Päivän uutinen

2,987 posts, 150 pages, 1,249,682 views

Avatar
#2361 • • Edited REivaaja Guest

Freja, 7.4.2009 11:53:
---
Annakins, 7.4.2009 11:51:
Yle-veron takia?

---


Myös sen. Muutenki alkanu kypsyttään täällä kaikki, ja ärsyttää maksaa jostain pakolla, mikä ei muhun liity mitenkään. Toi o vaa yks vitutuksen aihe monien joukossa.



Espoolaiset maksaa asukasta kohden muistaakseni joku 700e vuodessa tappiota tekeville kunnille...

Eli about päivä töitä kuussa että metsäläiset saa hakata pölkkyjä ja surffata internetissä samaan aikaan.

Tosta voi kattoa ulista vaiko ei.
http://www.kunnat.net/attachment.asp?path=1;29;347;93748;385;80523;145223

Tarvii powerpointin.
drifter

Posts: 834

#2362 • • drifter RoadMonkey | K1

Freja, 7.4.2009 11:40:
Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135244996683

- eli maksettais kaikki sitten sitä veroa, vaikka ei kuuntele ylen radioita, katso heidän kanaviaan tai käytä muitakaan heidän tuotteitaan? Jes.
Jos noin käy ni mä lähen tästä saatanan maasta.


Niin no. Siihenhän on "syy":

Muistaakseni tästähän on jotain lakia säädetty (Edit: löysinkin itte, yay google! Finlex), että yleisradiolla on velvoite ylläpitää radio- ja televisioverkostoa mm. siksi jotta kriisiaikana tai hätätilassa voidaan tiedoittaa kansalaisille ja muuta diibadaabaa. Muu ohjelmatoiminta vaan pyörii niinku siinä ohessa.

Kyse on siis taas tästä meille pohjoismaalaisille ominaisesta hätävarjelusta ja päähäntaputtamisesta. Tämän perusteellahan voidaan taas hyvin kansalaisilta rahastaa vaikka mitä ylimääräistä, kun kyse on jokaisen omasta navasta. Eli kun tää nyt on sulle hyvä juttu, niin tottakai sä maksat siitä?

Jos nyt ihan järkevästi miettis tätä juttua niin veronhan tulisi kohdistua tv- ja radiolähettimien runkoverkon ylläpitoon, EI ohjelmapuolelle. Sen lisäksi sitten maksukortilla ja mainosmyynnillä hoidettaisiin tuo itse kanavien (ja hallinnon) rahoitus.

Huvikseni tuossa vähän laskeskelin mutta en saanut järkeviä lukuja aikaiseksi kun en asiaan ehdi enkä jaksa pahemmin paneutua, lopputulokseksi kuitenkin sain että riippumatta siitä kuinka iso vero olisi en usko että koskaan luottaisin 100% siihen, käyttäisikö yle näitä "vero"varoja suunnitellusti niin kuin pitää ja kuinka tarkasti VV seuraisi ylen investointeja vai räjähtäisikö tässä taas kasa löysää sontaa kasvoillle jota sitten peiteltäisiin "muihin kuluihin".

Tietenkin tähän voitaisiin perustaa pienempi valtionyritys jolla olisi valmiudet lähettää kriisi-, tms tilanteissa ja joka hoitaisi verkoston ylläpidon ja yle ostaisi lähetysaikaa tältä yhtiöltä.

Ai mutta hei, tällänen yrityshän on jo (viittaan siis Digita Oy:n). 49% Digitan omistuksesta on ranskalaisella yrityksellä lähde digitan omat sivut ja yrityksellä on optio ostaa yrityksestä 90% asti. Korjatkaapa joku jos tässä tulee asiavirheitä, mutta yksityinen yritys joka on vahvasti ulkomaalaisomistuksessa vastaa nykyään mm. digiverkkojemme lähetysvalmiudesta. Ja sitten vielä vaadittaisiin verorahoja...niin siis mistä hyvästä? Vähän hämärtyy kyllä objektiivisuus tälläistä veroa ajatellessa.

