Hangover: Treatment, therapy & cure

106 posts, 6 pages, 52,879 views

Displacer

Posts: 1,828

#81 • • Displacer

Freja, 8.11.2005 22:52:
Bloody Mary illan viimesenä drinkkinä ja sitten nukkumaan niin ei oo pelkoa että olis krapula aamul *joo* Toimii! *jiihaa*



lupaatko? pitää kokeilla ens joskus
Freja

Posts: 8,774

#82 • • Freja Sihteeri

Displacer, 8.11.2005 22:53:
lupaatko? pitää kokeilla ens joskus



No, mulla ainakin *nauru* eli en lupaa 100%sesti että se toimisi sinulla, ettet sitten voi tulla vaatimaan oikeutta jos olinkin väärässä *vink* *lmao* Mut kokeile, eihän siinä mitään menetä *hih*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Snaggo

Posts: 1,147

#83 • • Snaggo ;__;
Tarpeeks vaan vettä naamaan ennen nukkumaanmenoa niin kaikki on niin kuin pitää.

--
bojoing.

ilmari

Posts: 124

#84 • • ilmari NightFreak
krapulaan ei ole lääkettä. toisen päivän kohmelo menossa ja ei todellakaan helpota... kaikki on kokeiltu, roskarouka, vitamiin pillerit, särkylääkkeet, vesi, mehut, kaikki mitä mieleen tulee. ja joo unta on kanssa kokeiltu, mutku ei vaan pysty nukkumaan hikoilutärinäksentelu ololtaan. vanhuus ei sit varmaan tuu yksin... no kaippa tää huomenna on jo ohi.

--
*if you can feel it you're too close*

Oliwer

Posts: 799

#85 • • Oliwer
Yllättävän lievillä krapuloilla sitä itse vissiin selviää kun muita kuuntelee ja näitä lukee.
Onhan se seuraavan päivän olo aina nihkeä ja nahkea, mut sen pahempi harvoin.
Itselläni olen huomannut univelkojen olevan melkein alkoholin määrääkin vaikuttavampi tekijä. Juhlimaan pitäis lähteä vain levänneenä.
Vakioksi muodostunut setti suuremman läträämisen jälkeen on nykyään esimerkiksi:
-vähintään litra vettä, tai kevytlimua
-ruokaa, paljon ja suolaista (suola sitoo nesteet takas kroppaan)
-vahvaa b-vitamiinia, esim Heksavit 300mg (selkeesti hyödyllinen)
-400-800mg esim Buranaa tarvittaessa
-unta (jos vaan saa)
Seuraavana päivänä pitäis myös oppia olemaan vaan iisisti ja lepäillä, ilman kovempia ponnisteluja.
Kevyt kävely raittiissa ilmassa tuntuis hoitavan sekä fyysistä että henkistä darraa.
Worin

Posts: 526

#86 • • Edited Worin
Mulla oli pahin 4 päivän dokausreissu* virossa josta sit pahimmalla kankkusella joutu tempasee pois. Puol tuntia ennen bussia tartosta tallinnaan parit laatat ja sit tuskasta monttutietä osittain humalassa tallinaan ja sieltä taksilla laivalle. Laivalla helsinkiin josta taksilla rautatieasemalle ja sieltä junalla hämeenlinnaan. Siitä sit autolla himaan ja 9,5h pitkästä aikaa pahimmassa krapulassa matkaa taitettuna. Pitkästä aikaa siis tarkottaa vähintää tätä vuotta.

Laivalla varovaisesti join yhen vissyn ja sekin meinas nousta ylös. Aika tuskanen reissu kyllä, mut muuten oli kivaa.

Joo eli täällä kärsitään krapulaa ei mitenkään ihmeen pahasti kun päätä ei särje, mut pumppu hakkaa ja verisuonet pullistelee kyllä. Monen päivän dokaamisen* jälkeen sit olo on ihan kauhee.


*=dokaaminen tarkottaa siis sitä kun ollaan yhtämittaa kännissä tietty aika, eli veren promillet lähenee muttei saavuta nollaa. Se ei tarkota sitä et illalla otetaan muutama ja aamulla on kaikki ohi. Sitä jaksaa kuka vaan hyvinkin pitkään.

Mulla menee krapulan raja jossain 9 - 15 bissen välissä illalla nautittuna riippuen päivästä, ruuasta ja ties mistä. Jos on jotain muita fyysisia vaivoja niin raja on voi olla alempanakin.

