Onni on...

261 posts, 14 pages, 63,853 views

RiD

#221 • • RiD Nukemi
Olematonta.

--
*super* *possu*

UnityF

#222 • • UnityF joo just se
Muistaa ne pienet asiat ja hymyillä leveästi elämälle.
Ober

#223 • • Ober Dog shit taco
pikarillinen hehkuviiniä ja rööki terassilla katoksen alla ku vettä sataa
Nacu

#224 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
... muualla ...

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Jone

#225 • • Jone Archibald Haddock

Mark, 31.7.2007 13:20:
*joo* kyllä kyllä, A S A P, eli heti kun koulu on done ja rahatilanne normalisoitunut *plur*

-M

Mietin nyt et postaanko tätä ollenkaan, mutta postaanpa kuitenkin:
Mua oikeasti ärsyttävät aika voimakkaasti ihmiset, joka ensin freeloadaavat Suomessa 25 vuotta kitisten siitä kuinka perseestä tämä maa on ja sitten muuttavat ulkomaille pysyvästi. On se vaan kiva että kelpasi ottaa vastaan tältä maalta helvetin kallis kasvatus, koulutus ja tuet ja sit kun tämä pitäisi maksaa pikkuhiljaa takaisin, niin sanotaan et "kiitti ei mistään ja so long."

Ei tarvitse vedellä tosta nyt sit ihan jalkapalloja rööreihin enkä väitä et tämä olisi välttämättä sun asenteesi ihan oikeasti, mutta kyllä tota löytyy tosi kovasti nuorien ihmisten joukosta.
domi

#226 • • domi Työn sankari.

Jone, 1.8.2007 06:42:
On se vaan kiva että kelpasi ottaa vastaan tältä maalta helvetin kallis kasvatus, koulutus ja tuet ja sit kun tämä pitäisi maksaa pikkuhiljaa takaisin, niin sanotaan et "kiitti ei mistään ja so long."

Ja kun vertaa Suomen kilpailukykyä muihin maihin verrattuna em. asioissa, ni kyllä täällä loppupeleissä on asiat aika hyvin :)
Mark

#227 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

Mua oikeasti ärsyttävät aika voimakkaasti ihmiset, joka ensin freeloadaavat Suomessa 25 vuotta kitisten siitä kuinka perseestä tämä maa on ja sitten muuttavat ulkomaille pysyvästi. On se vaan kiva että kelpasi ottaa vastaan tältä maalta helvetin kallis kasvatus, koulutus ja tuet ja sit kun tämä pitäisi maksaa pikkuhiljaa takaisin, niin sanotaan et "kiitti ei mistään ja so long."

Ei tarvitse vedellä tosta nyt sit ihan jalkapalloja rööreihin enkä väitä et tämä olisi välttämättä sun asenteesi ihan oikeasti, mutta kyllä tota löytyy tosi kovasti nuorien ihmisten joukosta.

Jep, kuulun juuri näihin ihmisiin. Muutamia syitä: Koen että suurimmaksi osaksi vanhempani ovat kärsineet kustannukset, ei valtio. Tulee elävästi mieleen aika kun opiskelin ja elin opintotuilla, ja kun niissä kesti "päätöksenteko" about 2kk oli pakko kääntyä sossun puoleen josta sain sen verran rahaa että pystyin maksamaan vuokran (opintotuet siis eivät riittäneet edes vuokraan). Noh, kuinkas kävikään, kun sain op. tuen tililleni, oli siitä vähennetty tyylikkäästi sossulta saadut rahat, joten thanks 4 nuting.

Tämän lisäksi olen valtiolle velkaa kiitettävät summat vain ja ainoastaan sen takia että päätin kouluttaa itseäni, ja nämä joudun joka tapauksessa maksamaan takaisin ja koroista tulee ihan riittävästi valtion kassaan verraten siihen paljonko olen tukea nostanut (joo ei kaikkea, mutta kyllä ne siitäkin massia saavat).

edit: Olikos se sittenki niin et pankki kerää ne korot, noh, eivoi muistaa..