Tälle verojutulle käy vielä miin kuin auton "käyttömaksulle" jonka aikanaan piti olla tilapäinen pieni korvaus mutta kappas kappas kun nykyäänkin vielä maksetaan ja onpas moninkertainen maksu verrattuna siihen mitä alunperin suunniteltiin...humdidum!

Mutta kaiken kaikkiaan jos tää toteutuu niin mehän muutetaan Freja yhdessä vaikkapa Jamaikalle ja liitytään niiden kelkkajoukkueeseen ya-tuubi video, maan

Ei tarttis enää maksaa tälläsiä lumiveroja *nauru*.

Btw: Ei hajuakaan mistä nappasin tän linkin, mutta oli aiheesta kiinnostavaa luettavaa: http://ville.lucid.fi/tuotokset/gradu/gradu.pdf

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Freja

Posts: 8,775

#2364 • • Freja Sihteeri

drifter, 7.4.2009 12:44:
riippumatta siitä kuinka iso vero olisi en usko että koskaan luottaisin 100% siihen, käyttäisikö yle näitä "vero"varoja suunnitellusti niin kuin pitää ja kuinka tarkasti VV seuraisi ylen investointeja vai räjähtäisikö tässä taas kasa löysää sontaa kasvoillle jota sitten peiteltäisiin "muihin kuluihin".



Juurikin näin.

Ja Jamaika ois ehkis iha kiva :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#2365 • • Edited REivaaja Guest
Espoon riitaisa valtuusto päätti 35 miljoonan euron säästöistä.

...Neuvottelutoimikunnan sopimuksen takana olivat kokoomus, vihreät, rkp ja keskusta. Muut ryhmät marssivat neuvotteluista ulos pari viikkoa sitten. Tämä hiersi päättäjiä vielä maanantaina.

..."Jotkut tahot haluavat kyseenalaistaa talousarvion hienosäädön. Ravintoketjuhöpöttäjät pakenevat vastuuta ja syyttelevät niitä, joiden täytyy nämä kipeät päätökset tehdä", suurimman ryhmän kokoomuksen Ari Konttas heitti.

...Savola (Köyh) ehdotti, että päättäjät luopuisivat kokouspalkkioistaan kahdeksi kuukaudeksi. Tämä hylättiin äänin 12–49, tyhjää äänesti kuusi.


http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoon+riitaisa+valtuusto+p%C3%A4%C3%A4tti+35+miljoonan+euron+s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6ist%C3%A4/1135244998482

''Kipeitä päätöksiä'' :D

Ja ne hillittömät palkkiot joista ei voida luopua:

2 §
Alla mainitut puheenjohtajat ja jäsenet saavat seuraavan suuruiset palkkiot
kokoukselta:
valtuuston puheenjohtaja 290 €
valtuuston jäsenet 245 €
kaupunginhallituksen puheenjohtaja 290 €
kaupunginhallituksen jäsenet 245 €
kaupunginhallituksen konsernijaoston ja
elinkeino- ja kilpailukykyjaoston puheenjohtaja 290 €
kaupunginhallituksen konsernijaoston ja
elinkeino- ja kilpailukykyjaoston jäsenet 245 €
valtuuston neuvottelutoimikunnan jäsenet 245 €
wiwi

Posts: 1,575

#2366 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

drifter, 7.4.2009 12:44:
---
Freja, 7.4.2009 11:40:
Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135244996683

- eli maksettais kaikki sitten sitä veroa, vaikka ei kuuntele ylen radioita, katso heidän kanaviaan tai käytä muitakaan heidän tuotteitaan? Jes.
Jos noin käy ni mä lähen tästä saatanan maasta.

---

Niin no. Siihenhän on "syy":


Hmm. Noin ajatellen aika monetkin verot ois "turhia". Aika samahan se usein on, miksi sitä veroa nimitetään kun tarkoitus on lähinnä kerätä varoja. Esimerkkinä nyt vaikka uusi kiinteistövero (en tiedä onko vielä ehdotuksen asteella), joka tosin menee monen kohdalla kohtuuttomaksi.

En tiedä, oletteko perehtyneet yleisradiotoiminnan historiaan ja siihen, miten se eroaa eri maissa. Esimerkiksi jenkeissä lähtökohta oli alunperin täysin mainosrahotteinen media kun taas Suomessa radiotoiminta aloitettiin valtion valvonnassa (tosin yritysmuotoisena). Erilaisten lähtökohtien vaikutus esim. ohjelmien sisältöön oli ja on todella suuri.

