IGLU TOUR 2005 5.3.2005 @ Lappeenranta

27 posts, 2 pages, 5,346 views

Caro²

Posts: 5,301

#21 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

T0mbstone:
---
Toi ei ollut edes täysin kohdistettu sun räpsimiseen. Kameroiden läsnäolosta kun ovat valitelleet aika monet ihmiset.



Joista suurin osa on huolissaan siitä, että näyttävätkö kuvissa hyvältä.
Jos ko. henkilöt tapaa yhden kuvaajan joka ei koskaan julkaise heistä sellasia kuvia joissa näyttävät huonolta, alkaa mieli muuttua. Ja antavat myöskin sellaisen henkilön ottaa niitä kuvia. Tämä on tapahtunut useammin kuin kerran.

Ite pyrin ihan oikeasti siihen, että yhtään paskaa kuvaa en jakoon laita. Dokumentaarisia mitään sanomattomia joutuu yleisön painostuksesta laittamaan (muuten bileistä tulisi julki ehkä 2-5kuvaa / kekkerit). Mutta huonoja kuvia ihmisistä, ei tule.


Jos jotkut vielä elää bileet kameran läpi ja ainut tärkeä asia on tilan valoisuus niin kameran läsnäolon oikeutus rupeaa olemaan jo kyseenalainen.


Kukin harrastaa konemusiikkikulttuuria sillä tavoin kuin parhaaksi näke. Mikä sinä olet sitä tuomitsemaan?
Niin, ja ite tykkään valoisista biletiloita. Hämäryys o miusta jotenki hanurista.

EDIT: koodia..
T0mbstone

Posts: 728

#22 • • T0mbstone The Process.

Caro²:
Joista suurin osa on huolissaan siitä, että näyttävätkö kuvissa hyvältä.
Jos ko. henkilöt tapaa yhden kuvaajan joka ei koskaan julkaise heistä sellasia kuvia joissa näyttävät huonolta, alkaa mieli muuttua. Ja antavat myöskin sellaisen henkilön ottaa niitä kuvia. Tämä on tapahtunut useammin kuin kerran.


Mitäs muutakaan voisi huolehtia kun kyse on kamerasta. Ei se kamera tiettävästi ole vielä sielua keneltäkään varastanut.
Enpä usko että sillä yhdellä kuvaajalla on kummoista vaikutusta laajempaan joukkoon. Digikameroiden yleisyyden vuoksi aina löytyy kuvaajia ketkä hakee juuri niitä pahimpia ördaus ja ilmekuvia ja sellainen jää vaikuttamaan alitajuntaan.


Ite pyrin ihan oikeasti siihen, että yhtään paskaa kuvaa en jakoon laita. Dokumentaarisia mitään sanomattomia joutuu yleisön painostuksesta laittamaan (muuten bileistä tulisi julki ehkä 2-5kuvaa / kekkerit). Mutta huonoja kuvia ihmisistä, ei tule.


Sun uusien iglukuvien joukossa oli ylivalottuneita ei niin edustavia kasvoja. En luokittelisi niitä ainakaan hyviksi kuviksi.


Kukin harrastaa konemusiikkikulttuuria sillä tavoin kuin parhaaksi näke. Mikä sinä olet sitä tuomitsemaan?


En varsinaisesti olekkaan toimitsemassa. Mutta sellaista toimintaa olen kyseenalaistamassa joka saattaa haitata toisten ihmisten hauskanpitoa. Jos tolla logiikalla lähdetään harrastamaan konemusiikkikulttuuria niin piripodareiden nyrkinheiluttelukin on niiden tapa harrastaa kulttuuria?) *vink*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Caro²

Posts: 5,301

#23 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

T0mbstone:
Sun uusien iglukuvien joukossa oli ylivalottuneita ei niin edustavia kasvoja. En luokittelisi niitä ainakaan hyviksi kuviksi.


Niin on. Ne kuvat on siellä sitä varten, että "heidänkin" naamat tulee julki.

Katotaan ollaanko samoilla linjoilla. Itse poistaisin sieltä seuraavat kuvat:
linkki
linkki
linkki
linkki
linkki

Jos käyt katsomassa esm ottamiani kuvia täältä: caro2.kuvat.org, ni huomaat varmaan miten bileissä otetut kuvat eroaa noista. Jos rankkaisin kaikki paskat kuvat / bileet pois, niin kuvien saldo jäisi mitättömän pieneksi. Ihmiset klubbarissa kuitenkin haluaa nähdä ne omat naamat, ja sillä hyvä.

