Mikä kannettava ostaa, kun...

95 posts, 5 pages, 20,124 views

#81 • • Edited Dorka Guest

Epailija:
Asiasta kolmanteen ot-aiheeseen: Minkälaisia kokemuksia teillä on piirtopöydistä? Wacomin tuotteet ovat ilmeisesti ihan kelpoja, mutta mitenkäs mahdolliset kilpailijat? Minkälaista tukea tarjoavat Mac:lle?

Itselläni on ollu lähes kaikki Wacomin Intuos pöydät duunikäytössä. A6, A5, A4 ja vielä A3:n.
Pientä läppäriä käyttäessä A6 on aivan loistava, sillä se on noita muita malleja paljon ohuempi mutta mitään tarkkaa duunia sillä ei voi tehdä. Graafisessa käytössä normaalissa työasemassa suosittelen ehdottomasti A4:sta, A5:n on liian epätarkka varsinkin isompia monitoreita käytettäessä.

...A3:n on aivan sairas vehje, en oikeastaan löytäny mitään fiksua käyttöä sille. Liian iso joka suhteessa ja se on myös melkein tuplasti paksumpi, kuin A5 tai A4 mallit.

A5 on kyllä hyvä "universaaliin" käyttöön, mutta varsinkin jos monitorin resoluution on 1600x1200 tai suurempi niin A5:n epätarkkuus rupeaa vituttamaan.
Chatte

#82 • • Chatte Team Teknolipat :)

nostatus:
Tää on Superdrive. Muistia sain siis tingittyä 256 lisää (eli 256 palikka korvattiin 512:lla).

Minulle on tarjottu malleja, joista toinen on 256 muistia+combo (1,33 GHz) ja toinen 512 muistia+superdrive (1,5 GHz). Ostitko siis 1,33 GHz koneen, johon laitettiin tuo isompi muistipalikka sekä superdrive? Paljonko maksaa superdriven lisääminen?

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Aziz Combat Fighter

#84 • • Aziz Combat Fighter

nostatus:
Ei, ostin tämän: http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1580 ja sain siis tingittyä siihen vähän lisää muistia. Muuten just kuin tossa.

"Voit liittää tietokoneeseen helposti satoja kirjoittimia, skannereita, DV-kameroita, digitaalikameroita ja sellaisia vastustamattomia oheislaitteita kuin iPod ja iSight."

SATOJA KIRJOITTIMIA |,,/
Jone

#85 • • Jone Archibald Haddock

Dorka:
...A3:n on aivan sairas vehje, en oikeastaan löytäny mitään fiksua käyttöä sille. Liian iso joka suhteessa ja se on myös melkein tuplasti paksumpi, kuin A5 tai A4 mallit.

Periaatteessa toi Wacomin A3-kokoinen pöytä on ihan vehje paikallaan (mulla on ollut jo pitemmän aikaa Dorkalta lainassa toi), mutta sen käyttömukavuus ei tosiaan oo ihan huippuunsa viritetty. Mullakin tulisi huomattavasti enemmän käytettyä piirtopöytää ellei ton järkäleen kanssa olisi niin helvetin vaikea löytää sopivaa työskentelyasentoa. Käytännössä laitteen ulkomitat on kuitenkin kymmenisen senttiä suuntaansa yli ton A3:n ja paksuuttakin on senttitolkulla.
Chatte

#86 • • Chatte Team Teknolipat :)

nostatus:
Ei, ostin tämän: http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1580 ja sain siis tingittyä siihen vähän lisää muistia. Muuten just kuin tossa.

Juups, nyt hokasin. Se muistin lisääminenkin on varsin arvokasta, joten ihan kivasti sait tingittyä siis. *hymy*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

nostatus

#87 • • nostatus
Heh, tässä on puheentunnistus eli tätä voi käyttää puhumalla. Ei muuten tunnu yhtään tyhmältä jutella tietokoneelle...

"Close this window."

"Open a browser."

Hyvää lausumisharjotusta...