Jos peruskoulujärjestelmä on Suomessa hyvä, sosiaalihuolto nykyään paskempi kun monissa muissa EU-maissa, verotus niin korkea että jokaikinen maksaa koulutuksensa takaisin, en näe hirveesti syytä jäädä tänne mätänemään kun en keksi kauheasti miten olisin Suomen valtiolle velkaa (paitti sen op. lainan saldon verran). Kyllä muakin vituttaa tää mentaliteetti et "valtio jeesaa, mitä te kitisette". En mä elä mitään vitun valtiojärjestelmää varten, ne on ihmisiä varten saatana!

ps. en vetänyt herneitä, olen vaan täysin eri mieltä kanssasi vaikka suurin osa näistä mutua onkin eikä nyt ole heittää lukuja tai faktoja.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

josbe

#228 • • josbe suomalainen juhlakinkku

---

Totta tuokin. Mutta pitäiskö sinun mielestäsi olla NIIN kiitollinen siitä kaikesta, että jää asumaan maahan, josta ei pidä, pelkästä kiitollisuuden velasta?
Jone

#229 • • Edited Jone Archibald Haddock

Mark, 1.8.2007 08:45:
en vetänyt herneitä, olen vaan täysin eri mieltä kanssasi vaikka suurin osa näistä mutua onkin eikä nyt ole heittää lukuja tai faktoja.

-M

Jeps, toivottavasti joku muu näiden asioiden kanssa vähän lähemmin tekemisissä pystyisi heittämään lukuja kehiin, koska mullakaan ei valitettavasti ole aikaa lähteä nyt tonkimaan tietoa siitä paljonko valtiolle keskimäärin maksaa lapsen kasvattaminen, kouluttaminen ja toimeentulosta huolehtiminen tonne 25 vuoden kieppeille, jolloin siitä tulee tätä "sijoitusta" takaisin tuottava yksilö. Näppituntumalta "hemmetisti."

josbe, 1.8.2007 08:55:
Totta tuokin. Mutta pitäiskö sinun mielestäsi olla NIIN kiitollinen siitä kaikesta, että jää asumaan maahan, josta ei pidä, pelkästä kiitollisuuden velasta?

Ehdottomasti ei. Kyllä se loppupeleissä on tietenkin niin, että yksilön henkilökohtainen etu menee kasvottoman systeemin etujen edelle mun arvomaailmassani, koska kerranhan täällä vaan heilutaan. Mua vaan harmittaa toi uskomaton kiittämättömyys ja vielä sitä enemmän se, että lopulta viulut tosta maksavat muut suomalaiset, jotka sen sinänsä kasvottoman systeemin kuitenkin muodostavat.

Yksinkertaistaen; Kun joku lähtee Suomesta latomaan saatuaan koulunsa valmiinsa rajalta taakseensa sadatellen, niin ensinnäkin vituttaa kuulla mielestäni perusteetonta mielipidettä siitä että Suomi olisi paska maa (musta sivistyneen ja matkustaneen ihmisen pitäisi nähdä aika selkeästi kuinka vähäongelmainen yhteiskunta tämä on useimpiin muihin verrattuna ellei sitten elä silmät ummessa puhtaasti omassa yhteiskuntaluokassaan [johon nousemisen mahdollisti suomalainen korkeakoulutus] siellä ulkomailla) ja heti sen jälkeen vituttaa se tieto, että tämän kermaperseen viulut siitä ekasta 25 vuodesta maksan minä ja muut tänne jäävät.
domi

#230 • • domi Työn sankari.

Jone, 1.8.2007 09:10:
---
en vetänyt herneitä, olen vaan täysin eri mieltä kanssasi vaikka suurin osa näistä mutua onkin eikä nyt ole heittää lukuja tai faktoja.

-M

---

Jeps, toivottavasti joku muu näiden asioiden kanssa vähän lähemmin tekemisissä pystyisi heittämään lukuja kehiin, koska mullakaan ei valitettavasti ole aikaa lähteä nyt tonkimaan tietoa siitä paljonko valtiolle keskimäärin maksaa lapsen kasvattaminen, kouluttaminen ja toimeentulosta huolehtiminen tonne 25 vuoden kieppeille, jolloin siitä tulee tätä "sijoitusta" takaisin tuottava yksilö. Näppituntumalta "hemmetisti."

Suomessa peruskoululaisen kouluttaminen maksaa noin 20 000 markkaa vuodessa. Viisi vuotta kestävä suomalaisen opiskelijan koulutus hammaslääkäriksi maksaa valtiolle 97 000 euroa.
Tuossa on jotain pikagoogletuksen tuloksia.
Mark

#231 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

---

-M

---

Näppituntumalta sanoisin, et siinä vaiheessa kun peruskoulu ja lapsilisät on loppuneet, mä en ole kauheesti valtiolle kustantanut. Käytän yksityistä terveydenhuoltoo, porukat ostanu op. matskut jos en ite oo sitä tehnyt, ja ainoo kustannus nyt varmaan syntyy siitä "ilmaisesta koulutuksesta", eli siitä että käyn koulua missä ei ole lukukausimaksuja. Lisäks tehnyt töitä ja maksanut veroja 17v alkaen.

