Mitä selainta käytät?

44 posts, 3 pages, 8,888 views

cosmic

Posts: 389

#1 • • cosmic :D
Osa noista selaimista voi olla vähän outoja. Itse asiassa mullekin osa on vähän outoja mutta tasapuolisuuden nimissä ajattelin laittaa. Itse olen käyttänyt kohta puolisen vuotta Firefoxia ja IE:tä käytän vain jos joku sivu ei toimi Firefoxilla.

--
:D is an unproductive condition.

Jutu

Posts: 3,054

#2 • • Jutu Blondi
Firefox rokkaa *iloinen*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

bad loop

Posts: 108

#3 • • bad loop .idm setä
opera on mun toisvalinta selaimista .. kaikki mikä ei toimi firefoxilla toimii operassa .. .. IEtä ei ole mitään syytä käyttää :)
sapeli

Posts: 11,768

#4 • • sapeli jokukukamikä?
Tykkään ihan perusmozillasta; firefox on jotenkin epäkäytännöllinen ja tuntuu hitaammalta kuin mozilla

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

anqqa

Posts: 4,034

#6 • • anqqa tirehtööri
klubbarin tilastoista tän kuun osalta:
Code:
MS Internet Explorer 55.6 % Firefox 22.5 % Opera 16.6 % Mozilla 1.6 % Netscape 1.3 % Safari 1 % Unknown 0.9 % Firebird (Old Firefox) 0.1 % Camino 0 % Konqueror 0 % Others 0 %

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

evvk

Posts: 1,918

#7 • • evvk
Firefox
sapeli

Posts: 11,768

#8 • • sapeli jokukukamikä?

anqqa:
MS Internet Explorer 55.6 %



*eiei*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

anqqa

Posts: 4,034

#9 • • anqqa tirehtööri

sapeli:
---
anqqa:
MS Internet Explorer 55.6 %
---
*eiei*



ottaen huomioon että maailmanlaajuisesti taitaa olla vielä 90% tienoilla niin on tuo jo aika hyvä luku, ja pienenee joka kuukaus :) helmikuussa oli 55.9%, tammikuussa 56.6%, joulukuussa 60% jne

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Avatar
#11 • • Edited sakk303 Guest
joo mäkin vaihtaisin varmaan johonkin toiseen selaimeen tosta perus ie:stä, mut en vaan vieläkään ole saanut yhtään perustavan laatuista syytä siihen, miksi esmes firefox tai mozilla olisivat jotenkin parempia. onko se sitten se nopeus ja sulavuus noissa vain jotenkin niin aivan toiselta planeetalta vai onko tää vaan sitä "me halutaan olla erilaisia eikä tueta isoja riistofirmoja/gatesia"-meininkiä *ding*

edit : no kokeilemallahan asia tietysti tulisi selvitettyä...pitäisköhän sitä sitten vaivautua.
Occu

Posts: 2,528

#12 • • Occu
firefox :)
Oon ollut erittäin selaimeen.
Toimii paljon paremmin kuin i.e

--
..::MOI::..

mirah

Posts: 257

#13 • • mirah Starchild
i.e ja firefox. jälkimmäinen toimii mielestäni paljon paremmin kuin ensimmäinen.
bad loop

Posts: 108

#14 • • bad loop .idm setä
lisää pientä statistiikkaa..
mun henk.koht. sivut 2005 tähän asti:
MS Internet Explorer 44.8 %
Firefox 27.2 %
Opera 20.7 %
Mozilla 3.7 %
Safari 1.5 %
Netscape 0.9 %
Unknown ? 0.4 %
Konqueror 0.1 %

kun taas samalta ajalta viimevuonna:

MS Internet Explorer 55.9 %
Opera 14.7 %
Mozilla 13.8 %
Firefox 9.2 %
Safari 2.7 %
Netscape 1 %
Unknown ? 0.8 %

en tiiä mitä tosta nyt sanois muuta ku IE:n käyttö pienessä laskussa .. *piis*
Urjala

