1,383 posts, 70 pages, 649,262 views
Tumpsi on niin nokkela, että voisi ojentaa oikein palkinnon!Arctos, 5.11.2007 12:48:
---
tumpsi, 5.11.2007 12:43:
---
*clip*
---
*ROFLMAO*
Ei paha..
Dementation, 5.11.2007 14:10:
Ja suosittelen lämpimästi kaikille sitä harmonikansoittoa aina jos tekee mieli riidellä
Android, 1.12.2007 22:43:
---
Epailija, 1.12.2007 22:04:
Miten siis määritellä yhdenkään ihmisen tai tämän (etenkin muihin lajeihin kohdistamien) tekojen pahuus?
---
No, sen määrittelee minusta tavalla joka sinusta ei ole järkiargumentti; moraalilla.
Amma, 10.12.2007 15:11:
..kaksi sankaria vetäs lasilliset kuohujuomaa pohjanmaan kautta ja sen jälkeen iskivät lasit tahallaan rikki lattialle. Hei haloo. Mistä jengi keksii tollasia "käytöstapoja"?
Individual, 10.12.2007 15:17:
Tää taitaa olla jossain tilaisuuksissa käytetty tapa maljojen juonnin jälkeen. En vaan muista, että mihin se liittyy, mutta ainakin Jeltsinin olen nähnyt kerran näin tehneen. Oli miten oli, niin ei kyllä tuollainen tapahtuma ku eilen ole se oikea paikka.
Amma, 10.12.2007 15:25:
Mä oisin villisti veikannut esikuvaksi jotain tyyliin MTV:n äässinsheikkausbiisin videota, jossa pilallehemmotellut pikkukakarat tekee noin tjtn.
Ehkä mä oon vaan liian tosikko, kun en ymmärrä (toisten omaisuuden tahallista hajottamista).
Inso, 10.12.2007 15:39:
Kyllä se ajoittuu ainakin 1800-luvulle. Ainoa mitä pikaisella etsimisellä löytyi, oli juutalaisten hääseremonia. Muistikuvat kyllä kertovat jotain Venäjän hovista, jossa tuskin naitettiin juutalaisia.
Nescio, 10.12.2007 15:43:
OT:
Kyseessä on wanha perinne joka elää vielä sotilashäissä, mutta eipä oikeastaan muualla Suomessa. Tämän "käytöstavan" juuret ovat siis kaukana historiassa. Ei mikään ihan just keksitty Bling bling juttu.
Tontsi5, 13.1.2008 23:43:
Ok. Sukupuoliasennoitumisesi ei mukaasi vaikuttanut asioihin itsessään, mutta kuitenkin se vaikutti keskustelutapaan. Eli keskustelulla ei ollut sukupuolilla merkitystä, mutta kuitenkin sinä niihin kiinnitit huomiota ja rajasit sukupuolet "vittumaisin termein". Menit siis henkilökohtaisuuksiin.
Caro², 13.1.2008 04:10:
"Naisen logiikka"-kommentti tuli siitä, että Morrowe ilmaisi miun olevan haluton leikkimään koska en saanut "omia sääntöjäni läpi". Tämän lausahduksen logiikka oli hieman ontuva (so called "naisen logiikka")
---
Siis sinusta naisen logiikka on ontuvaa?
Oma sukupuoliasennoitumiseni näkyy siinä, että näen edelleen eroja miehen ja naisen ajatusmaailmassa.
---
Ei, vaan sukupuoliasennoitumisesi johtuu siitä, että näet eroja. Se näkyy "vittumaisina termeinä".
ja taas, kelle sä luulet puhuvas?
Luuletko, että Klubbarin ainoat tyypit, jotka osaa käyttää kameraa tai tuntee valokuvausta, on ne kenellä on yli sata/tuhat kuvaa jostain helvetin konemusakekkereistä esillä?
Elvistelet "tiedoillas" ja jengi kattoo sua kieroon, ku sä et tiedä edes mikä on neulansilmäkamera.
Millä ihmeen oikeudella sä ryhdyt pärisyttelemään rumpujas mulle niin ku joku suurempikin valaistus olis sut vallannut?
Neulansilmäkameran kohdalla en ota kantaa, koska en ko. tekniikkaan ole perehtynyt. Olettaisin kuitenkin, että kuva täytyy kehittää - tai vähintään viimeistellä jollakin tavalla.
Leikitäänkö nyt niin, että perehdyt ensiksi aiheeseen ja sen jälkeen vasta tulet kertomaan puolitotuuksia.
