Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,241,967 views

ratsastuskoulu

Posts: 604

#1161 • • Edited ratsastuskoulu
Kävin tuossa parkettiliikkeessä, eivätkä kuulemma suosittele missään nimessä asentamaan laminaattia parketin päälle. Selitykseksi sain, että jos parketti irtoaa lattiasta niin laminaatti menee sitten siinä samalla piloille.. Kuinkahan todennäköistä on, että parketin liima jostain syystä yhtäkkiä pettäisi? Tuo on asennettu joskus 80-luvulla.

Kun ei tosiaan kiinnostaisi tuon vanhan parketin kanssa alkaa tappelemaan.
phear

Posts: 804

#1162 • • phear <X>

ratsastuskoulu, 7.5.2007 21:41:
Selitykseksi sain, että jos parketti irtoaa lattiasta niin laminaatti menee sitten siinä samalla piloille.. Kuinkahan todennäköistä on, että parketin liima jostain syystä yhtäkkiä pettäisi?



No just joo. :D

Erittäin epätodennäköistä ja vaikka pettäisikin, niin ei se parketti sieltä laminaatin alta mihinkään kovin pitkälle lähde.
zanta

Posts: 131

#1163 • • zanta Rovaniemen isäntä
jaa täällä on tämmönenkin topic :)
Meikäläisellä on vähän vaiheessa toi unelmakämppä...
Tonttikauppaa on hierottu jo muutama vuosi.
Saas nährä koska taivun maksamaan hinnan jota ainakin alussa pidin ylihintana :D

--
hyvät bileet ei tunnu miltään jos ei välillä käy paskoissa bileissä

ville

Posts: 3,780

#1164 • • ville olen oikeasti ujo

ratsastuskoulu, 7.5.2007 21:41:
Kävin tuossa parkettiliikkeessä, eivätkä kuulemma suosittele missään nimessä asentamaan laminaattia parketin päälle. Selitykseksi sain, että jos parketti irtoaa lattiasta niin laminaatti menee sitten siinä samalla piloille.. Kuinkahan todennäköistä on, että parketin liima jostain syystä yhtäkkiä pettäisi? Tuo on asennettu joskus 80-luvulla.

Kun ei tosiaan kiinnostaisi tuon vanhan parketin kanssa alkaa tappelemaan.



Jos palat on nyt pysyneet paikoillaan 20v niin aika epätodennäköistä taitaa olla, että ne yhtäkkiä kaikki irtoisivat.

Vaikka asennat sen laminaatin ja esim puristuksen+lämmönvaihtelun takia parketista pari palaa alta irtoaa, niin ei siellä ole mitään väliä. Tollainen laminaattilattia saattaa muutenkin elää vuoden sisällä 10mm ja siten pari irtoavaa parkettipalaa ei tule vaikuttamaan millään tavalla :)
ratsastuskoulu

Posts: 604

#1165 • • Edited ratsastuskoulu

ville, 7.5.2007 21:54:
Jos palat on nyt pysyneet paikoillaan 20v niin aika epätodennäköistä taitaa olla, että ne yhtäkkiä kaikki irtoisivat.

Vaikka asennat sen laminaatin ja esim puristuksen+lämmönvaihtelun takia parketista pari palaa alta irtoaa, niin ei siellä ole mitään väliä. Tollainen laminaattilattia saattaa muutenkin elää vuoden sisällä 10mm ja siten pari irtoavaa parkettipalaa ei tule vaikuttamaan millään tavalla :)



No näin minäkin sen maalaisjärjellä ajattelin, voihan se olla että apinaa tässä koijataan ja kohta olisin ostamassa sen poistonkin tuosta firmasta :D

Muuten oli ainakin omasta mielestä suht halpa setti, laminaatti (17e neliö), jalkalistat ja liikuntasaumojen listat, noin 70 neliöö asennettuna listoineen 1844 euroa sis alv? Tuossa taisi työn hinta olla jotain 8 euroa per neliö. Kuulostaa ainakin omaan korvaan halvalta, kun itse olin varustautunut noin tuplabudjettiin..
Oliwer

Posts: 799

#1166 • • Oliwer

Jaques, 7.5.2007 14:45:
---
phear, 7.5.2007 14:38:
---
Jaques, 7.5.2007 12:48:
Tasoite - 10mm lastulevy - solumuovi - laminaatti

---


Minkäs ihmeen takia sen tasoitteen päälle pitää vielä lastulevy laittaa?

