Kuinka tehdä ylimääräistä rahaa?

118 posts, 6 pages, 43,067 views

mekaanikko

#21 • • mekaanikko don selecta

Apo, 13.4.2005 13:49:
Jos tarvitsisin kakkosduunia niin ottaisin sellaisen jossa saa liikuntaa, esim lehtien jako tai fillarilähettihommat.

Kuulemani mukaan fillarilähettihommat kannattaa naispuolisten unohtaa ellei ole kilpapyöräilijän kondis. Toi on helvetin fyysistä duunia ja palkka maksetaan suoritepohjaisesti. Ja parhaat (lyhimmät) keikat saa ne jotka muutenkin pystyvät tekemään eniten/nopeimmin. Ex-mimmifrendini joka mm. harrastaa kestävyysjuoksua eli kunto on suht kova jäi about 5 euron tuntipalkoille kun muutaman kuukauden fillarilähetin hommia teki, ihan vaan siksi että fysiikka ei mahdollistanut parempaa työsuoritusta. Ja joka ilta aivan puhti aivan totaalisen pois ja safkaan meni paljon enemmän rahaa kuin normaalisti (kaloreita palaa -> pitää syödä enemmän).

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Lost-Soul

#22 • • Lost-Soul los pallos

hardikaveri, 13.4.2005 15:08:
---
LoFi, 13.4.2005 14:56:
---
hardikaveri,

sit puuttu vaan ammattitaito kyseiseltä alalta

---

eh?

Siis en tarkoita varamiespalvelulla vaan niitä rakennustyömaalle avustavia henkilöitä välittäviä toimistoja, vaan sellasia joka alan hommiin välittäviä toimistoja

---

joo mut niisäkin pitää olla jo kokemusta tulevista duuneista....

kovin usein ne ei välitä "helppoja duuneja" kun ne menee muutenkin kaupaksi...

Kyl siel on hyvin paljon "helppoja duuneja", joihin pääsee todella helposti. Monille yrityksille se rekrytointipuuha on piikki lihassa ja siirretty juuri näille reppufirmoille. Tosin hommat ovat silloin juuri 2kk mittaisia.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jussi Soro

#23 • • Jussi Soro choon!

Lost-Soul, 13.4.2005 16:59:
Kyl siel on hyvin paljon "helppoja duuneja", joihin pääsee todella helposti. Monille yrityksille se rekrytointipuuha on piikki lihassa ja siirretty juuri näille reppufirmoille. Tosin hommat ovat silloin juuri 2kk mittaisia.

Jos edes niinkään pitkiä. Meillä ainakin pompoteltiin vuokratyövoimaa ihan helvetisti, koskaan ei tiennyt oliko seuraavana päivänä töitä jne...
Lost-Soul

#24 • • Lost-Soul los pallos

JussiS, 13.4.2005 17:00:
---
Jos edes niinkään pitkiä. Meillä ainakin pompoteltiin vuokratyövoimaa ihan helvetisti, koskaan ei tiennyt oliko seuraavana päivänä töitä jne...

Juups.. Itse siis laitoin keskimääräsen maksimiajan tohon (näin mutu tuntumalta). Pahimmassa tapauksessa on päivän keikkoi ja aina seuraavasta keikasta tulee puhelu 1,5h aikasemmin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

whispering

#25 • • Edited whispering Super Juusto
Siivoaminen. Löytyy yleensä ilta, päivä ja/tai viikonloppu töinä, riippuen paikasta. Eli soittele siivous firmat läpi. L&T kans mun tietääkseni ettii koko ajan siivoajia. Työn vaativuus/palkkaus riippuu ihan paikasta. Siivoomista ei kuitenkaan ihan huonolla palkalla kannata ruveta tekemään. Varsinkin jos joutuu kunnolla raatamaan, paitsi tietty jos tosissaan tarvit sen paikan.

Soita kans paikallisten sairaalojen sijaisvälityksiin ja pyydä sairaala-apulaisen / laitoshuoltajan / lähetin töitä. Tosin noi paikat on varmaan menny jo alkuvuodesta. Mut jos tunnet jonkun sieltä, niin mahdollisuudet päästä töihin on paljon paremmat.
hemuz

#26 • • hemuz kätevä emäntä
Mä oon just para-aikaa töissä varamiespalvelun kautta rautian kassalla. Oli jääny paperit lojuu sinne ja soittivat 1,5kk keikalle. Mielummin siellä ku jossai provikkapuhelinmyynnissä (tosin sielläki oon viel sillo tällönjoskus). Siellähän täytetään koulut ja työkokemukset ja osaamiset sinne lapulle ja ne soittelee sulle duunii mihi sopisit. *hymy*
#27 • • . Guest
Olisihan noita moniakin keinoja jos vaan haluisi mutta en kyllä
laillisia tiedä muuta kuin työn tekeminen/ylityöt...:)
Termiittien kuningas Tilli

#28 • • Termiittien kuningas Tilli Asyleum Laboratory ja Seikkailevat Nintendomiehet

SamHard, 13.4.2005 19:39:
Olisihan noita moniakin keinoja jos vaan haluisi mutta en kyllä
laillisia tiedä muuta kuin työn tekeminen/ylityöt...:)

lotto

--
Menkää tekin kuplan sisään!

