Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

1,944 posts, 98 pages, 1,241,728 views

:D

Posts: 3,707

#281 • • :D

ville
Seinät kyllä huutaa jotain, nyt näyttää helposti vähän tyhjältä ... laita vaikka valoa jos ei muuta :)



Joo tuo onjo tiedossa, että seinät on tyhjää ja ongelma lähinnä onkin siinä
että löytäis jotain kivaa, joka sopis huoneseen ja sit vielä miellyttäis omaa
silmää...ainiin ja toki antais edes hieman armoa lompakolle. :) Nyt on vaan
tällähetkellä rahallinen tilanne niin tiukka, että tuskin tulee ihan hetkeen
ostettua mitään tuohon täytteeksi.


Toinen mikä tossa pistää hiukan silmään on huonekalujen putkisijoittelu. Nyt jokainen huonekalu on about seinässä kiinni ja osittain vielä aika nurkassa.


Noita on suunniteltu monia kertoja miten noi tavarat saisi kaikista fiksuiten
menemään tohon olkkariin. Itse on nyt aika tyytyväinen tohon nyt tuolleen.
Sohvakin kun on noin iso niin sen joutui sijtoittamaan melkein kiinni
seinään, onhan se tosta takaseinästäkin irti about 50-70senttiä. Sivuttain
se on hankalaa irroittaa seinästä tota enempi, koska sitten se tukkii taas
kulkureitin...


Kaikki kuvat on otettu samaan suuntaan, joten kuvasta ei pysty sanomaan mitä on sohvan ja töllön vieressä.


Koska ei ole hirmuista laajakuvaa, niin jouduin ottaa kuvat parvekkeen
ovesta, töllön vieressä ja toinen olkkariin tuloovesta, joka on sohvan
vieressä. Seinässä joka ei näy kuvassa on tällähetkellä tommoinen
keskikokoinen kirjahylly.


Huonekalut kyllä sopii hyvin yhteen. Taitaa tumma puu/nahka olla aika tarkalleen samaa sävyä ja kaikki metallit mattaterästä. Kokonaisuus on siten erittäin tyylikäs, mutta omaan makuun hieman liian "väritön". Ehkäpä pari värikästä sohvatyynyä, maalaus tai jokin vastaava toisi hiukan elävyyttä :)


Joo värit, tunnelma yms. oli tarkkaan tiedossa kun lähdin olkkaria
sisustamaan. Maalausta tai jäljitelmää olen vakavasti harminnut
tuohon kyll, harmi vaan että se raha tuottaa taas ongelmia. ehkä ajan
kanssa tohon sais sitten kaikkiea mukavaa krääsää lisää.


Tässä pohjakuvaa tosta asunnosta.
typ0

Posts: 1,892

#282 • • typ0 syntax error
tässä haaveilen oman kämppäni sisustamisesta ja mietin että oisko kellää mitää tietoo oisko jossain jotain sisustus ohjelmia, mihi saa tehä kämpän muodon ja sit kattoo miten joku väri jossain istuu, mitään remonttia ei olla tekemässä ku on vuokra kämppä mut jollain matoilla ja esineillä ja väreillä saa kaikkee hauskaa aikaa =) googletin myöskin mut en oikee löytäny mitää kivaa =p

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

ezzy

Posts: 8,060

#283 • • Edited ezzy Droid-pappa

Iso D Isoin M, 27.9.2005 20:11:
Jep, nyt on asunnossa olohuone melkein kohdillaan. Hieman tulee
ehkä jotain pientä sisustuselementtiä seiniin...ehkä.

http://evvk.1g.fi/kuvat/luukku/olkkari/

Ekat kuvat kuvattu yössä, sitten pari päivällä.



