työtermejä

133 posts, 7 pages, 43,363 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#101 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Työharjottelussa joskus sai joka päivä kuulla: "Taitaa olla pojalla pankinjohtajan ruokatauot."

30 min. safkis, josta koululle kävelyyn meni 15 min, safkan jonottamiseen 15 min, syömiseen 20 min, duunipaikalle kävelyyn 15 min.

Kehtas vielä papereissa antaa paskan arvosanan "myöhästelyjen" ja "epäsäännöllisen työaikataulun" takia.

Työharjottelu (l. lapsityövoima) on vieläkin mun korville semmonen kirosana että voi kyrpä.
Chare

Posts: 412

#102 • • Chare kiltti tyttö
kun joku tyyppi on kadoksissa ja kysytään esim. "mis lotta?"
vastaus meiän pomolta on joka ikinen kerta: "ei oo valittu vielä!"
niiiin huono ja kulunu läppä..

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

yana

Posts: 877

#103 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

alek száhala, 7.2.2008 19:11:
30 min. safkis, josta koululle kävelyyn meni 15 min, safkan jonottamiseen 15 min, syömiseen 20 min, duunipaikalle kävelyyn 15 min.



?

jos on 30min safkis niin paska homma jossei siina ajassa ehdi koululle syomaan. ei se tarkota etta safkista aletaan omin ehdoin venyttelemaan. paasee aika vikkelaan takas kortistoon tolla meiningilla
Keijo Hujanen

Posts: 1,634

#104 • • Keijo Hujanen Pressiklubi
"jos et saa sitä vapaa-ajalla tehtyä, älä saatana tee sitä täällä!"

--
suomen virallinen totuus

akir0

Posts: 2,554

#105 • • akir0 idleRPG champion 2009
"tuliks jo"
"ei tullu vielä"
Andy

Posts: 1,019

#106 • • Andy
..saat ALOTTAA huomen uuden proggixen..teet tän vaan nyt PIKASEEN loppuun TÄNÄÄN..

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

hallucinogen

Posts: 8,190

#107 • • hallucinogen Edain
Kun lause päättyy usein sanaan HÄH?!?

--
pikku-*possu*

Zapa

Posts: 1,393

#108 • • Zapa Mr Wrangler

yana, 8.2.2008 17:15:
---
alek száhala, 7.2.2008 19:11:
30 min. safkis, josta koululle kävelyyn meni 15 min, safkan jonottamiseen 15 min, syömiseen 20 min, duunipaikalle kävelyyn 15 min.

---


?

jos on 30min safkis niin paska homma jossei siina ajassa ehdi koululle syomaan. ei se tarkota etta safkista aletaan omin ehdoin venyttelemaan. paasee aika vikkelaan takas kortistoon tolla meiningilla



Niin ja sitten itketään foorumeilla kun ei saa lintsata. Ihme toimintaa.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#109 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

yana, 8.2.2008 17:15:
---
alek száhala, 7.2.2008 19:11:
30 min. safkis, josta koululle kävelyyn meni 15 min, safkan jonottamiseen 15 min, syömiseen 20 min, duunipaikalle kävelyyn 15 min.

---


?

jos on 30min safkis niin paska homma jossei siina ajassa ehdi koululle syomaan. ei se tarkota etta safkista aletaan omin ehdoin venyttelemaan. paasee aika vikkelaan takas kortistoon tolla meiningilla



Puhuin nyt amiksen työharjottelusta, en työvoimatoimiston.

Mä en ihan periaatteesta vieny omia safkoja duuniin, josta mulle ei maksettu palkkaa. Miks mun pitäis maksaa 2-4 euroo päivässä, jos koulu tarjoaa ilmaset ruuat? Duunipaikalla ei minkäänlaista ruokatarjoilua ollut. Tää sama ongelma oli aika monessa työharjottelupaikassa.

Nyt yliopistolla on se ja sama vaikka joutus omat einekset ostamaan, kuitenkin koulussa safkaaminenkin maksaa sen 2,35.
ezzy

Posts: 8,060

#110 • • ezzy Droid-pappa

Annakins, 7.2.2008 16:17:
---
tomii, 7.2.2008 16:16:
---
Annakins, 7.2.2008 16:14:
Meiltä löytyy useampikin excellency, joka aloittaa meilinsä joko HK:t (hyvät kollegat), HY:t (hyvät ystävät) tai, my personal favorite: HV:t (hyvät veljet).

