Vaatemerkit / suositko merkkejä vai ostatko halpahallista?

308 posts, 16 pages, 181,785 views

Hansu

#61 • • Hansu

Christinah, 25.4.2005 00:03:
(en halua, että mun paitaa kävelee kaupungilla 10 samanlaista vastaan)

Mä taas en ole koskaan kokenut ongelmaksi sitä, että vaatteeni eivät ole aina kovin yksilöllisiä ja muillakin ihmisillä saattaa nähdä samaa vaatekappaletta yllä. Eihän yksilöllisyys kuitenkaan ole vaatteista kiinni. Mulle uniikkikappaleita tärkeämpää on vaatteen mukavuus päällä ja se, että se näyttää mielestäni kivalta. Toki kestävyys on myös tärkeää, siksi koetankin vältellä hentsukanalaa yms. liikkeitä muissa kuin t-paita-ostoksissa tms. Valitettavasti en voi panostaa vaatteiden laatuun (ts. hintaan) ihan niin paljon kuin haluaisin, mutta jos rahaa olisi enemmän, ostaisin mielelläni esim. Marimekon, Jackpotin, Haltin, Boreuksen ja Columbia Sportswearin vaatteita.
Samu

#62 • • Samu Bodhisattva

villeOtetaan esimerkiksi kone helsinki, jota pidetään todella laadukkaana. Ikävä tosiasia kuitenkin on, että mun farkuissa on alle vuoden kevyen käytön jälkeen ratkennut saumat monesta paikkaa, enkä ole ainoa jolle näin on käynyt. Toisaalta vaatteet ovat muuten niin tyylikkäitä, niin pakkohan niitä on ostaa ....

Hei Ville, mulla olis tos parit mulle liian snadit Kone Helsinki -farkut. Vois olla sun kokoo. Saat halvalla...tai jotain.

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

#63 • • Rujo Mutantti Guest
Suosin kestäviä vaatteita tyylikkyyden kustannuksella. Mikään ei ole vittumaisempaa kuin vaatteet (tai muut kulutushyödykkeet) jotka ei kestä paria kk:tta pidempään ilman korjausta. Vältän suurikokoisia merkkejä vaatteissa koska en halua olla mainostamisesta mainostajille maksava. Samapa tuo mistä ne vaatteensa ostaa kunhan ovat laadukkaita ja kestävät pitkään. Tänään ostin kengät työasuste liikkeestä koska ne on tehty kai kestämään pitempään kuin sen 2vk. Keskimääräinen ikä kengillä on mun kohdalla tollaset 3kk ja sitten menee pohja poikki/puhki päkiän kohdalta.
Kate

#64 • • Kate
Vaatteet:
Vaatteita nyt tulee osteltua vähän millon mistäkin. En ole niinkään merkin perään, kun taas istuvuus ja vaatteen ulkonäkö ovat tärkeitä. Hinta on olennaista, mutta tarvittaessa siitä tingin (saa kyl olla tod hieno ja hyvä vaate silloin).

Kengät:
Olen tässä huomannut, että näköjään viimeisen parin vuoden aikana kenkäostokseni olen suorittanut Biancossa*ding*. Muista kaupoista ei oikein tahdo löytyä, esim. DinSkon kierrän kaukaa. La Fiammassa Ja Ziossa tulee myös käytyä, mutta harvemmin lähtee sieltä kenkiämukaan.

Laukut:
Laukut ostan lähinnä Wedinsiltä, Aleksilta ja La Fiammasta.

Aurinkolasit:
Olen täysin sortunut Chanelin aurinkolaseihin*släp* Varmaan täytyy kohta hakeutuu hoitoon...
FAIRI

#65 • • FAIRI
halpahalli, kirpputori, aleloorat.. *hmph* *grr**igor**sydän**piis*

--
banaani on ihmiskunnan vihollinen.

Infinitee

#66 • • Infinitee
Käytän kyllä merkkivaatteita, mutta vain tiettyjä. Enkä läheskään aina osta kaikkein kalliimpia tuotteita, vaan useimmiten sattuu kohdalle ale -tuotteita ja muuten vain halvempia kuteita..
zaler

#67 • • zaler e h k i s
dieselin farkut... *sydän*

--
let´s eat to the beat!

ella_

#68 • • ella_

vaavu, 22.4.2005 16:45:

Loppujen lopuksi Onlyn farkuissa on myös aika hyvä hinta-laatu -suhde: sellainen 50-70e farkuista on vielä suht edullinen verrattuna kalliimpiin brändimerkkeihin, mutta on kuitenkin riittävästi, jotta hinta näkyy myös farkkujen laadussa asti.

mulla oli joskus onlyt, ja ne löystyivät ei-istuviksi yllättävän pian :( viimeisimmät parit farkut oon ostanut zarasta, koska niiden pienin vai oisko toisiksi pienin koko on mulle juuri sopiva! tälläisen rääpäleen ei ole aina niin helppo löytää oman kokoisiansa vaatteita ^__^

mutta kyllä mä rahaa voin merkkivaatteisiin laittaa, ja laitankin. tosin enimmäkseen en ihan highest grade merkkeihin, joita suomessa muutenkin myydään tosi vähän. merkittömiä vaatteita ostan myös, jos ovat istuvia ja kivoja, ja merkittömällä tarkoitan siis myös näitä ihan tuttuja nimiä, mutta joissa ei ole merkin tuomaa mark-uppia hinnoissa. useimmiten nämä "merkittömät" (esim zara, mango) ovat ainakin viime aikoina miellyttäneet enemmän, koska joukosta on löytynyt omalle rääpälevartalolle istuvia malleja (nimim. suuren osan "aikuisten" merkeistä pienin koko on siltikin liian iso) ja basic linjauksia, en oikein lämpene tämän hetken muodille. mutta missään nimessä en vaatteitani osta esim. anttilasta, seppälästä, kappahlista, lindexistä ym. not my style, not my quality.