Toi kyllä huokuu house-fiilistä *plur*

Pari jotain tummanpuhuvaa taulua seinälle niin avot. Ehkä jotain antiikkia tms- sälää johonkin nurkkaan.

edit: yks mikä vois olla jees, niin kultalevyt (jos sulla ei vielä tuottajana ole niitä, niin tee itse).
Toinen mistä itse pidän, on Hed Kandin levykannet ja muu promomatsku ja tietty vaikka sun ottamat bilekuvat julistekoossa :)
Jone

Posts: 8,258

#285 • • Edited Jone Archibald Haddock

Iso D Isoin M, 27.9.2005 20:16:
Kauheeta noi. :) Itse vedin olkkariin Strömforsin Renova-sarjaa,
joka siis jäljentää noita vanhoja kilkkeita. <3

Vink vink; http://fi.snb.leon.se/Downloads/pdf/RenovaEsite04sc.pdf



Joo, itse en nyt niin tiedä kauheasta, mutta ei noi kyllä ollenkaan edusta sitä mitä tänne halusin ja haluan kuhan saan taas rahatilanteen korjattua siihen happeen että rempan vetäminen ihan loppuun saakka on mahdollista.

Alkuperäinen suunnitelma oli siis että noi 60-luvun persiin näköiset systeemit korvattaisiin moderneimmilla ja samalla tehtäisiin vähän sähkötöitä, mutta fyffet loppuivat ennen kuin sähkäri suvaitsi tulla mestoille jaolle niistä ja siten sähkötyöt heitettiin nyt lähitulevaisuudelle.

Exlex, 27.9.2005 21:40:
Tuo ei varmaan oo se lopullinen johtojen asennus :D mut ite oon todennu tämmösen muovispiraalin aika käteväksi johtospaghetin selvittelyssä:



Pyh, tossahan nyt oli näkyvissä ehkä 3% siitä johtohelvetistä joka tässä kämpässä vallitsee. Oon Tässä tänään päästellyt itsekseni ärräpäitä ilmoille samalla kun oon kytkenyt piuhoja ja todennut että niille on pakko keksiä joku järjellinen ratkaisu. Pitää varmaan kokeilla tollasta spiraalijuttua, kiitti vinkistä.


Oliwer, 27.9.2005 21:56:
Tarkoitat varmaan tuohon kulmaan asti (pilknus)
Mutta totta, tapetista saa siistimmän vaikutelman kun se on rajattu (leikattu) tarkasti.
Hyvä veitsi, linjaari (esim. pitempi teräslasta käy) ovat aseet siistiin leikkaamiseen.
Tapetti kannattaa leikata esim. 5-10mm kulmasta suoraksi, on siisti eikä lähde repsottaa.
Myös katonrajassa ja nurkassa (jos tapetti ei jatku vier. seinälle) on 10mm marginaali leikattuna siisti.



Joo, just siihen. *nauru*

Noin mun faijanikin sanoi tosta tapetin vetämisestä ja mitä ilmeisimmin oli täysin oikeassa. Mä oon kuitenkin suhteellisen jääräpäinen ihminen ja tein tahtoni mukaan. Nyt voipi olla sitten että teen jälkikäteen kuitenkin juuri niinkuin alunperin kerrottiin että kannattais tehdä. *joo*

Oliwer, 27.9.2005 21:56:
Maalasitko spray-maalilla mustaks, vai löysitkö jostain mustia peiteheloja?
Vängän näköstä..



Joo, spraymaalillapa hyvinkin. 7 ohutta kerrosta Montanaa ja köyhänmiehen väliaikainen lakukotelointi oli valmis. *vink*

Musta noi näyttää niin omituisilta nyt että diggailen siitä varmaan sen vähän aikaa mitä ne seinillä ovat ennenkuin saan alkuperäisen suunnitelman toteutettua.

ville, 28.9.2005 08:43:
Varsin mukavalta alkaa näyttää kun huomioi lähtökohdat. Varsinkin soittopöydän tapetti/taulut yhdistelmä on todella tyylikäs ja erilainen :)



Kiitsat. Oon itsekin melko tyytyväinen vaikka onhan tässä remppaillessa tullut havaittua monta juttua, jonka olis voinut tehdä vähän paremmin. Kokemus kuitenkin karttuu ja ensi kerralla osaa jo taas vähän paremmin. (Seuraavaksi remppaan joko makkari alkukeväästä tai keittiö loppukeväästä)

ville, 28.9.2005 08:43:
Onko sulla kaikki skobet katossa vai neljä takaskobea, ei tosta oikein ota selvää ...