---


HV = Haista(kaa) Vittu :D

---

No se oli munkin ensimmäinen reaktio :D



Jossakin duunissa oli täti joka huuteli hoovee perjantaisin...Hyvää Viikonloppua. *ding*
yana

Posts: 877

#111 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

alek száhala, 8.2.2008 18:31:
---

Puhuin nyt amiksen työharjottelusta, en työvoimatoimiston.

Mä en ihan periaatteesta vieny omia safkoja duuniin, josta mulle ei maksettu palkkaa. Miks mun pitäis maksaa 2-4 euroo päivässä, jos koulu tarjoaa ilmaset ruuat? Duunipaikalla ei minkäänlaista ruokatarjoilua ollut. Tää sama ongelma oli aika monessa työharjottelupaikassa.

Nyt yliopistolla on se ja sama vaikka joutus omat einekset ostamaan, kuitenkin koulussa safkaaminenkin maksaa sen 2,35.



joo mut se tyoharjottelu on sita etta valmennetaan tyohon ja saa jotain realimailman kosketusta siihen millaista on olla toissa. tottavitussa sulle pitaa olla samat saannot kun sulla on oikeassakin tyoelamassa. ok sa et voi saada potkuja ja ne ei varmaan potki sua tollasesta extra ruokatauosta pihalle sielta. mut hei. se on sita mihin pitaa tottua.

mut voi vittu jos sa kehtaat alkaa viela itkee siita et saat huonon arvostelun. voi huoh.

aivan varmasti olisin kylla itenkin toki tehnyt sun tilanteessas aivan samoin. kunhan seivaa perseen siina ettei kay niin et ne potkii sielta kesken harjoittelua pois ja joutuis ottamaan uusiks muualla. aina on tehtava valintoja ja turha omista valinnoista on muita syyttaa

aina ei mee nallekarkit tasan
liikkuva muna

Posts: 2,652

#112 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

yana, 8.2.2008 19:20:
---
alek száhala, 8.2.2008 18:31:
---

Puhuin nyt amiksen työharjottelusta, en työvoimatoimiston.

Mä en ihan periaatteesta vieny omia safkoja duuniin, josta mulle ei maksettu palkkaa. Miks mun pitäis maksaa 2-4 euroo päivässä, jos koulu tarjoaa ilmaset ruuat? Duunipaikalla ei minkäänlaista ruokatarjoilua ollut. Tää sama ongelma oli aika monessa työharjottelupaikassa.

Nyt yliopistolla on se ja sama vaikka joutus omat einekset ostamaan, kuitenkin koulussa safkaaminenkin maksaa sen 2,35.

---


joo mut se tyoharjottelu on sita etta valmennetaan tyohon ja saa jotain realimailman kosketusta siihen millaista on olla toissa. tottavitussa sulle pitaa olla samat saannot kun sulla on oikeassakin tyoelamassa. ok sa et voi saada potkuja ja ne ei varmaan potki sua tollasesta extra ruokatauosta pihalle sielta. mut hei. se on sita mihin pitaa tottua.

mut voi vittu jos sa kehtaat alkaa viela itkee siita et saat huonon arvostelun. voi huoh.

aivan varmasti olisin kylla itenkin toki tehnyt sun tilanteessas aivan samoin. kunhan seivaa perseen siina ettei kay niin et ne potkii sielta kesken harjoittelua pois ja joutuis ottamaan uusiks muualla. aina on tehtava valintoja ja turha omista valinnoista on muita syyttaa

aina ei mee nallekarkit tasan



Älä nyt vedä pultteja. Ei taida mennä kovin paljoa pieleen, jos veikkaan että oot esimesasemassa? :D

Mun koulutusalana amiksessa oli elektroniikka. Duuniharjottelut ton osalta oli täysin turhia. Oikeesti, juotat palkatta jotain kännykän antenneja monta kuukautta, mitä siitä jää käteen? Yhessäkään työharjottelupaikassa (paitsi korjaamoissa, joihin pääs vaan älyttömällä mäihällä) ei voinu millään tavalla soveltaa sitä, mitä koulussa oli oppinu (lukuun ottamatta kolvin ja tinaimusukan käyttöö). Periaatteessahan työharjottelusta sai maksaa palkkaa stipendinä, mutten koskaan kuullut, että joku ois sitä saanu. Ois nyt saatana voinu ees euron tunnista maksaa, mutta ei. Tai markathan sillon oli.

