomon kätyri

MfLI, 3.8.2005 15:37:
Kehitystiimit jotka kilpailivat muutaman erikoisosa-alueen koodaamisesta pitivät poikkeuksetta ideaa erittäin mielenkiintoisena, eikä kukaan lytännyt leiskaakaan sen enempiä; jos joku niin katsoi asiakseen tehdä, niin kommentit olivat täysin asiallisia ja aina rakentavilla ehdotuksilla.



Arvaa minkä takia? Koodaajalla ei ole minkäänlaista
kosketuspintaa siihen, mikä on toimiva liikeidea ja
mikä ei - johan sen kertoo sekin että ko. koodaajat
ovat rent-a-coderin tyyppisessä forumissa
tyrkyllä sen sijaan että tekisivät oikeita töitä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#111 • • Jussi Soro choon!

Tres, 3.8.2005 15:48:
Arvaa minkä takia? Koodaajalla ei ole minkäänlaista
kosketuspintaa siihen, mikä on toimiva liikeidea ja
mikä ei - johan sen kertoo sekin että ko. koodaajat
ovat rent-a-coderin tyyppisessä forumissa
tyrkyllä sen sijaan että tekisivät oikeita töitä.


Jonka lisäksi mä en ainakaan välttämättä ihan ensi töikseni menis haukkuun tulevan pomoni itse omin pikku kätösin tekemää leiskaa huonoksi. Voi olla että jää työsopimus tekemättä.
MfLI

Posts: 502

#112 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

nomic, 3.8.2005 15:44:
Saako tätä mainostaa toisilla foorumeilla? näin näkisi mitä mieltä muut ovat(klubbarissa jengi ei pahemmin lämpee, mutta itse kerroit että muualla jossain out of space jengi on ollut kiinnostuneita ja innoissaan), kummiskin maailmalla on paljon erilaisia ihmisiä.
En ainaskaan näe mitä haittaa asiasta on, jos murska-palautekin tulee vain kuulemma täältä pääosin, ja on kaikesta palautteesta se 1% *vink*



Ilman muuta saat. Mutta jos haluat siitä mahdollisesti jotain itse hyötyä, sinun kanattaisi nähdä se vaiva, että rekisteröidyt promootio-ohjelmaan (vaikka jollain feikillä nimimerkillä, aloitustasolla se ei maksa mitään - siis niin kannattaa toimia, mikäli pelkäät kasvojesi menettämisä asiayhteydessä).


Kiitos alustavasta mielenkiinnosta,
-Mika
MfLI

Posts: 502

#113 • • MfLI www.SoundChilds.net

Tres, 3.8.2005 15:48:
---
MfLI, 3.8.2005 15:37:
Kehitystiimit jotka kilpailivat muutaman erikoisosa-alueen koodaamisesta pitivät poikkeuksetta ideaa erittäin mielenkiintoisena, eikä kukaan lytännyt leiskaakaan sen enempiä; jos joku niin katsoi asiakseen tehdä, niin kommentit olivat täysin asiallisia ja aina rakentavilla ehdotuksilla.
---


Arvaa minkä takia? Koodaajalla ei ole minkäänlaista
kosketuspintaa siihen, mikä on toimiva liikeidea ja
mikä ei - johan sen kertoo sekin että ko. koodaajat
ovat rent-a-coderin tyyppisessä forumissa
tyrkyllä sen sijaan että tekisivät oikeita töitä.



Yhteistyökokoemukseni sieltä valitsemieni kumppanien kanssa on ollut erittäin miellyttävä, ja monet tahot ovat vaikuttaneet erittäin ammattitaitoisilta vaikken heidän kanssaan yhteistyötä tällä kertaa päätynytkään tekemään. Tyrkyllä siellä on todella aika monenlaista yrittäjää, mutta omaan kokemukseeni olen erittäin tyytyväinen.

-M
sts

Posts: 7,969

#114 • • sts Sama pyynti aitta!
w3orgin validaattori huutaa jo etusivulla 28 varoitusta.

Lisäksi tuon etusivun logon tapaisia tehtiin joskus Atariaikoina. JA SILLOINKIN HIENOMPIA.

Oikeasti tuo koko site näyttää juuri siltä kuin mb-netin esimerkki hirveimmästä sivusta ikinä.

Muutenki miksi vitussa etusivulla on käytetty iframeja? WTF?

Mitä ihmettä http://www.soundchilds.net/index.php tuolla sivulla tehdään IFRAMEILLA? C'mon joku roti. ton sivun tekee 1000x paremmin pelkällä tablella.