--
Elementary, my dear.

ella_

#69 • • ella_

ville, 12.4.2005 11:43:

Luojan kiitos nyt esim dieselin sisäänostaja muuttui ja suomeen aletaan miehille tuomaan kunnolla S kokoa. Ei voi kyllä tajuta mitä sekin sisäänostaja on ajatellut, joka päätti, että miesten S kokoa ei tuoda maahan *ding*

naisten S kokoa oli aiemmin myös todella vähän kaupoissa.. MUTTA MISSÄ ON XS :( jos dieseliä haluan, on se lähes poikkeuksetta ostettava ulkomailta..

--
Elementary, my dear.

Adagio

#70 • • Adagio frezhish
Diesel, Konehelsinki, J.Lindeberg... siinä muutama huippuhyvä! Merkillä ei niin väliä kun joskus nuorempana. Nykyään vaan tärkeetä että paljon värejä ja että mahdollisimman harvalla on ainakaa just samaa *hymy*
Vice

#71 • • Edited Vice Känniääliö

zaler, 6.5.2005 22:14:
dieselin farkut... *sydän*

Kävin itekkin ostaan viime viikolla Diselin pöksyt *hymy*

---

Muuta merkkejä mitä kaapistä löytyy on Gant, Cottonfield, Peak ja Hugo Boss mitä nyt äkkiseltään mieleen tulee. Eli aika pitkälti laatua suosin, tosin alkkarit ja sukat ei sitten o ihan niin merkkituotteita. Etenkään kalliita sukkia ei viitti ostaa kun pesukoneesta köytyy vaan parittomia sukkia pesuohjelman päätyttyä *ding*

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

jansq

#72 • • jansq Team Emmätajuu
Olen aina digannut hulluna Oakleyn aurinkolaseista (tyylikkäitä JA laadukkaita), ja nyt pakkomielteeni kyseistä valmistajaa kohtaan on näemmä levinnyt kledjupuolellekin aika rankasti. ;) Muuten ostopäätökseni perustuu lähinnä siihen kuinka paljon vaate miellyttää ulkonäöllisesti, miltä kangas tuntuu ja minkä hintainen se on. Tottakai olis hyvä homma jos valmistaja tuottaisi tuotteensa ekologisesti ja eettisesti kestävällä tavalla, mutta sitäpä on aika pirun vaikea ruveta aina selvittämään. Tosi harvoin tulee vaatteita osteltua, yleensä vasta kun entiset alkaa oleen täynnä reikiä tai kangas niin kulunutta ettei kehtaa enää töissä esim. pitää.

--
loud music is good for you

tes la rok

#73 • • tes la rok
onhan merkkikledjut tietty ihan jees, mut in the end nuoruusvuosien naurettava "aargh pakko olla dieselit tai on noloa" on muuttunut kyllä käytänöllisyyteen.
#74 • • RINY Guest
Mä ostan vähä mistä sattuu, enkä ole koskaan mihinkään merkkiin tarttunu. *hymy* Kaikki mitkä on päällä kivan näkösiä ja mukavia pitää niin on mun. *vink*
Epailija

#75 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Halpahalleista ei tule ostettua juuri mitään, jos H&M:ää ei tällaiseksi lasketa. Merkkejä ei sinällään kuitenkaan tule metsästettyä, vaikka esim. Gsussindustries:in vaatteet ovatkin miellyttäneet. Esteettisyys ja mukavuus ratkaisevat.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Rocca

#76 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Aika paljon tulee ostettuu Pepe Jeansin housuja tai sitten Jack & Jones kamaa plus kaikkee stokka kamaa... yleensä käyn turussa ne tietyt vaateliikkeet läpi mis on merkki sekä ei niin merkki vaatteita *hymy* ja yritys on oikeestaan löytää semmosta värillistä kamaa ja jtn semmosta ilosta eikä mitään tummaa ja ankeeta *hymy*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

terho

#77 • • terho
Merkkejä merkkejä lisää merkkejä, olen aina ollut merkki uskollinen ja tulen olemaan, oikeastaan ostan kuteeni netistä tai jos käyn reissussa niin sitten sieltä lontoo ja tukholma :=) armanilta löytyy suhteellisen hienoja t-paitoja
bulevardin ruusu

#78 • • bulevardin ruusu
Suosin vain merkkikamaa. niin vaatteissa kuin laukuissa *sydän*
D *sydän* I *sydän* O *sydän* R *sydän*
Kon-tiki

#79 • • Kon-tiki The Unsinkable
Mä sotken halpaa ja kallista. Esim. nyt on päällä 6 egellä torilta ostettu tunika, sen alla FCUK:n toppi, jalassa Calvin Klein Jeansit. Illaksi aion laittaa jalkaan vielä Addu Superstar 35 v:t ja hakusessa on laitanko niskaan DKNY:n bleiserin vain Pariisista halpahallista ostetun kangastakin. Luultavasti jälkimmäisen kun on näin lämmintä.

Okei bileisiin olen menossa, arkena tykkään laittaa päälle vielä ns. rennompaa vaatetta jo siitäkin syystä, ettei työpaikan muille tytöille tulis niin paha mieli (osa heistä ei varsinaisesti ole mitään missejä, ei niin että ulkonäöllä olis mun työssä mitään merkitystä, mut haluan olla heitä kohtaan huomaavainen kuitenkin *hymy*)