Raskauden keskeytys ja ihmisoikeusjärjestöt

201 posts, 11 pages, 63,645 views

oooo

#141 • • oooo

[Nuclear], 23.8.2007 16:07:
Sikiö ei ole vastuussa raiskaajan tekemisistä, mut mun mielestä kyse ei niinkään ole siitä onko sikiö samalla viivalla aikuisen ihmisen kanssa ja "tapetaanko ihminen" vaan siitä että kummassa tapauksessa sikiö/lapsi kärsii vähemmän, abortissa vai ei toivottuna lapsena elämisessä.

Niin tästähän olen samaa mieltä mutta ymmärrän myös katolisen kirkon näkökulman.

"Ei tulisi lainkaan harrastaa seksiä", "Tulee pidättäytyä seksistä"...ehkä näin voisi olla suotavaa mut näin ei kuitenkaan tapahdu. Noi lausahdukset menee mun mielestä vähän samaan kategoriaan kuin "Maailmassa ei tulisi olla sotia".

En ole väittänytkään, että näin tapahtuu mutta se olisi juurikin suotavaa.

Monet ihmiset harrastaa seksiä mielihyvän takia, ei suvunjatkamisen ja se on mun mielestä ihan luonnollista ja jos se vahinko sattuu niin abortti on hyväksyttävä keino estää vielä pahempi katastrofi. Ei sillä et mitenkään hyvällä katsoisin toimintaa jossa harrastetaan kaikkien kanssa seksiä ja ku sikiö syntyy niin mennään klinikan kautta kotiin ja seuraavana päivänä sama uudestaan.

Kyllä harrastetaan mielihyvän vuoksi, mikä ei ole lainkaan väärin. Seksiin kuitenkin liittyy lähes aina mahdollisuus tulla raskaaksi ja se tulee muistaa.

Niin, minähän sanoin, että pätevistä syistä abortti on hyväksyttävää. Mielestäni pätevä syy ei ole se "kännivahinko", jossa ihminen on ollut "typerä" ja hässinyt ilman ehkäisyä.

Siinä tapauksessa ei mielestäni tulisi harrastaa seksiä, jos käyttää "ehkäisynä" aborttia.

Edelleen "ei toivottu" tapauksessa tehtävä abortti saattaa olla vastuutonta, mutta onko sun mielestä parempi et syntyy ei toivottu lapsi kuin tehdä abortti?

Aivan kuten aiemmin sanoin, pelkkä "ei toivottu" ilman mitään muita syitä ei ole hyväksyttävä syy aborttiin. Tälläistä kuitenkin tapahtuu, joten siksi ihmisen olisi hyvä miettiä pidättäytymistä siinä tapauksessa, jos lapsi on aivan järkyttävä asia, ilman sen suurempaa syytä.

Ymmärrettäviä syitä ovat taloudellinen tilanne, sairaus, ikä yms. Mutta se ei ole ymmärrettävää, että ihminen antaa tapahtua näitä "kännivahinkoja", joissa ehkäisy unohdetaan. Ikävä kyllä, siinähän joutuu valitsemaan abortin, jos lapsi on kerran ei toivottu; se olisi tietenkin ikävää lapselle, että on ei toivottu. Tästä syystä jokaisen tulisi ymmärtää vastuu ja vältää nämä "kännivahingot", sillä sikiö ja sen abortoiminen ei ole edelleenkään ehkäisy, eikä todellakaan mikään pikkujuttu.

Tietenkin sekin on jotain vastuuta, ettei synnytä lasta epätoivon keskelle. Silti nämä ihmiset, jotka käyttävät ehkäisynä aborttia, eivät ymmärrä kylläkään vastuusta paljoa. He eivät todellakaan aina mieti lapsen parasta, vaan ihan vaan itseään.

