Kuinka tehdä ylimääräistä rahaa?

118 posts, 6 pages, 43,058 views

DiamonDie

#61 • • DiamonDie mediahippi
En huomannut kenenkään vielä ehdottaneen tätä. Jos kerran haluat pitää kaksiosi, mitä jos hankkisit sinne alivuokralaisen (olettaen, että vuokranantaja tähän suostuu)?
onni3mk

#62 • • onni3mk Onni on.

jorkki, 13.4.2005 23:47:
Varamiespalvelu tosin repii kaikilla mahdollisilla keinoilla rahat pois työntekijöiltä, maksaa kohtuullisen huonoo palkkaa ja on paska työnantaja *dissaa*. Mutta eipä oo paljon hehkeempiä töitä muualtakaan löytyny *uuh*

Mä oon Baronalla, sitä kautta saa lähinnä varastoduunia, tai semmoseen mä ainakin hain. Palkka on hyvä, eikä ne mua ainakaan vielä oo riistany mitenkään.
Ite oon ollu nyt puoltoista kuukautta kokopäivä työssä 7-15, mut kyl sieltä pitäs hoituu keikkaluontosta duuniaki ja osa-aikasta myös.

--
Onni on.

remotion

#63 • • Edited remotion nostatus guru
jos haluaa/osaa raksaduunia ni tein just serkulle sivut www.vahaketo.fi on osoite ja varmaan kun firman toiminta alkaa ihan just nyt niin ottavat mielellään töihin. ;)

edit: ei oo näköjään vielä avattu mutta aukeaa piakkoin.
hrdkvr

#64 • • hrdkvr KURGO

akir0, 14.4.2005 12:56:
---
hardikaveri, 14.4.2005 12:53:
niin ja jos on pikkurahasta puute nini luovuta verta/spermaa (jos olet mies)

---

Suomessa ei tietääkseni makseta ainakaan verenluovutuksesta. Spermanluovutuksen kohdalla en asiasta ole ihan varma, mutta muistelisin, ettei siitäkään.

verenluovutuksesta saa ilmaiset safkat... joissain spermapankeissa maksetaan tuohta ja jopa urbaanilegenda eli pilsujen testipopsintakin on oikeasti totta ja siitä tienaa kans vähä ekstraa.. <-(tosta oli aikoinaan lehdessä juttua)

--
-keep it hard-

coolcat82

#65 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
...pilsujen testipopsinta= 25/haastattelu... en tosin ite syö. Tiedänpähän vaan. Tai kai se riippuu mitä muroja sitä oikeen syö..? *muhaha*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

#66 • • pia^^ Guest
Ite teen päivätyön lisäks yötyötä ja sit kaikkii muit lyhyit hommii, esim. lasten hoitoo. Ja se toinen keino on tosiaa säästäminen *nauru*
AiDoN

#67 • • AiDoN elukka
---

Varamiespalvelusta (ja muista vastaavista) saa tosiaan yllättävän helposti töitä. Ite oon ollu reilut pari kuukautta niitten kautta töissä yhdessä firmassa..
Varamiespalvelu tosin repii kaikilla mahdollisilla keinoilla rahat pois työntekijöiltä, maksaa kohtuullisen huonoo palkkaa ja on paska työnantaja *dissaa*. Mutta eipä oo paljon hehkeempiä töitä muualtakaan löytyny *uuh*
[/quote]
mulla ei oo tähän mennessä ollu valittamista...muuttokeikoista saa yleensä 9e/h,
ihan jeez liksa vaikka joutuuki vähän rehkimään...

--
*pahis*

Lyylikki

#68 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Vai että töitä sitä pitäisi rahansa eteen tehdä *nauru* No ei vaan...aika lailla samanlaisia keinoja mäkin olin jo ajatellu.

Tosiaan kaapeissa pyörii paljon kaikkee ylimäärästä, joten kirpparille nyt ainakin täytyy lähteä. Olin ajatellu roudata vanhat vaatteet UFF:ille, mutta eihän siinä nyt ole mitään järkeä.

Onkos kukaan muuten ollu poimimassa marjoja tai sieniä, noin niinkun ansaitsemis mielessä? Voikos sitä tehdä sillee päivähommana esim. viikonloppuna? Toisaalta mä en kyllä tunne paljoo sieniä, mutta eikös italialaiset maksa tateista ihan hillittömästi ja ehkä mä tatit just ja just tunnistaisin *vink*
#69 • • Equalizer Guest

Lyylikki,

Onkos kukaan muuten ollu poimimassa marjoja tai sieniä, noin niinkun ansaitsemis mielessä? Voikos sitä tehdä sillee päivähommana esim. viikonloppuna?

