Kaiuttimet

23 posts, 2 pages, 11,817 views

patis

Posts: 1,158

#1 • • patis 10
Milleköhän alueelle tänki viestin pukkais...

No joo, elikkäs, eka palkka tulossa ens pe. ja uudet kajarit ollu hankintalistalla jo pidemmän aikaa. Varallisuutta ois tuhlattavana hieman alle 500 joten kyselenkin nyt suosituksia kaiuttimista. Mielellään ihan omakohtaisia kokemuksia eikä mitään mutu-tietoa.

Laskeskelin, että tolla hieman vajaalla 500:lla vois saada jotkut ihan kohtalaisesti soivat hylly/jalusta-kaiuttimet. Subbarina on Audio Pro B1.35.

Jos joku osaa suositella jotain niin kuuntelen mielelläni.
Leppis

Posts: 77

#3 • • Leppis
Osta tälläset : http://www.magnat.de/

Vintagesarjasta (muistaakseni) 2-tie kaiuttimet.

"Kaveri" nii tai siis tuttu *vink* tilas saksasta, on halvat.
Suomessa taitaa mennä ton 500 ekii yli...

Nii hyvät o, varsinki konemusan kuunteluun ainaki itte tykkäsin hyvä hinta/laatusuhde jos saat saksasta halvalla.

Hifilehdessä oli joku arvostelu noista jossain....*justjoo*

--
... Period.

Janne

Posts: 1,330

#4 • • Janne kipee ukkeli
Jos sulla kerran on jo AudioPron suppanen, niin hommaa Black Pearlit. Ihan hyvin toimii sekä musa- että leffakäytössä, oothan sä joskus niitä meillä kuullutkin. Hinta taisi olla just jotain 400-500 pari plus jalustat ja kaapelit.
HzO

Posts: 266

#5 • • HzO 9mm burana auttaa
Itse olen ihastunut OR:n kamoihin. itsellä kaikki 5 kaijutinta on orria. No halvalla sai ni mikäs siinä. Mut jos olis rahaa ostaa ni enköhän mä ne orriin sijoittais. Hyvä hinta laatu suhde totisesti. Tai no infinity mut ne taitaa maksaa jo sikana.

--
Kuolema Kuittaa Univelat Joukkohaudassa Et Lepää Yksin

r0n

Posts: 2,258

#6 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Vanhat kunnon Radiotehnikat ja kyllä lähtee.
Trust me *joo*

--
6er reihe

Avatar
#7 • • hyperventilaatio Guest
clubculture:

Vanhat kunnon Radiotehnikat ja kyllä lähtee.
Trust me *joo*



Noiden radiotehnikoiden (tarkoittanet supersound-sarjaa) kohdalla on kyllä täysin turhaa puhua laadusta.*eiei*
Avatar
#8 • • hyperventilaatio Guest
Ja jos jotain uskallan vilpittä suositella, on se Amphion Argon tai Argon 2. Ne saattaa olla pikkuriikkisen kalliimmat, mutta takuulla hyvät.
r0n

Posts: 2,258

#9 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
hyperventilaatio:



Noiden radiotehnikoiden (tarkoittanet supersound-sarjaa) kohdalla on kyllä täysin turhaa puhua laadusta.*eiei*



En kyl tarkottanu. Ainakaan niissä ei lue mitään supersound tjsp.
Mun skobeissa on merkintä AC-(ja jotain numeroita mitä en nyt muista), 8" tai 10" basso-elementti, tietty keski- ja ylä-ääni elementit ja taajuusalueen säätöpotikat keski- ja ylä-äänille.

--
6er reihe

Avatar
#10 • • hyperventilaatio Guest
Noista Radiotehnikoista en sit tiedä, en muista mallinimiä. Mutta kavereilla ja itsellä olleet on olleet aika mitäänsanomattomia. Tottakai hinta/laatu-suhde niissä on hyvä.
Amphion loudspeakers - www.amphion.fi
r0n

Posts: 2,258

#11 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
joo onhan Radiotehnikat vanhoja, mut mulla ne on toiminnu vallan mainiosti. Ja soi muuten hyvin ja kovaa. Ja painaa 20 kiloo/kpl *iloinen*

--
6er reihe

Avatar
#12 • • hyperventilaatio Guest
Kovaa ne soi kyllä. Joten kotibilekäytössä potkii mukavasti. Mut tosi fiilistelyssä alkaa ääni rasittaa pidemmän päälle.
patis

Posts: 1,158

#13 • • patis 10
Radiotehnika... ei kiitos.
Amphion Argonit taas ovat budjettini ulottumattomissa.

tällä hetkellä parhaat vaihtoehdot tuntuvat olevan:

B&W DM602 S3 480e
http://www.bwspeakers.com/index.cfm?fuseaction=products.models&label=Model%20DM602%20S3

Infinity Alpha 20 299e
http://www.infinitysystems.com/homeaudio/products/category/product.asp?cat=BFS&Series=ALP&prod=Alpha20BK

Chorus Compact 662 340e
http://www.hifitalo.fi/ch_compact.htm

Amphion Helium 2 450e
http://www.amphion.fi/products/helium2/helium2frame5.htm

Noita ois tarkotus käydä kuuntelemassa jossain välissä.

edit:

lisätään vielä:

OR-160Hi 330e
http://www.or-group.fi/OR/kaiutinkuvat/160hi.htm
(mut yritä nyt sit jossain markantalossa tai expertissä käydä kuuntelee kajareit...)