---


Jos on vanha lankkulattia niin levy lisää pohjan tukevuutta. Mut jos lankkulattia on tarpeeks jämäkkä niin sit vaan tasoite. Mulla lankut painuu vähäsen sieltä sun täältä ja sen takia lisään varmuuden vuoksi lastulevyn tai oikeestaan vanerin sinne alle.



Noiden lankkulattioiden päälle ruuvataan monesti myös vain suoraan lastulevy, jos lattiassa ei ole erityisen suuria korkeuseroja tai monttuja eikä se vietä pahasti. Levypohja jo itsessään oikaisee pienet heitot mainiosti ja lastulevyjen saumat ja ruuvinkannat tietty häivytetään pois tasoittaen muovikitillä.
Pelkkä tasoite ei välillä meinaa kestää joustelevien ja elävien lankkujen päällä, vaan saattaa murentua vähitellen lankkujen päältä.
mikko a

Posts: 253

#1167 • • mikko a further

phear, 7.5.2007 12:25:
Mulla olisi kanssa samanhenkistä pulmaa. Vanha lautalattia on todella huonossa kunnossa, joutuisi melkein sentin hiomaan pois, eli se lienee poissa laskuista. Lisäksi siinä on pahimmillaan noin 8 millin rakoja "paraatipaikoilla". Eli laminaattia ajattelin päälle laittaa, parketti ei tällä porukalla kestä.
Ongelmana on vaan se, että lattia on myös joka suuntaan vino, eli siihen pitäisi varmaankin ensin jokin tasoite heivata? Mitenköhän sellainen homma onnistuu järkevästi?



Hmm.. mä kyl koittaisin seivata ton lautalattian viimeseen asti. Itsellä on tommonen 80 vuotta elämää nähnyt lautalattia jalkojen alla, enkä ois voinu kuvitellakaan et tää ois raiskattu jollain nykypäivän laminaattihirviöllä. (ei sillä, on noita hienojakin laminaatteja..)

Mites ois, jos hioisi ton lautalattian, kittaisi pahimmat kolot ja petsi + lakka päälle. Mun mielestä noi raot lautojen välissä vaan lisää sitä lautalattian fiilistä eikä sen tarvi mitenkään neitseellisen sileä ollakaan. Makuasioita tietty.

Minkäslaisessa asumuksessa toi lautalattia sijaitsee?
phear

Posts: 804

#1168 • • phear <X>

mikko a, 7.5.2007 22:35:
Hmm.. mä kyl koittaisin seivata ton lautalattian viimeseen asti. Itsellä on tommonen 80 vuotta elämää nähnyt lautalattia jalkojen alla, enkä ois voinu kuvitellakaan et tää ois raiskattu jollain nykypäivän laminaattihirviöllä. (ei sillä, on noita hienojakin laminaatteja..)

Minkäslaisessa asumuksessa toi lautalattia sijaitsee?



No rintamamiestalossa tietenkin. Eli kyllä ne sinne kuuluisi eikä mitkään laminaatit, olen samaa mieltä. Mutta ne on vaan niin rujossa kunnossa. Pitänee pyytää joku hioja paikalle, ehkä se osaa sanoa, onko pelastettavissa.
ville

Posts: 3,780

#1169 • • Edited ville olen oikeasti ujo

mikko a, 7.5.2007 22:35:
Hmm.. mä kyl koittaisin seivata ton lautalattian viimeseen asti. Itsellä on tommonen 80 vuotta elämää nähnyt lautalattia jalkojen alla, enkä ois voinu kuvitellakaan et tää ois raiskattu jollain nykypäivän laminaattihirviöllä. (ei sillä, on noita hienojakin laminaatteja..)