Itse näen julkisen palvelun median olemassaolon erittäin tärkeänä, joten suhtaudun maksuun myönteisesti. Mun mielestä vaikka tällainen "pakkovero" on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin esim. mainosrahotteisuus.

Tämä ihan yleisellä tasolla, itse uutiseen en ole vielä ehtinyt kunnolla perehtyä.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Kon-tiki

Posts: 1,936

#2367 • • Kon-tiki The Unsinkable

Freja, 7.4.2009 11:53:
---
Annakins, 7.4.2009 11:51:
Yle-veron takia?

---


Myös sen. Muutenki alkanu kypsyttään täällä kaikki, ja ärsyttää maksaa jostain pakolla, mikä ei muhun liity mitenkään. Toi o vaa yks vitutuksen aihe monien joukossa.



Veroista menee niin paljon kaikkea, joka ei itseä koske mutta pakko vaan maksaa. Mua esim. ärsyttää maksaa kaiken maailman lähiömammojen lapsilisiä ja kotihoidontukia. Elättäisivät itse lapsensa tai pitäisivät reidet ristissä. Jos tv:stä tulee jotain ärsyttävää möykkää, tv:n voi nimittäin vaimentaa kaukosäätimellä. Samaa ei voi sanoa lähiömammoista ja heidän lapsistaan, mutta maksetaan nyt sitten..
Avatar
#2368 • • REivaaja Guest

Kon-tiki, 7.4.2009 15:25:
Veroista menee niin paljon kaikkea, joka ei itseä koske mutta pakko vaan maksaa. Mua esim. ärsyttää maksaa kaiken maailman lähiömammojen lapsilisiä ja kotihoidontukia. Elättäisivät itse lapsensa tai pitäisivät reidet ristissä. Jos tv:stä tulee jotain ärsyttävää möykkää, tv:n voi nimittäin vaimentaa kaukosäätimellä. Samaa ei voi sanoa lähiömammoista ja heidän lapsistaan, mutta maksetaan nyt sitten..


provo alert
Kon-tiki

Posts: 1,936

#2369 • • Kon-tiki The Unsinkable

REivaaja, 7.4.2009 16:45:
---
Kon-tiki, 7.4.2009 15:25:
Veroista menee niin paljon kaikkea, joka ei itseä koske mutta pakko vaan maksaa. Mua esim. ärsyttää maksaa kaiken maailman lähiömammojen lapsilisiä ja kotihoidontukia. Elättäisivät itse lapsensa tai pitäisivät reidet ristissä. Jos tv:stä tulee jotain ärsyttävää möykkää, tv:n voi nimittäin vaimentaa kaukosäätimellä. Samaa ei voi sanoa lähiömammoista ja heidän lapsistaan, mutta maksetaan nyt sitten..

---

provo alert



Ei ollut provoksi tarkoitettu ollenkaan, vaan ihan vaan kommentiksi tänään uutisvirrassa ehdotettuun mahdolliseen tulevaan tv-veroon. Nomut totuuden nimissä tää seuraava yhteiskunnan elätti vetää kaikki lähiö- ja kultahammasrannikkomammat kölin alta 6-0

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Fagern%C3%A4s+vahvisti+Liliuksen+el%C3%A4ke+noin+40%C2%A0000+euroa/1135245018495

Toki uutisessa mainitun äijän voin myös vaientaa kaukosäätimellä (mut jatkaa se sittenkin ruokailua veronmaksajan pöydässä).
Avatar
#2370 • • Edited REivaaja Guest

Kon-tiki, 7.4.2009 17:34:
---
REivaaja, 7.4.2009 16:45:
---
Kon-tiki, 7.4.2009 15:25:
Veroista menee niin paljon kaikkea, joka ei itseä koske mutta pakko vaan maksaa. Mua esim. ärsyttää maksaa kaiken maailman lähiömammojen lapsilisiä ja kotihoidontukia. Elättäisivät itse lapsensa tai pitäisivät reidet ristissä. Jos tv:stä tulee jotain ärsyttävää möykkää, tv:n voi nimittäin vaimentaa kaukosäätimellä. Samaa ei voi sanoa lähiömammoista ja heidän lapsistaan, mutta maksetaan nyt sitten..