Mitä tulee noihin ylipoltettuihin kohtiin, niin pidän itse kuvista joissa on paljon kotrastia, se yleensä edellyttää lievää ylipolttoa ja paljon pimeyttä siinä samalla. Ylipoltto johtuu usein myös kalustosta. Täytesalamaa ei voi käyttää (joko savun, tai koneen ominaisuuksien takia), joten se siitä. Epätarkkuus myöskin johtuu hyvin usein kamerasta (esm oma ixus ei hämärässä vaan ota piirutarkkoja kuvia)..
T0mbstone

Posts: 728

#24 • • T0mbstone The Process.
Caro²:


-clip kuvat-


Noita suurinpiirtein tarkoitinkin. Mutta jos väität että et julkaise huonoja kuvia ja julkaiset niitä kuitenkin huomaan hitusen ristiriitaisuutta. Kuvattavien luottamusta toi ei minun mielestä myöskään kasvata.


Mitä tulee noihin ylipoltettuihin kohtiin, niin pidän itse kuvista joissa on paljon kotrastia, se yleensä edellyttää lievää ylipolttoa ja paljon pimeyttä siinä samalla. Ylipoltto johtuu usein myös kalustosta. Täytesalamaa ei voi käyttää (joko savun, tai koneen ominaisuuksien takia), joten se siitä. Epätarkkuus myöskin johtuu hyvin usein kamerasta (esm oma ixus ei hämärässä vaan ota piirutarkkoja kuvia)..


Tollaista ylipoltettua "kuollutta ihoa" tulee liian voimakkaalla suoraan suunnatulla salamalla. Esim melkein kaikissa pokkarilla otetuissa henkilökuvissa kyseistä ilmiötä tapahtuu. Itse en pidä sitä kauhean valokuvauksellisena kikkana ainakaan. Kaluston rajoitteet toki on huomioitava mutta ulkoisella hyvin kohdistetulla salamalla saa ihan siedettävää jälkeä.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Caro²

Posts: 5,301

#25 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

T0mbstone:
Caro²:
Noita suurinpiirtein tarkoitinkin. Mutta jos väität että et julkaise huonoja kuvia ja julkaiset niitä kuitenkin huomaan hitusen ristiriitaisuutta. Kuvattavien luottamusta toi ei minun mielestä myöskään kasvata.


Siun teksteistä saa sen käsityksen, että arvioit kuvat pelkän kuvaustekniikan perusteella..
Miulta ei hirveästi putoile rispektejä sellasille ihmisille jotka arvioi tuotoksia pelkän teknisen osaamisen perusteella.
Juu, ei nuo millään tavalla erinomaisia ole, mutta ne ei myöskään ole paskoja. Kuten jo aikaisemmin sanoin, ne on siellä vain ja ainoastaan sen takia, että heistäkin on "joku kuva" näytillä.

Voisin korjata lausuntoani sellaiseen muotoon mitä tarkoitin: En julkaise sellaisia kuvia jotka saattavat kuvattavan kohteen huonoon valoon. Sellaisia jossa kuvattava kohde näyttää joltakin muulta kuin itseltään. Tämän asian voinee vahvistaa ne henkilöt, joiden kuvia olen laittanut jakoon (poikkeuksena yksi nimetön turisti, jonka kuva poistui moderaattorin toimesta).

p.s.
Ihmisillä on kumma tarve nähdä itsestään "joku kuva" bileiden jälkeen. Olen poistellu aikaisemmista "sessioista" juuri vastaavanlaisia kuvia, ja jättänyt jäljelle ne järkevät otokset jotka on enemmän itseäni.
T0mbstone

Posts: 728

#26 • • T0mbstone The Process.

Caro²:
Siun teksteistä saa sen käsityksen, että arvioit kuvat pelkän kuvaustekniikan perusteella..
Miulta ei hirveästi putoile rispektejä sellasille ihmisille jotka arvioi tuotoksia pelkän teknisen osaamisen perusteella.



En ole kovinkaan laajasti kommentoinut omaa makuani valokuvista joten noinkin pienen informaation pohjalta spekulointi johtaa vaan väärään lopputulokseen. *hihu*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~