Taitaa olla risteilyt ohi..

137 posts, 7 pages, 44,601 views

Tarsu

#81 • • Tarsu
Siis ihme jengii ku huumeita jää vielä bileistäkin yli !
*igor*

No prkl eipä tullut käytyy kertaakaan noilla reissuilla,
KIITOS HURRIT !

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Pumis

#82 • • Pumis Kike / Fab4

alex kunnari:
Itse olin laivalla Paul van Dykin vieraana ja hänen settinsä oli todella hieno.. mutta tämä asia ei ole ollenkaan hyvä juttu..

Huumeratsia Silja Linen laivassa
(27.2. 21:07)

Tukholman poliisi on tehnyt ratsian Silja Line -varustamon suomenlaivaan ja pidättänyt yli 30 nuorta huumerikoksista, kertoo Ruotsin tv:n alueellinen uutisohjelma ABC.

Silja Linen matkustajalaiva lähti perjantai-iltana Tukholmasta risteilylle kohti Turkua. Laivan oli vuokrannut yritys, joka järjestää house- ja teknojuhlia.

Laivalla oli jopa 2 000 nuorta eri puolilta Ruotsia.

Laivan palatessa Tukholmaan, odotti poliisi ja rajavartiolaitos satamassa. Monet tiputtivat huumeitaan tulohallin lattioille, kun he huomasivat poliisin olevan paikalla, kertoo poliisin edustaja Manne Jönsson.

Siljan tiedotuspäällikön Thomas Nylundin mukaan varustamo on aiemminkin työskennellyt yrityksen kanssa, eikä sen toiminnassa ole tätä ennen ollut huomauttamista. (STT)

Aika vähän kärynneitä jos 2000 asiakasta+henkilökunta ja 30 jää kiinni.. se on n. 1,5%. Tässä taas huomataan miten poliisi myy asian lehdistölle. tulee mieleen Koneisto vuonna 2002... siellä tosin juhlijoita jäi suhteesa kiinni vielä vähemmän, mutta julkisuus oli jokseenkin samaa tasoa.
Jace

#83 • • Jace Monday Bar
Niin ja loppujen lopuksi niistä 33:sta pääsetettiin menemään 30 ja vain kolme otettiin huostaan tutkimuksia varten, eli prosentti pieneni vieläkin...

No Staffan ja Johnny tuntien pojat iskevät vielä takaisin ja entistä kovemmilla bileillä, ikävä kyllä ei vaan enää Siljan laivoilla...
CM

#84 • • CM

Jace:
Niin ja loppujen lopuksi niistä 33:sta pääsetettiin menemään 30 ja vain kolme otettiin huostaan tutkimuksia varten, eli prosentti pieneni vieläkin...

Jepjep. Seuraavaks Ruotsin poliisi ilmoittaa, että huumaantuneita olikin vain 100.
hallucinogen

#85 • • hallucinogen Edain
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä se poliisin tapa laskea niitä käyttäjiä oli tuolla laivalla. "se oli ihan vitun sekasin ja koska nää on teknobileet niin sehän ei oo viinasta" :D Tai sit pers tuntumal et nistei kaikki et vähintään puolet siis käytti. Jos aineiden käyttö oli niin näkyvää ja poliisilla oli jengiä niin eikös niitä avoimesti kamanvetäjiä ois voinu viedä vaikka laivan putkaan?

