Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,241,875 views

Oliwer

Posts: 799

#541 • • Oliwer

ville
No se riiippuu täysin siitä mitä tekee. Jotain kattokipsejä tuskin kannattaa itse räveltää, mutta jos maalia ei osaa poistaa tai seinää maalata niin aika huonosti on asiat =)



Ja tietenkin myös mitä ja minkälaista laatua ja lopputulosta kämppäänsä vaatii.
Mun pointti oli kumminkin se, että liian usein näkee kuinka ei vain viitsitä ottaa selvää asioista, aineista ja siitä mikä toimii / kestää missäkin ja mikä ei.
Ostetaan iso purkki tarjouksesta lateksimaalia ja rullataan sitä vain joka nurkkaan jopa peilioviin vanhojen alkydien päälle, ei tasoiteta pohjia, eikä välttämättä reikiä, väri päälle vaan.
Ja lautalattioiden päälle muovimattoa ja kamat sisään. Nopeasti valkoista ja homma hoidettu.
Esim just vanhan lankkulattian hionta ja lakkaus tai esim vahaus, ei ole niin kallista ja ihmeellistä, että sitä kannattaisi pelätä. Lopputulos on kyllä imo lisävaivan arvoinen. (makukysymyksiä tietty)

En myöskään olisi tällaisen rakennusbuumin aikana mitenkään vakuuttunut remppamiesten yleisistä taidoista. Kun rekennusmiehistä on pulaa on alalla ylipäätään jos jonkin sortin hiihtäjää



Pitää paikkansa. Kun on tarve kova, otetaan töihin helpommalla ketä saadaan.
Mutta on myös niin että nykyään osataan olla myös tarkempia erillaisten laatusertifikaattien noudattamisesta ja laadun valvomisesta. Erittäin ammattitaitoisia kokeneita, tunnettuja, ja arvostettuja, mestariliikkeitä riittää kyllä suomessakin, ja niitä käyttämällä halvimpien pikkulafkojen sijaan, voi olla aika varma laatutyöstä :)

Noin muutenkin entisöinti on siitä jännä asia, että imo sitä tehdään yllättävän vähän.



Mun näkemyksen mukaan kumminkin koko ajan enemmän ja enemmän. Monet haluavat nykyään esim palauttaa asuntoihin pois purettuja kaakeliuuneja, ovat kiinostuneita asunnon alkuperäisitä värisuunitelmista ja koristemaalauksista sekä työmenetelmistä joita on muinoin käytetty.
vaavu

Posts: 1,324

#542 • • vaavu vara-vana
Pitkän etsimisen jälkeen löytyi Tukholmasta Room-liikkeestä kello eteisen seinälle:

Kello.jpg

Pelkistetty viisarikelloksi aika äärimmilleen. Mitäpä sitä muuta oikeastaan tarvitaankaan. :)
Jone

Posts: 8,258

#543 • • Jone Archibald Haddock
kalusteet001_web_small.jpg

kalusteet002_web_small.jpg

kalusteet003_web_small.jpg

Ensimmäiset kuvat tulevan uuden keittiön kalusteista sai eilen pikaisesti napattua. Oon kyl varsin onnellinen varsinkin keittiön alaosan suuntauksesta ja odottelen innolla et saadaan hommaa taas eteenpäin. Yläkaappien ovien pinnat herättävät tässä vaiheessa pientä levottomuutta, joten saapa nähdä miten ne sitten lopulta natsaavat.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#544 • • Edited [Nuclear] el aprendiz
Huomasin et verhoilukivet on muuten helvetin tyylikkäitä. Eikä ilmeisesti maksa miljoonia, mutta se selviää huomenna et kuinka paljon. Sellasta sitten vaan seinille sinne minne se sopii.

edit: 50-150/neliö kuulemma, 135 Ledgestone-sarjalaiset jotka ainakin omaa silmää eniten miellytti.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

nuance

Posts: 1,963

#545 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Oon tässä nyt varmaan vähän toista vuotta katellu sivusilmällä myynnissä olevia asuntoja josko sieltä uusi koti löytyis. Nyt löyty eka oikeesti tosi päräyttävältä vaikuttava biksi Eerikinkadulta, jota pitää käydä tsekkailemassa. Ois aika kova hinku päästä tosta pimeästä yksiönluukusta pois.
Lash!