Totuus on myös se, että lähes jokainen abortin tehnyt tuntee jotakin negatiivista myöhemmin; syyllisyyttä, masennusta, surua, katumusta ym. Sitähän ei voi aina etukäteen ennustaa, että olisiko lapsi saanutkin onnellisen elämän.

Eli abortti on hyväksyttävää tietyistä syistä mutta ihan vaan vastuuttoman seksin takia se ei ole hyväksyttävää. Se on usein näissä tilanteissa ainut vaihtoehto mutta nämä tilanteet tulee pyrkiä estämään.

Mitä muuten olet mieltä tilanteesta, jossa toinen vanhemmista haluaisi ja kykenisi vanhemmaksi mutta toinen taas kokisi lapsen ei toivotuksi ja haluaisi abortoida sen?
oooo

#142 • • oooo

Pätkis, 23.8.2007 16:22:
Helppohan siellä on huudella kun selvästikään lapsen saaminen ei ole kuvottava ajatus. Mä en tosin tiedä kuka seurustelis tytön kanssa, joka vetäisis jalat ristiin kymmeneksi vuodeksi, tai jopa ikuisiksi ajoiksi sen takia, että ei halua vahingossakaan tulla raskaaksi. Vois olla vaikea löytää "sielunkumppania" ja täyttä ymmärrystä tälle näkökannalleen, muuten ihan mukaviltakin miehiltä..

Kyllä sellaisia miehiä löytyy paljonkin, jotka valitsevat jalat ristiin vetävän naisen, sellaisia miehiäkin nimittäin löytyy. Esim. noista uskonnollisista ympyröistä löytyy paljonkin tälläisiä ihmisiä.

Pätkis, 23.8.2007 16:22:
Näin niinkuin kommenttina siihen, että tulisi olla lainkaan paneskelematta jos kerran lapsen saaminen ei missään nimessä käy. Sun on helppo kehoittaa toisia olemaan täysin ehdoton asiassa, joka ei kosketa sua (ilmeisesti sulle lapsen saaminen on kuitenkin ihan ok). Tää maailma ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen.. Esimerkiksi seksi ja seksuaalisuus parisuhteesa kun ei ole pelkkää "hässimistä", turhaa tarvetta, jonka voi tosta noin vaan kääntää päältä pois sitten kun lapsen saaminen alkaa liikaa pelottaa.

Sinun on myös helvetin helppo sieltä huudella. Sullahan ei ole mitään käsitystä siitä koskettaako asia minua ja kuinka se koskettaa.

Puhut aivan kuin vastustaisin aborttia joka tapauksessa. Montahan kertaa se pitää sanoa, että hyväksyn sen oikeista syistä. En kuitenkaan syystä, että ehkäisy ihan vaan unohtuu. Siinä vaiheessa täytyy miettiä etukäteen muu ehkäisy, kuin abortti.

Kyllä todellakin tulee olla harrastamatta seksiä, jos abortteja alkaa olla takana semmoset 3-6 kappaletta.
Pätkis

#143 • • Edited Pätkis Pikkis

satumetsä, 23.8.2007 16:53:
Sinun on myös helvetin helppo sieltä huudella. Sullahan ei ole mitään käsitystä siitä koskettaako asia minua ja kuinka se koskettaa.

Puhut aivan kuin vastustaisin aborttia joka tapauksessa. Montahan kertaa se pitää sanoa, että hyväksyn sen oikeista syistä. En kuitenkaan syystä, että ehkäisy ihan vaan unohtuu. Siinä vaiheessa täytyy miettiä etukäteen muu ehkäisy, kuin abortti.

Kyllä todellakin tulee olla harrastamatta seksiä, jos abortteja alkaa olla takana semmoset 3-6 kappaletta.

No siis lähinnähän mä pohjaan käsitykseni tohon mitä olet Nuclearin kanssa tossa väitellyt, en sun elämäntarinaa halua tietää. Okei, jos oletus on väärä niin my mistake.

