Mutta tosiaan, itsekin suosittelen täällä mainittua "käyttikselle oma partitio ja omat tiedostot muualle" asennustapaa. Helpottaa elämää erittäin paljon kun sen käyttiksen voi huoletta asentaa uusiksi.
35 posts, 2 pages, 21,385 views
Apo:
Mutta tosiaan, itsekin suosittelen täällä mainittua "käyttikselle oma partitio ja omat tiedostot muualle" asennustapaa. Helpottaa elämää erittäin paljon kun sen käyttiksen voi huoletta asentaa uusiksi.
Dorka:
Ne jotka oikeasti on admineita ja ns. ammattilaisia Jos ollaan vastuussa verkon ylläpidosta niin noi on aivan perusasioita.
Muuten hyvä, mutta normaalissa kotioloissa missä kone ei ole liitetty domainiin ei ole koko group policy ominaisuutta vaan muutetaan ihan käyttäjätileistä järjestelmäpaneelista... ja jos ei asennuksen aikana laita salasanaa admin tunnarille niin siitä on windows:a turha syyttää.
Ei nykyään emot resetoidu patteria heittämällä mäkeen kovinkaan helposti vaan jumpperilla (juu vittuilua ) - etkä pääse eroon security centeristä vaikka mitä tekisit, se on osa windows:n sp2 ominaisuuksia ja käytät paskaa palomuuria jos se ei osaa integroitua sen kanssa (jos käytät softapalomuuria). security centerin idea on, että keskitetysti yhdestä paikasta käyttäjälle ilmoitetaan tietoturvaan liittyvistä ongelmista - eli jos palomuurin softassa on jotain vikaa niin security center ilmoittaa siitä - ei itse kolmannen osapuolen tekemä palomuurisofta. samoin jos viruspäivitys on vanha niin security center (tietoturvakeskus) ilmoittaa siitä - ei antivirusohjelmisto. tosin tässä on vielä vähän hiomisen varaa, mutta eiköhän nämäkin parane kolmansien osapuolien softien parantuessa. nyt tulee kysymys et kuka oikeasti haluaa poistaa tai jotenkin "hakkeroimalla" ottaa käytöstä pois tietoturvakeskuksen?
Juu, mutta esim. just tommosen pienen näppislogikapulan laittamista ei kukaan huomaa...
Apo:
Uudelleenasennuksessa on myös se ongelma että melkein kaikki ajurit ja softat pitää asentaa uudestaan. Koneesta ja käyttäjistä riippuen voi olla pitkäkin operaatio.
siveys:
Ei vissiin ole kukaan vielä maininnut, mutta jos tuo F8 ei auta niin yksi vaihtoehto olisi lainata kaverilta kovalevyä...
Replying to XP:n käyttäjätili salasana ongelma.:
Yojo, 22.12.2004 18:57:
Nyt olisi tarvetta avulle seuraavanlaisessa onkelmassa:
Olen kotimme koneen ainoa järjestelmän valvoja. Käyttöjärjestelmänä on Windows XP Professional. Ongelmana on että olen unohtanut salasanani ja kukaan ei oikeestaan voi tehdä mitään ja en pääse omalle tililleni. En ole luonut salasana levykettä. Onko jotain ohjelmia millä salasanat pystyy kiertämään tai murtamaan? Olisi todella tärkeää tietää koska tilanne on sietämätön kun TÄRKEITÄ tiedostoja koneella eli formatointi ei tule kysymykseen... Kiitos avusta jo etukäteen
Replying to XP:n käyttäjätili salasana ongelma.:
sts, 23.3.2010 10:27:
---
Yojo, 22.12.2004 18:57:
Nyt olisi tarvetta avulle seuraavanlaisessa onkelmassa:
Olen kotimme koneen ainoa järjestelmän valvoja. Käyttöjärjestelmänä on Windows XP Professional. Ongelmana on että olen unohtanut salasanani ja kukaan ei oikeestaan voi tehdä mitään ja en pääse omalle tililleni. En ole luonut salasana levykettä. Onko jotain ohjelmia millä salasanat pystyy kiertämään tai murtamaan? Olisi todella tärkeää tietää koska tilanne on sietämätön kun TÄRKEITÄ tiedostoja koneella eli formatointi ei tule kysymykseen... Kiitos avusta jo etukäteen
---
Safemodeen ja administratorilla sisään, vaihtaa passun. (tämä tietysti vain siinä tapauksessa ettet ole laittanu jotain random salasanaa administratoriin)