Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,222,895 views

Epailija

Posts: 5,636

#425 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

KooKie

Posts: 4,338

#426 • • KooKie aka. Petress Pan

Epailija, 3.5.2007 13:45:
Ruotsissa ryhdyttiin yllättäen jo toimiin:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Viron+l%C3%A4hetyst%C3%B6%C3%A4+kivitettiin+Moskovassa+Ven%C3%A4j%C3%A4n+Tukholmassa/1135226974011



Mun mielestä olisi ollut vähintäänkin oikeellista, että Ruotsin poliisi olisi vähän kädetönnä ajellut paikalle ja vaikka jaellut niitä kiviä heittelijöille.

On naurettavaa, että yleensä Venäjällä miliisi kohtelee mellakoijia todella kovin ottein, mutta nyt... Sitä diplomaattisopimusten noudattamistahan Venäjältä on jouduttu vaatimaan monikansallisten liittojen taholta. Huh huh.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Epailija

Posts: 5,636

#427 • • Epailija Physicist, 2nd class.

KooKie, 3.5.2007 13:54:
On naurettavaa, että yleensä Venäjällä miliisi kohtelee mellakoijia todella kovin ottein, mutta nyt... Sitä diplomaattisopimusten noudattamistahan Venäjältä on jouduttu vaatimaan monikansallisten liittojen taholta. Huh huh.



No eivätkös nuo mielenosoittajat saa virolaisten lähteiden mukaan ihan todistettavasti (olisi tietysti kiva saada tietää nämä todisteet) rahaa mielensä osoittamisesta. Veikkaan, että Venäjä pelaa tässä nyt ihan perinteistä poliittista peliä, jossa oletetaan kaikkien muiden olevan ihan idiootteja. Vai että ratojen korjauksien takia aletaan öljyä kuljettaa laivoin Viroon ja siitä eteenpäin (jolloin kustannukset kasvavat ja sitä myöten hinta nousee)? Älkää nyt s**tana jaksako.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

hallucinogen

Posts: 8,190

#428 • • hallucinogen Edain

Epailija, 3.5.2007 14:01:
No eivätkös nuo mielenosoittajat saa virolaisten lähteiden mukaan ihan todistettavasti (olisi tietysti kiva saada tietää nämä todisteet) rahaa mielensä osoittamisesta. Veikkaan, että Venäjä pelaa tässä nyt ihan perinteistä poliittista peliä, jossa oletetaan kaikkien muiden olevan ihan idiootteja. Vai että ratojen korjauksien takia aletaan öljyä kuljettaa laivoin Viroon ja siitä eteenpäin (jolloin kustannukset kasvavat ja sitä myöten hinta nousee)? Älkää nyt s**tana jaksako.


Joo sattui sopivasti tuo ratojen korjaaminen :D. Tää on yksi niitä asioita minkä takia Suomessa pitäs varmistaa suurempi energiaomavaraisuus ja vähentää tukeutumista Venäjään. Venäjään nyt ei vaan voi luottaa kovinkaan paljoa ja jos noinkin pienessä asiassa aletaan vilauttelee jo energiakorttia niin on lähes pakotettu myötäilemään Venäjää :(.

--
pikku-*possu*

KooKie

Posts: 4,338

#429 • • KooKie aka. Petress Pan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705026058447_uu.shtml

Mä itse en henk. koht. ole NATO-jäsenyyttä ikinä kannattanut, mutta alkaa pikkuhiljaa tuntua, että vaikka vittuillakseen voisi alkaa tunnusteluja tekemään.

Törkeää uhkailua ja selvää kansainvälisten sopimusten ja nykyisen "rauhan ajan" loukkaustahan toi on. Yhtään väittämättä, että NATO (tai osat siitä) niitä sitä enempää kunnioittaisivat.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#430 • • Edited ALIEN Guest

KooKie, 3.5.2007 15:23:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705026058447_uu.shtml
Törkeää uhkailua ja selvää kansainvälisten sopimusten ja nykyisen "rauhan ajan" loukkaustahan toi on. Yhtään väittämättä, että NATO (tai osat siitä) niitä sitä enempää kunnioittaisivat.