Nykyaikana nuo "opitimized FOR TÄMÄ HAISTAVITTUselain" pitäisi oikeasti olla jo kadonneet kun meillä on niinkin hienoja juttuja kuin standardit ja css.

Lisäksi nämäkin antavat tosi vakuuttavaa kuvaa :

<!--The following section is an HTML table which reassembles the sliced image in a browser.-->
<!--Copy the table section including the opening and closing table tags, and paste the data where-->
<!--you want the reassembled image to appear in the destination document. -->
<!--======================== BEGIN COPYING THE HTML HERE ==========================-->

Oikeasti tuo tausta väri on hirvein asia sitellä, jo sen muuttaminen parantaisi paljon.


No ehkä tajuat sitten joskus.

Ja kerta tuollaista sitee teet suosittelisin sinun tutustuvan näihin

http://www.mp3.com/
ja http://www.mikseri.net/

ja sitten miettiä miksi sitesi on vitu ruma, toimimaton ja hirveä.
MfLI

Posts: 502

#115 • • MfLI www.SoundChilds.net

mayah, 3.8.2005 15:47:
---
MfLI, 3.8.2005 15:37:
kommentit olivat täysin asiallisia ja aina rakentavilla ehdotuksilla. Sellaisia en mielestäni ole täällä nähnyt muutamaa poikeusta lukuunottamatta.

---


MITEN sanotaan rakentavasti: Leiska vaihtoon?

Kun ne kuitenkin on rumat sivut, joista on vaikeaa löytää linkkejä, väriyhdistelmät eivät toimi = silmiin sattuu kun yrität saada selvää sähkön sinisestä tekstistä harmaalla taustalla.

Pitääkö faktat pohjustaa punaisilla ruusun terälehdillä ja pumpulilla ennen kuin niitä sanoo ääneen?

(ps. se, ettei kukaan muu ole valittanut esim. sivujen ulkonäöstä EI tarkoita sitä, että he pitäisivät niistä, he eivät vaan ole valittaneet niistä.)



Ymmärrän täysin ongelmasi. Kaikkien linkkien pitäisi näkyä punaisina. Sähköpostissa esimerkiksi valitettavasti kävi se kömmähdys, että linkkien style jäi vakioksi, jolloin ne näkyvät useimmille sinisinä. Valitettavasti minulle ei ole siihen kuitenkaan välitöntä ratkaisua.

Kun sivuston rakentaminen alkoi oli jo aivan selvää, että marginaalisemmilla selaimilla tulee ongelmia; siksi päädyin ratkaisuun jossa pyrin mahdollisimman selkeään ulkoasuun IE:n käyttäjille joiden osuus tunnistetuista selaimista on edelleen lähes 80%.

Leiskan suhteen sinänsä pidän pääni. Ei sinun tarvitse mieleipidettäsi kaunistella. Muutama graafikko on tuota vilkaissut ja pitää sitä ihan ok:na. Täällä ne tahot jotka ovat kärkevimmin tuota kritisoineet ovat näyttäneen poikkeuksetta tummiin/siniharmaisiin yleissävyihin mieltyneiltä, mikäli heidän kotisivuillen olen profiilista linkin löytänyt. Sen suhteen ei siis kannata enempää juuri peistä taittaa. Makuasiat ovat makuasioita, enkä niistä sen enmpää jaksa kiistellä. Toki pahoittelen, mikäli käytökseni siten vaikuttaa ylimieliseltä - sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu.

-Mika
Karski

Posts: 6,049

#116 • • Karski Pomon kätyri

MfLI, 3.8.2005 16:02:
---
Tres, 3.8.2005 15:48:
---
MfLI, 3.8.2005 15:37:
Kehitystiimit jotka kilpailivat muutaman erikoisosa-alueen koodaamisesta pitivät poikkeuksetta ideaa erittäin mielenkiintoisena, eikä kukaan lytännyt leiskaakaan sen enempiä; jos joku niin katsoi asiakseen tehdä, niin kommentit olivat täysin asiallisia ja aina rakentavilla ehdotuksilla.
---


Arvaa minkä takia? Koodaajalla ei ole minkäänlaista
kosketuspintaa siihen, mikä on toimiva liikeidea ja
mikä ei - johan sen kertoo sekin että ko. koodaajat
ovat rent-a-coderin tyyppisessä forumissa
tyrkyllä sen sijaan että tekisivät oikeita töitä.

