Kaipaatko apua bileiden järjestämiseen?

60 posts, 3 pages, 17,984 views

#41 • • ville olen oikeasti ujo

Dorka
:....jolloin asia menee henkilökohtaiselle puolelle, minusta se mitä olen tehny tai en ole tehny ei ole se pointti tässä koko jutussa.

Sori nyt vaan, mut jos äijä menee täällä sanomaan:

"Bilejärkkäämisestä ei ole mitään hyötyä jos ajatellaan normaalia businesselämää"

Niin olisi enemmän kuin kohtuullista, että sulla olisi edes _hiukan_ omakohtaista kokemusta bileiden pyörittämisestä.

Henkilökohtaisesti olen ollut järjestämässä bileitä neljässä organisaatiossa erittäin tiivisti (päättävässä/vastuullisessa asemassa) sekä tämän lisäksi työskennellyt lukuisissa muissa ns peräsuolipitkänä duunarina. Kun noita hommia sitten vertaan oman firman pyörittämiseen (1.5 vuotta takana), niin henkilökohtaisesti voin 100% varmuudella todeta, että oman firman pyörittäminen on usein huomattavasti helpompaa (fyysinen & henkinen puoli), tuottoisampaa (raha) sekä vaivattomampaa (kirjanpito, sopimukset ja kontaktit). Ja täysin pokkana voin sanoa, että niistä taidoista, mitä bilejärjestämisessä oppii on aivan taatusti hyötyä esim oman firman pyörittämisessä.

Esimerkkinä voisi pikaisesti ajatella vaikka suurien bileiden (1000 henkeä, 15e lippu) suunnittelua. Kertalaakista kyseessä on 15 000e tapahtuma (aika suuri summa jos vertaa monen firman pikkudiileihin), jossa pitää koordinoida kymmenien ihmisten työpanosta, osata markkinointia, tietää mitä paino tekee (flaikut), katsoa että rahaa on alusta asti (sponssi/pohjakassa), tietää sekä äänentoisto & valopuolesta, hoitaa turvallisuusasiat (palo/järjestys/mahd poliisi), kirjalliset sopimukset (ulkomaiset dj:t, tilavuokra) sekä ne noin 100 muuta pientä asiaa, jotta bileet voi edes toimia.

Samanlaista/suuruista taloudellista ja/tai työkoordinoitipanosta pääsee hyvin harva nuori toteuttamaan varsinaisessa työelämässä.

Vai onko homma sun mielestä siitä kiinni, että koska tavoitteena on myydä ihmisille 6h laadukasta vapaa-aikaa eikä esim microsoftin tuotteita, niin kysessä vaan ei voi olla ala josta on hyötyä "businesselämässä"?
bates

#42 • • bates Tirehtööri

op-:
Vaikka itse järjestävällä taholla olisi kuinka paljon kokemusta on suuren kokoluokan tapahtumissa aina runsaasti satunnaismuuttujia joihin on vaikeaa tai jopa mahdotonta varautua ennakkoon. Väkimäärän lisääntyessä pienemmissä bileissä ehkäpä vähäpätöisen oloiset ongelmat voivat paisua aivan uusiin mittasuhteisiin ja hyvän asiakaspalvelun tason ylläpito on hyvin vaativaa.

Satunnaismuuttujia on olemassa tietenkin aina, mutta hyvällä tapahtuman ennakkosuunnittelulla pystyy varsin hyvin minimoimaan nämä muuttujat ja lisäksi säästää aikaa, vaivaa ja todennäköisesti myös rahaa itse tapahtuman toteutuksessa.
Lisäksi helpottaa asioita huomattavasti kun antaa tietyt tapahtuman kulmakivet (esimerkiksi tekniikka, järjestyksenhoito jne jne) sellaisten tahojen hoitoon, joiden tietää suoriutuvan omasta tontistaan ammattimaisesti.

--
The best way to predict the future is to invent it.