Kaikki skobet katossa ja joo, tiedän ettei niin oikein pitäis niitä asettaa. Valitettavasti olkkarin koko ja sen käyttäminen myös tilana aiheuttaa sen ettei tänne saa mitenkään järkevästi laitettua lattiamallisia etuskobeja ilman että niiden asemointi on todella rektaalista.

ville, 28.9.2005 08:43:
Millos nähdään kuvia koko huoneesta (kansa vaatii)



Kyllä siihen kuluu vielä aikaa. Kuhan nyt sais ton DJ-pöydän valmiiksi ja 8mm Sigman + pikkasen muuta fotosälää hankittua, niin teen olkkarista ympäriinsä pyöriteltävän virtuaaliversion webbiin.
Fyrisch

Posts: 4,525

#286 • • Fyrisch

typ0, 28.9.2005 16:23:
tässä haaveilen oman kämppäni sisustamisesta ja mietin että oisko kellää mitää tietoo oisko jossain jotain sisustus ohjelmia, mihi saa tehä kämpän muodon ja sit kattoo miten joku väri jossain istuu, mitään remonttia ei olla tekemässä ku on vuokra kämppä mut jollain matoilla ja esineillä ja väreillä saa kaikkee hauskaa aikaa =) googletin myöskin mut en oikee löytäny mitää kivaa =p




Yks aika kätevä tapa kokeilla värei on: otat valokuvii seinist ja sit photaril värjäät..
Nectarine

Posts: 475

#287 • • Nectarine Rouva T
vihdosta viimein! ens viikol päästään ostaan huonekaluja ja kaikkea muuta tarpeellista (lamput, verhot,pikkusälä...) , eli suomeksi saadaan tästä vihdoinkin kodinnäköinen... kunhan vielä löytäisin olkkariin violetin maton. ...eihän tässä olla kun vasta 4kk asuttu ja edelleen näyttää sille kun oltais muutettu viime viikolla *igor*
mut kuvia laitan kun saadaan kaikki paikoilleen, tästä tulee niin hieno *plur*

--
Prinsessa Ruusunen

Jone

Posts: 8,258

#288 • • Jone Archibald Haddock

Nectarine, 28.9.2005 17:37:
eihän tässä olla kun vasta 4kk asuttu ja edelleen näyttää sille kun oltais muutettu viime viikolla *igor*



N00BZ. *nauru*

Mä ehdin asumaan ja suunnittelemaan omassa kämpässäni kaikenlaista melkein 5 vuotta ennenkuin oikeasti tartuin tuumasta toimeen. Ton ehkä ainoa hyvä puoli on se, että viidessä vuodessa ehtii suunnittelemaan aika paljon kaikenlaista ja siitä johtuen mulla on aika selvä kuva siitä millaisen tästä kämpästä haluan. Nyt ei puutu kuin enää tarvittavat hillot loppukämppää varten ja jostain pitäis saada vähän varapäreitä kanssa.
Nectarine

Posts: 475

#290 • • Nectarine Rouva T

Jone, 28.9.2005 17:41:

N00BZ. *nauru*



mä joutusin ampuun itseni jos joutuisin odottaan niin kauan *poks*
harmi vaan et tää on vuokrakämppä, olisin mielelläni laittanu keittiönkin uusiks.
mut sit kun mä olen iso ja rikas niin...

--
Prinsessa Ruusunen

Jone

Posts: 8,258

#291 • • Edited Jone Archibald Haddock

Individual, 28.9.2005 17:44:
ja purit muuttolaatikot? *täh*



No ne sentään olin kyl purkanut, mutta kuriositeettina voin kertoa naapurissani asuvan mukavan rouvan pystyneen asumaan kämpässään n. 3 vuotta ilman että purki muuttolaatikoita. Tämän havaitsin kun lupauduin hoitamaan hänen kissojaan pauttiarallaa vuosi sitten ja näin olkkarin täydeltä kirjoja pahvilaatikoissa.

PS. Asia voi edelleen olla samoin - en ole joutunut kissanhoitotehtäviin sittemmin.

Nectarine, 28.9.2005 17:45:
mä joutusin ampuun itseni jos joutuisin odottaan niin kauan *poks*
harmi vaan et tää on vuokrakämppä, olisin mielelläni laittanu keittiönkin uusiks.
mut sit kun mä olen iso ja rikas niin...