---


Yhteistyökokoemukseni sieltä valitsemieni kumppanien kanssa on ollut erittäin miellyttävä, ja monet tahot ovat vaikuttaneet erittäin ammattitaitoisilta vaikken heidän kanssaan yhteistyötä tällä kertaa päätynytkään tekemään. Tyrkyllä siellä on todella aika monenlaista yrittäjää, mutta omaan kokemukseeni olen erittäin tyytyväinen.

-M



Kun nyt tästä ammattitaidosta tuli puhe ja itsekin olen alalla,
niin katselinpa itsekin tuota saittisi lähdekoodia,
ja kuten sts:lle, myös itselleni pisti silmään se että
tuolla on esim. käytetty jotain mallikoodeja
HTML-opetusmateriaalista. Onko tämä nyt jonkun
palkatun koodaajan tuottamaa koodia?

Jaa niin, ja yksityiskohdista pikantteja olivat esim. erilaiset spacer.giffit
jotka yleensä kertovat siitä että tekijä ei osaa käyttää css:ää.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#117 • • Edited Karski Pomon kätyri

MfLI, 3.8.2005 16:12:
---
Leiskan suhteen sinänsä pidän pääni. Ei sinun tarvitse mieleipidettäsi kaunistella. Muutama graafikko on tuota vilkaissut ja pitää sitä ihan ok:na. Täällä ne tahot jotka ovat kärkevimmin tuota kritisoineet ovat näyttäneen poikkeuksetta tummiin/siniharmaisiin yleissävyihin mieltyneiltä, mikäli heidän kotisivuillen olen profiilista linkin löytänyt. Sen suhteen ei siis kannata enempää juuri peistä taittaa. Makuasiat ovat makuasioita, enkä niistä sen enmpää jaksa kiistellä. Toki pahoittelen, mikäli käytökseni siten vaikuttaa ylimieliseltä - sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu.



Kysehän ei siis ole vain väreistä,
vaan ihan yleisistä käytettävyysseikoista.
Tekstin asettelusta, linkkien korostamisesta,
tekstityyleistä, toiminnallisten elementtien
ryhmittelystä ja sijoittelusta. Nyt esim. leipätekstin
ja erilaisten linkkien välillä ei ole oikeastaan
mitään selkeää eroa. Itseasiassa tekstistä
pitkin saittia on hyvin hankala erottaa, missä
kohtaa sivua on minkäkin tyyppisiä toimintoja.
Ainoa kiinnekohta ovat yläreunan linkit,
joita ei tahdo kunnolla edes erottaa värikukerruksen
keskeltä, ja nämä linkit puolestaan ohjaavat
toimintoja saitilla niin yleisellä tasolla, että pidemmälle
navigoimisessa esim. kaupan puolella niistä
ei ole mitään iloa: käyttäjä on täysin ulalla seuraavat
minuutit klikattuaan store-linkkiä ja joutuessaan
lukemaan sekavasti esitetyt ohjeet, ja internetissä
kaikki minkä selvittämiseen menee yli minuutin
on liian vaikeaselkoista.

Jne, yksityiskohtaisen palautteen antaminen
leiskasta on turhauttavaa, koska niin moni
perusasia on pielessä. Siksi ymmärränkin
hyvin, että tietyntyyppiset ihmiset tyytyvät mielummin
toteamaan että 'se on ok' kuin setvimään
alusta alkaen uudestaan tällaista Gordionin solmua.

Nyt ei puhuta siis makuasioista, minkä
ymmärtäisit jos olisit keskustellut
ammattigraafikon kanssa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#118 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 3.8.2005 16:12:
Kun sivuston rakentaminen alkoi oli jo aivan selvää, että marginaalisemmilla selaimilla tulee ongelmia; siksi päädyin ratkaisuun jossa pyrin mahdollisimman selkeään ulkoasuun IE:n käyttäjille joiden osuus tunnistetuista selaimista on edelleen lähes 80%.

Leiskan suhteen sinänsä pidän pääni. Ei sinun tarvitse mieleipidettäsi kaunistella. Muutama graafikko on tuota vilkaissut ja pitää sitä ihan ok:na. Täällä ne tahot jotka ovat kärkevimmin tuota kritisoineet ovat näyttäneen poikkeuksetta tummiin/siniharmaisiin yleissävyihin mieltyneiltä, mikäli heidän kotisivuillen olen profiilista linkin löytänyt. Sen suhteen ei siis kannata enempää juuri peistä taittaa. Makuasiat ovat makuasioita, enkä niistä sen enmpää jaksa kiistellä. Toki pahoittelen, mikäli käytökseni siten vaikuttaa ylimieliseltä - sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu.