Uhkailua siis se, et ne toistavat itseänsä? Tossahan ollut mitään uutta kantaa ton asian suhteen (?), ettei vaan media itse mennyt taas nostaa näitä "arkoja", sekä ajankohtaisia vanhoja kysymyksiä näille herroille, koska tietää et tää tilanne aiheuttaa taas ihmisissä vastaavaanlaista reagoimista, eli lisää myyntiä.

pfft. Tai sit mä oon taas misssannut jonkun "Suomi hakee NATO:n 2008" -lööpin? :D
KooKie

Posts: 4,338

#431 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 3.5.2007 16:31:
---
KooKie, 3.5.2007 15:23:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705026058447_uu.shtml
---
Uhkailua siis se, et ne toistavat itseänsä? Tossahan ollut mitään uutta kantaa ton asian suhteen (?), ettei vaan media itse mennyt taas nostaa näitä "arkoja", sekä ajankohtaisia vanhoja kysymyksiä näille herroille, koska tietää et tää tilanne aiheuttaa taas ihmisissä vastaavaanlaista reagoimista, eli lisää myyntiä.



Täähän siis ei ollut mikään isojen otsikkojen siivittämä uutinen, iski vain silmään UL100:aa lukiessa.

Lukeehan se artikkelissa itsessäänkin, että ympäri käydään yhteen tullaan näiden samojen asioiden kanssa, mutta mitä pidempään sama oravanpyörä jatkuu sitä enemmän se ihan oikeasti alkaa närkästyttämään. NL:n uhan aiheuttaman "suomettumisen" ajat pitäisivät olla jo parinkymmenen vuoden takana historiassa. Ja kylmän sodankin piti kait olla ohi?

ALIEN, 3.5.2007 16:31:
pfft. Tai sit mä oon taas misssannut jonkun "Suomi hakee NATO:n 2008" -lööpin? :D



Enköhän mä siinä tapauksessa valittaisi siitä täällä tänään, enkä näistä wanhoista jutuista. Kyllä katsos naisella pitää olla jotain, mistä vinkua ja Keksillä jotain, mitä vastustaa. ;)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Epailija

Posts: 5,636

#432 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ALIEN, 3.5.2007 16:31:
pfft. Tai sit mä oon taas misssannut jonkun "Suomi hakee NATO:n 2008" -lööpin? :D



Itse asiassa jos SA:lta kysytään, niin sinne luultavasti tupsahdettaisiin. Siellä on jo vuosia haaveiltu NATO-yhteensopivista varusteista ja saattaa olla vain ajan kysymys milloin luku 7,62 vaihtuu 5,56:een - tekosyynä tähänhän voisi käyttää yhteistyötä Ruotsin armeijan kanssa, joka helpottuisi varusteiden ollessa yhteensopivia. En tiedä mitä kulissien takana tapahtuu, mutta sellainen kutina on, että NATO-vastaisen kansan mielipiteellä ei ole juurikaan painoarvoa lopputuloksen kannalta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

KooKie

Posts: 4,338

#433 • • KooKie aka. Petress Pan

Epailija, 3.5.2007 16:55:
mutta sellainen kutina on, että NATO-vastaisen kansan mielipiteellä ei ole juurikaan painoarvoa lopputuloksen kannalta.



OT: Tuollainen kutina taitaa olla verrattavissa siihen, että olisi satiaisia?

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Epailija

Posts: 5,636

#434 • • Epailija Physicist, 2nd class.

KooKie, 3.5.2007 16:57:
OT: Tuollainen kutina taitaa olla verrattavissa siihen, että olisi satiaisia?



I wouldn't know.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#435 • • ALIEN Guest

KooKie, 3.5.2007 16:42:
peukaloinen selittelee



Aika realistista puhetta toi vaan on ja todellakin ymmärrettävää - ei sen kummempaa uhkailua, mitä suomen liittyminen NATO:n olisi, kun ajattelee asiaa heidän näkökulmastansa.
KooKie

Posts: 4,338

#436 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 3.5.2007 17:01:
---
KooKie, 3.5.2007 16:42:
peukaloinen selittelee

---

Aika realistista puhetta toi vaan on ja todellakin ymmärrettävää - ei sen kummempaa uhkailua, mitä suomen liittyminen NATO:n olisi, kun ajattelee asiaa heidän näkökulmastansa.



