Tiedostojen muuttaminen mp3:sta erilaisiksi tiedostoiksi?

13 posts, 1 page, 4,491 views

ee102

Posts: 775

#1 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Eli mitenkähän / millä ohjelmilla pystyisi muuttamaan mp3- (tai wav-) tms. tiedostoja rek-, smp-, rx2- tai rcy-tiedostoiksi? Minulla on Reason, ja siinä on ongelmana se, ettei sillä voi soittaa mm. mp3:sia eikä wav tiedostoja. Ainoastaan sen rumpukoneella voi soittaa wav-tiedostoja, samplerilla ei.
Avatar
#2 • • astaroth Guest
Avaat sen ämppärin jossain äänentoisto-ohjelmassa (esim. Gold Wave). Sitten tallennat sen "save as" ja valitset formaatin, minä sen haluat ikinä tallentaakaan.
nomic

Posts: 4,120

#3 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
goldwave pystyy ainaskin smp:ksi konvertoida mp3/wav-formaatissa olevaa ääntä :)
Apo

Posts: 1,574

#4 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Kovin moni audioeditori ei taidata osata Reasonin omia tiedostoformaatteja. Nämä tulivat mieleen:

Recycle
CDXtract
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#5 • • Aziz Combat Fighter
Miks sä haluut soittaa mp3-tiedostoja? Siis, sampleja vai? Eikö reason kekkaa .wav-sampleja?
[Syanide]

Posts: 36

#6 • • [Syanide] team hipihipi
sillä nn19 samplerilla voi soittaa wav tiedostoja ku klikkaa sitä ylhäällä keskellä olevaa kansiota eikä siitä vasemmasta laidasta.
ee102

Posts: 775

#7 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

[Syanide]:
sillä nn19 samplerilla voi soittaa wav tiedostoja ku klikkaa sitä ylhäällä keskellä olevaa kansiota eikä siitä vasemmasta laidasta.



Joo. Nyt alkoi selvitä. :) Kiitos neuvoista.
[Syanide]

Posts: 36

#8 • • [Syanide] team hipihipi
no problemos *hymy*
ee102

Posts: 775

#9 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Vielä se, että miten sen samplen saa käyttöön? *hymy* Nyt oon saanu sen siirrettyä NN19:lle, jonka piuhat on matrixissa kiinni. En oo vielä kovin paljoa selvillä Reasonin toiminnasta, ja kokeilemalla ja isältä saamillani ohjeilla yritän selvitä aika pitkälti, mutta vinkkejä tässä tarvisin vähän, helpottamaan opettelua.
[Syanide]

Posts: 36

#10 • • [Syanide] team hipihipi
klikkaa sieltä sekvensserin vasemmasta laidasta nn19 aktiiviseksi ja sen jälkeen se piano roll esille siitä punakeltasinisestä nappulasta ja klikkaa hiirellä jotain kosketinta.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#11 • • Edited liikkuva muna an egg on the move

ee102:
Vielä se, että miten sen samplen saa käyttöön? *hymy* Nyt oon saanu sen siirrettyä NN19:lle, jonka piuhat on matrixissa kiinni. En oo vielä kovin paljoa selvillä Reasonin toiminnasta, ja kokeilemalla ja isältä saamillani ohjeilla yritän selvitä aika pitkälti, mutta vinkkejä tässä tarvisin vähän, helpottamaan opettelua.



Katsot että menee samplerin Gatesta matrixin Gate CV:hen ja Samplerin CV:stä matrixin Note CV:hen. Sitten vaan piirtämään nuotteja, alhaalla on velocity, eli vaikioasetuksena nuotin äänenvoimakkuus ja ylhäällä nuotti. Vasemmassa kulmassa on sellanen tile -namikka jolla saa piirrettyä pidempiä nuotteja.

Aika vaikeeta selittää näin *nauru* Kandee Reasonin mukana tullut PDF-manuaali, siinä on jokaisen laitteen käyttö selitetty niin selvästi että varmasti oppii käyttämään.


Oikaisu: Kadee katsoa ~
[Syanide]

Posts: 36

#12 • • [Syanide] team hipihipi

alek száhala:
Aika vaikeeta selittää näin *nauru* Kandee Reasonin mukana tullut PDF-manuaali, siinä on jokaisen laitteen käyttö selitetty niin selvästi että varmasti oppii käyttämään.



amen *nauru*
ee102

Posts: 775

#13 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi

alek száhala:
Aika vaikeeta selittää näin *nauru* Kandee Reasonin mukana tullut PDF-manuaali, siinä on jokaisen laitteen käyttö selitetty niin selvästi että varmasti oppii käyttämään.



Ok. Kiitos. *nauru* En mä sentään vaadikaan, että pitäs neuvoa kaikki asiat Reasoniin liittyen. Nuo vinkit vaan helpottaa kovasti.