---
No miten on? Vieläkö leikitään? :D
Ei selkeytä. Älä ota vaaria Tontsiksen kommenteista joka ensimmäisenä väitti, että olisin asennoitunut keskusteluun sukupuolen mukaan.
---
Vitut väitin. Lopeta se itkeminen sanojen suuhun tunkemisesta, jos et ite osaa olla sitä tekemättä.
Tontsi5, 14.1.2008 17:33:
Meet asioiden edelle. Se oli vasta kysymys. Vastaisitko siihen?
Enkä mä kysynyt sulta kävisikö sulle ihan hyvin, että nainen tekisi sen, kysyin kävisikö se sulle, jos Morrowe tekisi sen? Osallistuisitko?
Eli mitä merkitystä sillä sitten oli, että tohon heitettiin susta quotee vaikka se olis ollut 10 vuoden päästä, jos kuitenki oot edelleen sitä mieltä? Ainut, kenen logiikka täällä tuntuu ontuvan isosti, on sun. Ei naisen, ei miehen, vaan sun.
Enhän leimaa :D Mä sanoin, että jotkut ihmiset kokevat sen vaikeaksi. Lisään nyt vielä, että kokevat sen vaikeaksi jo ennen kuin yrittävät. Mutta nyt SINÄ leimasit minut esittäessäsi asiaa toisin kuin mitä olen kirjoittanut! :O
Jos sä haluat mahdollisimman tasapuolisesti antaa kaikille mahdollisuuden tehdä sen, saat ottaa hoitaaksesi kokonaisen elämäntyön! Jotta voisit järjestää mahdollisimman tasapuolisen mahdollisuuden kaikille, joutuisit vähintään toimittamaan jokaiselle kuvankäsittelyohjelmat, jotka ovat tasavertaisia keskenään, huolimatta siis mahdollisista vankeustuomioista, sairauksista, heikkonäköisyydestä jne. ja lisäksi pitäisi kaikkien laitteetkin olla samalla tasolla. Ja tuolloinkin vasta lähestytään mahdollisimman tasapuolista mahdollisuutta!
(ja ennen kuin sanot jotain sellaista kuin "en ole noin väittänyt", niin lue uudestaan ja yhä uudestaan toi, pohdi vaikka yön yli ja sano sittenkin vasta, että et vain ymmärrä. en millään jaksais vääntää enempää rautalankaa tästäkin asiasta)
Pitäiskö kuvausskaba tehdä sitten niin, että ne jotka haluaa tehdä valokuvansa eteen enemmän, saa ilmoituksen ettette saa panostaa kuvaanne yhtään enempää kuin mitä kamera ulos antaa.
Eihän se ole reilua.
---
Niin, eihän se sinusta tunnu reilulta, syystä tai toisesta, mutta joistakin muista kyllä.
Sulla on päämäärä tällä asialla ehkä suhteellisen kunnossa, mutta perusteet aivan avaruudesta.
Puhu vaan curveseiden säädöistä ja heitä vaan arvosteluihis edelleen niitä "rakeinen kuva"-kommentteja.
Sillä ei ole vittujakaan merkitystä onko jonkun kuva rakeinen, jos saa motivaation lähtee ulos tekemään jotain, mitä ei normaalisti tule tehtyä. Ennemminkin just tollanen palaute saa vaan sen innon loppumaan.
Tontsi5, 14.1.2008 19:17:
---
Caro², 14.1.2008 08:42:
"Tämän lausahduksen logiikka oli hieman ontuva (so called "naisen logiikka")"
.....
Tiedät itsekin mitä kyseinen heitto tarkoittaa - älä väännä siitä sen enempää.
---
Niin no joo, se tarkoittaa jotain negatiivista naista alentavaa ja sä et halua siitä keskustella. Harmi, koska sunlaiset ihmiset pitää totakin alentavaa ilmaisua yllä.
Mistäs sä sit luulet, että se sun sukupuoliasennoituminen on perujaan, jos ei erojen näkemisestä?
Onko sulle siis ihan yks hailee puhutko sä nyt maallikon, ammattilaisen tai proffan kanssa?
Sä ainakin lähtöarvoisesti kerrot kuvaamisesta kaikille kuin olisit about ainut siitä jotakin tietävä.
Myös niille ammattilaisille :D
Arvostelet klubbarissa jotain bilekuvia teknisyyden osalta ihan ku se olis koko homman juju.