*iloinen*

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Mark

#88 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Onkos kenelläkään kokemuksia Asuksen pikkuläppäreistä, eli 12" M tai S sarjalaisista? *ding* Kuulostaa namilta ainakin..

http://fi.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=26

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Lost-Soul

#89 • • Lost-Soul los pallos

Mark, 30.8.2005 10:37:
Onkos kenelläkään kokemuksia Asuksen pikkuläppäreistä, eli 12" M tai S sarjalaisista? *ding* Kuulostaa namilta ainakin..

http://fi.asus.com/products2.aspx?l1=5&l2=26

-M

Itsellä on Asuksen 15,4" läppäri, joka on kyl aika kiva. Jos nuo on yhtään samaa tasoa, niin voin suositella.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Late

#90 • • Late team Lasse
Tiedustellaas että onko kokemuksia fujitsu siemens s7020 sxga läppäristä. Moinen houkuttelis, mutta ois kiva vielä tietää jotain kokemuksia siitä. Testejä tuosta ei tunnu löytyvän.
hallucinogen

#91 • • hallucinogen Edain
Tiedän kahdella henkilöllä olevan fujitsun läppäri, toinen olen minä (ei kuitenkaan tuo malli) ja sitten eräs kurssikaveri koulusta ja molemmilla tullut sama ongelma eteen... Sisäinen cd/dvd-asema ei yksinkertaisesti kestä, ei suostu enää lukemaan edes puoliakaan levyjä :D

--
pikku-*possu*

Lost-Soul

#92 • • Lost-Soul los pallos

hallucinogen, 14.11.2005 19:04:
Tiedän kahdella henkilöllä olevan fujitsun läppäri, toinen olen minä (ei kuitenkaan tuo malli) ja sitten eräs kurssikaveri koulusta ja molemmilla tullut sama ongelma eteen... Sisäinen cd/dvd-asema ei yksinkertaisesti kestä, ei suostu enää lukemaan edes puoliakaan levyjä :D

Kuinkas vanhoja teidän koneet on.. Noita saa helposti vaihdettuu takuuseen jos vaan viitsii toimittaa koneen (olikohan) Pitäjänmäkeen.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

hallucinogen

#93 • • hallucinogen Edain

Lost-Soul, 14.11.2005 19:54:
Kuinkas vanhoja teidän koneet on.. Noita saa helposti vaihdettuu takuuseen jos vaan viitsii toimittaa koneen (olikohan) Pitäjänmäkeen.

Se kurssikaveri sai takuuseen mut ei se vitutusta poista. mun kone on 3v ja oisko alkanu temppuilee joku vuos sitten ja muistaakseni siinä oli 1-2v takuu ja toisekseen se oli duunin kautta ja niiden nimissä kait(en oo siinä firmassa enään töissä) joten olis menny korjaaminenkin hankalaks kun ei ollu kuittei mulla

--
pikku-*possu*

Late

#94 • • Late team Lasse

nostatus, 12.1.2005 15:42:
Suosittelen muuten Varimportia. Aivan loistava palvelu.

Mullle suositeltiin tuota myös kun olin konetta ostamassa, loistava palvelu tosiaan. Kävin pari viikkoa sitten hakemassa 12" iBookin sieltä. *hymy*
¡ Previous post about a year ago !
OCS

#95 • • OCS
Olen etsimässä alustavasti jo uutta läppäriä vanhan tilalle (n. 4-5v vanha fujitsu).
Koneen pitäisi toimia graafisen suunnittelun työvälineenä, eli painopisteet ovat a) prosessorin teho b) muistin määrä c) 17" hyvälaatuinen näyttö (min. resoluutio 1440x900)

Prossu pitää olla käytännössä Intelin Core 2 Duo T7100 tai nopeampi. PC-puolella on vain ongelmana löytää sopiva kokoonpano. Lähimmäksi sitä mitä etsin, pääsi tällä hetkellä Sonyn VAIO (tuotesivu).

Yhtään mäkki-ehdotusta en kaipaa :D 17" MacBook Pro malli menee tällä hetkellä yli budjetin.