Kysymys on tämä: onko parempi, että kuvaaja ottaa pajon kuvia (n. 100) ja tuuppaa ne kaikki nettiin (en nyt tarkoita tänne klubitukseen, vaan yleensä) vai karsii niitä niin, että jäljelle jää vain muutama paras kuva? Haluavatko ihmiset nähdä hirvittävän määrän kuvia sekalaisella laadulla, vai riittääkö, kun näkee vain muutaman kuvan sieltä täältä?
Itse olen tässä ainakin sitä mieltä, että tässä asiassa määrä korvaa laadun. Tottakai, haluan myös nähdä näitä hyvälaatuisia kuvia, mutta se ei ole bilekuvaamisen pääpointti, ainakaan koskaan itselle ollut. Tärkeämpää on ollut lähinnä saada järkevä yleiskuva bileistä ja nähdä myös kuvia bilettäjistä. Ja niiden bileiden kohdalla, joissa olen itse ollut paikalla, olen halunnut kuvien avulla fiilistellä menneitä tapahtumia ja muistella ko. iltaa.
Aika usein, kun kuvia karsitaan isolla kädellä, kuvien perusteella ei oikein tahdo saada kunnollista kuvaa tapahtumasta. AIka usein karsinnan tuloksena tuppaa jäämään vain ihmisiä esittäviä kuvia, vaikka haluaisin hirveästi nähdä myös kuvia mm. tapahtumien decoista yms. Suomen bilettäjien ryhmä on kuitenkin sen verran pieni, että kuvissa pitkällä aikavälillä tuppaavat esiintymään samat henkilöt, joten pelkät henkilöiden ja dj:n kuvaaminen ei paljon kuvaa bileistä anna.