Mites ois, jos hioisi ton lautalattian, kittaisi pahimmat kolot ja petsi + lakka päälle. Mun mielestä noi raot lautojen välissä vaan lisää sitä lautalattian fiilistä eikä sen tarvi mitenkään neitseellisen sileä ollakaan. Makuasioita tietty.

Minkäslaisessa asumuksessa toi lautalattia sijaitsee?



Oon kyllä täysin samaa mieltä.... hirvittää noin keskimäärin ajatella, että 30mm paksuiset ihmisiän ikäiset laudat, joissa usein näkyy käden jälki, vaihdetaan edulliseen laminaattiin, jossa aitoa puuta muistuttaa lähinnä valokuva puun rakenteesta :(

Jos vanha lattia ei ole pelastettavissa, sen voi aina vaihtaa samanlaiseen. Toisaalta jos bujdetti antaa kerralla vähän periksi, voi tehdä esim huone kerrallaan.

Etuna tossa vaihdossa on, että samalla saa mahdollisesti uusittua lattian alla olevan erityksen ja siten parantaa talon energiataloudellisuutta.
ratsastuskoulu

Posts: 604

#1170 • • ratsastuskoulu
Jeps jeps, tänään kävin tilaamassa laminaatin ja tänään paikalla ollut myyjä kehotti asentamaan laminaatin parketin päälle, kuulemma ei ongelmia, ja sen alla se säilyy hyvin jos joskus sen haluaa esiin :P

Sitten ihan muuta asiaa, missä saisi (mielellään netissä) teetettyä kuvasta canvastaulun?
OCS

Posts: 1,828

#1171 • • OCS

ratsastuskoulu, 8.5.2007 18:25:
Sitten ihan muuta asiaa, missä saisi (mielellään netissä) teetettyä kuvasta canvastaulun?



Suosittelisin ensimmäiseksi käymään läpi kaikki lähialueen painot. Jos löydät painon mikä tekee noita, voit hyvinkin hoitaa tilauksesi ilman, että sinun tarvitsee käydä paikanpäällä.
Rocca

Posts: 3,064

#1172 • • Edited Rocca Diiva UG / Superfint Crew
kaksiota itte olin tässä hakemassa.. mutta näyttävästi ei varallisuudet riitä siihen vielä.. tai riitäis mut sitten tarvii jonkun verran tinkiä norm. elämästä... eli nytten yksiötä hakiessa ja toivoen että löytyis sen verran iso mihin vois jopa pikkuruisen makuuhuoneen rakentaa... sitten ku tämmönen löytyy niin remontti tulossa.. eli luulen et kuvia tulette saamana ja sitten lopputuloksia kanssa =)

ps. onneks tekee remonttitöitä ammatikseen niin on helppo tehdä remontti =)

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1173 • • Kon-tiki The Unsinkable

OCS, 8.5.2007 18:38:
---
ratsastuskoulu, 8.5.2007 18:25:
Sitten ihan muuta asiaa, missä saisi (mielellään netissä) teetettyä kuvasta canvastaulun?