--
pikku-*possu*

Coma

#86 • • Coma
Paska juttu kyllä, Monday Barilla on ollut kuitenkin monia kovia bileitä ja tämmönen vie sitten pohjaa koko pitkältä hyvältä duunilta. Tiedän kyllä tunteen, kun meidänkinTunnel klubi joskus '98 suljettiin tasan sen takia et muutama tyyppi päätti vähän kuosaa kaksin käsin :/ kyllä vitutti, ei sen puoleen. Eikä näistä ikävä kyllä voi syyttää ketään muita kuin itse päihteilijöitä, kyllä joku järki pitäis olla mukana siinäkin touhussa. Ovella ei mitenkään pysty selvittään mitä joku on popsinut ja mielestäni se ei edes kuulu ravintolalle (ellei tämä tila selkeästi näy läpi). Eiköhän yhteiskunnassa ole vika jos tälläistä tapahtuu, ei järjestävässä osapuolessa. Toi Mekaanikonkin mainitsema matkustajalistojen selailu yms on kyllä kans vähän outoa, tokihan voi olla että poliisisedät seuras joitakin jo etukäteen, mutta silloinkin homma hoidettiin kyllä ihan käteen. Päihteitä vastaan ei kuitenkaan oikein voi taistella kiusaamalla näitä kaupan uhreja, vaan mielestäni nää selkeet myyjätapaukset olis pitäny napata jo menomatkalla. Kaiken tämän valossa toi tapahtunut menettely kuulostaa vaan niin selittelyltä poliisin toimivaltojen venyttelyn puolustamiseksi, eikä olis edes eka kerta kun moista tapahtuu. Huumeidenvastainen sota taidettiin kuitenkin hävitä jo siinä vaiheessa kun ihmisille valehdeltiin/liioiteltiin aineiden käytön riskeistä. Peloittelu toimii kuitenkin vaan tasan siihen asti kun toinen taho pelkää, sen jälkeen homma kääntyy itseään vastaan.

Mutta se on kyllä totta, että media ja erinäiset tahot helposti kallistavat syyttävän sormen sinne sen helpoimman syyllisen niskaan mikä on kerran/jossain/tms osoitettu syylliseksi. Esimerkkinä vaikka niinkin kärjistetty läppä, että jos terrori-iskujen jälkeen ei järjestöt ilmottautuisi syyllisiksi, niin 80-luvulla kaikki iskut olis mennyt Arafatin piikkiin ja tällä vuosikymenellä sit vaikka Bin Ladenin. Noh, tosiaan vähän abstraktia mutta pointti siellä seassa kuitenkin on.

Mut on kaikessa pahassa ollut jotain hyvääkin... Pieni nousu tuosta median leimaamasta tilasta tuli siinä vaiheessa, kun poliisin suhtautuminen asiaan hieman muuttui, ainakin joissakin kaupungeissa (tiedä sitten jos oli annettu ihan ohjeistusta). Viralliset ilmoitukset/lehdistötiedotteet ei enää suoraan yhdistänytkään teknokulttuuria ja huumeita, vaan se jäi tämän rakkaan keltaisen mediamme tehtäväksi. Ikävä kyllä yhteiskuntamme pitää sisällään paikoitellen myös sellaisia piirteitä, että kaikkea tutusta lähteestä tulevaa painettua tekstiä pidetään absoluuttisena totuutena. Lehdistön pitäisi edes jollain tasolla tajuta se vastuu mikä heillä on, kun jotkut kuitenkin lukevat Iltapäivälehtiä täysin samassa moodissa kuin raamattua. On aika pelottava ajatus kuitenkin, kun päivittäin niin suuri osa näistä ns. uutisista on ihan roskaa. Tasan ja ainoastaan sen takia että se myy.

Ja tulipahan mieleen aiheeseen liittyen; IMO ei ole kauhean uskottavaa et joku salakuljettaisi vatsalaukussa jotain huumehia jollekin kahden illan risteilylle? 'Common sense' kun sanoo että sellaiset viipyis matkalla pidempään (ja tuskin kukaan idiootti moista satsia herkuttele vaikka edellisen viikon alussa), ainakin muistelisin et vastaavissa muulijutuissa virkavalta olis joutunu pitään ns. caccia tarkkailtavana monia päiviä? Ainahan vois tietty oksentaa, mut luulis et se on aika arpapeliä sit ehtiikö tavara suolistoon vai ei. Noh, aika mutulla ja 'leffa sciencellä' mennään mut kuitenkin, pisti hämään moinen :D Tuollainen keissi vaan oikeuttaisi niin helposti ties minkälaisen swat-tiimin kutsumista paikalle ja kaikki mantereella seuraavat vaan taputtaisi.