---

provo alert

---


Ei ollut provoksi tarkoitettu ollenkaan, vaan ihan vaan kommentiksi tänään uutisvirrassa ehdotettuun mahdolliseen tulevaan tv-veroon.



Ymmärsinkö nyt oikein? mielestäsi yhteiskunnanei siis pidä tukea/sijoittaa lapsiperheiden pärjäämiseen? Sä vaadit isänmaallisuutta ilman vastakaikua isänmaalta.

Ois kiva kyl tietää vähän sunki taustoista ton kommentin jälkeen...


Äh. Sä oot ekofasisti ja kannatat jopa lasten murhaamista (miten se meillä täällä käsitetään)
luonnon etujen puolesta ja siltikin pidät terveydestäsi huolta aiheuttaen turhaa kulutusta liikunnan muodossa ja pidennät siten omaa elämääsi aiheuttaen yhteiskunnalle suuret tappiot eläkepäivilläsi.

Tulee mieleen PETA:n johtaja joka räyhää eläinten murhaamisesta ihmisten käyttöön ja käyttää samalla insuliinia. Eli ihmiset ja eläimet ovat tsa-arvoisia ja hän kaikkien yläpuolella.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#2372 • • Kon-tiki The Unsinkable

REivaaja, 7.4.2009 17:45:
Ymmärsinkö nyt oikein? mielestäsi yhteiskunnanei siis pidä tukea/sijoittaa lapsiperheiden pärjäämiseen? Sä vaadit isänmaallisuutta ilman vastakaikua isänmaalta.

Ois kiva kyl tietää vähän sunki taustoista ton kommentin jälkeen...



Koulutukseen ja lasten päivähoitoon saa mun puolesta sijoittaa ihan miten paljon vaan, myös omia veromaksujani, mutta lapsilisät ja kotihoidontuet on mun mielestä liikaa äitien ja isien paapomista. Varsinkin kotihoidontuki (jota ei btw ole juuri missään muussa maassa kuin Suomessa) on just yks niistä salakavalista instrumenteista, joilla naisia ajetaan kotiin kakaran ja hellan väliin.

Mun varhaislapsuus kului kotona (vaihtuvia lastenhoitajia). Mennessäni 6-v. leikkikouluun ja 7-v. kouluun tuntui, että olin missannut paljon ja muut lapset oli paljon enemmän "inessä systeemeissä".


Äh. Sä oot ekofasisti ja kannatat jopa lasten murhaamista (miten se meillä täällä käsitetään)
luonnon etujen puolesta



Olisitko niin ystävällinen että näyttäisit mulle sen kohdan, jossa mä kannatan lasten murhaamista? Aha noniin, sitähän mäkin että sitä kohtaa ei löydy.

Ehkäisyä ja yhden lapsen politiikkaa mä kannatan. Jos se sun mielestä on lastenmurhaa, niin fair enough, mutta älä tule mulle itkee, kun aivottomasti lisääntyneet ihmismassat on tuhonneet ympäristön ja henki lähtee sekä lapsilta että aikuisilta.

Vai meinasitko lähteä silloin avaruuteen karkuun? Ainiinjoo, eihän sulla ole hätiä, kun sä ikään kuin olet siellä jo nyt.

ja siltikin pidät terveydestäsi huolta aiheuttaen turhaa kulutusta liikunnan muodossa ja pidennät siten omaa elämääsi aiheuttaen yhteiskunnalle suuret tappiot eläkepäivilläsi.

Tulee mieleen PETA:n johtaja joka räyhää eläinten murhaamisesta ihmisten käyttöön ja käyttää samalla insuliinia. Eli ihmiset ja eläimet ovat tsa-arvoisia ja hän kaikkien yläpuolella.