Eniten ylläolevista kiinnostaa tuo B&W, ei kukaan kyseisiä vehkeitä kuunnellut osaisi sanoa mitään?

[muokattu 28.1.2003 03:05]
Avatar
#14 • • Dorka Guest
Hyllykaiuttimet ehdottomasti, joku B&W 600 sarjan kaiuttimista kunnon jalustalla. Näissä halvemman luokan lattikaapeissa on aika värittyny ääni yleensä (bassopäästä varsinkin).

Tosin noi 600 sarjankin kaiuttimet on vähän nirsoja sijoittelun suhteen eli varaa vähintään 0.5m taakse ja sivuille vapaata tilaa. Mieluiten vieläkin enemmän, että saat ääneen paremman syvyysvaikutelman. Samoin subin sijoittaminen aivan jommankumman kaiuttimen viereen, mutta kumman kaiuttimen (vasen-oikea) riippuukin sit huoneen akustiikasta ja kaiuttimien sijoittelusta. *hymy*
patis

Posts: 1,158

#15 • • patis 10
Dorka:

Tosin noi 600 sarjankin kaiuttimet on vähän nirsoja sijoittelun suhteen eli varaa vähintään 0.5m taakse ja sivuille vapaata tilaa. Mieluiten vieläkin enemmän, että saat ääneen paremman syvyysvaikutelman.




aijai... tosta voi muodostua ongelma tän huoneen kanssa.
Janne

Posts: 1,330

#16 • • Janne kipee ukkeli
Mä kävin koekuuntelemassa B&W 602:set, ja ihan hyväthän ne oli, mutta muistaakseni se subbari, mitä ne olis vaatinu, maksoi sitten vähän turhan paljon.

Kaveri osti juuri Amphionit (en kullä tiedä mikä malli, diskantti näyttää samanlaiselta kuin tossa Heliumissa), mutta niissä oli erottelu ihan hanurista - piti mennä aivan skoben viereen bileissä, että sai laulun sanoista selvää. Voi hyvinkin olla, että tuo oli sijoitteluongelma, kaveri oli saanut vehkeet samana päivänä eikä ollut vielä ehtinyt säätää niitä kunnolla.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#17 • • [Nuclear] el aprendiz
clubculture:

joo onhan Radiotehnikat vanhoja, mut mulla ne on toiminnu vallan mainiosti. Ja soi muuten hyvin ja kovaa. Ja painaa 20 kiloo/kpl *iloinen*



Mun takakaiuttimet painaa jo 25kg...*nauraa*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avalanche

Posts: 27

#18 • • Avalanche -low&quiet-
Mulla kävi tuuri mun kaksosten kanssa.

Ostin markkojen aikakaudella ittelleni kaks kappaletta MTX 12" subbareita 400mk, ne kestää jatkuvaa tehoo kämäset 200W.*hymy*

Sitten ostin kaverilta kaks 12":lle tehdyt kaapit joissa oli jakosuotimet, keskiäänet ja diskantit samassa sopassa. Koko on about 40x50x80. Ne makso 25e yht.

Lykkäsin ne 12" kii niihin ja ai että sain halvalla ittelleni järjettömän tehokkaat kajarit.

Koko potin kruunaa kaverilta ILMAISEKSI saatu 2x200W rms:ää yamahan kotivahvistin. Lykky oli messissä.*nauraa*

Nyt pitäis keksii käyttöö boss merkkiselle vahvistimelle joka antaa rms:ää 4x150W. Eiköhän sen saa autoon laitettua..*nauru* Vielä kun olis joku mainittava auto...*igor*

Eli, kun kyselee kavereilta ja vaikka rakentaa ite boxit niin ainakin mulla on vaan hyvää sanottavaa..*iloinen*

[muokattu 28.1.2003 12:15]

--
Life sucks! Music makes it easier.

Avatar
#19 • • Dorka Guest
patis:

aijai... tosta voi muodostua ongelma tän huoneen kanssa.



Riippuu miten hifi musa maku sulla on *hymy*

Janne:

Mä kävin koekuuntelemassa B&W 602:set, ja ihan hyväthän ne oli, mutta muistaakseni se subbari, mitä ne olis vaatinu, maksoi sitten vähän turhan paljon.



Toikin on makuasia, minä ite kuuntelen usein subi pois päältä. Ittelläni on noi CDM1NT ja CDMAWS subi. *ding*

[muokattu 28.1.2003 12:22]
Avatar
#20 • • hyperventilaatio Guest
Noista sanoisin ehkä ensivaikutelmaltaan (kuuntelu) parhaaksi joko b&w ta amphion. Jälkimmäinen tietty hieman ohut ja heiveröinen, mutta sitäkin kirkkaampi. Kannattaa pyytää kotiin kuunneltaviksi ennen kaupantekoa, sointi on hyvinkin paljon kiinni huoneakustiikasta ja oikeasta sijoituksesta.