#43 • • Edited Dorka Guest

Noniin, tähän sitten mentiin - älkää syyttäkö minua vaan Villeä sillä nyt mennään kohta täysin offtopic. Samoin tää menee yleiseks leveilyks, mutta leikitään näillä uusilla pelisäännöillä - sä et tainu tietää mihin pesään sä nyt sokasit.

Oma mielipiteeni tulee muutamista suuremmista bileiden järkkäämisessä olemisesta sekä yhden oman järkkäämisestä. Tosin oma kokonaiskuva ei tule näistä vaan seuraamalla muiden bileiden järjestystouhua ja niitä järjestäneiden tahojen kanssa käydyistä lukuisista keskusteluista sekä suoraan baariomistajien suunnalta.

Oma firma on ollu jotain 6v:tta, en edes muista milloin se edes perustettiin. Perheessä on 10v vanha yritys joka on Euroopan suurin alallaan ja meillä on n. 100työntekijää ja 30-40me liikevaihdon omaava tällähetkellä joka nousee kokoajan reilusti jokavuosi. Tunnen ja tiedän aika hyvin tämän alan huippujohtajia Suomessa sekä Japanissa - ollu mukana erillaisissa myyntineuvotteluissa ja tapahtumissa missä keskustellaan Japanin suurimpien rakennusfimojen omistajien kanssa käytännössä kahdestaan.

Oman työn kautta tunnen myös pieniä firmoja ja "vähän suurempia" joiden yritysjohtajia tunnen ystävätasolla vaikka kuinka monta - osa yrityksistä omalla alla Suomen johta tai johtavia. Mitä bilekulttuuriin tulee niin tunnen monta DJ:tä (ei puhuta nyt konemusa skenestä, kun täällä kaikki tuntee toisensa) joiden kautta on hyvin tullu opittua käytännön meno perusrafloissa ja samoin vielä se et tunnen henkilökohtaisesti omistajia rafloista joissa nykyään todella monet konemusabileet pidetään... ei siis puhuta mistään myyntipäälliköistä tai muista alaportaan verkkariherroista.

Näistä minun omista kokemuksistani viimeisen 15v ajalta minulla on kyllä aika vankka käsitys ylipäätänsä businesskulttuurista sitten, kun ollaan "vähän" korkeammalla ruohonjuuritasosta. Ei puhuta mistään pienistä muutamien henkilöiden firmoista joissa työntekijät on ystäviä joiden meno vaikuttaa samalta, kun pienempien bileiden järkkääminen - varmasti silloin voidaan puhua opista mistä liikemaailmassa on jotain hyötyä *lmao*

...mä en tiedä miten sä nyt ajattelet tätä koko juttua, mutta minusta on aika naurettava sun lähestymistapa tähän koko juttuun. Koko threadin idea oli se et tyttö kysyy et voiko hän auttaa bileiden järjestämisessä jossa sanoin, että minusta sen koko idea et klubbarista hakee jotain kontakteja ilman, että kukaan jäjestävätaho tuntee tai tietää flikan on musta aika absurdia jolloin sanoin et minusta ennemmin kannattaisi tutustua bilekulttuuriin paikanpäällä ja tutustua ihmisiin josta on lyhyt askel pienempien bileiden järkkäämiseen pääsemiseksi. Itse asiassa käytännössä lähes kaikki ovat tätä mieltä jos olen ymmärtäny oikein ihmisten postauksen tähän threadiin.

Sitten tullaan ja sotketaan ammattimaisesti järjestetyty megabileet jonne en nää et millään yhdellä klubbaripostauksella voidaan päästä mukaan sellaiseen asemaan et siinä voisi kehittää omia johtamisoppejaan jolloin tämä voidaan laskea täysin pois laskuista. Jos sitten mennään pienempiin bileisiin niin täällä pyörii niin paljon talkoohengellä ja kaveriporukalla hommat, että siinä on niin iso ero normaaliin businesskulttuuriin jolloin en nää et sillä on paljoakaan annettavaa sille sektorille. Tosin jos haluaa opetella johtamista kaveriporukalla niin siitä voi olla hyötyä pienissä firmoissa mikä on esim. just pistetty kasaan kaveriporukalla... mutta niin, kuin varmasti sinäkin tiedät - liiketoiminta ja ystävyyden sekoittaminen on ERITTÄIN VAIKEAA jonka seuraukset kaikki tietää - niin, kuin ylipäätänsä jos sekoittaa ystävyyden ja rahan.