Liikunta samoissa vanhoissa verkkareissa kesät talvet ei ole turhaa kulutusta. Elämäni pitenee, mutta tarkoitus olisi viettää pidemmät elinpäivät terveenä eikä eri elintasosairauksiin tukehtuen. Joillekin esim. auto-onnettomuuksille ei toki 100% estoa ole, ellei homehdu himassa loppuikää (not an option mulle).

Lopuksi sanon, että myös sun PETA-vertaus sukkaa. Jo elossa olevien ihmisten _ja eläinten_ sairauksia toki saa ja pitää parantaa ja toivoisinkin tehokasta lääkitystä myös sulle *nauru*
Avatar
#2373 • • Edited REivaaja Guest

Kon-tiki, 8.4.2009 09:38:
---
REivaaja, 7.4.2009 17:45:
Ymmärsinkö nyt oikein? mielestäsi yhteiskunnanei siis pidä tukea/sijoittaa lapsiperheiden pärjäämiseen? Sä vaadit isänmaallisuutta ilman vastakaikua isänmaalta.

Ois kiva kyl tietää vähän sunki taustoista ton kommentin jälkeen...
---


Koulutukseen ja lasten päivähoitoon saa mun puolesta sijoittaa ihan miten paljon vaan, myös omia veromaksujani, mutta lapsilisät ja kotihoidontuet on mun mielestä liikaa äitien ja isien paapomista. Varsinkin kotihoidontuki (jota ei btw ole juuri missään muussa maassa kuin Suomessa) on just yks niistä salakavalista instrumenteista, joilla naisia ajetaan kotiin kakaran ja hellan väliin.

Mun varhaislapsuus kului kotona (vaihtuvia lastenhoitajia). Mennessäni 6-v. leikkikouluun ja 7-v. kouluun tuntui, että olin missannut paljon ja muut lapset oli paljon enemmän "inessä systeemeissä".



---
Äh. Sä oot ekofasisti ja kannatat jopa lasten murhaamista (miten se meillä täällä käsitetään)
luonnon etujen puolesta
---


Olisitko niin ystävällinen että näyttäisit mulle sen kohdan, jossa mä kannatan lasten murhaamista? Aha noniin, sitähän mäkin että sitä kohtaa ei löydy.

Ehkäisyä ja yhden lapsen politiikkaa mä kannatan. Jos se sun mielestä on lastenmurhaa, niin fair enough, mutta älä tule mulle itkee, kun aivottomasti lisääntyneet ihmismassat on tuhonneet ympäristön ja henki lähtee sekä lapsilta että aikuisilta.

Vai meinasitko lähteä silloin avaruuteen karkuun? Ainiinjoo, eihän sulla ole hätiä, kun sä ikään kuin olet siellä jo nyt.


---
ja siltikin pidät terveydestäsi huolta aiheuttaen turhaa kulutusta liikunnan muodossa ja pidennät siten omaa elämääsi aiheuttaen yhteiskunnalle suuret tappiot eläkepäivilläsi.

Tulee mieleen PETA:n johtaja joka räyhää eläinten murhaamisesta ihmisten käyttöön ja käyttää samalla insuliinia. Eli ihmiset ja eläimet ovat tsa-arvoisia ja hän kaikkien yläpuolella.

---


Liikunta samoissa vanhoissa verkkareissa kesät talvet ei ole turhaa kulutusta. Elämäni pitenee, mutta tarkoitus olisi viettää pidemmät elinpäivät terveenä eikä eri elintasosairauksiin tukehtuen. Joillekin esim. auto-onnettomuuksille ei toki 100% estoa ole, ellei homehdu himassa loppuikää (not an option mulle).

Lopuksi sanon, että myös sun PETA-vertaus sukkaa. Jo elossa olevien ihmisten _ja eläinten_ sairauksia toki saa ja pitää parantaa ja toivoisinkin tehokasta lääkitystä myös sulle *nauru*



Katotaan jaksanko tossa kohtapuoliin paneutua, mutta sä kannatat yhden lapsen politiikkaa ja se on käytännössä lasten murhaamista tukeva käytäntö. Sä tällä viestillä vain tuit mun näkemystä, ja toivottavasti avasit sitä myös monille muille.

Suomen kulttuuriakin suojelet, mutta samalla sä olet valmis näivettämään sen.