Niin joo siis krapulaa hoidan just vaan makoilemalla. Sit saatan tokana päivänä käydä urheilemassa, mut oikeestaan kovan reissun jälkeen se toka päivä on vasta se krapulapäivä kun viina ei hetkessä katoo suonistossa. Pahin on yleensä se käännekohta kun kääntyy humalasta krapulaan, sitä kestää joku 2 tuntia. En yleensä pahimmassa horkassa pysty nukkua, joten täytyy vaan muuten lepäillä. Pahimmillaan kestää 3 päivää et viimesen eli kolmannen päivän aikana katoo viimeset tykytykset ja olotilat. Oikotietä onneen ei oo, mut vettä tulee vedettyä ja paljon.
larzizi

Posts: 1,661

#87 • • larzizi
Eipä tuota krapulaa ole tullut enää viime aikoina kovin usein podettua vaikka juotu onkin lähes joka viikonloppu. Jostain kumman syystä olen säästynyt siltä, ellen sitten juo ihan tajuttomia perseitä.

Siinä vaiheessa iltaa kun tajuaa (jos tajuaa) juoneensa sen verran, että krapula on hyvin todennäköinen vaihtoehto aamulla, koittaa aina aloittaa sen krapulan ehkäisemisen jo illalla. Kunnollinen ruoka-annos (ihan sama sitten oliko se mummonmuusia ja lihapullia vai kebabia) ja reilu veden juonti illalla ovat ehkäisseet aika hyvin aamulla odottavaa krapulaa ja joskus siltä ollaan myös kokonaan säästytty.

Jos kuitenkin niin huono tuuri käy, että aamulla on ihan kaamea kankkunen, koitan silloinkin saada ruokaa alas ja juoda mahdollisimman paljon vettä. Harvoin aamuisin tekee mieli ruokaa (saatika sitten krapulassa), mutta tuli taas yhtenä viikonloppuna todistettua, että niin heikkoa oloa paransi huomattavasti kun sai muutaman ranskiksen alas. Aika harvoin tulee krapula-aamuina herättyä omasta sängystä, mutta sitten kun pääsen kotiin, menen sänkyyn peiton alle ja toivon, että herättyäni olo olisi edes vähän parempi.

Veikkaanpa, että nyt sunnuntaina kärsitään aika pahaa krapulaa perjantaista ja lauantaista *nauru*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Josssu

Posts: 506

#88 • • Josssu
Huhhuh *hikoil* Mulla on aina sellanen kanuuna, että henki meinaa lähteä.
Tärinän, päänsäryn ja oksentamisen lisäksi kärsin aina morkkiksesta. Se morkkis tulee hyvin pienistä asioista ja usein täysin ilman syytä. On vaan niin kamala olo.

Krapulassa en voi olla yksin tai sekoan. Krapulaan auttaa kammottava määrä roskaruokaa yms. Ainoa vaan, että ne eivät pysy sisällä.
Helpotusta on luvassa ehkä kello 20 aikoihin illalla, mutta itse pöhnä kestää vielä ainakin seuraavan päivän.

Ja mulle krapula tulee todella helposti. Olen todella kateellinen ihmisille, jotka eivät tästä kammotuksesta kärsi.
Slim_Jim

Posts: 573

#89 • • Slim_Jim
Krapula on ihmisen parasta aikaa.
Amuck

Posts: 2,396

#90 • • Amuck dub-i-dub
Kumma miten se joskus tulee ja joskus ei. Viimeksi infernaalinen krapula hyökkäsi umffin aikoihin, mikään ei pysynyt sisällä ennen viittä iltapäivällä, vilutti ja hikoilutti, ei saanut enää nukuttua, hrrrrrrrrrrrrrrr. Enkä ollut edes juonut erityisen paljon. Noh, omat neuvontayritykseni tuon kauhean taudin kanssa kärvisteleville:

- Älä juo niin paljoa. :) Nihkeä neuvo siinä vaiheessa kun istuu vapisten vessan lattialla, mutta kannattaa pitää mielessä. Hyvä tapa olisi humalluttua alkaa juoda joka toinen lasi vettä tai limua, tai vaikka pelkästään, ja selvitä vähän ennen nukkumaanmenoa.

- Vettä, limua, piimää - melkein mitä vaan nestettä, ennen nukkumaanmenoa ja aamulla ensimmäiseksi. Parhaaksi krapulajuomaksi on osoittautunut kylmä kaakao, ihan ehdotonta. Appelsiinimehu on okei, mutta sitä on hirveä oksentaa. :D Mieluummin ei kofeiinia, se kuivattaa.

- Käy suihkussa, pese hampaat. Uskomattoman tehokasta.

- Loiventava olut! Ennen kuin krapula iskee täydellä voimalla, kun sen vielä saa juotua; taittaa uhkaavan krapulan miellyttäväksi aamupäivähuppeliksi.

