leffojen lainaus

28 posts, 2 pages, 6,567 views

kaaputin

#1 • • kaaputin pällikääliö
Oletko sattumoisin pitänyt etkoja tai jatkoja kotonasi joilla joku huomaa mahtavasta dvd kokoelmastasi mukavan leffan ja pyytää sitä lainaan ja luonnollisesti lainaat pätkän. Tai kenties joissain muissa olosuhteissa lainannut kaverille leffan. Normaalistihan tämä on mukavaa puuhaa, mutta aina välistä sattuu tapauksia jolloin leffaa ei vain kuulu takasin. Aikaa pääsee vierähtämään etkä enää oikein muista kenelle lainasit leffan. Ärsyttävää kyllä.
Itselläni tulee noin 6kk täyteen siitä kun lainasin Babylon5 - Season4 dvd boxin enkä enää todellakaan muista kenelle sen lainasin. Uutta ei viitsisi ostaa ja B5 kokoelma näyttää hieman hassulta kun yksi kausi puuttuu.

Onkohan muilla vastaavia kokemuksia? Tai myöntääköhän joku jopa lainanneensa moisen lootan multa?

ps. nykyseltään en enää lainaile kun tämä ei ole eka kerta kun leffa ei palaudu kohtuullisessa ajassa enkä suosittele kenellekkään lainausta. sitä toimintaa varten on makuunit ja filmtownit

--
elämä on <3

Mikki

#2 • • Edited Mikki
Kuulostaapi hyvinkin tutulta *hymy*
Yritän kyllä välttää puolitutuille lainaamista..
Ihme kyllä olen saanut aina kaikki takaisin (kai *ding*)

--
Names are for friends, so I dont need one.

Kon-tiki

#3 • • Kon-tiki The Unsinkable
Naapuriin muuttanut vanha kaveri lainasi viime syksynä Almodovarin 4 dvd:n boksin. Myöhemmin lainasi kirjoja ja levyjä. Viime viikolla hän tuli käymään palauttaakseen kirjat ja levyt, mutta Almodovareista piti erikseen muistuttaa, kun hän oli jo unohtanut.

Muistutukset on uloslainaajan vastuulla.
Karski

#4 • • Karski Pomon kätyri
Joku kerta vois ottaa asiakseen tarkistaa että
mitä leffoja puuttuu, muutama on ollu kateissa
jo useamman vuoden eikä mitään hajua kenellä.
Texasin moottorisahahurmaajasta ostin jo
uuden kappaleen, ja Samurai Assassinista samoin -
se kun tuli takas pelkkänä kotelona, ilman levyä,
ja huomasin vasta jälkikäteen. Enkä siis edes muista
et kenellä se oli ollu *nauru* Mut uloslainaamista en
lopeta, ei noiden käyttöaste nyt niin korkee
pelkästään omassa käytössä olis.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#5 • • Cera Guest
multa on varmaan maailman helpoin lainata leffaa ja olla palauttamatta, kun tosi useesti tapahtuu niin, että mä en ole hirveen tietoinen siitä että mun hyllystä on hävinnyt joku lainaan, koska ovelat kaverini keskustelevat kanssani silloin kun olen koneella.. enkä siis kuule ja näe mitään muuta kuin edessäni tapahtuvan ruudun...

onneksi kaikki kyllä... ehkä... on palauttaneet aina kaiken takaisin :)(:
hmm.
Lost-Soul

#6 • • Lost-Soul los pallos
Itse koitan pitää kirjaa siitä kenelle mikäkin leffa menee. Ja suoraan sanon lainaajille, että kaks viikkoo on ehdoton maksimi aika. Myöskin jos levy menee rikki niin pääsee hankkimaan tyytyväisesti uuden. Onneksi ei taida olla yhtään levyä hukassa, jos nyt yksi levy on siellä missä sen pitäisikin olla

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

whispering

#7 • • Edited whispering Super Juusto
Ite en muutenkaan tykkää lainailla, kun ne monesti tulee huonommassa kunnossa takasin. Kun ite tykkään et ne leffat on aina ihan uuden veroisessa kunnossa, niin harmittaa kun jotkut ei osaa käsitellä niitä. Tosin joillekin tietyille kuitenkin aina välillä lainailen.

Anyway, itellä on koneella DVD Profiler, ohjelma johon voi laittaa kaikki omat DVD't, toivelista, merkata DVD't lainatuiksi jollekkin henkilölle, koska kattonu, missä kaikissa mun leffoissa on vaikka joku tietty näyttelijä jne jne. Ihan helmi ohjelma. Sit siinä saa kans nettisivulle laitettua oman kokelman, esim mun DVD't.
#8 • • Rujo Mutantti Guest
Levyjä kadoonnut samalla tyylillä, leffoja en niin paljoo harrasta.

