ante - 00670 [trance]

6 posts, 1 page, 1,479 views

jUSSi

Posts: 1,377

#1 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus
dudes.jpg

Syviä sielunmaisemia kuvaava trancekipale keväisiä tunnelmia tarjoamaan.

Kappale on Anten käsialaa, editti on minun ja anten. Plussana vielä versio, jonka djsakke sääti saundipuolelta hieman siedettävämpään kuntoon. Isot kiitokset sakelle!

alkuperäinen: ante - 00670
edit: ante - 00670 (02760 edit)
masteroitu: ante - 00670 (02760 edit) mastered

palautetta, kritiikkiä ja kehitysehdotuksia otetaan vastaan. Samoin tunnelmia, mitä saattoi päässänne vilahtaa tämän kappaleen aikana.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2 • • Aziz Combat Fighter
Hassun näkösiä poikia :)

Kuuntelempa kun pääsen kotio!
Tarsu

Posts: 2,449

#3 • • Tarsu
Anten leppoisista raidoista olen kyllä tykkäillyt niin paljon,
että tämä on _pakko_ ladata !

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4 • • Jussi Soro choon!
Ollakseen näinkin leijailevaa, on soundit mun mielestä vähän turhan rapeita, lisää sterodelayta ja muutenkin stereokuvaa vaatis ainakin tohon alkuun. 3:00 lähtevä basso on vähän turhan korkee, vaatis hiukka lisää alapäätä, ja ehkä vähemmän filter frequencya... basari on aika munaton, vois korostaa vähän jostain 100 Hz:n kohdalta. Groovaavat alabassot puuttuu kokonaan, kuten svengaavat haitsutkin. Haikkapuolelle hiukka enemmän stereokuvaakin vois laittaa. Clappi on melko kuiva, mut toisaalta sopii tällaseen minimalismiin.

Rakenteellisesti biisi jauhaa kyl aika pahasti paikallaan. Toi kellokilinä taitaa olla koko ajan taustalla? Ja kyl basslinessa sais vähän elookin olla :)

Täytyy sanoa, että taitaa mennä genre vähän multa ohi, trance tästä puuttuu kyl melkein kokonaan, deep house vois olla vähän lähempänä mun genrejaottelussani.

Niin kuuntelin ton masteroidun version.
jUSSi

Posts: 1,377

#5 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

JussiS:
Ollakseen näinkin leijailevaa, on soundit mun mielestä vähän turhan rapeita, lisää sterodelayta ja muutenkin stereokuvaa vaatis ainakin tohon alkuun. 3:00 lähtevä basso on vähän turhan korkee, vaatis hiukka lisää alapäätä, ja ehkä vähemmän filter frequencya... basari on aika munaton, vois korostaa vähän jostain 100 Hz:n kohdalta. Groovaavat alabassot puuttuu kokonaan, kuten svengaavat haitsutkin.



Alapään ongelmiin ratkaisu olisi vaihtaa kickdrum kokonaan. Kuunteleppa tuo masteroimaton editti... huomaat ongelman. Alapäätä on _ihan_ liikaa. Vaihtamatta sampleja, tuolle ei oikein voi mitään. Sakke sai sentään dynamiikan suht kohdalleen (jota minä tai ante emme osaa tehdä, vielä).


JussiS:Haikkapuolelle hiukka enemmän stereokuvaakin vois laittaa. Clappi on melko kuiva, mut toisaalta sopii tällaseen minimalismiin.



ohhos, katos kun ei tullut mieleen. Kaikissa aikaisemmissa viritelmissäni, perkussioissa on olennaisena osana ollut stereokuva.

JussiS:Rakenteellisesti biisi jauhaa kyl aika pahasti paikallaan. Toi kellokilinä taitaa olla koko ajan taustalla? Ja kyl basslinessa sais vähän elookin olla :)



eix se oo just sitä deeeeppiä osastoo ;) mut joo, tarkoituksena oli tehdä enemmän hypnoottiinen kuin gruuvaava kappale. Ehkä se kostautuu sitten yksipuolisutena.

JussiS:Täytyy sanoa, että taitaa mennä genre vähän multa ohi, trance tästä puuttuu kyl melkein kokonaan, deep house vois olla vähän lähempänä mun genrejaottelussani.



:DD

mä en saa tästä housea millään. Enintään deeppiä progehousee.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#6 • • Aziz Combat Fighter
sainpa vasta nyt kuunneltua.. Joo mä tiiän, älkää olko vihasia :)

Melodiapuolella on taas kivasti asiat, mut sämplet on aika halvan kuuloset. Tulee jotenkin mieleen sellanen kepeä femman fm-synteesi. Enemmän eloa rumpuraitaan ja lisää efektejä peliin, niin biisi heräis eloon ihan eri tavalla. Nyt muuten mukava leijailu kärsii pikkasen laiskoista rytmielementeistä. Kuuntelin siis ton masteroidun version.

Tähän sopis päälle ehkä joku lempee breikki, tai jotain?

Vaikee antaa sen syvällisempää kritiikkiä kyllä, ei tuu hirveesti mieleen mitään varsinaisia parannusehdotuksia. Kivaa nytkyttelyä :)