Aina kun sä yrität täällä päteä kuvaamistietämykselläs, alkaa aika monella hermo kiristymään. Ja siltikään, sä et edes tiedä, mikä on neulansilmäkamera.
Miulle sie olet vaan yks nimi muiden joukossa jonka kanssa keskustelen. Et yhtään sen enempää, etkä vähempää.
---
Toi on sun ongelmas. Sä pidät mukamas ihmisiä suhteellisen tasavertaisina keskenään, mutta kunhan ne on sun alapuolellas tai korkeintaan samalla tasolla.
Eli, jos me ei olla mitään vähempää, niin me ei olla missään tapauksessa mitään enempääkään. Eikä varsinkaan sua enempää! Edes kameran kehittänyt ei ole sinulle enempää!
Niin eli et tiedä, mikä on neulansilmäkamera, jos et tiedä miten se toimii :D
Kannattaa tutustua ennen kuin vastaat, nimittäin yllätyt!
Et tosiaan lähtenyt keskustelemaan neulansilmäkameran tekniikasta (jos sellaista sillä edes katsotaan olevan), mutta esitit taas tietävää ja kerroit meille maan matosille vaiheista, mitkä vaaditaan, ennen kuin lopputuloksena on valokuva. Heitin neulansilmäkameran esimerkiksi, mut sä edelleen pitäydyt kannassas etkä edes halua keskustella nsk:sta, vaikka se tod.näk. tymäis täysin sun väittees :D
b. Osallistuin keskusteluun. Mitä siitä?
Eikä kyse edes ole siitä. Kyse on siitä, että sä esittelet isoon ääneen, miten valokuva muodostuu ennen kuin se on valokuva. Luulis siis tutustuvan aiheeseen ennen kuin alkaa pätemään! :O
Tässä keskustelussa oli täysin kyse digitaalisesta kuvaamisesta - kunnes itse otit analogisen puolen esille muutama postaus takaperin.
---
Täysin?! :O
Luulitko koko ajan, että valokuvauskilpailuun sai osallistua vain digikameralla?
Sitä paitsi, oothan sä hölissyt tuolla ennen muakin ties miten paljon siitä miten digitaalinen kuvankäsittely eroaa analogisten käsittelystä. Tsekkaa faktas!
Muuten, mulla ei edelleenkään ole aihetta ryhtyä asiattomuuksiin ennen kuin joku muu aloittaa sen.
Kyllä ihan ne sun omat puheet riittää siihen. Mä vaan esitän asiat niin, että sun puheet ymmärretään päivänvalossa. Harkitse tarkoin, mitä puhut!
Heh heh, mulle ihan sama kuka voittaa mitäkin, kunhan sä oppisit siitä jotain.
En mä todellakaan voi puhua mistään voitosta ennen kuin olen saanut taottua järkeä tai nöyryyttä sun päähäs.
Täyttä skeidaa? Haha.. sitä saa kato mitä tilaa. Pitääkö vielä kerran muistuttaa, että sä aloitit sen henkilökohtaisen vittuilun siellä?
Mihin muuten tarvit motivoijaa persoonana?
Harmillista, että kaikki se käytetty aika, minkä suhun käytin meni sitten hukkaan.
Älä siis ihmettele, jos joku kerta ei enää tulekaan sitä replyä!
Paitsi, että sä et edes halua oppia ja väännät vaikka väkisin väärään suuntaan. Musta se on todella turhauttavaa. Välillä mä en tiedä miten mun tulisi reagoida sun viesteihin. Ja nyt jos tää kerran todella ON turhaa, niin ei mulla taida olla enää mitään syytäkään vastata :(
No kun en kysynyt. Kysyin, että jos sen tekisi Morrowe. Ei se ollut mikään naiskysymys! Mutta kas vain, kun nyt taas itse teit siitä naiskysymyksen =D Heti ryhdyit erottelemaan nimimerkin takaa sukupuolta!
En mä turhaan sano, että harkitse tarkoin kirjoituksias tai että mieti vähän pidempään näitä tekstejä, että ymmärrät.
Tässäkin asiassa mä haen sun parastas ennen kuin joku oikeesti vetää herneet sun käytöksestäs.