En kiistä, etteikö suurista bileistä ole businesspuolella hyötyä - varmasti on jos ne tehdää ammattimaisesti ja pääsee sellaiseen asemaan missä on koordinoivassa asemassa, mutta käytännössä tämä tyttö joka threadin aloitti ei pääse siihen asemaan ennen kun joko itse järjestämällä isot kekkerit tai vähitellen ruohonjuuritasosta sitten, kun ihmiset ovat oppineet tuntemaan ja on ollu mukana menestyksekkäästi pienemissä bileissä mukana... mä luulin et sä tajusit nämä pointit ilman et pitää ruveta selittelemään näin kauheasti *lmao* ...ja mitä pienempiin bileisiin tulee, niin eiköhän kantani tullu jo aiemmin tekstissä selväksi. Tää koko loppujupakka onkin sit klubbarimaista pelleilyä, mikä ei kehitä mitään vaan yleistä saivartelua - mut jos tämä on se mitä haluat niin jatka vain. Tosin edelleen privanpuoella kiitos, ellet sä halua levittää omaa superioriteettiasi täällä kokoajan julkisesti.
Karski

#44 • • Karski Pomon kätyri
Villen ja dorkan näkemyserot tuli varmaan
tässä selviks *piis* Aiheesta keskusteleminen
sen kummemmin tässä topikissa ei liene
jatkossa enää tarpeen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#45 • • ville olen oikeasti ujo

Dorka:
sä et tainu tietää mihin pesään sä nyt sokasit.

No kun sulla ei etupesää ole, niin varmaan ollaan b-rapun puolella

En kiistä, etteikö suurista bileistä ole businesspuolella hyötyä - varmasti on jos ne tehdää ammattimaisesti ja pääsee sellaiseen asemaan missä on koordinoivassa asemassa,

Katos vaan, me ollaan tarkalleen samaa mieltä :)

Ehkä se johtuu vaan musta, mutta kun kirjoitit tuolla ekalla sivulla:

sitten yksi päivä huomaatkin et olet mukana erinäköisten bileiden järkkäämisessä. tosin näin liikemaailmaan soveltaen näistä taidoista ei kyllä minusta ole mitään realiteettia verrattuna normaaliin liiketoimintaan

Niin mä sain jotenkin sen käsityksen, että sun mielestä bileiden järjestämisestä ei voi oppia mitään mistä hyötyisi työelämässä (mistäköhän muuten johtuu et sain ton käsityksen?).
#46 • • Dorka Guest

sitten yksi päivä huomaatkin et olet mukana erinäköisten bileiden järkkäämisessä. tosin näin liikemaailmaan soveltaen näistä taidoista ei kyllä minusta ole mitään realiteettia verrattuna normaaliin liiketoimintaan
---

Niin mä sain jotenkin sen käsityksen, että sun mielestä bileiden järjestämisestä ei voi oppia mitään mistä hyötyisi työelämässä (mistäköhän muuten johtuu et sain ton käsityksen?).

Postataan nyt viimeisen kerran aiheesta, ajattelin tätä sen verran pitkälle jo et ylipäätänsä päästä minusta sellaisien bileiden koordinointipuolelle josta olisi jotain hyötyä liike-elämässä ei päästä noin vain - ei edes vuosia skeneilyllä ja mukavana olemisella. Se vaatii myös itsestään aikalailla, että tähän päästään jolloin sä et loppujenlopuksi tarvitsekkaan enää muiden apua vaan miksi et sitten pienemmässä mittakaavasta rakenna täysin omaa niin, kuin nuo muutamat jotka tätä käytännössä ammatikseen tekevät - eivät he halua mitään oppipoikia tai naisia siihen häärimään ja häiritsemään. Jolloin tullaan tähän et mä automaattisesti oletan et pääsee mukaan vain käytännössä pienempiin bileisiin josta olen sitä mieltä mitä olen. Tosin selvästi mä mun pitää aliarvioida sinun ajattelemiskykyä ja ruveta vääntämään jokainen reply, kun jollekkin pikkulapselle.