Sä tarviit terapiaa.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#2374 • • Kon-tiki The Unsinkable

REivaaja, 8.4.2009 12:20:
sä kannatat yhden lapsen politiikkaa ja se on käytännössä lasten murhaamista tukeva käytäntö. Sä tällä viestillä vain tuit mun näkemystä, ja toivottavasti avasit sitä myös monille muille.

Suomen kulttuuriakin suojelet, mutta samalla sä olet valmis näivettämään sen.



Suhteessa Suomen kulttuuri ei näivety mihinkään, jos (ja tää kieltämättä on eeerittäin iso jos) muidenkin maiden kansalaiset havahtuvat lisääntymään vähemmän. Enkä mä sitä paitsi erityisesti halua suojella suomalaista vaan yleislänsimaista kulttuuria, kulutuskeskeistä elämäntapaa tosin on downgradattava myös teollisuusmaissa aika pian. Saan kai maailman säilymisestä edes haaveilla?

No, tosiasiassa Suomea ja kulttuuriamme näivetät tällä hetkellä esimerkiksi juuri sä kuumakalle omilla kirjoituksillasi ja koko klubbarin infantiileimmalla avatarillasi, jonka näkeminen ei ole omiaan herättämään mitään luottamusta sun järjenjuoksuun tai uskomusta siihen, että sä voisit lisääntyä ikinä kenenkään naisen kanssa. Seikka jossa sinänsä ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Täst eteenpäin sä diagnosoit mua noressa.
Avatar
#2375 • • REivaaja Guest

Kon-tiki, 8.4.2009 15:12:
Suhteessa Suomen kulttuuri ei näivety mihinkään, jos (ja tää kieltämättä on eeerittäin iso jos) muidenkin maiden kansalaiset havahtuvat lisääntymään vähemmän. Enkä mä sitä paitsi erityisesti halua suojella suomalaista vaan yleislänsimaista kulttuuria, kulutuskeskeistä elämäntapaa tosin on downgradattava myös teollisuusmaissa aika pian. Saan kai maailman säilymisestä edes haaveilla?

No, tosiasiassa Suomea ja kulttuuriamme näivetät tällä hetkellä esimerkiksi juuri sä kuumakalle omilla kirjoituksillasi ja koko klubbarin infantiileimmalla avatarillasi, jonka näkeminen ei ole omiaan herättämään mitään luottamusta sun järjenjuoksuun tai uskomusta siihen, että sä voisit lisääntyä ikinä kenenkään naisen kanssa. Seikka jossa sinänsä ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Täst eteenpäin sä diagnosoit mua noressa.



Joo toi mun avatar alkaa kyllästyttää vähitellen muakin kun katson sitä. En vaan kiinnitä siihen huomiota.

Ja se pitää tehdä radikaalisti, kuten fasismissa on yleensä tapana. Suomessa tilanne on se että meillä ei ole ongelmaa liikakansoituksen suhteen. Siksi meidän ei tarvitse alkaa säätämään pykäliä joiden seurauksena tulee iso kasa ongelmia jotka johtavat kulttuurin näivettymiseen poliisien jatkuvasti lisääntyvän tarpeen vuoksi.

Sä sun asenteillas vihjaat aivan selkeästi anitpatioita työnväenluokkaa kohtaan ja haluat toimillasi ehkä epäsuorasti tuhota sen. Se tapahtuu kyllä varmasti tavalla tai toisella tulevaisuudessa suurelta osin. Se ei kuitenkaan saisi olla asia johon pitäisi pyrkiä, vaan asia johon pitää sopeutua.
Avatar
#2376 • • Edited REivaaja Guest
Helsingin kaupunki vuokraa Sipoon korppikotkat Espoolle.