Mut kutsu vaan pahantahtoisesksi. Pahantahtoisen se tekee sinusta, kun et näe, että mä vaan yritän auttaa sua ja sä et hyväksy sitä oppia, mitä sulle jaetaan. Vittuilet ja syyttelet vaan.
dOrKA, 7.2.2008 18:36:
---
Sjel, 7.2.2008 18:30:
Siinä on vain se ongelma, että tapahtuman aikana serena ei ole ns. "yleinen tila" vaan yksityinen
---
...heh, se ei oo yksityinen vaan julkinen.
Jone, 7.2.2008 18:54:
Pacifique-topicista:
---
dOrKA, 7.2.2008 18:36:
---
Sjel, 7.2.2008 18:30:
Siinä on vain se ongelma, että tapahtuman aikana serena ei ole ns. "yleinen tila" vaan yksityinen
---
...heh, se ei oo yksityinen vaan julkinen.
---
Kehottaisin tutustumaan hieman tarkemmin julkisen tilan määritelmään ja sisäistämään sen, että edes kaikki ns. "julkiset tilat" eivät ole käytännössä keskenään samanarvoisessa asemassa. Kaikissa niissä eivät päde samat oikeudet.
Toivottavasti siis mainitsit tutkintapyynnössäsi seuraavat asiat:
- Kyseessä on kylpylä / sisävesipuisto
- Tapahtuman järjestäjä on vuokrannut koko tilan omaan käyttöönsä erikoistapahtumaansa varten
Ihan näiden parin yksinkertaisen yksityiskohdan mainitsemisen jälkeen tutkintapyyntösi vastineen pitäisi olla noin kaksi riviä pitkä ja suhteellisen yksiselitteinen.
Aiheen ulkopuolelta mua kiinnostaa se mitä koet saavuttavasi sillä, että luot itsestäsi kroonisesti hankalan vastarannankiisken kuvan tällaisissa tilanteissa? Luuletko että se jotenkin helpottaa kuvauslupien heltiämistä tapahtumiin? "MINÄ KUVAAN VAIKKA VÄKISIN"-asenne ei oikein ole sellainen juttu, jolla mä näkisin valokuvaajana toimivan ihmisen luovan itsestään fiksua ja yhteistyökykyistä kuvaa ulospäin.
Jone, 7.2.2008 18:54:
Toivottavasti siis mainitsit tutkintapyynnössäsi seuraavat asiat:
- Kyseessä on kylpylä / sisävesipuisto
- Tapahtuman järjestäjä on vuokrannut koko tilan omaan käyttöönsä erikoistapahtumaansa varten
Ihan näiden parin yksinkertaisen yksityiskohdan mainitsemisen jälkeen tutkintapyyntösi vastineen pitäisi olla noin kaksi riviä pitkä ja suhteellisen yksiselitteinen.
Aiheen ulkopuolelta mua kiinnostaa se mitä koet saavuttavasi sillä, että luot itsestäsi kroonisesti hankalan vastarannankiisken kuvan tällaisissa tilanteissa?
dOrKA, 7.2.2008 19:19:
Miten sä kuvittelet et tää on vain Pacifiquesta kiinni? Miten sä et osaa lukea yhtään mitä mä kirjoitan vaan haluat siitä ottaa vain joitain osia ja ruveta taas riehumaan kuin pikkulapsi joka on jäänyt liian pitkäksi aikaan rintaruokinnasta?
dOrKA, 7.2.2008 19:08:
---
Caro², 7.2.2008 19:05:
Toinen pointti ravintolakuvauksessa on se, että jos kuvaajan oletetaan aiheuttavan häiriötä joko asiakkaille tai työntekijöille, voidaan siltä evätä pääsy ravintolaan.
Voit halutessasi soveltaa noita epäkohtia vaikka tähän.
---
...josta tullaan sitten näihin "yksinoikeus" kuvaamiseen, tällöin rikotaan muita lakeja räikeästi.
dOrKA, 7.2.2008 19:01:
(samoin kaikki paparazzi kuvat hollywood starojen kainaloista ja muista on kans laittomia ihan vain esimerkkinä).
Caro², 7.2.2008 19:25:
---
dOrKA, 7.2.2008 19:01:
(samoin kaikki paparazzi kuvat hollywood starojen kainaloista ja muista on kans laittomia ihan vain esimerkkinä).
---
Julkisuuden henkilöitä koskee hieman vapaampi lainsäädäntö valokuvauksen osalta. Tarkkaa pykäläviidakkoa en tiedä, mutta kansankielelle käännettynä se on suurinpiirtein sitä, että koska henkilö tienaa palkkansa julkisuudella, on se enemmän vapaata riistaa paparazeille kuin tavan kansalainen.