Kai tää on sit vaan se moderni paranoia mistä jo legendaarinen 'eX' lehti varoitteli kymmenen vuotta sitten: "Tälläkin hetkellä sinua kuunnellaan, tekojasi valvotaan, käyttäytymistäsi korjataan, kunnes... Avaan television, ne näyttävät Zapfruderin filmiä Dallasista: Kennedy, nyt-"

x)
yana

#87 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

hallucinogen:
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä se poliisin tapa laskea niitä käyttäjiä oli tuolla laivalla. "se oli ihan vitun sekasin ja koska nää on teknobileet niin sehän ei oo viinasta" :D Tai sit pers tuntumal et nistei kaikki et vähintään puolet siis käytti. Jos aineiden käyttö oli niin näkyvää ja poliisilla oli jengiä niin eikös niitä avoimesti kamanvetäjiä ois voinu viedä vaikka laivan putkaan?

luulisi toisaalta etta ruotsin poliisilla on tasta asiasta jo aika reippaasti kokemusta. lahestulkoon kymmenen vuoden ajan ne ovat, ihan toimivaltansa puitteissa, saaneet tsekata liian sekavanoloisen nakoisia jamppoja vaikkapa ihan kadulta ja roudata huumehistesteihin kunhan on tuntunut olevan tarpeeksi sekaisin. on jotain kavereita lahtenyt tosin mukaan vaikka kaytos on ollut taysin skarppia vaan silmat sitten eivat reagoineet fikkariin tarpeeksi.
hallucinogen

#88 • • hallucinogen Edain

uana:
. on jotain kavereita lahtenyt tosin mukaan vaikka kaytos on ollut taysin skarppia vaan silmat sitten eivat reagoineet fikkariin tarpeeksi.

Tosta tuli mieleen yksi koneisto kun olin ollut silmälääkärillä ja olivat laittaneet jotain tippoja silmiin et ne oli hirveet lautaset niin sit yks poke kysy "mitäs pojat on vätäny tänään" *nauru* No onneks se usko et silmätippoja vaan silmissä tai sit se ei välittäny mut on se vähän hullua et jos poliisi vilauttaa maglitea ja siinä on perusteet pistää kaveri testeihin ja putkaan odottamaan.

--
pikku-*possu*

remotion

#89 • • remotion nostatus guru

Iso-Lauri
Suuremmat ainemäärät ja isompia tekijöitä olisi varmasti saatu aivan normaaliristeilyltä kiinni, jos olisi vastaava ratsia sellaiseen suoritettu.

Mä kun en tähän jaksa uskoa... Varmaan sielläkin joku kamoissa mut, kyllä se vaan on tämän "skenen" ongelma, vaikka sitä tietysti ei siitä leimata saisikaan.
remotion

#90 • • remotion nostatus guru

hallaaa:
remotion:
*hmph* ja sitten eiku nistit taas vetelee herneitä TÄSTÄ KOMMENTOINNISTA...

---

tsot tsot.. tuolla kommentilla kärjistät kaikki, jotka ovat kanssasi erimieltä, nisteiksi. olen asiasta erimieltä, mutta valitettavasti en ole nisti :(

no mutta ethän sä herneitä vetänytkään... *hymy* eikö oo tähän mennes vielä kukaan, jota suuresti ihmettelen...
CM

#91 • • CM

hallucinogen:
Kiinnostaisi kyllä tietää mikä se poliisin tapa laskea niitä käyttäjiä oli tuolla laivalla. "se oli ihan vitun sekasin ja koska nää on teknobileet niin sehän ei oo viinasta"

Mietin tota itekin ja veikkasin, että kaikki ne, jotka biletti lattialla, on ollu niitä huumeissa olleita ja kaljamuki kädessä pöydässä istuvat oli sit niitä jotka ei vetäny.

remotion:
Mä kun en tähän jaksa uskoa... Varmaan sielläkin joku kamoissa mut, kyllä se vaan on tämän "skenen" ongelma, vaikka sitä tietysti ei siitä leimata saisikaan.