Posts: 134

#15 • • Urjala vauhko
Miekkii käytän Operaa kahku oon nii musikaalinen, öhö-öhö. Itseasiassa käytän FireFoxiakin kun joskus Opera ei näytä jotain sivuja oikein. Ja IE:kin on käytössä sen ajan kun olen Messengerissä kirjautuneena ja pitää lukasta Hotmailit. No, käytännössä IE:hän on koko ajan päällä...onneksi sen saa tukittua palomuurein ja rekisterimerkinnöin :P
cosmic

Posts: 389

#16 • • cosmic :D

sakk303:
onko tää vaan sitä "me halutaan olla erilaisia eikä tueta isoja riistofirmoja/gatesia"-meininkiä *ding*



Ei ainakaan mun kohdalla. Firefoxin laajennettavuus tekee siitä paljon paremman ku IE.

--
:D is an unproductive condition.

Dementation

Posts: 2,892

#17 • • Edited Dementation wednesday?
Mulla on pääkäytössä Mozilla Firefox, koneelta löytyy myös Opera jota käytän toisarvoisena, normaali Mozilla, joka on vaan jäänyt, kun oli aikasemmin käytössä ja IEkin koneella on, mutta siltä on kielletty palomuurin avulla yhdistäminen internettiin.

Syyt firefoxin käyttöön:
- Suurin osa sivuista toimii paremmin kuin Operalla. Syytä en tiedä.
- Turvallisempi ja tottelevaisempi kuin IE
- tässä on tää kiva tab ominaisuus joka on Operassakin, mutta ei IEssä
- Nopeampi kuin IE
- Ulkoasu kivempi kuin Mozillassa
- Tää on ilmainen, toisin kuin eräät selaimet ja tässä ei oo edes mainoksia kuten Operan ilmaisversiossa
- Tässä on hyviä ominaisuuksia, joita kaikissa muissa ei ole, ja lisääkin tähän saa hyvin helpolla haettua.

En äkkiseltään muistanut muita syitä tätä käyttää...

Toki en tue mielelläni PehmoMikki - corporatea, mutta jos niiden selain olisi paras, ottaisin sen varmasti käyttöön, vaikka sen onkin tehnyt kyseinen firma, että niin paljon ei ole asenneongelma...

PS. kotisivuja väsäillessäni silloin tällöin, on kiva kun on mahdollisimman monta selainta jolla testata toimivuutta.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

whispering

Posts: 871

#18 • • Edited whispering Super Juusto

sakk303:
onko se sitten se nopeus ja sulavuus noissa vain jotenkin niin aivan toiselta planeetalta vai onko tää vaan sitä "me halutaan olla erilaisia eikä tueta isoja riistofirmoja/gatesia"-meininkiä *ding*

edit : no kokeilemallahan asia tietysti tulisi selvitettyä...pitäisköhän sitä sitten vaivautua.


Nopeus, toiminnot ja IE'ssä on vieläkin tietoturva aukkoja tukkimatta (en oo tosin asiaa enään seurannu vähään aikaan).

Ite käytän Operaa, ei tulis mieleenkään vaihtaa johonki muuhun. Töissä kun rupesin just käyttämään sitä 8'in beta versiota, niin huomasin et taas tulee paljon uusia hyviä toimintoja *aplodit*
Dementation

Posts: 2,892

#19 • • Dementation wednesday?

sapeli:
---
anqqa:
MS Internet Explorer 55.6 %
---
*eiei*



Tätä myös vääristää aika paljon se, että kun silloin tällöin tulee käytyä klubituksessa koulusta tai kirjastosta, niin siellä on IE, eikä sinne "voi" hakea muita, joten vaikka käytän itse Firefoxia, niin munkin takia toi prosentti kasvaa silloin tällöin...

Näin varmasti monien taholta, eli todellisuudessa tuota prosenttia varmasti korostaa erilaiset firmat ja laitokset, jotka ovat valtavirran kulkijoita.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Daverian

Posts: 491

#20 • • Daverian
Mozilla Firefoxia käytän. Kaverilla se oli koneella ja tykästyin tab ominaisuuteen niin paljon että päätin sen itsellenikin hommata.

--
*Team Espoon Roboottiarmeija*