382 posts, 20 pages, 239,055 views
enkeliina, 3.3.2006 11:08:
vastaiskuna kakulle, tykkäisin versiosta
"I wish these were brain" ^_^
kakku111, 3.3.2006 11:35:
---
enkeliina, 3.3.2006 11:08:
vastaiskuna kakulle, tykkäisin versiosta
"I wish these were brain" ^_^
---
löytyy toikin, se vaan kutistu pesussa napapaidaks eikä mahdu enään päälle prkele*toktok*
mut ei haittaa ku ei se muutenkaan mulle oikeen sopinut*nauru*
Jone, 8.3.2006 18:44:
Hanki oma lintuinfluenssa(paitasi) nyt:
"H5N1 - Chicks dig it!"
"H5N1 World Tour 2006"
"H5N1 - it tastes like chicken!"
"I survived H5N1"
boy-cut, 3.3.2006 10:11:
itse painettu ja ideoitu
[ALUSPAITA]
Exlex, 17.3.2006 02:26:
Nyt yön pimeinä tunteina elektroa Kuun loisteesa kuunnellen tuli päähän muutamia kieroja ajatuksia joita haluan julistaa maailmalle paidan muodossa (SIC!)
Tuo aluspaita näyttää varsin mallikkaalta. Nyt tarvittaisiin siis neuvoja tuon tyylisen painatuksen toteuttamiseen. Itsellä kun on peukalo keskellä kämmentä noitten askartelujen kanssa, ja printtaus+silitys -metodi ei tietääkseni ole kovinkaan kestävä eikä ylipäätään sovellu mustille paidoille, niin olisi tarve paidan painatus for dummies -opastukselle.
Mitä siis on hyvä tietää ennen kuin ryntään kauppaan kyselemään painatustarvikkeita? Eli mistä niitä saa? Miten itse painatus toteutetaan? Kestääkö ne käyttöä?
mekaanikko, 17.2.2005 22:41:
---
Yleisesti ottaen, perus tekstiprintin tekeminen ei ole hankalaa ihan kotikonsteinkaan joten jos joku hyvä läppä läpänderi juolahtaa mieleen niin ei muuta kuin painamaan. Luonnos paperille (printtaamalla tai käsin piirtämällä), piirtoheitinkalvo päälle ja paperiveitsellä leikkaamaan sapluunaa (kannattaa teipata kumpikin paikoilleen alustaan etteivät pääse liikkumaan leikkaamisen aikana). Kun muistaa vaan ottaa huomioon, että suljettuihin kirjaimiin (versaaleista A, B, D, O, P, Q, R ja skandinaaviset kirjaimet) pitää joko jättää tukikaistaleet (ks. joku "stencil" fontti niin ymmärrät mitä tarkoitan) tai sitten noi keskiosat kokonaan auki niin hyvin menee.
Sitten vaan lykätään esim. pahvinpala blankopaidan sisään, pingotetaan paita ja teipataan vaik maalarinteipillä sapluuna päälle. Itse painaminen tapahtuu levittämällä tekstiilipainoväriä (saa esim. kangas- ja taidekaupoista) siveltimellä tai (ehkä suositeltavampaa) pienellä vaahtomuovinpalalla sapluunan päälle. Kuivaus hiustenkuivaimella (tai 24 h vapaasti kuivuen), silitys nurjalta puolelta (joku suojapaperi kannattaa jättää painokuvion ja silityslaudan väliin) ja voilá, hiano paita on valmis. =)
(Niin ja jos ei ole mikään guru graafikko niin aina tulee hyvä kun laittaa fontiksi Helvetica Neue 65 Medium, riittävän iso pistekoko (72 pt tai yli) kerning: optical (Adoben softissa), tasaus vasempaan laitaan (left align) ja väreinä valkoista ja punaista/mustaa. =) Eikä sit saatana venytellä tai litistetä niitä fontteja missään suunnassa!)