Tommosia pienten juttujen järjestämistä voi harjoitella muutenkin, kun vain ylipäätänsä bileillä - tässä pätee kaikki samat asiat, kun jonkun leffameettien järjestämiset, ruokailtojen pitämiset jne. siitä sitten aina vähitellen voi nostaa askelta ja oppia jotain uuttaa sekä ottaa enemmän riskejä niin taloudellisella puolella, kun ihan vain tavallisella järjestämiskyvyillä.

Edelleen jos jotain on sanottavaa niin laita privaan.

#47 • • ville olen oikeasti ujo

Dorka:
Postataan nyt viimeisen kerran aiheesta, ajattelin tätä sen verran pitkälle jo et ylipäätänsä päästä minusta sellaisien bileiden koordinointipuolelle josta olisi jotain hyötyä liike-elämässä ei päästä noin vain - ei edes vuosia skeneilyllä ja mukavana olemisella. Se vaatii myös itsestään aikalailla, että tähän päästään jolloin sä et loppujenlopuksi tarvitsekkaan enää muiden apua vaan miksi et sitten pienemmässä mittakaavasta rakenna täysin omaa niin, kuin nuo muutamat jotka tätä käytännössä ammatikseen tekevät - eivät he halua mitään oppipoikia tai naisia siihen häärimään ja häiritsemään.

Joo, tää on kyllä totta. EI jokaisesta ole organisoijaksi ja niistä joista on, tekevät varmasti monen vuoden työn jotta siihen hommaan pääsevät.

Hattua nostan kyllä kaikille niille, jotka onnistuvat henlsingin skenessä saamaan edes hiukan voita leivän päällä :)
Individual

#48 • • Individual HYPNO!

Tres:
Villen ja dorkan näkemyserot tuli varmaan
tässä selviks *piis* Aiheesta keskusteleminen
sen kummemmin tässä topikissa ei liene
jatkossa enää tarpeen.

Älkää missäään nimessä lopettako. Klubbari on ollut tavanomaista viihdyttävämpi viimeaikoina... *nauru*
Juhgu

#49 • • Edited Juhgu Virnistelijä

mekaanikko:
Tästä keskustelusta saa monien kommentteja lukiessa sen käsityksen, että on suuri kunnia päästä tekemään bileitä ja että vaatii vuosien hangaroundailun ennen kuin voi edes katsoa silmiin suurta promoottoria saati sitten kehdata pyytää kainosti päästä auttamaan vaikkapa vessojen puhdistamisessa tapahtuman jälkeen.

Jep jep, innokkaalle vasta-alkajalle tulee varmaan aikalailla sellainen "aijaa, no ei sit" -olo.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Dives

#50 • • Edited Dives I see the light
ei hallintoon tosiaankaan kovin helposti/nopeasti pääse mutta kyllä esim entropy ottaa roudaamaan, sieltä saa sitten sitä kokemusta, harva järkkäri jonka mä tunnen tosin kovin ihmeellisesti rakastaa sitä bileiden pitämistä ja roudaamista ja rakentelemista ja mahdollista rahan häviöta mitä niistä tulee, tosin kaikki rakastavat omissa bileissään käydä ja monet sen takia niitä järkkäävätkin eivätkä maineen ja mammonan takia.

kiitän eddy satania siitä että piristi päivääni.

dorka muuten mitäs isoja bileitä sä oot järkännyt?

edit: sorry mayah, älä lyö *sydän*

ja vielä *piis*
sts

#51 • • sts Sama pyynti aitta!

toma:
Ei tapahtuman tarvitse olla edes kovin suuri että noita asioita voi opetella.

True.
sts

#52 • • sts Sama pyynti aitta!