Termiittien kuningas Tilli

#29 • • Termiittien kuningas Tilli Asyleum Laboratory ja Seikkailevat Nintendomiehet
Kelailin tässä taannoin että oliskohan se laillista pistää ittensä myyntiin eBayn tyyliseen mestaan..? Siis ihmiskauppa toki on laitonta mut jos vaiks laittais hiuksensa sinne myyntiin ja koko muu ukko seurais siinä sivussa niitten mukana..? Toisaalta, mun tuurilla mä päätyisin joko jollekkin kaksmetriselle kiinalaiselle väkivaltahomolle tai sit mahdollisesti satakuuskyt kiloselle Floridalaiselle bisnes ukolle X-rated orjaks...

Noin sitä tehdään ylimääräistä rahaa pojat ja tytöt *vink*

--
Menkää tekin kuplan sisään!

mehukatti

#30 • • mehukatti dude
kaappiin hamppuviljelmä?
Illustrator

#31 • • Illustrator
Vaihda työpaikkaa, tai kouluta itseäsi lisää ja vaihda sitten työpaikkaa.*justjoo*
Saara

#33 • • Saara #2970

hardikaveri, 13.4.2005 14:27:
---
LoFi, 13.4.2005 13:56:
---
Lyylikki, 13.4.2005 13:16:
Onkos kenelläkään ideoita, kuinka rahatilannettaan voisi kohentaa.
---
Nykyäänhän on noita "varamies" palveluita? kenties sieltä löytyis jotain sopivaa duunia. En ole kyseisiä firmoja kokeillut, mutta ehkäpä sieltä löytyis apua.
---
sit puuttu vaan ammattitaito kyseiseltä alalta

Olin töissä Staffpointilla ja tein vapaapäivinä ja iltoina Alepan kassoilla tuurausta. Siihen ei tarvitse kokemusta, sut opetetaan siihen. Aikaisempi kokemus kaupasta on plussaa. Töitä voi ottaa silloin kun sinulle sopii.

Mielestäni sopiva iltaduuniksi opiskelijoille ja muille jotka haluaa toisen duunin aikaisemman ohelle. Voin antaa sulle yhen Staffpointin tädin numeron jos haluat ni vaik privassa.

Kyl se siitä :)

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

MfLI

#34 • • MfLI www.SoundChilds.net

Termiittien kuningas Tilli, 13.4.2005 19:45:
Kelailin tässä taannoin että oliskohan se laillista pistää ittensä myyntiin eBayn tyyliseen mestaan..? Siis ihmiskauppa toki on laitonta mut jos vaiks laittais hiuksensa sinne myyntiin ja koko muu ukko seurais siinä sivussa niitten mukana..? Toisaalta, mun tuurilla mä päätyisin joko jollekkin kaksmetriselle kiinalaiselle väkivaltahomolle tai sit mahdollisesti satakuuskyt kiloselle Floridalaiselle bisnes ukolle X-rated orjaks...

Noin sitä tehdään ylimääräistä rahaa pojat ja tytöt *vink*

Yksi kaveri myi eBayssa mainostilaa otsastaan. Siis hennalla huutokaupan voittajan logo otsaan ja baanalle - asui muistaakseni NYCissa. En tiedä miten skaba päättyi, mutta viimeisen kerran kun itse näin saldon se oli jo yli 20k taaloissa ja kys oli about 1 kk manostamisesta... Ei paha *iloinen*

Vakavasti: Provikaduunia pelkäämättömille tarjoan omaa ideaani joka lähtee nyt keväällä käyntiin. Lisätietoa threadissa:http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=38619 (tällä hetkellä kyllä vasta haetaan beta-testaajia ja promoottoriksi/omia tuotteitaan myyväksi jäseneksi on mahdollista liittyä kun palvelu saadaan testattua ja liveksi).

Regs,
-Mika
jeesboks

#35 • • jeesboks p u p u

whispering, 13.4.2005 17:39:
Siivoaminen. Löytyy yleensä ilta, päivä ja/tai viikonloppu töinä, riippuen paikasta. Eli soittele siivous firmat läpi. L&T kans mun tietääkseni ettii koko ajan siivoajia. Työn vaativuus/palkkaus riippuu ihan paikasta. Siivoomista ei kuitenkaan ihan huonolla palkalla kannata ruveta tekemään. Varsinkin jos joutuu kunnolla raatamaan, paitsi tietty jos tosissaan tarvit sen paikan.