Itse kuitenkin kirjoitit, että:
"Minulla on erittäin jyrkkä mielipide. Omasta mielestäni ihmisen ei tulisi lainkaan harrastaa seksiä, mikäli näkemys lisääntymiseen ja lapsen saamiseen on niin totaalisen negatiivinen, että abortti on itsestään selvä ja ainut vaihtoehto, eikä muita vaihtoehtoja edes harkita, vaan tehdään abortti automaattisesti."

Ja siihen mä vain kommentoin, että voi olla vaikea moista hyväksyvää miestä löytää ja puhun siis omasta puolestani. Uskonnolliset ympyrät nyt eräästä syystä ei käy, enkä ala sitä tässä ruotimaan, menee offtopic.

Mun mielestä toi sun jyrkkä mielipide on vähän ristissä sen kanssa, että välillä hoet kuitenkin abortin olevan hyväksytty "oikeista syistä". Sitähän mä tässä vaan, niiq yritän vikistä. En yritä väittää että oot urpo tai väärässä. Mutta kuulosti vaan turhan tietäväiseltä, että kun sulle ei kelpaa jonkun henkilökohtainen syy, miksi lapsi on "ei toivottu" niin nää ei sitten olis sun mielestä seksiä saaneet alunperin harrastaakaan. Tästä melko jyrkästä tuomiosta päästiin siihen parisuhdevertaukseen*hymy*

Välinpitämättömyys on toki idiotismia ja se siis erikseen.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

oooo

#144 • • oooo

Pätkis, 23.8.2007 17:18:
No siis lähinnähän mä pohjaan käsitykseni tohon mitä olet Nuclearin kanssa tossa väitellyt, en sun elämäntarinaa halua tietää. Okei, jos oletus on väärä niin my mistake.

Itse kuitenkin kirjoitit, että:
"Minulla on erittäin jyrkkä mielipide. Omasta mielestäni ihmisen ei tulisi lainkaan harrastaa seksiä, mikäli näkemys lisääntymiseen ja lapsen saamiseen on niin totaalisen negatiivinen, että abortti on itsestään selvä ja ainut vaihtoehto, eikä muita vaihtoehtoja edes harkita, vaan tehdään abortti automaattisesti."

Ja siihen mä vain kommentoin, että voi olla vaikea moista hyväksyvää miestä löytää ja puhun siis omasta puolestani. Uskonnolliset ympyrät nyt eräästä syystä ei käy, enkä ala sitä tässä ruotimaan, menee offtopic.

Mun mielestä noi sun jyrkät mielipiteet on vähän ristissä sen kanssa, että välillä hoet kuitenkin abortin olevan hyväksytty "oikeista syistä". Sitähän mä tässä vaan, niiq yritän vikistä.

Yritän jotenkin selventää. Eli hyväksyn abortin esim. sairauden, iän, taloudellisen tilanteen, päihdeongelman ym. vuoksi.

Kuitenkaan en hyväksy, että syynä on pelkkä "en halua lasta". Siis tarkoitan, että siihen täytyy olla jokin hyvä syy miksei halua lasta. Onko se sitten se, ettei ole valmis tai se ettei ole rahaa, niin ei sen väliä, kunhan siihen on joku syy, miksei halua tai pysty.

Niin ja edelleenkään en siis hyväksy sitä, että tahallisesti ilman ehkäisyä harrastetaan seksiä, kun jo etukäteen tietää, ettei lasta tule pitämään. Siinä en siis ymmärrä, että miksi harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, kun tietää ettei itsestä ole vanhemmaksi missään tapauksessa.

Ja musta seksiin liittyy sen nautinnon lisäksi aina mahdollisuus lisääntyä. Se pitäisi mun mielestä ottaa aina huomioon seksissä. Mun mielestä siihen aborttiin tulee suhtautua vakavasti ja jos sitä pidetään helppona keinona, ehkäisynä, itsestään selvyytenä tms. niin musta pidättäytyminen voisi olla vaihtoehto. Koska mun mielestä asiaa tulee harkita aina. Musta se on niin iso asia, että kannattaa edes jollain tapaa miettiä eri vaihtoehtoja.