Dives:
ei hallintoon tosiaankaan kovin helposti/nopeasti pääse mutta kyllä esim entropy ottaa roudaamaan, sieltä saa sitten sitä kokemusta, harva järkkäri jonka mä tunnen tosin kovin ihmeellisesti rakastaa sitä bileiden pitämistä ja roudaamista ja rakentelemista ja mahdollista rahan häviöta mitä niistä tulee, tosin kaikki rakastavat omissa bileissään käydä ja monet sen takia niitä järkkäävätkin eivätkä maineen ja mammonan takia.

Varmaan järkevin postaus sinulta pitkään aikaan :)

<semiofftopic>

Totta, suomessa ei kyllä kauheen moni elä pelkällä bileiden järjestämisellä ja vielä harvempi rikastuu (tuskin kukaan).

Ei entropy ole ainoa jossa pääsee auttamaan roudaamisessa ja teippailuissa jne... Yleisesti ottaen itse melkein voisin todeta että ne ihmiset jotka tekee sen ns. "Paskatyön" on ne bileiden järjestämisen sankarit.

Ne ihmiset jotka talkoopalkalla vielä aamun pikkutunteina purkavat laitteistoa ja kantavat subit kuljetusvälineisiin ja
jaksavat tehdä sitä tapahtumasta toiseen... Nämä ovat ne todellinen "hallintoelin". Tämä varsinkin yhdistyksien kohdalla niinkuin entropy tai hytky, jossa homma toimii talkoopohjalta...

Ei tätä suomen"sceneä" pyöritettäisi ilman suomalaista sisua ja pähkähulluutta promoottoreilta jotka jaksavat vuodesta toiseen järkätä bileitä, vaikka rahaa sillä ei kauheasti tee... Motivaatiot tosiaan ovat toisaalla...Siinä että voidaan tehdä "oman näköiset"-bileet, missä itse viihtyisi ja missä kaverit viihtyisivät ja tietenkin hyvin isona syynä on rakkaus musiikkin.

Ja olen nähnyt niitäkin tapauksia kun ns. roudarikin on ottanut vastuullisempia juttuja tehtäväkseen pikkuhiljaa ja sitä kautta sitten noussut bileorganisaation "ytimeen" mukaan.

</semiofftopic>

<offtopic>

Itseäni on vähän harmittanut monen ihmisen ajatus maailma siitä että bileet ovat "itsestäänselvyys" tai juuri tämä klassinen ajattelu tapa että bileiden järkkääminen on vain "isojen stereoiden paikalle kantaminen, ja vähä rättei seinille, eihä siihe mitää työtä tai rahaa vaadita".

Olisi sinänsä ihan hyvä jos jokainen bilettäjä saisi oman annoksen promoottorisyndroomaa ja huomaisivat että millainen homma oikeasti suht simppelin bileen järjestäminen on, pois lukien metsäbileet, ne sentään ovat oikeasti helppoja kunhan vain on sopiva paikka, paikan löytäminen on se vaikein juttu.

</offtopic>
Lauri

#53 • • Lauri Devoted
<OT>
Miks täällä nyt sitten ruvetaan huutelemaan kovasti offtopicin lopettamisesta, kun mielestäni tässä topikissa on sitä erittäin vähän. Oikea threadi ja pääosin kaikenlisäksi asiaa, päinvastoin kuin lähestulkoon kaikki muu tässä forumissa. Erilaiset näkemykset ovat nimenomaan tämänkin keskustelun suola, eikä tässä ole juuri kukaan mennyt lähestulkoon ollenkaan henkilökohtaisuuksiin. Joten miksi aiheesta ei voisi vapaasti puhua?
</OT>
miu

#54 • • miu
No ohhoh, ompas ihmiset avanneet sanaista arkkuaan auliisti.

Siis ensinnäkin väärästä otsikosta; miksi luulette että kirjoittelin Tapahtumat-osion alle?
"muu tapahtumiin liittyvä keskustelu"

Ja kysehän on yksinkertaisesti siitä että minä haluan oppia. Taidot ovat vähäiset ja niitä pyrin täydentämään.
Eikai se nyt niin väärin ole jos kaikkia mahdollisia keinoja käyttää löytääkseen tietoa?