Posts: 57

#546 • • Lash! Lost soul
mie tuossa syksyllä muutin taas uuteen vuokrakämppään. tämä on tätä opiskelija elämää mutta nykyinen kämppä on oikeesti ankee... onneksi olen töissä eräässä suuressa metallifirmassa mista saan alumiinia rosteria ja muita erilaisia pinnoitus tarvikkeita.. nyt minulla olisi suunnitteilla kaikkiin niihin tylsän valkoisiin oviin laittaa 1/3 leveä kaistale harjattua alumiinia keskelle ovee koko pituudelta. tietenkin sillain että sen tarvittaessa saa pois ilman jälkiä toinen olisi alumiini boordi katon rajaan ja alumiini profiililistat lattiarajaan.. täytyy katsoa mitä saisi aikaiseksi kuhan tämä tauti tästä nyt hellittäisi pikkuisen...
pirpeli

Posts: 5,533

#549 • • Edited pirpeli

hardikaveri, 28.3.2006 11:44:
ihan paska :D



no onneks sun ei tarvikaan muuttaa sinne.
:D

(tosin ei kyl munkaan.)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Freja

Posts: 8,775

#550 • • Freja Sihteeri

pirpeli, 28.3.2006 11:41:
Mä löysin mun unelmakämpän, et jos joku viittis sponssata....vaikka 900000eurolla?
http://www.igglo.fi/ad.php?card_id=71409&s=1



Aika mukava *joo* itse haaveilen kans tommosen tyylisestä, eli kattohuoneisto ja vähintään kolmeen eri ilmansuuntaan ikkunat. Korkeet huoneet ja jotain vanhaa ja jotain uutta.

Ai vitsi ny alkoi unelmointi *hihu*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

hrdkvr

Posts: 3,929

#551 • • hrdkvr KURGO
kattohuoneistot on kyl toi mageita, mut kysyntä ja tarjonta ei oikee kohtaa stadissa.. siksi niin kauhiat hinnat

--
-keep it hard-

Freja

Posts: 8,775

#552 • • Freja Sihteeri

hardikaveri, 28.3.2006 13:50:
kattohuoneistot on kyl toi mageita, mut kysyntä ja tarjonta ei oikee kohtaa stadissa.. siksi niin kauhiat hinnat



Jeah. On kyl oikeestaan kaikissa asunnoissa kauheet hinnat *pepsodent*

Ehkä joskus, jos oppis tekeen rahaa tai vaikka voittaan lotossa *tirsk*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pirpeli

Posts: 5,533

#553 • • pirpeli

Freja, 28.3.2006 13:51:

Ehkä joskus, jos oppis tekeen rahaa tai vaikka voittaan lotossa *tirsk*



Mä laitoin eilen loton vetämään*nauru* Tosin ei ees päävoitolla saa tota kämppää, mutta käsirahaa, käsirahaa...

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

hrdkvr

Posts: 3,929

#554 • • hrdkvr KURGO

Freja, 28.3.2006 13:51:
---
hardikaveri, 28.3.2006 13:50:
kattohuoneistot on kyl toi mageita, mut kysyntä ja tarjonta ei oikee kohtaa stadissa.. siksi niin kauhiat hinnat

---


Jeah. On kyl oikeestaan kaikissa asunnoissa kauheet hinnat *pepsodent*

Ehkä joskus, jos oppis tekeen rahaa tai vaikka voittaan lotossa *tirsk*



no en mä nyt tiedä..

ite maksan lyhennyksiä 650/kk 60m2 kaksiosta töölössä
eli ihan sama kun asuis vuokralla.. no tietty vastike viel n 100 päälle mut kyl sen maksaa aina OMASTA!

se mihin ne rahat hupenee on sit remontit..
tällaisella keskipalkkaisella kun ei ole varaa kun parin kuukauden välein tehdä remppaa eteenpäin..

viimeviikolla tuli tiilet eli parin viikon päästä niistä muurataan väliseinä..