Mä taas uskon. Bilettäjäporukka vaan vetää niitä näkyvämmin kun hyvä musa vie lattialle kaikkien nähtäväksi.
kilobitti

#92 • • kilobitti 1-2-3 techno
point being, taas vahvistui stereotypiat siitä että kaikki klubbaajat on napostelijoita*kivatsulle*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Aziz Combat Fighter

#93 • • Aziz Combat Fighter

remotion:
---
Iso-Lauri
Suuremmat ainemäärät ja isompia tekijöitä olisi varmasti saatu aivan normaaliristeilyltä kiinni, jos olisi vastaava ratsia sellaiseen suoritettu.

---

Mä oon Remotionin kanssa samoilla linjoilla; mikään ei tue sitä käsitystä, että perusristeilyllä ois jotenkin enemmän nappihörhöjä ku risteilyllä, mikä vetää klubikansaa puoleensa. Päinvastoin. Jeesustella toki aina voidaan, mut kyl se ois itse kunkin tunnustettava että klubiposse vetää enemmän douppia kuin ei-klubbaavista koottu vertaisryhmä.
hallucinogen

#94 • • Edited hallucinogen Edain

Ana-5000:
Mä oon Remotionin kanssa samoilla linjoilla; mikään ei tue sitä käsitystä, että perusristeilyllä ois jotenkin enemmän nappihörhöjä ku risteilyllä, mikä vetää klubikansaa puoleensa. Päinvastoin. Jeesustella toki aina voidaan, mut kyl se ois itse kunkin tunnustettava että klubiposse vetää enemmän douppia kuin ei-klubbaavista koottu vertaisryhmä.

Ihan perusristeilyllä ei varmaankaan ole samoja määriä aineita jo ihan siitä syystä, että mukana on hyvin paljon varttunutta porukkaa. Sit voi miettii et paljonko löytyy esim. goomilta aineita? Siellä kuitenkin on sen nuoren porukan osuus sama.

--
pikku-*possu*

#95 • • Equalizer Guest

kilobitti:
point being, taas vahvistui stereotypiat siitä että kaikki klubbaajat on napostelijoita*kivatsulle*

Joo ei koht viitti sanoo kellekään et mä kuuntelen teknoa..Juoksee ihmiset heti karkuun*nauru*
Aziz Combat Fighter

#96 • • Aziz Combat Fighter

hallucinogen:
---
Ana-5000:

---

Ihan perusristeilyllä ei varmaankaan ole samoja määriä aineita jo ihan siitä syystä, että mukana on hyvin paljon varttunutta porukkaa. Sit voi miettii et paljonko löytyy esim. goomilta aineita? Siellä kuitenkin on sen nuoren porukan osuus sama.

Goomilla taitaa olla pääasiassa korkeakouluopiskelijoita.. Mä vähän perstuntumalta veikkaan et pikkasen korkeemmin koulutetun väestön keskuudessa toi päihteidenkäyttö on vähän vähemmän suosittua ajanvietettä noin niinku yleisesti katsottuna kuin ns. perusbilettäjäporukassa. Saatan toki olla pahasti väärässäkin. Tai siis, se voi olla et esim. jossain Goomilla on sit vastaavasti enemmän pilveä liikenteessä ja vähemmän ns. kovia huumeita.

Näin niinku vailla mitään pohjaa ja ihan ajatuksena vaan.
m_a

#97 • • m_a

Ana-5000:
mikään ei tue sitä käsitystä, että perusristeilyllä ois jotenkin enemmän nappihörhöjä ku risteilyllä, mikä vetää klubikansaa puoleensa. Päinvastoin. Jeesustella toki aina voidaan, mut kyl se ois itse kunkin tunnustettava että klubiposse vetää enemmän douppia kuin ei-klubbaavista koottu vertaisryhmä.