Eddy Satan kirjoitteli:

"Siis ensiks sä kirjoitat;a.Et kaipaat ite apua? b.Tarjoat apua kenelle promoottoreille,miks,eiköhän ne ite pärjää ihan hyvin. c.Haluatko juoksutytöks vai liittyä klubiin?Jos se on näin sit voin neuvoa sut et se on aika hermovievä ja raskas ,kallis duuni.Jos liityt klubiin niin varaudu et joutuu pistää rahaa peliin ja sitte se riippu susta ja muista klubilaisista missä sä olisit saatko ne rahat takas vai ei.Ja siiheen liittyy taas,ensiks pitäisi löytää paikka,sitte decot,line upit,ja kaikkea kivaa mitää porukat toivoo,jos olet semmoseen valmis niin kirjoita mun e-mailiin ja jutellaan sitte erikseen,mut mieti tarkka kaipaatko just sitä,haluatko olla yksi järjestäjistä,vai,"tarjoilioista,palkka sitä mukaan ja työ myös,esim mä en tarvii tarjoilijan vaan jos sä oot kiinnostunu just järjestelystä sitte voidaan jatkaa,yks ongelmaa,vaikka sul on kulkuneuvo,riittäkö bensaa stadiin asti????????????"

Hyvä isoherra Eddy Satan,

a.) Ja kyllä, kuten viestistä ilmenee, tarvitsen myös itse apua, en tunne juurikaan alan ihmisiä ja minusta tämä tänne kirjoittaminen on yksi keino tutustua heihin.

b.) Tarjoan apua kaikille jotka tarvitsevat sitä, sellaisille jotka ovat valmiita taasen minua auttaamaan ja ottamaan "oppitytöksi".

c.) Tarkoitus ei ole päästä tekemään elantoa, vaan oppimaan miten pileitä järjestetään. En halua muuta palkkaa kuin että saan olla katsomassa läheltä miten hommat hoidetaan. Olen kiinnostunut ehkä jopa erikoistumaan konemusiikin tuottamiseen ja pileiden järjestämiseen, olen vain oppia vailla. (Ehkä sitten jonain päivänä järkkäilen ihan ikiomia pileitä jossain päin maailmaa. Mutta se sitten tulevaisuudessa.)

Viestistäni pitäis käydä ilmi että olen opiskelija, vailla opetusta. Ei mitään siihen suuntaankaan että kuvittelisin olevani jotain suurta ja korvaamatonta.. Miksi tälleen turhaa päätä aukomaan ja pahoittamaan mieltä?

Mutta kiitos ihmiset kun olette vastailleet tähän, vaikka jotkut jutut ovatkin ns."offtopic", niin hyviä neuvoja ja perusasioita niistäkin pystyy jo hahmottamaan.

Ja etenkin kiitos niille jotka ovat minuun ottaneet yhteyttä pileiden järjestämisen tiimoilta.
Mainioita pileitä tiedossa!

Ja Paljon Parempaa Uutta Vuotta 2005.
Lauri

#55 • • Lauri Devoted

Dives:
harva järkkäri jonka mä tunnen tosin kovin ihmeellisesti rakastaa sitä bileiden pitämistä ja roudaamista ja rakentelemista ja mahdollista rahan häviöta mitä niistä tulee, tosin kaikki rakastavat omissa bileissään käydä ja monet sen takia niitä järkkäävätkin eivätkä maineen ja mammonan takia.

Ketäs järjestäjiä sä sitten tunnet, joka ei rakastaisi sitä bileiden järjestämistä? En usko, että kellään on Suomessa juurikaan muuta motivaatiota ko asiaan. Teknokekkereiden järjestäminen on vähän kuin upseerin ammatti, vaatii kutsumuksen ja pitää olla jossain määrin typerä.
bates

#56 • • Edited bates Tirehtööri

Dives:
harva järkkäri jonka mä tunnen tosin kovin ihmeellisesti rakastaa sitä bileiden pitämistä ja roudaamista ja rakentelemista ja mahdollista rahan häviöta mitä niistä tulee.