No tietenkin mäkin nyt sentään ostin tänne huonekalut ja muuta sen sellaista, mutta vasta nyt on taloudellinen tilanne antanut myöten sille että on voinut oikeasti pistää hommia isommin uusiksi edes olohuoneessa.

-

Tähän remppatouhuun tuntuu muuten jäävän koukkuun vaikka tää onkin monin tavoin aika hanurista. Nyt kun on saanut olkkarin about valmiiksi, niin koko muu kämppä näyttää siihen verrattuna niin räjähtäneeltä että into pistää muutakin uusiksi on kova.
ezzy

Posts: 8,060

#292 • • ezzy Droid-pappa
Itsellä jäi muuton jälkeen joskus kaappiin hirveet määrät roinaa muovipusseihin, jotka oli vaan sidottu. Eipä siellä koskaan sit vissiin ollut mitään tärkeetä.
typ0

Posts: 1,892

#293 • • Edited typ0 syntax error

Jone



kuvia odotellessa *vink*

Fyraett, 28.9.2005 17:15:
Yks aika kätevä tapa kokeilla värei on: otat valokuvii seinist ja sit photaril värjäät..



njoo no tuo kävi mielessä mut ei täällä niin radekaaleja juttuja tehä... siis perus verhoja ja jotain liinoja johonki pöydälle tms settiä =)

edit: typoja

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

ville

Posts: 3,780

#294 • • ville olen oikeasti ujo

Jone, 28.9.2005 17:09:
Kaikki skobet katossa ja joo, tiedän ettei niin oikein pitäis niitä asettaa. Valitettavasti olkkarin koko ja sen käyttäminen myös tilana aiheuttaa sen ettei tänne saa mitenkään järkevästi laitettua lattiamallisia etuskobeja ilman että niiden asemointi on todella rektaalista.



Onhan niitä jalustoja olemassa =)

Skobet soi kuitenkin paljon paremmin jos ääni tulee about korvan korkeudelta, vaikuttaa leffoissa aina paljon efektiin.

Mut toisaalta ymmärrän kyllä. Välillä pitää tehdä kompromissejä. (mut ei äänen suhteen) :D
Jone

Posts: 8,258

#295 • • Edited Jone Archibald Haddock

ville, 29.9.2005 11:58:
Onhan niitä jalustoja olemassa =)

Skobet soi kuitenkin paljon paremmin jos ääni tulee about korvan korkeudelta, vaikuttaa leffoissa aina paljon efektiin.

Mut toisaalta ymmärrän kyllä. Välillä pitää tehdä kompromissejä. (mut ei äänen suhteen) :D



Joo, mulla on tuolla yksi pari ihan toimivia jalustuja jopa täysin konkreettisesti olemassa, mutta valitettavasti niiden sijoittelu olisi tässä kämpässä ihan käsittämätön.

Jää myöhemmin nähtäväksi mitä mieltä olen tosta tän nykyisen ratkaisun toimivuudesta ja jos ei toimi, niin sitten pitää ruveta kehittelemään uutta. Ensin olis kuitenkin bonaria jos nyt ylipäätään saisin koko kotiteatterisysteemin skulaamaan - en nimittäin ole toistaiseksi saanut vahvaria ymmärtämään 5.1-järjestelmää, vaikka se sitä tukeekin.

PS. Oon edelleen sen verran puurokorva, että mua eivät ihan pienet äänentoistofibat paljon hetkauttele. Valitettavasti tässä vuosien mittaan toikin ominaisuus on väistynyt jonkin verran, joten on kyl oikeasti hyvin paljon mahdollista että systeemiin tulee muutos enemmin tai myöhemmin.
domi

Posts: 7,069

#296 • • domi Työn sankari.

ville, 28.9.2005 09:14:
Remontti alkaa oikeesti lähestyä täydellistä loppua ja jäljellä alkaa olla hifin ja johtojen modaamista.

Eilen vuorossa oli sohvantäristyttimen tekeminen.



Tuollasiaha on oikein nimellä "bassotärytin", iteki omistan sellaisen, sängyssä kiinniolevana :D