Tää pidättäytyminen voisi nimittäin ehkäistä ei toivottujen raskauksien lisäksi ei toivottujen lapsien syntymistä, joka voi olla järkyttävää lapselle. Sellaisia tapauksiahan nimittäin on, että äiti ei vaan pysty tekemään aborttia, eikä antamaan lasta pois ja synnyttää siis vauvan epätoivon keskelle.

Ja ymmärrän ainakin siinä mielessä muidenkin kuin itseni näkökulman, sillä en ole aina näin ajatellut kuin nyt ajattelen. Monet asiat yhdessä ovat saaneet mun kantani muuttumaan.
[Nuclear]

#145 • • [Nuclear] el aprendiz

satumetsä,
Niin, minähän sanoin, että pätevistä syistä abortti on hyväksyttävää. Mielestäni pätevä syy ei ole se "kännivahinko", jossa ihminen on ollut "typerä" ja hässinyt ilman ehkäisyä.

Jep, kuten siis myöhemminkin toteat niin sun mielestä on parempi että syntyy ei toivottu lapsi kuin tehdään abortti kun on sattunut se kännivahinkö (ei sun mielestä siis pätevä syy). Itse olen tästä täysin eri mieltä, koska uskon, että se ei toivotun lapsen syntyminen on vielä suurempi vääryys kuin sikiön abortoiminen.

Siinä tapauksessa ei mielestäni tulisi harrastaa seksiä, jos käyttää "ehkäisynä" aborttia.

Tästä oon samaa mieltä jos ihmisen ideologiana on olla käyttämättä ehkäisyvälineitä ja kun mukulaa alkaa tulemaan niin mennään klinikalle ja tätä tehdään toistuvasti ja tietoisesti.

Mitä muuten olet mieltä tilanteesta, jossa toinen vanhemmista haluaisi ja kykenisi vanhemmaksi mutta toinen taas kokisi lapsen ei toivotuksi ja haluaisi abortoida sen?

Tää on sen verran vaikea kysymys enkä oo moista miettinyt, että en osaa suoraan sanoen vastata.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

oooo

#146 • • oooo

[Nuclear], 23.8.2007 18:06:
Jep, kuten siis myöhemminkin toteat niin sun mielestä on parempi että syntyy ei toivottu lapsi kuin tehdään abortti kun on sattunut se kännivahinkö (ei sun mielestä siis pätevä syy). Itse olen tästä täysin eri mieltä, koska uskon, että se ei toivotun lapsen syntyminen on vielä suurempi vääryys kuin sikiön abortoiminen.

Ei toivotun lapsen syntymä ei _aina_ ole paha asia. Jotkut pystyvät antamaan ei toivotun vauvansa pois sellaisille ihmisille, jotka eivät omia saa. Näille ihmisille se vauva saattaa olla toivotumpi kuin mikään. Mutta raskastahan se varmaan on, jos kantaa lastaan ja sitten antaa lapsen pois.

Olen sanonut, että pidättäytyminen voisi olla hyvä myös siitä syystä, että jotkut eivät kykene edes aborttiin tai antamaan lasta pois. Synnyttävät siis juuri sen sinun kuvailemasi ei toivotun lapsen kaaoksen keskelle.

Siksi tulisi oppia se vastuu ennen sitä "kännivahinkoa". Siinähän siis juurikin jätetään pois se ehkäisy ja käytetään aborttia ehkäisynä ja sinäkään et sitä hyväksy, ainakin niin kerroit. Kerroit olevasi kanssani samaa mieltä siitä, että seksiä ei tule harrastaa, mikäli jätetään ehkäisy tahallaan pois, vaikkei haluta missään tapauksessa lasta.