-Mika


*päänseinäänhakkaamishymiö*

Marginaalisemmilla selaimilla???

Siis mikä vitun järki on tehdä jollekin browserille spesifistä koodia, kun on olemassa mm. css ja validit koodaustavat?

Kyllä huomaa ettet ole palkannut ketään koodamaan, ei tosta koodista vois kukaan mitään maksaakaan. Sama pätee leiskaan.

Ettet vaan nyt olis pistäny työministeriön hilloja omaan taskuun ja kattonu jostain php-koodauksen alkeiskirjasta hiukan malleja et miten tehdään "hello world"?
ETJ

Posts: 1,229

#119 • • ETJ Failed specimen
En tunne sinua henkilönä, en tiedä sinusta mitään, joten tämä ei ole hyökkäys itseäsi kohtaan. Tämä on pelkkää kritiikkiä sivujasi kohtaan.

Meikäläisellä ei ole minkäänlaista hajua, muutaman kymmenen minuutin lukemisen jälkeen, mitä sivusi oikeasti edustavat. kenelle? Miksi? Miten? ...

Sivun tulisi olla helposti silmäiltävä, mitä se ei ole. Kokanaiskuvaa sisällöstä en saanut hahmotettua mitenkään, saatikka helposti, mitä sen tälläisissä tapauksissa tulisi olla. Otsikot ja väliotsikot jäivät huomaamatta, kun en osannut erottaa niitä kymmenestä eri fonttikoosta enkä neljästä eri tekstisävystä. Perustekstin koko on vakiona aivan liian pieni. Yrittäessäni lukea pientä tekstiä, osa silmistä yrittää tutkia tarkasti sisältöä, mutta osa vastaan ottaa reunoilta kirkkaita 3d-mäisiä (70-luvun verhojen kaltaisia) oranssisia kuvioita, jotka saavat silmät katsomaan kieroa. Yhdellä sivulla on aivan liian paljon tekstiä. Logo ei sovi muutenkaan räikeisiin sävyihin yhtään. .:blah blah blah:. tekee sivusta vain halpamaisen, ehkä haluat käyttää siellä vielä hymiöitäkin :D :) :( Jotenkin näiltä sivuilta puuttuu kaikki viestinnän perusasiatkin.

Itse ainakin haluaisin palvelun olevan helposti silmäiltävä, hakuluettavissa oleva ja ekstensiivisesti luettavissa oleva. Tossa on jokin meikäläistä kiinnostava otsikko - ahaa - se käsittelee tuollaisia asioita - luenpa sen kunnolla. Nyt lähinnä Intro-sivu on sekamelska, jota joutuu lukea intensiivisesti kuitenkin loppujenlopuksi muistamatta yhtään mitään sisällöstä. Taustan tulee olla vaalea ei kirkas. En pysty keskittymään kirjaankaan, jos taustalla pyörii karuselli.

....etc etc etc jatketaan joskus, kun on enemmän aikaa avautua, mutta nykyisellä layoutilla ja opastuksella sisältöön homma ei tule toimimaan.

-Erno
MfLI

Posts: 502

#120 • • MfLI www.SoundChilds.net

Specimen, 3.8.2005 16:43:

Itse ainakin haluaisin palvelun olevan helposti silmäiltävä, hakuluettavissa oleva ja ekstensiivisesti luettavissa oleva. Tossa on jokin meikäläistä kiinnostava otsikko - ahaa - se käsittelee tuollaisia asioita - luenpa sen kunnolla. Nyt lähinnä Intro-sivu on sekamelska, jota joutuu lukea intensiivisesti kuitenkin loppujenlopuksi muistamatta yhtään mitään sisällöstä. Taustan tulee olla vaalea ei kirkas. En pysty keskittymään kirjaankaan, jos taustalla pyörii karuselli.

....etc etc etc jatketaan joskus, kun on enemmän aikaa avautua, mutta nykyisellä layoutilla ja opastuksella sisältöön homma ei tule toimimaan.

-Erno



Ok.

Saanko kysyä aloititko täältä (myyjä-promoottori)? http://www.soundchilds.net/intro/index.htm
vai täältä (ostaja)? http://www.soundchilds.net/intro/buying_at_soundchilds.htm

Pitänee vieläkin yrittää jotenkin selkiyttää ihmisten ohjaamista noille sivulle ihan alkuun.

-Mika