Helsingin Sipoo-valtauksen voitokas ilmapiiri on nyt myös levinnyt metropolin länsi-alueelle, jossa lentokenttää _ai'na halunnut Espoon kaupunki ilmoiti ottavansa Vantaan oikeanpuoleiset osat, jos ne eivät heille kelpaa.
- Siellä on jo myös rautatiet, ja muu infrastruktuuri, joten harkitsemme mielellämme alueen valtausta.
Meidän lentokenttähanke kaatui äänin 60-12 golf-osakkeiden omistajien kanssa järjestämässämme äänestyksessä.
Tällä hetkellä vain Vantaan taantumuksellinen alkuperäisväestö on alueen luovuttamista vastaan.
Kaupunginjohtaja toteaa jatkaen välittömästi huomatessaan sanan kolonialismi seinällä roikkuvassa sivistyssana-kalenterissaan.
- Helsingin rajametsät olemme valmiita luovuttamaan tilanpuutteesta kärsivälle Helsingin kaupungille. Ei tässä voittajia haeta, tilanne nyt vain on mikä se on.
Huomaan kaksi tuttua naamaa ja tiedän haastattelun päättyneen. Kaupungintalolle palkatut kynävarkauksiin erikoistuneet poliisit tulevat saattamaan minut ulos.
Kysyn heiltä vielä, onko kynävarkauksille voitu mitään.
- Kyllähän tämä ihan jatkuva riesa on. Kun saamme kaksi kiinni, niin neljä ehtii jo varastamaan siinä välissä. Tarvitsemme lisää miehitystä, tai tilanne voi eskaloitua. Olemme jo saaneet vasikoiltamme vihjeitä toiminnan laajenemisesta myös pyyhekumeihin ja vessapaperiin. Toivomme kansalaisilta aktiivista tukea toiminnallemme, koska määrärahat jaetaan poliittisen ilmapiirin perusteella.
Tunnen oloni turvalliseksi poistuessani ulko-ovesta. Tämän reportterin jutut ainakaan eivät epäonnistuneet muistiinpanovälineiden mystisen katoamisen seurauksena.
Poliisivaltio, sehän on olemassa ihmistä varten. Tuumin astuessani taksiin.

Niimpä niin. Mulla on kauan jo ollu ihan mutu visio siitä että Espoon talouden myötä se syö jossain vaiheessa naapurikunnat. Espoo ei siis halua fuusioitua, koska sen ei tällä hetkellä tarvitse ja myöhemmin se voi sanella ehdot. Sitä paitsi Kokoomuslaiset on vallanhimoisia ''ravintoketjutieteilijöitä'', jotka eivät ole valmiita karsimaan pöhöttyneestä hallinnostaan kuin ehkä maksimissaan SDP:n paikkoja.
Käytännössä on ihan sama, mitkä on sun teesit, kuhan omistat tarpeeksi oikeita osakkeita. Niin äänestäjät voivat olla varmoja ettet ainakaan omia, ja siten myös heidän asioita mene ryssimään.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Espoon+Hertell+Voisimme+jakaa+Vantaan+puoliksi+Helsingin+kanssa/1135245057363

(muutama sana jäi)
liikkuva muna

Posts: 2,652

#2377 • • liikkuva muna an egg on the move

Annakins, 7.4.2009 11:51:
---
Freja, 7.4.2009 11:40:
Tv-lupamaksu saattaa vaihtua kuluttajalle edullisempaan Yle-veroon

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/1135244996683

- eli maksettais kaikki sitten sitä veroa, vaikka ei kuuntele ylen radioita, katso heidän kanaviaan tai käytä muitakaan heidän tuotteitaan? Jes.
Jos noin käy ni mä lähen tästä saatanan maasta.

---


Yle-veron takia?



IMO toi TV-maksun siirtäminen veroksi on ihan saatanan törkeä temppu.

Digitoday:

"Yleisradion toimintaa ryhdytään rahoittamaan erityisellä Yle-verolla, kaavaillaan kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) vetämässä työryhmässä. Vero olisi samansuuruinen kaikille kotitalouksille yhteisöille."

Siis mitä vittua, onko nyt niin, että opiskelijan pitäs säälittävästä 400-500 euron opintotuestaan tukea Yleä joka kuukausi n. 15-20 eurolla, katsoi kanavaa tai ei (jostain luin tuon arvioidun kuukausittaisen summan, mutten enää muista mistä).

Musta YLE vois lyödä toisen telkkarikanavansa kiinni, tai siirtää koko paskan maksukanavaksi, saisivat sitten ne siitä maksaa jotka sitä tarvitsevat. Kyllä mä ainakin uutiseni ja dokumenttini löydän muualtakin.
Vexe

Posts: 1,016

#2378 • • Vexe

alek szahala, 12.4.2009 23:27:

IMO toi TV-maksun siirtäminen veroksi on ihan saatanan törkeä temppu.