Eli en edelleenkään hyväksy sellaisia abortteja, jotka johtuvat siitä, että ehkäisy on jätetty tahallisesti pois (esim. se kännivahinko), kun on tiedetty tasan tarkkaan, ettei lasta aiota pitää. Siinä tapauksessa kannattaa opetella mitä tarkoittaa ehkäisy, abortti ja synnytys. Siinä tapauksessa ihmisen tulee olla valmis äidiksi/isäksi, jos tahallaan jättää ehkäisyn pois. On siis aivan outo syy tehdä abortti vain käyttääkseen sitä ehkäisynä. En hyväksy sitä.

Mutta jos tälläiseen kännivahinkoon liittyy muukin (painava) syy, kuten sellainen, että isi ja äiti olisivat 13-vuotiaana vanhempia, niin siinä tapauksessa hyväksyn abortin. Tosin suosittelisin kyseisen toimenpiteen jälkeen seksistä pidättäytymistä siihen asti, kunnes ikää tai kypsyyttä tulee sen verran, että tajuaa mikä on kortsu. Jos se puhkeaa, niin haetaan jälkiehkäisy. Jos silti tullaan raskaaksi, niin sitten syynä on kännivahingon lisäksi muukin syy; kaikki ehkäisy petti.

Meillähän on myös laki, mikä määrittelee, missä tapauksessa saa abortin tehdä. Käytännössähän sen saa kuitenkin tehdä lähes jokainen (joka tekee ennen viikkoa 12).
[Nuclear]

#147 • • [Nuclear] el aprendiz

satumetsä,
Ei toivotun lapsen syntymä ei _aina_ ole paha asia. Jotkut pystyvät antamaan ei toivotun vauvansa pois sellaisille ihmisille, jotka eivät omia saa. Näille ihmisille se vauva saattaa olla toivotumpi kuin mikään. Mutta raskastahan se varmaan on, jos kantaa lastaan ja sitten antaa lapsen pois.

OK.

Siksi tulisi oppia se vastuu ennen sitä "kännivahinkoa". Siinähän siis juurikin jätetään pois se ehkäisy ja käytetään aborttia ehkäisynä ja sinäkään et sitä hyväksy, ainakin niin kerroit. Kerroit olevasi kanssani samaa mieltä siitä, että seksiä ei tule harrastaa, mikäli jätetään ehkäisy tahallaan pois, vaikkei haluta missään tapauksessa lasta.

Tarkennan hieman omaa kantaani. En hyväksy (tai lähinnä en arvosta) sitä ideologiaa että harrastetaan seksiä kaikkien kanssa ja kun tullaan raskaaksi -> abortti, ja tämä sama toistuu kerta toisensa jälkeen. Sen sijaan jos kännispäissään päätetään jättää ehkäisy pois ja se "vahinko" tapahtuu niin hyväksyn abortin, eli tapahtuma oli kertaluontoinen eikä etukäteen jo ajateltu et "Jos mä sit tuun raskaaks niin teen abortin, oon tehny tän ennenkin!?!?!111".

Eli en edelleenkään hyväksy sellaisia abortteja, jotka johtuvat siitä, että ehkäisy on jätetty tahallisesti pois (esim. se kännivahinko), kun on tiedetty tasan tarkkaan, ettei lasta aiota pitää. Siinä tapauksessa kannattaa opetella mitä tarkoittaa ehkäisy, abortti ja synnytys. Siinä tapauksessa ihmisen tulee olla valmis äidiksi/isäksi, jos tahallaan jättää ehkäisyn pois. On siis aivan outo syy tehdä abortti vain käyttääkseen sitä ehkäisynä. En hyväksy sitä.

Olen samaa mieltä, että kannattaa opetella mitä em. asiat ovat mutta jossei näistä oppia ota niin en mä siitä rangaistuksena langeta ei toivottua lasta maailmaan.