Rakentelu, decottaminen jne bileiden pystytykseen liittyvä duuni on ihan hauskaa, joskin hoituvat ainakin isommissa tapahtumissa hyvin pitkälle ns aputyövoiman toimesta.
Mutta seuraavana päivänä (tai yöllä) bileiden purkaminen törkeessä darrassa on joskus jotain käsittämättömän vastenmielistä puuhaa.*hikoil*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Dives

#57 • • Dives I see the light

Iso-Lauri:
---
Dives:
harva järkkäri jonka mä tunnen tosin kovin ihmeellisesti rakastaa sitä bileiden pitämistä ja roudaamista ja rakentelemista ja mahdollista rahan häviöta mitä niistä tulee, tosin kaikki rakastavat omissa bileissään käydä ja monet sen takia niitä järkkäävätkin eivätkä maineen ja mammonan takia.

---

Ketäs järjestäjiä sä sitten tunnet, joka ei rakastaisi sitä bileiden järjestämistä? En usko, että kellään on Suomessa juurikaan muuta motivaatiota ko asiaan. Teknokekkereiden järjestäminen on vähän kuin upseerin ammatti, vaatii kutsumuksen ja pitää olla jossain määrin typerä.

vähän väärä ilmaisu tossa.. :D elikkä tarkoitin tossa pääasiallisesti tota roudaamista ja muuta kyllä ne niitä tykkää järjestää tosin kun tossa nyt lukee :D ne ei vaan oikein diggaa siitä fyysisestä osasta kovin ihmeelliesesti eikä oikein aina siitä purkamisestakaan :D

mun pitäis ottaa äidinkielen ja ilmaisutaidon tunteja :P
Lauri

#58 • • Lauri Devoted

Dives:
---
vähän väärä ilmaisu tossa.. :D elikkä tarkoitin tossa pääasiallisesti tota roudaamista ja muuta kyllä ne niitä tykkää järjestää tosin kun tossa nyt lukee :D ne ei vaan oikein diggaa siitä fyysisestä osasta kovin ihmeelliesesti eikä oikein aina siitä purkamisestakaan :D

Ai :) Mun mielestä purku varsinkin on se koko homman suola ja sokeri. Se fiilis joka tulee siitä, kun viimeinenkin piuhanpätkä on autossa ja idioottitsekkaus tehty on ihan huippu :)
Dives

#59 • • Dives I see the light

Iso-Lauri:
---
Dives:
---

---

Ai :) Mun mielestä purku varsinkin on se koko homman suola ja sokeri. Se fiilis joka tulee siitä, kun viimeinenkin piuhanpätkä on autossa ja idioottitsekkaus tehty on ihan huippu :)

riippuu pitkälti siitä onko joutunut säätää koko päivän sen asentamisen kanssa :D ainakin mun mielestä.
¡ Previous post about a year ago !
yoni k

#60 • • yoni k disko
mielessä oli kavereiden kanssa järkätä yhteen paikalliseen uimahalliin kekkerit pystyyn. terapia-allas osasto ois paikkana ( n. 100 - 150 n/m ). 150euroa pyytää tunnilta ja 6tunniks ajateltiin vuokrata toi tila. ite oon dj ja pari tuttua on dj, ni se ei ole ongelma, decot myös saadaan jonkunlaiset (videotykkejä, värivaloja jne.) enemmänkin House-fiilistely-"ibiza"-bikini bileet. aattelin vaan kysästä, ennenkun lähetään vuokrailemaan mestoja, niin minkälaisia juttuja pitää ottaa huomioon ? 100hengen pippalot ja kaikki kutsuttuja/puoltuttuja/tuttuja, eli mikään avoimien ovien pileet ei ole kyseessä. kavereiden mielestä homma olis lähinnä siinä, et pyydetää porukkaa ja varmistetaa et kaikki maksaa 9, josny 100 henkeä tulee ja 900 on 6tunnin vuokra. eli kertokaas mitä pitää ottaa huomioon ? YV:llä tai tähän topicciin.