Kyllä voi*joo*
Janne

#70 • • Janne kipee ukkeli
Juu eipä sitä oikein työnteolta voi välttyä, jos haluaa rahaa. Ilman koulutusta saatavilla olevat työvaihtoehdot ovat täällä jo listatut melko kattavasti. Voisin lisätä listaan vielä oman opiskeluajan duunini RAY:n pelinhoitajana - siisti ja mukava sisätyö, johon kuului yllättävän hyviä luontoisetuja. *hihu*

Joku mainitsikin, että arvopaperisijoittaminen/-säästäminen voisi olla varteenotettava vaihtoehto - suosittelen lämpimästi, tosin jos rahaa ei ole tarpeeksi elämiseen niin säästäminen lienee mahdotonta. Hyvänä puolena tuossa on se, että hommaa voi tehdä mistä vaan, eikä kauppatavaraa tarvitse liikutella fyysisesti. Jonkinlainen osto- ja myyntitoiminta yleensäkin lienee niitä helpoimpia tapoja saada rahaa tekemättä ylettömästi työtä.

Taiteen tekeminen voi onnistuessaan lyödä käsittääkseni hyvin leiville, mutta lahjoja tarvitaan ja kyllä se taiteilukin voi työstä käydä. Helsinkiin saapuvia turisteja voisi kesällä pystyä rahastamaan vähän heikommallakin tekeleellä - sitähän etelän maissakin tehdään. *juonittel*
hallucinogen

#71 • • hallucinogen Edain
Kämppis pelaa online-pokeria kun ei saa kelalta opintotukea ja duunit ollu tosi vähis, kai se voitolla on mut toi ei ehkä niitä varmimpia ansaitsemismuotoja kyllä ole.

--
pikku-*possu*

kilobitti

#72 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno
Parhaat (ja lähes ainoat) tavat rikastua taitaa olla on
-perinnön saaminen
-oman hyvin menestyvän yrityksen myyminen

tietty on nämä lotto- ja optiovoitot, mut niitä ei kovin hirveästi jaella...

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

#73 • • ville olen oikeasti ujo

kilobitti, 19.4.2005 09:41:
Parhaat (ja lähes ainoat) tavat rikastua taitaa olla on
-perinnön saaminen
-oman hyvin menestyvän yrityksen myyminen

tietty on nämä lotto- ja optiovoitot, mut niitä ei kovin hirveästi jaella...

Kyllä rikastua voi myös työnteolla, esimerkkinä kallispalkkaiset lakimiehet tai esim kirurgit. Tosin noihin ammatteihin pääseminen vaatii aika paljon persettä. Ja omasta yrityksestä voi saada rahaa myös ennen myyntiä :)
kilobitti

#74 • • kilobitti 1-2-3 techno

ville, 19.4.2005 10:03:
Kyllä rikastua voi myös työnteolla, esimerkkinä kallispalkkaiset lakimiehet tai esim kirurgit. Tosin noihin ammatteihin pääseminen vaatii aika paljon persettä. Ja omasta yrityksestä voi saada rahaa myös ennen myyntiä :)

Tarkoitin rikastumista, en vaurastumista*nauru* mut jep, pointtia on*vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Steven Hoaks

#75 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Lene, 19.4.2005 11:22:
Unohdit

- mennä rikkaisiin naimisiin ja kikkailla tarpeeksi hyvin *nauru*

Toi ei onnistu kun naisilta *uuh*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

MfLI

#76 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net
Tuli mieleen mainosmallin hommat. Jos on vähänkään persoonallisuutta -niinkuin monilla on täällä Klubbarissa- niin kannattaa ainakin yrittää.

Itse olin DNAn hommissa repimässä rahaa takkaan, hiekottamassa timanteilla ja kankkusessa päivällispöydässä. EURO 1k (-verot) päivän hommista per sessio eli ei todella paha.

Nää on kuitenkin satunnaiseksi sopivia hommia. Jos rupeaa castingeissa ravaamaan enemmän saa kyllä varmaan muutamassa käydä, joten varsinainen työ onkin siinä - ei itse kuvauksissa.

Lisäksi kuvaukset on todella hauskaa hommaa edellyttäen, että mainos jota tehdään on ok.
=M=
Steven Hoaks

#77 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Ana-5000, 14.4.2005 14:08:
Siin on vaan se kehno puoli, et noi ohjelmatoimistot edellyttää omaa levylaukkua, et pitää kans sit varautuu pistämään omista rahoista joihinki uusimpiin radiohitteihin rahaa. Mua ainakin sylettäis ostaa palka jotain Aguileraa ihan vaan et voin tehä duunini :(

Tietyille levy-yhtiöille vaan erittäin asiantunteva kirje ja selitys itsestäs niin saat kaikki hitit promona postissa *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

#78 • • Dorka Guest

myöskin dj:ksi voisit päästä jonkin ohjelmatoimiston kautta, palkka on hyvä keikkaa vaan viikonloppuisin tai silloin kun sulle sopii ja toisinaan tarjotaan tuplapalkkaa jos tulee kiiretilanne ja sillee. Jos on nainen ja osaa jotenkuten soittaa ni varmasti pääsee johonkin baariin soittelee naisdj:t on vielä niin harvassa...