Tää firma ei etusivunsa perusteella vaikuttais olevan mikään kangaspaino (erikoistunut taidevalokuvien kehitykseen), mutta ne suurensi ja painoi kankaalle mun sähköpostittaman lomakuvan 2 kpl:eena

http://www.ferinkuva.fi/yritystiedot.html

Sijaitsi silloin Arabianrannassa (Hki), joten kävin paikan päällä tsekkaamassa lopputuloksen. Ei olisi tarvinnut. Tulostusjälki oli mainio ja kun kuvan reuna oli yhdessä kohtaa ikään kuin loppunut kesken, nää oli jatkaneet reunaa fotarilla, jotta sain leikattua kuvat myöhemmin pyöreään muotoon ja liimattua erikeeperillä ruokapöydän tuolien istuinosiin. Hyvin on pysyneet ja värit säilyneet. Kuvankäsittelyn + painatuksen yhteishinta olisko ollu neljäkypää, eli kannattaa soittaa ja kertoa mitä haluaa ja lopun he hoitavat netin/postin kautta.
Avatar
#1175 • • cjet Guest
Koko viikko rempattu. Olkkarin katosta revitty lohkeilevat maalit alas, tasoiteltu pariin otteeseen. Seiniä tasoiteltu. Tänään ois vuorossa tasoitteiden hiontaa, maalipesua ja maalausta niin maan perkeleesti. *hymy* Aikataulu vähän tiukka, pakko saada huomiseks valmiiks. Pikkasen kiirettä siis pukkaa. *pepsodent*
Avatar
#1176 • • Edited cjet Guest

cjet, 10.5.2007 08:25:

Aikataulu vähän tiukka, pakko saada huomiseks valmiiks. Pikkasen kiirettä siis pukkaa. *pepsodent*



Jees poks. Vihdoin valmista. Saanu jo jotain tavaroita paikoilleen. Ensimmäisenä tietty piti kasata hifit paikalleen. *pepsodent* Mutta onpas aika poikkeuksellisen kaunis asunto näin vaihteeks. *hihu*

Ongelmaks meinas muodostua, että kun katto oli maalattu, niin yhdestä kohtaa ei pysynykkään maalit. Joutu raapii niiltä kohden kaiken uudestaan irti, pakkeloimaan ja maalailemaan. Hemmetti mitä turaamista oli. Mut nyt on pahimmat stressit takana ja suht hieno katto, vaikka oman turauskäden jälki hieman näkyykin. *nauru*
Peppi

Posts: 397

#1177 • • Peppi Pepe The Journalist

cjet, 12.5.2007 18:31:
---
Jees poks. Vihdoin valmista. Saanu jo jotain tavaroita paikoilleen. Ensimmäisenä tietty piti kasata hifit paikalleen. *pepsodent* Mutta onpas aika poikkeuksellisen kaunis asunto näin vaihteeks. *hihu*


Siel taitaa näkyy jo se kuuluisa "naisen kädenjälki" :)

--
Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Mahatma Gandhi

Avatar
#1178 • • cjet Guest

Peppi, 12.5.2007 18:37:

Siel taitaa näkyy jo se kuuluisa "naisen kädenjälki" :)



*hih* Joo, vaatteita ympäriämpäri. *vink* *nauru* Kieltämättä se maalas noi seinät kyl iha hianosti. *hihu*
ratsastuskoulu

Posts: 604

#1179 • • Edited ratsastuskoulu
Mistä hyvännäköisiä, kohtuuhintaisia lattiatyynyjä?

JIA:n (www.jia.fi) designstoresta löytyisi aikalailla sellaisia, mitä ollaan haettu, mutta alkaa mennä turhan suolaiseksi, kun me tarvittais noita 4-6 kpl, eikä viitsisi 100 euroa kappale noista maksaa.

Ja jos joku tietäisi suomeen toimittavan sisustuskaupan netissä, niin sellainenkin olisi kiva tietää :)
Jone

Posts: 8,258

#1180 • • Jone Archibald Haddock
Kuvia erään toisen klubbarilaisen (joka saa itse ilmiantaa itsensä tänne halutessaan) unelmakämpän maalailusta eiliseltä:

seina01.jpg

seina02.jpg

seina03.jpg

seina04.jpg

seina05.jpg

seina06.jpg

seina07.jpg

seina08.jpg

Kuva-aiheena siis Marv Sin Citystä - propsit Frank Millerille.