Ja nyt kun aiheeseen päästiin, olet varmaan tietoinen siitä että HYVIN moni ulkomaalainen tulee tänne, ottaa sen 'ilmasen koulutuksen' ja häipyy takasin mistä tulikin. Et kyl ne muutkin osaa..

-M

--

josbe

#233 • • josbe suomalainen juhlakinkku

---
Yksinkertaistaen; Kun joku lähtee Suomesta latomaan saatuaan koulunsa valmiinsa rajalta taakseensa sadatellen, niin ensinnäkin vituttaa kuulla mielestäni perusteetonta mielipidettä siitä että Suomi olisi paska maa (musta sivistyneen ja matkustaneen ihmisen pitäisi nähdä aika selkeästi kuinka vähäongelmainen yhteiskunta tämä on useimpiin muihin verrattuna ellei sitten elä silmät ummessa puhtaasti omassa yhteiskuntaluokassaan [johon nousemisen mahdollisti suomalainen korkeakoulutus] siellä ulkomailla) ja heti sen jälkeen vituttaa se tieto, että tämän kermaperseen viulut siitä ekasta 25 vuodesta maksan minä ja muut tänne jäävät.

Kuinkahan moni ihan oikeesti lähtee Suomesta "taakseen sadatellen"? :D Luulisin, että ne syyt ovat useimmiten joitain ihan muita kuin esim. sää. Kyllä kai sitä saa välillä vituttaa vaikka sitten oma synnyinmaa (samalla tavalla kuin sua voi joskus vituttaa sun omat kissat, mistä joskus avauduit). Ja silti luulen, että Mark fiksuna ihmisenä osaa arvostaa Suomen hyviä puolia, vaikka kävikin avutumassa vitutuksestaan tähän topikkiin.

Siksi toiseksi olen myöskin sitä mieltä, että vanhempani ovat maksaneet tälle yhteiskunnalle enemmän kuin mitä me olemme siltä saaneet. Eikä siinä mitään, se on mun mielestä ihan ok. Mutta jos lähetään tuolle tielle, että mitä "sinä ja muut maksatte", niin näen kyllä suurempana ongelmana monet muut verorahojamme hyväksi käyttävät kuin ne, jotka lähtevät jossain vaiheessa duuniin ulkomaille. Virta on kuitenkin molemmin puolista: toivotaan mekin, että saadaan yhä enemmän koulutettuja ulkomaalaisia Suomeen, kun työvoimasta alkaa olla pulaa. Esimerkiksi Nokialla työskentelevät sadat ulkomaalaiset ovat onneksi käyneet aika hyviä (ja kalliita) kouluja jo ennen tänne tuloaan! *vink*
Sinza

#234 • • Sinza
...oma ihana KOTI *sydän*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Mark

#235 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

Onko täällä nyt kukaan väittänyt että Suomi olisi paska paikka elää? Taisin omasta puolestani vaan todeta että ei ole mua varten, juuri sattuneesta syystä kun on nähnyt maailmalla jotain mikä miellyttää enemmän :)

Ja niinkuin josbekin totesi, kyllä niitä verorahoja taitaa mennä muualle hippasen enempi kun näihin ~30v immeisiin jotka häipyy ulkomaille duunia puskemaan..

-M

--

josbe

#236 • • josbe suomalainen juhlakinkku
se, että on taas tarpeeksi hommia, eikä tarvi istua tylsistyneenä tyhjän panttina työpaikalla.

Oon ehdottomasti sitä mieltä, että onni olisi, jos monet valtion virastoista laitettaisiin kiinni ainakin heinäkuuksi. Suurimmassa osassa (ainakaan, jos ei ole asiakaspalvelua) ei tapahdu kesäisin yhtään mitään.
vivesteri

#237 • • vivesteri karmea mörkö
...ihanat mukulat ja mahtava avomies, kohta +i tohon :) (joka jaksaa jollain ihme keinolla mun mielialoja *sydän*
¡ Previous post about a year ago !
onni3mk

#238 • • onni3mk Onni on.

mayah, 20.11.2005 16:09:
.. parasta seuraa tiistai-treffeille :)

Awww...Muistoja *hihu*

Onni on...pitkä ystävä

--
Onni on.

Mar6

#239 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Joku tai edes jokin mitä ajatella... *hihu*