Meillähän on myös laki, mikä määrittelee, missä tapauksessa saa abortin tehdä. Käytännössähän sen saa kuitenkin tehdä lähes jokainen (joka tekee ennen viikkoa 12).

Mun mielestä laki on ihan hyvissä uomissa. :)

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

josbe

#148 • • josbe suomalainen juhlakinkku

satumetsä, 23.8.2007 16:53:
Kyllä sellaisia miehiä löytyy paljonkin, jotka valitsevat jalat ristiin vetävän naisen, sellaisia miehiäkin nimittäin löytyy. Esim. noista uskonnollisista ympyröistä löytyy paljonkin tälläisiä ihmisiä.

Pakko huudella tähän väliin, että: missä puskassa sun pää on? Ei sellaisia miehiä todellisuudessa löydy montakaan, vaikka "uskonnollisissa ympyröissä" näin väitettäisiinkin. Siksi toiseksi, se että "uskonnollisista ympyröistä" löytyisi tällaisia miehiä, on täysin epäoleellista. Vai meinaatko, että kaikkien, jotka eivät missään nimessä halua lapsia, pitäisi seurustella uskovaisten kanssa, jotka eivät vaadi seksiä? *nauru* Aika moni taitaisi jäädä ilman miestä... *nauru*
Cloud

#149 • • Cloud Game Freak
Ihmisiltä johtimet vaan poikki. Adoptiota helpommaksi kyllä.

Niin ja Kyllä hyväksyn ja hyväksyn.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

hemuz

#150 • • hemuz kätevä emäntä

Cloud, 24.8.2007 09:26:

No siinä loppuis ennenpitkää ne adoptiolapset, jos IHMISILTÄ johtimet poikki laitettaisiin.
Cloud

#151 • • Cloud Game Freak

hemuz, 24.8.2007 09:31:
---
Cloud, 24.8.2007 09:26:

---

No siinä loppuis ennenpitkää ne adoptiolapset, jos IHMISILTÄ johtimet poikki laitettaisiin.

Ennenpitkää ei ole maapalloakaan.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

crissy

#152 • • crissy

josbe, 23.8.2007 15:35:
---
crissy, 23.8.2007 13:53:
Itse hyväksyn abortin vain ja ainoastaan jos on kyse lääketieteellisistä syistä, raiskauksen johdosta tai mamma on alle 15v..

---

Vaikka itsesi kannalta on ollut paras vaihtoehto olla tekemättä aborttia, niin tämä ei päde kaikkiin. Ymmärrätkö, että ihmisiä on muissakin kamalissa tilanteissa kuin sairaana, raiskattuna tai liian nuorena äidiksi? Minusta se, että määritellään nuo tilanteet, joissa abortin voi tehdä, on aina pätemistä, asettumista jonkun asemaan, jonka asemasta ei mitään tiedä. Nuo sinun määrittelysi ovat ihan yhtä jyrkkiä kuin paavin, jonka mielestä aborttia ei saa tehdä, vaikka lapsi olisi vaikeasti vammainen tai äiti raiskattu.

Ja tämä ei tarkoita, että minunkaan mielestäni aborttia pitäisi saada tehdä ilman rajoituksia tmv. Ihmetyttää vain ihmisten katsantokannat, kun ne tuntuvat olevan niin kovin kapeita. IMO.

Sorry pilkunnussiminen mutta jos paavi ei hyväksy edes noita abortin syyksi ja mä hyväksyn nii enhän mä silloin ole yhtä jyrkkä.. =)

Se jos joku haluaa tehä abortin vaikka syystä x nii se on hänen asiansa.. vaikka en sitä itse hyväksyisikään, niin paljoo siihen voi vaikuttaa.

Itse en tekis muusta syystä kuin joko olis kuoleman sairas tai itselle olis hengenlähtö lähellä, tai raiskattaiisin, muuten sitten järjestäisin elämäni sellaseen malliin että laps voi tulla..