- Ruokaa - jos on todella hirveä olo, niin syö sitä mikä vaan pysyy sisällä. Krapulassa keho on shokkitilassa, joten sitä ei ehkä kannattaisi pahentaa vetämällä mitään supermättöä, vaan hedelmät ja aiemmin mainittu vauvanruoka olisivat hyviä vaihtoehtoja. Käytännössähän sitä syö krapulassa just sitä mitä tekee mieli, omiin suosikkeihin kuuluu mm. jogurtti, maksalaatikko, kasvissosekeitto, suklaajäätelö ja banaani. Helposti nieltävää (ja juu, oksennettavaa) sapuskaa.

- Mahdollisuuksien mukaan miellyttävään ympäristöön hakeutuminen: tuuleta huone tai käy happihyppelyllä, kuuntele miellyttävää musiikkia, aja jatkoille sammuneet vittupäät ulos.

- Jos nämäkään vinkit eivät oloasi paranna, olet varmasti tehnyt jotain sen ansaitaksesi. Kärsi.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Techa

Posts: 318

#91 • • Techa
1mg xanor/colaa/rasvaruokaa/spliffi/sex..

--
´klik klak bada bada klik klak boom!!

Avatar
#92 • • Fuzzy Guest
Joo mä en kyllä ymmärrä tätä juttua... Välillä se vaan tulee ja välillä ei!
Mut ainoo viina mistä mulle ei tuu krapulaa on leijona! Jos juon siis pelkästään sitä. Ja siis hitto missä kunnossa oon ollu joskus ku sitä on tullu juotua. Mut ei mitään aamulla. Iha normi olo.
Siiderit on ehdottomasti pahimpia krapulan aiheuttajia! Jo kahdesta tulee pää kipeeks aika pian niiden juonnin jälkeen.

Mut en oo mikään ekspertti, ku en tosiaan juo melkeen ikinä. Joskus päätän et nyt juodaa tehol, mut sit melkeen aina se jää siihen lipittelyyn, ja loppupeleis juonki vaa sit limuu ym.
CM

Posts: 1,507

#94 • • Edited CM
Känni ilman krapulaa on teeskentelyä!

Itellä taitaa kulkea raja jossai 6 bissen tietämissä yhden illan aikana, minkä jälkeen tulee aina krapula muodossa tai toisessa (poislukien mökkireissut, joissa ei tule krapulaa mitenkään ehkä raittiista ilmasta johtuen). Parhaiten kai auttaa nukkuminen, mikäli siihen pystyy kaikessa tärinässä ja järjettömyyden juoksussa. Saunominen ja suihku toimii kans auttavana tekijänä. Jostain syystä tulee jonkin sortin suuruudenhulluus, pitää tehdä kaikki mahdollinen, mieluiten samaan aikaan, haluaa kaiken mahdollisen jne. Sen jälkeen iskee päivän parin morkkis "en juo enää ikinä blahblah". Laatannu oon kai viimeeks vuonna 2000 tai 1999, joten sitä ongelmaa ei oo onneks.
villelope

Posts: 2,846

#95 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Pitkällisen tutkimusjakson aikana olen todennut, että infernaalisen krapulan välttää parhaiten pysymässä vain yhdessä alkoholituotteessa illan aikana. Määrät voivat lähteä lapasesta, mutta samassa tuotteessa pysyminen pitää krapulakeijun oven ulkopuolella seuraavana päivänä.

Viinistä saa jo itsessään melko pahan fiiliksen, mutta siihen lonkkua ja siideriä päälle kirkkaita unohtamatta ja vielä saunakalja tai kaksi, niin mories...
asdf

Posts: 3,155

#96 • • asdf
Mä en koskaan tiedä millon mulle tulee darra ja millon ei. Välillä se voi tulla parista tuopista, tai välillä jäädä kokonaan pois parin päivän viinahuuruisten kestien jälkeen. Sen takia oon oppinu, et toistan saman rutiinin joka kerta jos vaan mahdollista kotiin saapuessa. Joskus sitä tulee kuitenki oltua niin kauheessa tuubassa, että on onnellinen kun pystyy vaan konttaamaan kotiovelta sänkyyn sammumatta matkalla.

Anyhow, seuraavilla konsteilla yritän minimoida seuraavan aamun dagen efterin vaihtelevalla menestyksellä:

- mättösafkat Essolla, kebabpaikassa tai kotona
- 1 tai 2 buranaa
- 5 lasia vettä (usein tarvii enemmän, viimeistään aamulla sit)

Usein toi burana ja vesi pelastaa päänsäryiltä, mut safkauksen väliin jättäminen saa aikaan mulla niin käsittämättömän huonon olon joka vitun kerta. Samaisesta olosta kärsin myös nyt, ja tää huono olo on kyl isosti pahempi ku mikään tärinä ja vapina. Röökiä en pysty melkeen koskaan imailemaan, se kannattaa ihan suosiolla jättää väliin. Jos luulee, että selvisi ilman krapulaa, aamurööki paljastaa asian todellisen laidan. Sillon viimeistään se iskee kunnolla.