Kesäduuneja hakiessa työharjotteluista saatu kokemus oli täysin yhdentekevää, ketään ei kiinnostanu harjottelut, vaan se, että on ollu palkallisessa duunissa. Aika monesti mietin, miks vitussa me kyykittiin noissa harjotteluissa 20-30% opiskeluajasta.

Mutta, snadisti harkintakykyä kaikille kauluspaitaläskipossuille siellä liukuhinahelvettien yläkerroissa (ja niille poljetuille kouluttamattomille säkeille, jotka on jollain ihmeen kaupalla ylennetty pikkuesimiehiks ja joille se on kilahtanut päähän).

Onneks tajusin tehdä vielä perustutkinnon tietotekniikasta, että sain ns. "lukiota vastaavan koulutuksen", muuten ois jääny yliopisto väliin ja ois suru puserossa.
yana

Posts: 877

#113 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

alek száhala, 8.2.2008 20:49:
Älä nyt vedä pultteja. Ei taida mennä kovin paljoa pieleen, jos veikkaan että oot esimesasemassa? :D

Mun koulutusalana amiksessa oli elektroniikka. Duuniharjottelut ton osalta oli täysin turhia. Oikeesti, juotat palkatta jotain kännykän antenneja monta kuukautta, mitä siitä jää käteen? Yhessäkään työharjottelupaikassa (paitsi korjaamoissa, joihin pääs vaan älyttömällä mäihällä) ei voinu millään tavalla soveltaa sitä, mitä koulussa oli oppinu (lukuun ottamatta kolvin ja tinaimusukan käyttöö). Periaatteessahan työharjottelusta sai maksaa palkkaa stipendinä, mutten koskaan kuullut, että joku ois sitä saanu. Ois nyt saatana voinu ees euron tunnista maksaa, mutta ei. Tai markathan sillon oli.

Kesäduuneja hakiessa työharjotteluista saatu kokemus oli täysin yhdentekevää, ketään ei kiinnostanu harjottelut, vaan se, että on ollu palkallisessa duunissa. Aika monesti mietin, miks vitussa me kyykittiin noissa harjotteluissa 20-30% opiskeluajasta.

Mutta, snadisti harkintakykyä kaikille kauluspaitaläskipossuille siellä liukuhinahelvettien yläkerroissa (ja niille poljetuille kouluttamattomille säkeille, jotka on jollain ihmeen kaupalla ylennetty pikkuesimiehiks ja joille se on kilahtanut päähän).

Onneks tajusin tehdä vielä perustutkinnon tietotekniikasta, että sain ns. "lukiota vastaavan koulutuksen", muuten ois jääny yliopisto väliin ja ois suru puserossa.


taa alkaa menee niin offtopikiin et en ehka ala purkamaan tata nyt kohta kohdalta lapi. mut paapiirteittain on utopistista ajatella etta ensimmaisessa tyopaikassaan paasee soveltamaan kaikkea oppimaansa. mita korkeammin koulutettu on, sita vahemman.
duunin teko ja tyoymparistoon - alan yleiseen toimintatapaan(* - tutustuminen on tarkeaa. ja sita ei todellakaan saavuta silla etta on yhdessa tyopaikassa 10v. jos hommat alkaa vituttaa niin kytkin ylos ja rehellisesti haistatat sille pikkumunaselle kauluspaitajaballe vitut.

ja loppujenlopuks toi on se mihin tyoharjoittelu valmentaa. saa nakemysta eri tyoymparistoihin.

ja oikeesti, paskaa pitaa kestaa joka organisaatiotasolla. sen muoto ja koostumus vaan vaihtelee.