Mutta joo edelleen nää onki mun mielipiteitä.
crissy

#153 • • crissy

satumetsä, 23.8.2007 16:39:
---

Naisella on oikeus päättää mitä tekee asian suhteen.. jos nainen haluaa lapsen ja mies ei niin luultavammin nainen jää yksin lapsen kanssa.. Jos mies haluaa lapsen ja nainen ei ja nainen hankkii abortin niin luultavammin mies lähtee käveleen.. (tai saattaaki se suhde kestää sen, luultavammin ei)
oooo

#154 • • oooo

josbe, 24.8.2007 08:49:
Pakko huudella tähän väliin, että: missä puskassa sun pää on?

Huutelehan sinä. Mä en ala ihmisen kanssa keskustelemaan jonka aloitus on yhtä ala-arvoinen. Jos sulla löytyy jotain järkevämpää kysyttävää niin tervetuloa keskustelemaan yksityisesti.
oooo

#155 • • oooo

crissy, 24.8.2007 09:48:
---
satumetsä, 23.8.2007 16:39:
---

---

Naisella on oikeus päättää mitä tekee asian suhteen.. jos nainen haluaa lapsen ja mies ei niin luultavammin nainen jää yksin lapsen kanssa.. Jos mies haluaa lapsen ja nainen ei ja nainen hankkii abortin niin luultavammin mies lähtee käveleen.. (tai saattaaki se suhde kestää sen, luultavammin ei)

Olen sun kanssa samaa mieltä *joo*
josbe

#156 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

satumetsä, 24.8.2007 12:09:
---
josbe, 24.8.2007 08:49:
Pakko huudella tähän väliin, että: missä puskassa sun pää on?

---

Huutelehan sinä. Mä en ala ihmisen kanssa keskustelemaan jonka aloitus on yhtä ala-arvoinen. Jos sulla löytyy jotain järkevämpää kysyttävää niin tervetuloa keskustelemaan yksityisesti.

Ollaanpas sitä herkkiä. *nauru*

Edit: Jos et huomannut, niin se "järkevä" kysymys tuli vasta tuon "ala-arvoisen" aloituksen jälkeen. *iloinen*

Edit 2: Ja pakko vielä lisätä, että en keskustele yleisistä keskustelun aiheista privana tuntemattomien ihmisten kanssa. Mun mielestä nää yleiset forumit on sitä varten.
oooo

#157 • • oooo

josbe, 24.8.2007 12:14:
Ollaanpas sitä herkkiä. *nauru*

Edit: Jos et huomannut, niin se "järkevä" kysymys tuli vasta tuon "ala-arvoisen" aloituksen jälkeen. *iloinen*

Edit 2: Ja pakko vielä lisätä, että en keskustele yleisistä keskustelun aiheista privana tuntemattomien ihmisten kanssa. Mun mielestä nää yleiset forumit on sitä varten.

Mikäs herkkyydessä huvittaa. Mua se itkettää.

Vastaus: Ei, en meinaa todellakaan, että yhtään kenenkään tulee seurustella uskovaisen tai jonkun muun kanssa, mikäli ei sitä halua.
josbe

#158 • • josbe suomalainen juhlakinkku

satumetsä, 24.8.2007 12:31:

Lähinnä mua huvitti se, että joku ottaa nokkiinsa tollasesta heitosta. Mun olis siis pitäny alkaa itkemään? *hymy*
oooo

#159 • • oooo

josbe, 24.8.2007 12:34:
---
satumetsä, 24.8.2007 12:31:

---

Lähinnä mua huvitti se, että joku ottaa nokkiinsa tollasesta heitosta. Mun olis siis pitäny alkaa itkemään? *hymy*

Ei sun pidä itkeä *nauru*
En mä nokkiini ottanut, ei hätää. Oon vähän tällänen.