Ja darraseksi, hyi helvetti. Muutaman kerran erehtyny kokeilemaan kaikkien hehkuttaessa sitä toimivaksi. Paskanmarjat, sen jälkeen tuli se harvinainen olo et nyt pitäis oikeesti päästä laatalle. Sydän muutenki hakkaa kahtasataa pelkästään kylkeä kääntämällä, niin mikään urheilusuoritus ei voi mahollisesti parantaa sitä oloa. EI MIKÄÄN.

Viinaa tai viiniä juomalla tulee ehdottomasti ne pahimmat darrat, joten niitä yritän vältellä pysyttelemällä miedommissa tuotteissa. Ite en oo koskaan huomannut mitään eroa "sekakäytön" ja samassa tuotteessa pysymisen välillä, mut eiköhän jokaisen kroppa reagoi tavallaan. Onneks kuulun niihin "onnellisiin", jotka ei oksenna darrassa tai muutenkaan menetä koko toimintakykyään kahen seuraavan päivän ajaksi. Öisin on semmoset liskodiskot buukattu joka kerralle, et tekis mieli pysyy valveilla niin kauan kunnes olo on kunnolla kohentunut.
CM

Posts: 1,507

#97 • • Edited CM

Zenni, 29.5.2007 17:32:
Röökiä en pysty melkeen koskaan imailemaan, se kannattaa ihan suosiolla jättää väliin. Jos luulee, että selvisi ilman krapulaa, aamurööki paljastaa asian todellisen laidan. Sillon viimeistään se iskee kunnolla.



Ilmeisesti nää pahimmat tärinät johtuu krapulassa kohonneesta verenpaineesta, jota tupakka edelleen pahentaa. Kahvin kittaaminen on toinen vihoviimeinen virhe, mihin krapulassa kannattaa erehtyä. Sauna alentaa verenpainetta, joten siks varmaan se parantaa krapulaista oloa. Samalla tietysti elimistö hikoilee itseään puhtaammaksi kaikesta paskasta, mitä edellisiltana on kertynyt.

Mullekin tulee viinasta pahin darra, koska sen juonti lähtee lapasista jossain vaiheessa ja tuun hirveeseen känniin, enkä oo selvinpäin vielä aamullakaan, milloin krapulaa ei oo ehtiny vielä edes tulla / nukkua pois :P
Timce

Posts: 5,381

#98 • • Timce
Yks minkä olen havainnut toimivan, on sauna+uinti. Lähtee meinaan krapula nopsaan karkuun, kun juokset saunasta järveen.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Snowie

Posts: 601

#99 • • Edited Snowie Ihku Hiutale

Techa, 23.5.2007 00:20:
1mg xanor/colaa/rasvaruokaa/spliffi/sex..


Juurikin näin, mutta ilman rasvaista ruokaa. Tuo yhdistelmä toimii kyllä about kaikkeen niin flunssaan kuin lievään vitutukseenkin. *hihu*

edit: opettelen kirjoittamaan.
Lyylikki

Posts: 2,975

#100 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Timce, 29.5.2007 18:33:
Yks minkä olen havainnut toimivan, on sauna+uinti. Lähtee meinaan krapula nopsaan karkuun, kun juokset saunasta järveen.



Molen aivan varma, että meidän mökkirannassa asuu Krapulamonsteri. Se syö ihmisten krapulat aamiaiseksi. Vaikka kuinka olisi heikko happi, niin pulahdus Puulaan ja krapula kaikkoaa.

Toisaalta mökillä saa usein juodakin enemmän ennen kuin krapula tulee. Johtuuko sitten ulkoilmasta vai mistä. Tiedä häntä.

Inhottavaa sinällään, että ei Helsinskissä ole uintimahdollisuutta kovin lähellä. Tai voisi kai sitä Tokoinrannassa käydä puliukon ulosteessa pulahtelemassa, mutta poliisisetä ei taitaisi tykätä.

Olen huomannut, että nyt se "aikuisuus" on alkanut ja olen alkanut potea krapuloita. Varsinaisesti paha olo ei ole, mutta on täysin vetämättömissä. Pienimmätkin ponnistelut saa hikikarpalot nousemaan otsalle. Vielä en ole tällaiselle uudenlaiselle krapulatyypille keksinyt mitään ihmeparannusta. Loikoilemalla se kyllä lähtee, mutta kestää kyllä koko päivän.