--
-keep it hard-

Freja

Posts: 8,775

#555 • • Freja Sihteeri

hardikaveri, 28.3.2006 14:32:


no en mä nyt tiedä..

ite maksan lyhennyksiä 650/kk 60m2 kaksiosta töölössä
eli ihan sama kun asuis vuokralla.. no tietty vastike viel n 100 päälle mut kyl sen maksaa aina OMASTA!

se mihin ne rahat hupenee on sit remontit..
tällaisella keskipalkkaisella kun ei ole varaa kun parin kuukauden välein tehdä remppaa eteenpäin..

viimeviikolla tuli tiilet eli parin viikon päästä niistä muurataan väliseinä..



True, on se kivaa ja mukavaa kun on ihan oma kämppä.. Mutta mulla ei tällä hetkellä semmoseen oo varaa, mulle riittää just nyt se 58.5m2 ja 440e. Tässä on ihan hyvä asua vielä, vaikka kylläkin jossain vaiheessa se oman kämpän osto on edessä.. Ei vaan vielä hetkeen :/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

hrdkvr

Posts: 3,929

#556 • • hrdkvr KURGO

Freja, 28.3.2006 14:34:
---
hardikaveri, 28.3.2006 14:32:


no en mä nyt tiedä..

ite maksan lyhennyksiä 650/kk 60m2 kaksiosta töölössä
eli ihan sama kun asuis vuokralla.. no tietty vastike viel n 100 päälle mut kyl sen maksaa aina OMASTA!

se mihin ne rahat hupenee on sit remontit..
tällaisella keskipalkkaisella kun ei ole varaa kun parin kuukauden välein tehdä remppaa eteenpäin..

viimeviikolla tuli tiilet eli parin viikon päästä niistä muurataan väliseinä..

---


True, on se kivaa ja mukavaa kun on ihan oma kämppä.. Mutta mulla ei tällä hetkellä semmoseen oo varaa, mulle riittää just nyt se 58.5m2 ja 440e. Tässä on ihan hyvä asua vielä, vaikka kylläkin jossain vaiheessa se oman kämpän osto on edessä.. Ei vaan vielä hetkeen :/



no mä ehdin olla 6vuotta naimisissa ennenkun oma kämppä ostettiin :D

--
-keep it hard-

Freja

Posts: 8,775

#557 • • Freja Sihteeri

hardikaveri, 28.3.2006 14:37:
no mä ehdin olla 6vuotta naimisissa ennenkun oma kämppä ostettiin :D



Mulla on siis aikaa :D Ja eihän sitä oikeestaan tie että koska se sopiva (kämppä) tulee kohdalle. Se voi tulla huomenna tai kymmenen vuoden päästä, mutta meille kaikille on se oikea olemassa. :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

remotion

Posts: 5,283

#559 • • remotion nostatus guru

hardikaveri, 28.3.2006 13:50:
kattohuoneistot on kyl toi mageita, mut kysyntä ja tarjonta ei oikee kohtaa stadissa.. siksi niin kauhiat hinnat



Mä kyl tiedän minkä kattohuoneiston ostaisit jos Tallinnasta pitäisi valita, hehe ;)
hrdkvr

Posts: 3,929

#560 • • hrdkvr KURGO

Remotion, 28.3.2006 14:47:
---
hardikaveri, 28.3.2006 13:50:
kattohuoneistot on kyl toi mageita, mut kysyntä ja tarjonta ei oikee kohtaa stadissa.. siksi niin kauhiat hinnat

---


Mä kyl tiedän minkä kattohuoneiston ostaisit jos Tallinnasta pitäisi valita, hehe ;)



true

ja ne oli viel halpoja!


muutetaanko sinne komuuniin.. vedetään sit kimppa seacatilla aamulla duunii :D

--
-keep it hard-