3. ostettu FSOL - Lifeforms (2cd)
2. kadonnu Aphex Twin - classics, kannet tuli takas
Autechre - lp5 maailmalla
pari vhs animee kadoksissa
3 kpl Gamecuben ohjaimia eräällä herrasmiehellä jota ei kiinnosta palauttaa
Jollain 70e:llä psykevinyyleitä (lainas/katos pakettina) "emmä niitä oo lainannu tai joo edelleenlainasin ne tolle yhelle tyypille enkä muista kenelle. Oli muuten vitun hurja ilta!!!"
Muutama arvokas (50+e) kirjoja kasapäiten kadoksissa

Enää en oikeen lainaa kenellekkään _mitään_. Kuitenkin lainaajan vastuulla pitäis olla tuo palauttaminen mutta ihminen on ihminen.
patis

#9 • • patis 10
Mun Unity mix cd vol 8:n kannet jossain maailmalla ollu jo monta vuotta. Onneks epähuomiossa lainasin pelkät kannet ja levy jäi.

Itse pyrin mahdollisuuksien mukaan palauttamaan kaiken lainaamani mahdollisimman nopeasti. Siltikin on pari ylimääräsitä cd:tä tuolla hyllyssä -> terveiset Santerille, tuu hakee omas pois.

ps. Haluisko joku lähettää mulle skannit noista Unity mix cd vol 8:n kansista?
Illustrator

#10 • • Illustrator
Joku viisas joskus totes, että "ei se tavara lainaamalla parane". No kyllähän mäki joskus jotakin lainailen. Gta3 oli lainassa yli 6kk, enkä uskonu että saan sen edes takasin. Pari Cd:tä oon joskus lainannu ja ne on tullu takasin kotelot rikkinäisenä ja levyt naarmuilla. En lainaa siis enää, mistä tulikin mieleen, et helvetti mun PS2 on ollu lainassa jo 3 viikkoa...*ding*
Lost-Soul

#11 • • Lost-Soul los pallos

whispering:
Anyway, itellä on koneella DVD Profiler, ohjelma johon voi laittaa kaikki ....

Kuulostaa ihan hyvältä.. pitää kokeilla

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

kap-pu

#12 • • kap-pu the amazing suction cup boy
noniin wtf niinku kellä on kaapron b5 s4!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Kolera

#13 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Lainaan muille vähän kaikkea enkä juuri muista yhtään että mitä ja kenelle sen lisäksi, että lainaan muilta enkä muista sitten että kenen ja mitkä kaikki =P

Pitäis kyllä ruveta pitämään kirjaa mitä lainaan kellekin ja mitä lainaan keltäkin

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Texx

#14 • • Texx ^_^

Cera:
onneksi kaikki kyllä... ehkä... on palauttaneet aina kaiken takaisin :)(:
hmm.

Köh.. Mä yritän.
*blush*

--
*piis*

mekaanikko

#15 • • mekaanikko don selecta
Joo itse en kyl kans muista yhtään kenelle olen lainannut mitäkin ja keneltä, tosin jälkimmäinen keissi on fyysisten esineiden tapauksessa helpompi koska yleensä lainatut esineet pyörivät jossain näkösällä koko ajan ja muistaa että "ai niin, tää ei olekaan mun, pitääpä palauttaa". Rahan lainausta en muista suuntaan enkä toiseen jos ei kyse ole huomattavan suurista summista, onneks en kauheasti muilta ole lainannut rahaa koska on hieman noloa jos unohtaa oma-aloitteisesti maksaa takaisin.

Tällä hetkellä kaipailen ainakin kovasti mun Peili-DVD:tä (Tarkovski siis) josta ei oo mitään havaintoa, kenelle se on tullut lainattua. The usual suspects on jo käyty läpi, valitettavasti, joten täytyy sormet ristissä toivoa että leffan lainannut muistaa sen itse joskus palauttaa. Joitain kirjoja on kans maailmalla ilman havaintoa lainaajasta.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Mandex

#16 • • Mandex
there was a boy,a very strange haunted boy...
Aziz Combat Fighter

#17 • • Aziz Combat Fighter
Mun kirjoista 3/4 on jossain lainattuna enkä yhtään tiiä keillä :(

Ei ihmiset itte mitään palauta koskaan perkele.
Karski

#18 • • Karski Pomon kätyri
Jaa niin, Ghibli collection on nyt ollu kans
niin kauan kierroksessa et ei mitään
hajua että kenelles se viimeks meni.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Keskiyon Keisari

#19 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Tuttu juttu täälläkin, tälläkin hetkellä on leffoja lainassa ja tosiaan en muista kellä. *grr*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

kirsch

#20 • • kirsch kyny hippi
Juuri näin*kivatsulle*
"eiku mä vaan polttasin sen ja tuon sit vaikka huomenna..?" ei, ku sä tuot mulle sen tyhjän levyn. Ja harvemmin niitä tyhjän levyn tuojia sit kuitenkaan on näkyny..?

Tosin viimesen 2 vuoden sisällä oon lainannu yhen levyn: shponglee mun 60v opettajalle, joka halus tietää mitä musiikkia kuuntelen klassisen lisäksi*nauru*