Taustakuvat ja näytönsäästäjät

23 posts, 2 pages, 10,242 views

vaavu

Posts: 1,324

#1 • • vaavu vara-vana
Minkälaisia taustakuvia ja näytönsäästäjiä ihmisillä on? Minkälaisista taustakuvista pidätte? Onko teillä antaa jotain linkkejä tai saitteja, joista löytyy hyviä taustakuvia?

Itse olen käyttänyt jo aika kauan looroll.comin taustakuvia. Erityisesti osastolla "geek" oleva Pink Chicks -taustakuva on ollut mulla pitkään käytössä esimerkiksi töissä. Tykkään tuollaisista yksinkertaisista ja laajoja väripintoja sisältävistä taustakuvista, liian silppuiset ja sekavat taustakuvat eivät ole kivoja.


Yksi erittäin ihana taustakuva sattui vastaan: http://www.deviantart.com/deviation/9070520/ - sääli vain, että siitä on olemassa vain 1024x768-kokoinen kuva.
Avatar
#3 • • ikj Guest
tämmönen oli viel vähä aikaa sitten :DD <3 swing_640x480_dt.jpg
NiMo

Posts: 483

#4 • • Edited NiMo PolkkaPuppe
tämmönen taustakuva on nyt:

linkki

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

[Nuclear]

Posts: 5,855

#5 • • [Nuclear] el aprendiz
Hallmarkin taustakuva ollu jo vaikka tiest kuinka kauan. Jos kerran löytäny hyvän niin mitä sitä turhia lähtee muuttelee. :P

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Epailija

Posts: 5,636

#6 • • Epailija Physicist, 2nd class.

vaavu:
Yksi erittäin ihana taustakuva sattui vastaan: http://www.deviantart.com/deviation/9070520/ - sääli vain, että siitä on olemassa vain 1024x768-kokoinen kuva.



Oh! *sydän* Pitänee surffailla deviantartissa joskus.

Itse käytän yksiväristä taustaa, jonka päällä näkyy (muistaakseni) Anan tänne kerran postaama National Sarcasm Societyn (jos oikein muistan) logo "Like we need your support".

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#7 • • GoA Guest
Keep it simple tyylinen:
Tyeicha

Posts: 5,807

#9 • • Tyeicha siilin kesyttäjä / pintaliito-orava
tällanen.. tykkään animesta.

--
-Tyeicha-

toni

Posts: 912

#10 • • toni

vaavu:
Yksi erittäin ihana taustakuva sattui vastaan: http://www.deviantart.com/deviation/9070520/ - sääli vain, että siitä on olemassa vain 1024x768-kokoinen kuva.



No suurenna jollain kuvankäsittelyohjelmalla? Eikai se kuva siitä paljoa kärsi?

Täältä löytynee jotain taustakuvia: www.kde-look.org
toma

Posts: 2,009

#11 • • Edited toma Tototoototo
Mulla on pyörimässä taustakuvina 5 minuutin välein vaihtuen noin 100 erilaista musiikkiin liittyvää kuvaa, pääasiassa www.sutemos.net :in mainioita cover arteja ja Skam-labelin graffoja. Mulla ei ole niin tarkkaa onko kuva juuri sopiva taustaksi, pieni venymä tai resoluution resampläys ei niin kauheasti haittaa. Tärkeintä on että kuvat ovat hienoja ja vaihtelua riittää.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

LauraLine

Posts: 278

#12 • • LauraLine

vaavu:
Yksi erittäin ihana taustakuva sattui vastaan: http://www.deviantart.com/deviation/9070520/ - sääli vain, että siitä on olemassa vain 1024x768-kokoinen kuva.



Kyl mä sain siitä ainakin ihan normaalin kokosen klikkaamalla.. *ding*
ja nyt se on taustana*iloinen*
Avatar
#13 • • ikj Guest

toma:
Mulla on pyörimässä taustakuvina 5 minuutin välein vaihtuen noin 100 erilaista musiikkiin liittyvää kuvaa, pääasiassa www.sutemos.net :in mainioita cover arteja ja Skam-labelin graffoja.



onkos muuten olemassa joku ohjelma millä saa laitettua noit omia taustakuvia pyörimään?
[Nuclear]

Posts: 5,855

#14 • • [Nuclear] el aprendiz

Epailija:
Oh! *sydän* Pitänee surffailla deviantartissa joskus.


Kantsii, paljon kauniita kuvia.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

kap-pu

Posts: 1,167

#15 • • kap-pu the amazing suction cup boy

toni:
---
vaavu:
Yksi erittäin ihana taustakuva sattui vastaan: http://www.deviantart.com/deviation/9070520/ - sääli vain, että siitä on olemassa vain 1024x768-kokoinen kuva.

---

No suurenna jollain kuvankäsittelyohjelmalla? Eikai se kuva siitä paljoa kärsi?




ja itse asiassa sen kuvan voi suoraan tuuppaa taustakuvaksi, ja Windows (ainakin XP) skaalaa sen oikean kokoiseksi. ei kärsi paljoa, itselläni on 1024x768 taustakuva, työpöydän resoluutio 1152x864.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

toma

Posts: 2,009

#16 • • toma Tototoototo

idi:
onkos muuten olemassa joku ohjelma millä saa laitettua noit omia taustakuvia pyörimään?



Niitä on useitakin, mulla on käytössä Wallmaster Pro. Googlesta "wallpaper changer" pitäisi löytää.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Nalatsu

Posts: 155

#17 • • Edited Nalatsu naarasleijona
mulla on taustakuvana sekä töissä että kotona sama; oman kissin kuva.. *plur*

--
@-}
-----
Naarasleijona
-----
{-@

Juhgu

Posts: 7,921

#18 • • Juhgu Virnistelijä
badbunny.gif

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

vaavu

Posts: 1,324

#20 • • vaavu vara-vana

toni:
No suurenna jollain kuvankäsittelyohjelmalla? Eikai se kuva siitä paljoa kärsi?



Kokeilin äsken suurentaa ton 1280x1024 -resoon, ja annoin vielä päälle vähän kenkää unsharp maskilla. Tulos oli ihan yllättävän ok, parempi kuin mitä olisin ennalta arvannut. Ehkä mulla on ollut liian sisäänkasvaneena se ajatus, että kuva kärsii liikaa, jos sitä rupeaa suurentamaan. *ding*

Kivempi se kuitenkin olisi löytää ihan oikean kokoiset suoraan. Kuva kuitenkin kärsii aina, kun sitä pitää resizettaa. Tai sitten tekee mieluummin niin, että jatkaa tavaraa reunoille jollain konstilla. Tätä olen harrastanut jonkun verran silloin, kun kuvassa on joku yksinkertainen tausta, jonka voi vaikka paintbucketilla helposti suurentaa.