...mjaa, kaverit soitteli DTM:ssä, Roballa ja muissa perus baarijuottoloissa ja ei kyllä ansiot kovinkaan kaksiset ole ohjelmatoimiston kautta. Silloin, kun oli markka-ajat niin puhuttiin 500mk / ilta tuntumassa. Normaalisti vielä siellä joutuu tulemaan tuntia aikasemmin, kun rafla aukee ja osa joutu vielä laskemaan kassaa illan jälkeen joten duunipäivän pituus 6-7 tuntia sekä vielä levyt samasta tilistä vielä niin ei kyllä ole hääppönen tili varsinkin, kun eihän sitä tehdä kun kerran kaksi viikossa.
Aziz Combat Fighter

#79 • • Aziz Combat Fighter

Dorka, 19.4.2005 12:03:
---
myöskin dj:ksi voisit päästä jonkin ohjelmatoimiston kautta, palkka on hyvä keikkaa vaan viikonloppuisin tai silloin kun sulle sopii ja toisinaan tarjotaan tuplapalkkaa jos tulee kiiretilanne ja sillee. Jos on nainen ja osaa jotenkuten soittaa ni varmasti pääsee johonkin baariin soittelee naisdj:t on vielä niin harvassa...
---

...mjaa, kaverit soitteli DTM:ssä, Roballa ja muissa perus baarijuottoloissa ja ei kyllä ansiot kovinkaan kaksiset ole ohjelmatoimiston kautta. Silloin, kun oli markka-ajat niin puhuttiin 500mk / ilta tuntumassa. Normaalisti vielä siellä joutuu tulemaan tuntia aikasemmin, kun rafla aukee ja osa joutu vielä laskemaan kassaa illan jälkeen joten duunipäivän pituus 6-7 tuntia sekä vielä levyt samasta tilistä vielä niin ei kyllä ole hääppönen tili varsinkin, kun eihän sitä tehdä kun kerran kaksi viikossa.

Älä quottaa mun nimellä jos quottaat toisen tekstiä, prkl...
John

#80 • • John Lauma

martina
mä olin puol vuotta vikingillä ja en kyllä tykänny... kamalat pomot, pelkästään huus ja haukku meitä kaikkia, ku ne oli ite varmaan jo niin turhautuneita siihen hommaan. ei ollu kauheen motivoivaa.

Ai vitsit! Olen tuota hommaa tehnyt opiskelujeni alkuaikana yhteensä 7 viikkoa. Päivääkään en kadu että syntymäpäivänäni soitin ja ilmoitin etten enää tule töihin.

martina
sitte oli aina hirvee kiire päästä pois laivasta ku viimiseen asti joutu tekee töitä, monesti porukkaa jäi sinne! ilman tavaroitaan tietenkin... *igor*

Ja jokaiselle joka jäi laivaan tehtiin hyvin selväksi että hän oli tahallaan jäänyt sinne firman keltainen paita päällä, kaikki omat kamat satamassa pikku kopissa, koska halusi lähteä risteilylle. Ja sai kiittää onneaan ettei laivayhtiö veloittanut matkasta...

martina
vessaharjaa kannattaa kohdella kuin kukkaa kämmenellä, sillä siitä tulee sun tehokkain ase iljettäviä kännisiä äijjänkäppänöitä vastaan. ja niitä siellä riittää....

Tällaista en joutunut miespuolisena kokemaan, mutta voin hyvin kuvitella... *igor*

martina
ja se on kumma miten jokatoisessa hytissä on joko paskat, kuset, veret tai purjot juuri siinä vessanpöntön VIERESSÄ lattialla... mahtaa keikkua se laiva kovasti... *hih*

Aah, oksennuslisät! Tuplasi sentään työvuorosta saadun palkan...

martina
ja työajasta ei ikinä voi mennä takuuseen. jos laiva on myöhässä, niin paska juttu. muutamat iltasuunnitelmat menny ihan metsään ku laiva on suvainnut saapua vasta yhden aikoihin yöllä sen kello kahdeksan(vai koska se nyt saapuikaan) sijaan. ja odotteluajaksi ei saa lähteä kahville tai muuta vastaavaa.

Eikä odottelusta saanut edes palkkaa! *hmph*

Ja sit ne tullin äijät! Voi elämä jos olit kerran unohtanut kulkulupasi vaikkapa taskuun! Sitä huudon määrää että "pitää olla selkeesti näkyvillä, ei oo kyllä mitään asiaa tullialueelle ilman sitä!!!"

Laivasiivous - haastavaa työtä miellyttävässä ilmapiirissä!

--
Fancy some cheese, Gromit?