Digitoday:

"Yleisradion toimintaa ryhdytään rahoittamaan erityisellä Yle-verolla, kaavaillaan kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) vetämässä työryhmässä. Vero olisi samansuuruinen kaikille kotitalouksille yhteisöille."

Siis mitä vittua, onko nyt niin, että opiskelijan pitäs säälittävästä 400-500 euron opintotuestaan tukea Yleä joka kuukausi n. 15-20 eurolla, katsoi kanavaa tai ei (jostain luin tuon arvioidun kuukausittaisen summan, mutten enää muista mistä).

Musta YLE vois lyödä toisen telkkarikanavansa kiinni, tai siirtää koko paskan maksukanavaksi, saisivat sitten ne siitä maksaa jotka sitä tarvitsevat. Kyllä mä ainakin uutiseni ja dokumenttini löydän muualtakin.



Mun mielestä toi on todella hieno juttu. Saadaan vapaamatkustajat maksamaan vihdoin kuluja.

Ylellä on kahdeksan radiokanavaa, joista yhden yhteydessä 21 maakunta- ja alueradiota, neljä televisiokanavaa, teksti-tv ja yle.fi-sivusto.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio



Tuosta siis maksetaan. Ymmärtääkseni Ylellä on myös yhteiskunnallisesti merkittävät arkistot ääni ja videotallenteita. Et ikinä ole noita palveluja käyttänyt? Et edes vahingossa?

Olen kyllä samaa mieltä, että ylen kuluja voi hyvin vähentää tv-toimintaa supistamalla. Rahan haaskausta mm. HBO-diili, jolle varmasti olisi ollut ottajia kaupallisella puolella. Ylen tv-ohjelmat pitäisi olla yhteiskunnan kannalta tärkeän informaation jakajia. Uutisointia, dokumentteja, suomalaisia sarjoja ja ylipäätään suomalaista ohjelmaa. Jenkkiviihde ei mielestäni kuulu verorahoilla maksettuun toimintaan.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#2379 • • liikkuva muna an egg on the move

Vexe, 12.4.2009 23:58:
---
alek szahala, 12.4.2009 23:27:

IMO toi TV-maksun siirtäminen veroksi on ihan saatanan törkeä temppu.

Digitoday:

"Yleisradion toimintaa ryhdytään rahoittamaan erityisellä Yle-verolla, kaavaillaan kansanedustaja Mika Lintilän (kesk) vetämässä työryhmässä. Vero olisi samansuuruinen kaikille kotitalouksille yhteisöille."

Siis mitä vittua, onko nyt niin, että opiskelijan pitäs säälittävästä 400-500 euron opintotuestaan tukea Yleä joka kuukausi n. 15-20 eurolla, katsoi kanavaa tai ei (jostain luin tuon arvioidun kuukausittaisen summan, mutten enää muista mistä).

Musta YLE vois lyödä toisen telkkarikanavansa kiinni, tai siirtää koko paskan maksukanavaksi, saisivat sitten ne siitä maksaa jotka sitä tarvitsevat. Kyllä mä ainakin uutiseni ja dokumenttini löydän muualtakin.

---


Mun mielestä toi on todella hieno juttu. Saadaan vapaamatkustajat maksamaan vihdoin kuluja.



Musta tässä ei ole mitään hienoa. Yleensäkin on törkeää mainos- ja maksukanavia kohtaan, että lain mukaan niitä ei saa katsoa, jollei rahoita Yleä.

Tämmönen järjestely saattaa muutenkin karata äkkiä käsistä. En ihmettelis vaikka kohta kaikki helsinkiläiset joutuis maksamaan kuukausilipun hinnan "HKL-tasaveroa" joka kuussa sen takia, että osa jengistä kulkee pummilla.
JasoX

Posts: 378

#2380 • • JasoX Ruoska
Suorastaan suolesta, sais lakkauttaa koko Ylen, ei sillä edes tee mitään nykyään

--
heartbeat will never fade