Sä aloit puhumaan meistä nappihörhöistä.
Varmasti on, rapparit/rokkarit dissaa meitin naksukulttuuria.
Mut niillä on taas omat päihteensä, jolla pää saadaan toisella tavalla sekaisin.
Eiks täs sitäpaitti viitattu salakuljetukseen?
Ainemääristä ei voi kuin veikkailla, mut sen tiedän et
ei me perusnappihörhöt montaa nappia omisteta...
Asseri

#99 • • Asseri

Ana-5000:
---
hallucinogen:
---
Ana-5000:

---

---

Goomilla taitaa olla pääasiassa korkeakouluopiskelijoita.. Mä vähän perstuntumalta veikkaan et pikkasen korkeemmin koulutetun väestön keskuudessa toi päihteidenkäyttö on vähän vähemmän suosittua ajanvietettä noin niinku yleisesti katsottuna kuin ns. perusbilettäjäporukassa. Saatan toki olla pahasti väärässäkin. Tai siis, se voi olla et esim. jossain Goomilla on sit vastaavasti enemmän pilveä liikenteessä ja vähemmän ns. kovia huumeita.

Näin niinku vailla mitään pohjaa ja ihan ajatuksena vaan.

Ensimmäinen oletuksesi siitä, että klubbaajat kuosaavat enemmän kuin ei-klubbaava vertaisryhmä taitaa perustua paljon parjatun keltaisen lehdistön juttuihin? :) Voi olla näin, voi olla olemattakin, mut enpä lähtis puhumaan mistään 'itse kunkin tunnustettavasta' faktasta.

Mitä taas korkeakouluopiskelijoihin tulee, Stakesin vuoden 2004 (vai 2003?) huumeraportista oli kaikkien huumehaukkojen kauhuksi pääteltävissä, että he ovat Suomen ahkerimpia pössyttelijöitä! Tarkempaa lähdettä en jaksa kaivaa, kun ei kerran muutkaan :)
Aziz Combat Fighter

#100 • • Aziz Combat Fighter

Asseri:
Ensimmäinen oletuksesi siitä, että klubbaajat kuosaavat enemmän kuin ei-klubbaava vertaisryhmä taitaa perustua paljon parjatun keltaisen lehdistön juttuihin? :) Voi olla näin, voi olla olemattakin, mut enpä lähtis puhumaan mistään 'itse kunkin tunnustettavasta' faktasta.

Perustuu kyl useamman vuoden kokemukseen klubeista, klubittajista, aktiiveista ja muista kävijöistä. En mä tartte iltalehteä kertomaan mulle noita asioita. Kyl sen huomaa, jos omat piirit on pikkasenkin laajemmat kun toi klubiskene. Saa vähän vertailupohjaa, kun joskus käy muuallakin kun Säteissä.

Asseri:
Mitä taas korkeakouluopiskelijoihin tulee, Stakesin vuoden 2004 (vai 2003?) huumeraportista oli kaikkien huumehaukkojen kauhuksi pääteltävissä, että he ovat Suomen ahkerimpia pössyttelijöitä! Tarkempaa lähdettä en jaksa kaivaa, kun ei kerran muutkaan :)

Juu, kuten tossa totesinkin, kannabiksen käyttö varmaan onkin vähän yleisempää, mut suurin osa päihteitä käyttävistä ihmisisä suorittaa selkeän rajanvedon kannabiksen ja ns. "kovien" huumeiden välille. Mä tarkotan tässä siis päihteidenkäyttäjillä myös niitä, jotka juovat. Näitäkin ihmisiä on opiskelijoiden keskuudessa tunnetusti runsaasti, siis alkoholin käyttäjiä.