*) talla tarkoitan sita etta paasee nakemaan miten niita opittuja asioita sovelletaan eri tyoyhteisoissa, mika asiat ovat samoja mitka ovat muodostuneet kyseisen ympariston aikaisempien kokemusten pohjalta ja miten sita aikaisempaa kokemusta osataan jakaa eteenpain uusille tyontekijoille. opittuja asioita ei tarvitse paivittaisessa tyossa mutta aina valilla tulee ongelmatilanteita vastaan ja jos oppia loytyy niihin osaa vastata. huono oppilas osaa ne paivarytmit mutta on kusessa kun tapahtuu yhtaan mitaan ennakoimatonta

ps. taa on nyt todellakin niin ot et jos tasta on jotain sanottavaa niin sen voi varmaan tehda privana tai muualla. ymmarran kylla ihan hyvin sun alkuperasen artymyksen aiheeseen ja se on yha mun mielesta voivoi. mut noi on vaan niit juttui mitka imo pitaa tajuta ja tietaa ettei siina oo itkemista. hyvinhan siina kuitenkin kavi lopulta =)
sapeli

Posts: 11,768

#114 • • sapeli jokukukamikä?

Syce, 7.2.2008 18:10:
jäi viikonlopusta päähän vanha intti sanonta "jos ei osaa, niin sit harjotellaan"
ja tämähän jäi päähäni taas niin hyvin et vein sen maanantaina töihin mukanani... nyt sitä toistaa joka toinen mitä ihmeellisimmissä kohdissa *igor**nauru*



Nii-in - tuo on se sanonta jota Syce "intti" koko viikonlopun *hih* Ja tunteella *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

*Anna*

Posts: 181

#115 • • *Anna* Fantastic House wife
Joka ikinen kerta kun ilmotat lähteväsi kahvitauolle/ruokikselle: "Hei mut jos mä käyn tuolla tupakalla ensin, niin sit pääset!" Ihan kun tyyppi kyttäin sitä hetkeä ja sillon sitä tupakkia on saatava! Kyllähän sen 5 minuuttia kestää, mutta ärsyttävää... *igor*
Syce

Posts: 1,649

#116 • • Syce

sapeli, 8.2.2008 21:47:
---
Syce, 7.2.2008 18:10:
jäi viikonlopusta päähän vanha intti sanonta "jos ei osaa, niin sit harjotellaan"
ja tämähän jäi päähäni taas niin hyvin et vein sen maanantaina töihin mukanani... nyt sitä toistaa joka toinen mitä ihmeellisimmissä kohdissa *igor**nauru*

---


Nii-in - tuo on se sanonta jota Syce "intti" koko viikonlopun *hih* Ja tunteella *nauru*




jooh... harmittaa =) ja mitäs vittua xD
kokosbollar

Posts: 334

#117 • • kokosbollar franks and beans!
Ruattin laivalla ku olin tossa kesällä hommissa niin kyl siinä kerrassaan kyllästyin kyselemään svenssoneilta aina että "fyran eller sexan" *igor* Ruotsissa kun anniskellaan drinkkejä myös kuudella sentillä viinaa niin piti sitten aina ku joku älys tilata "gin och tonicin" tai vastaavaa kysästä että haluaako herra tai rouva sen juomansa nyt neljällä vai kuudella sentillä.. plää *lmao*
"en stor stark" on myös syöpynyt ikuisesti mun ruotsin sanastoon..

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

-V-

Posts: 587

#118 • • -V-
"Kyllä nuorena jaksaa"
*släp*
Progress

Posts: 955

#119 • • Progress

kokosbollar, 8.2.2008 22:11:
Ruattin laivalla ku olin tossa kesällä hommissa niin kyl siinä kerrassaan kyllästyin kyselemään svenssoneilta aina että "fyran eller sexan" *igor* Ruotsissa kun anniskellaan drinkkejä myös kuudella sentillä viinaa niin piti sitten aina ku joku älys tilata "gin och tonicin" tai vastaavaa kysästä että haluaako herra tai rouva sen juomansa nyt neljällä vai kuudella sentillä.. plää *lmao*
"en stor stark" on myös syöpynyt ikuisesti mun ruotsin sanastoon..



itse Ruotsissa asuneena voin allekirjoittaa samat sanonnat. Vaikka siis en töissä juuri noita kuullutkaan(hoidin vanhuksia siellä).. *nauru* Mut muualla -ja itsekin käytin. "Och jag vill ta sexan till min GT." *vink*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Hitchhiker

Posts: 1,754

#120 • • Hitchhiker
Pirun työkaverit hokee "sanaa": ooho (joka saatanan asian yhteydessä ja pitävät sitä hauskana) *toktok*.