need4speed:
porukka jotenki..... aika sisäänpäin kääntynyttä sakkii tai sit mä oon =)
Tai sit sä näet asian tolla tavalla :)
Mun mielestä parasta illussa on juuri se, että ihmiset tulevat sinne lähes pelkästään nauttimaan musiikista ja tanssimaan kun taas iltabileissä keskustelu/pousaus/iskeminen tuntuu olevan keskimäärin todella tärkeää.
Koska porukka tanssii illussa enemmän kuin iltabileissä, keskustelua on iltabileitä vähemmän. Ulospäin tämä näyttää siltä, että kaikki on tosi sisäänpäinkääntyneitä, vaikka todellisuudessa ihmiset nauttivat musiikista ja tanssimisesta ilman turhaa sosiaalista kanssakäymistä.
Tota sisäänpäinkääntyneisyyttä lisää myös osaltaan se, että monet on fyysisesti tosi väsyneitä. Esim iltabileissä ilta on vasta alussa ja voimakas nousuhumala alkupuolella, joka näkyy ympäristössä tietynlaisena sähläyksenä ja huutamisena. Sen sijaan aamulla, kun ihmiset on valvoneet (liian) pitkään tämä häsellys ja huutaminen puuttuu. Tällöin ilmapiiri on huomattavasti rauhallisempi eli joidenkin mielestä sisäänpäinkääntyneempi.
Henk koht pidän illusta juuri sen takia, että siellä saattaa oikeasti tanssia vaikka kuusi tuntia, hymyillä muille tanssijoille ja lähes aina hymyyn vastataan hymyllä. Tanssilattian tunnelma on mielestäni paras mitä löytyy, sillä ihmisten motiivit tanssimiselle ovat hyvin samankaltaiset.
Illun etu myös on, että siellä ei juuri käy "turisteja" eli ihmiset osaavat tanssilattian kirjoittamattoman säännöt: Itse en ole koskaan saanut röökistä käteen/vaatteisiin, kompastunut keskellä tanssilattiaa olevaan laukkuun, joutunut jatkuvan tönimisen kohteeksi tai joutunut tarkoituksellisesti säilyttämään ympärilläni olevaa tanssitilaa. Kun koko tanssilattia pelaa samoilla säännöillä, kaikilla on todella mukavaa :)
Mut illu jakaa mielipiteitä kyl tosi paljon. Mä oon yksi niistä, jotka äänestää illua vuodesta toiseen parhaaksi klubiksi <3