OT: Mun peukalo päihittää sun milloin vain! Oon niin miehinen mies verrattuna suhun, että jos mä olen Peukaloinen, niin sua voi tituleerata Peukalo-Liisaksi.

Mitä mun mielipiteeseen tulee, niin en mäkään nää muuta (Suomelle hyvää) syytä Suomen NATO -jäsenyydelle, kuin realistisen suojan Venäjää vastaan. Tämän voi tietenkin kääntää Venäjän näkökannalta päinvastaiseksi, eli Suomen NATO -jäsenyys soisi Suomelle realistisen uhkan Venäjää vastaan.

Jos nyt aletaan rakennella mielleyhtymiä, niin löytyyhän Suomen historiasta täydellinen esimerkki siitä, miten "kunniakkaasti" ollaan hyökätty Venäjälle isomman "organisaation" suojissa (=jatkosota ja saksalaisten apu). Eli ei Venäjän huoli sinällään ole mitenkään tuulestatempaistua, vaikka se meidän suomalaisten näkökannalta nykypäivänä saattaa siltä vaikuttaa.

...Mä taisin just äsken argumentoida omat valitukseni Mariaanien hautaan. Voihan perkele. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#437 • • ALIEN Guest

KooKie, 3.5.2007 17:15:
OT: Mun peukalo päihittää sun milloin vain! Oon niin miehinen mies verrattuna suhun, että jos mä olen Peukaloinen, niin sua voi tituleerata Peukalo-Liisaksi.[/Q]

Sä haluut siis toistaa historiaa ja hävitä toisen taiston putkeen? muhaha! Olkoon, minä hyväksyn haasteen!

Raskaansarjan ottelijat ALIEN "95 vs Keksi "125.



Mitä mun mielipiteeseen tulee..blaa blaa blaa.




...Mä taisin just äsken argumentoida omat valitukseni Mariaanien hautaan. Voihan perkele. :D



hei, tänks <3

KooKie

Posts: 4,338

#438 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 3.5.2007 17:35:
Sä haluut siis toistaa historiaa ja hävitä toisen taiston putkeen? muhaha! Olkoon, minä hyväksyn haasteen!

Raskaansarjan ottelijat ALIEN "95 vs Keksi "125.



OT: Siis TÄH? Mitä sä vääristelet urheilu-uutisten tuloksia tällaisella vakavamielisellä forumilla? Mä ensinnäkin voitin neljästä ottelusta kolme ja mitä noihin kokoihin tulee, niin mä en mitään voi sille, että olet tuollainen hippiäinen. Pitäisköhän sun vaihtaa höyhensarjaan, voisit ehkä zägällä viedä jotain Verne Troyeria.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#439 • • ALIEN Guest

KooKie, 3.5.2007 17:44:
OT: Siis TÄH? Mitä sä vääristelet urheilu-uutisten tuloksia tällaisella vakavamielisellä forumilla? Mä ensinnäkin voitin neljästä ottelusta kolme ja mitä noihin kokoihin tulee, niin mä en mitään voi sille, että olet tuollainen hippiäinen. Pitäisköhän sun vaihtaa höyhensarjaan, voisit ehkä zägällä viedä jotain Verne Troyeria.



hah! justiinsa. Oot vaan katkera, koska hävisit pienemmälle!!

Luvassa siis todellinen titaanien taisto illalla!
KooKie

Posts: 4,338

#440 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 3.5.2007 17:48:
hah! justiinsa. Oot vaan katkera, koska hävisit pienemmälle!!

Luvassa siis todellinen titaanien taisto illalla!



Hävisin kerran. Eikä illalla mitään taistoa ole luvassa - syön tuollaisia pieniä muukalaisia aamupalaksi;D, taiston sijaan todistetaan sun täydellistä lankeamustasi!

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!