Siivouksesta tuli mieleen, että laiva siivous. Rantsulla hommia yleensä pari tuntia max. Ei ehkä kaikkein hienointa hommaa mutta saa siitä jonkun verran ylimäärästä ja työaikapäivässä tosiaan pieni. En tiedä miten siellä laivoilla hommat menee mut ite turussa siljan laivoilla ollu rantsuna puoltoista vuotta jo. Sopii opiskelijoilla hyvin..

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

#36 • • hyperventilaatio Guest

Lyylikki, 13.4.2005 13:16:
Tilanteeni on tämä. Maksan ihan rotta vuokraa kaksiostani Kalliossa, joten kesällä tulen olemaan ongelmissa, kuinka kämppäni maksan.

Jos on ihan välttämätöntä asua kaksiossa kalliossa, niin luulisi sitten olevan työhalujakin. Itse lähtisin kyllä vetelemään, en todella lähtis maksamaan jotain ~700e vuokraa. Ja muutenkin mielummin karsisin kuluja kuin etsisin kakkosduunia. *piis*
#37 • • pipa Guest
www.staffpoint.fi <- sielt saa kaikkee duunia ja helposti, palkka kerran viikossa(maanantaisin)! Autto mua ku oli pulaa rahasta...
martina

#38 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

Siivouksesta tuli mieleen, että laiva siivous. Rantsulla hommia yleensä pari tuntia max. Ei ehkä kaikkein hienointa hommaa mutta saa siitä jonkun verran ylimäärästä ja työaikapäivässä tosiaan pieni. En tiedä miten siellä laivoilla hommat menee mut ite turussa siljan laivoilla ollu rantsuna puoltoista vuotta jo. Sopii opiskelijoilla hyvin..

mä olin puol vuotta vikingillä ja en kyllä tykänny... kamalat pomot, pelkästään huus ja haukku meitä kaikkia, ku ne oli ite varmaan jo niin turhautuneita siihen hommaan. ei ollu kauheen motivoivaa.

sitte oli aina hirvee kiire päästä pois laivasta ku viimiseen asti joutu tekee töitä, monesti porukkaa jäi sinne! ilman tavaroitaan tietenkin... *igor*

vessaharjaa kannattaa kohdella kuin kukkaa kämmenellä, sillä siitä tulee sun tehokkain ase iljettäviä kännisiä äijjänkäppänöitä vastaan. ja niitä siellä riittää....

ja se on kumma miten jokatoisessa hytissä on joko paskat, kuset, veret tai purjot juuri siinä vessanpöntön VIERESSÄ lattialla... mahtaa keikkua se laiva kovasti... *hih*

ja työajasta ei ikinä voi mennä takuuseen. jos laiva on myöhässä, niin paska juttu. muutamat iltasuunnitelmat menny ihan metsään ku laiva on suvainnut saapua vasta yhden aikoihin yöllä sen kello kahdeksan(vai koska se nyt saapuikaan) sijaan. ja odotteluajaksi ei saa lähteä kahville tai muuta vastaavaa.
jeesboks

#39 • • jeesboks p u p u

martina, 13.4.2005 23:14:
---

---

mä olin puol vuotta vikingillä ja en kyllä tykänny... kamalat pomot, pelkästään huus ja haukku meitä kaikkia, ku ne oli ite varmaan jo niin turhautuneita siihen hommaan. ei ollu kauheen motivoivaa.

sitte oli aina hirvee kiire päästä pois laivasta ku viimiseen asti joutu tekee töitä, monesti porukkaa jäi sinne! ilman tavaroitaan tietenkin... *igor*

vessaharjaa kannattaa kohdella kuin kukkaa kämmenellä, sillä siitä tulee sun tehokkain ase iljettäviä kännisiä äijjänkäppänöitä vastaan. ja niitä siellä riittää....

ja se on kumma miten jokatoisessa hytissä on joko paskat, kuset, veret tai purjot juuri siinä vessanpöntön VIERESSÄ lattialla... mahtaa keikkua se laiva kovasti... *hih*

ja työajasta ei ikinä voi mennä takuuseen. jos laiva on myöhässä, niin paska juttu. muutamat iltasuunnitelmat menny ihan metsään ku laiva on suvainnut saapua vasta yhden aikoihin yöllä sen kello kahdeksan(vai koska se nyt saapuikaan) sijaan. ja odotteluajaksi ei saa lähteä kahville tai muuta vastaavaa.

Tää on kaikki toisaalta totta. Unohdin ihan, ei oo mitään tosi kaameeta viime aikoina ollu, kesällä enemmän sitten toi aikataulu voi olla mitä on. Mut ainakin siljalla on suurinpiirtein inhimilliset olot ja sillei..

--
sen pienen hetken kaikki on täydellistä... *sydän*

mehukatti

#40 • • mehukatti dude
mä oon joskus kauan sitten ollu mukana siivoomassa jotain toimistoa, mut täytyy sanoo et paljon rennompaa ja helpompaa oli olla carrolsissa duunissa. ainakin keittiössä oli suht rentoo, vaikka ei siel kuitenkaa istuskella saanu.