Kaipaatko apua bileiden järjestämiseen?

60 posts, 3 pages, 17,974 views

miu

#1 • • Edited miu
Heip.

Kaipaatko apua tapahtumien järjestämisessä?

Olen kulttuurituotantoa opiskeleva tyttönen Keski-Suomesta ja tarkoituksena olisi valmistua tässä kolmen vuoden sisään. Asun Jyväskylässä, ja tästä on suhteellisen hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, joten matkakaan ei ole loppupeleissä ongelma.

Eli siis: tahtoisin oppia uutta ja nähdä millaista pileiden ja klubien järjestäminen käytännössä on.
En osaa oikeastaan mitään hirmuisen erikoista, jonkinlainen peruspohja on, mutta olen erittäin motivoitunut oppimaan. *nauru*

Joten jos apu kelpaa niin ota yhteyttä, maili pelaa ja useimmiten irkistäkin IRCnetin puolelta minut tavoittaa nickillä emmukka.

Toivottavasti löytyy mukavia ihmisiä jotka olisivat valmiita tutustuttamaan minut oman alansa saloihin.
*jiihaa*

Nättiä alkutalvea toivotellen,

-cavillaca

e-mail: [email protected]
hrdkvr

#2 • • hrdkvr KURGO
ota nyt ensin yhteys entropyyn ja hytkyyn.. eiks ne ota aina porukkaa mukaan bileiden järjestelyihin

--
-keep it hard-

lillikutti

#3 • • lillikutti hyppivä jyvä
apua kaipaan mut en bileiden järkkäämisessä. *iihhih*

ota yhteyttä jyväskylässä rikos recordsin heikkiin esimerkiksi. klubituksella nimellä heikkih.

--
Kuluta harkiten. Boikotoi. Dyykkaa. Kierrätä. Ole vegaani!
-Kettutyttömusikaali-

Nacu

#4 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
No hö! *igor* Luulin, että tää topikki meinaa mitä vaan apua.

Mä tarvisin apua kouluhommien teossa. *nauru* Parit kirjareferaatit, esseet ja yks markkinointisuunnitelma ois listalla. Anyone? *hih* Palautukset mahd. pian. Tänx.

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

Eddy Satan

#5 • • Eddy Satan FAST

cavillaca:
Heip.

Kaipaatko apua tapahtumien järjestämisessä?

a.Eli siis: tahtoisin oppia uutta ja nähdä millaista pileiden ja klubien järjestäminen käytännössä on.
En osaa oikeastaan mitään hirmuisen erikoista, jonkinlainen peruspohja on, mutta olen erittäin motivoitunut oppimaan. *nauru*

b.Joten jos apu kelpaa niin ota yhteyttä, maili pelaa ja useimmiten irkistäkin IRCnetin puolelta minut tavoittaa nickillä emmukka.

c.Toivottavasti löytyy mukavia ihmisiä jotka olisivat valmiita tutustuttamaan minut oman alansa saloihin.
*jiihaa*

Siis ensiks sä kirjoitat;a.Et kaipaat ite apua?
b.Tarjoat apua kenelle promoottoreille,miks,eiköhän ne ite pärjää ihan hyvin.
c.Haluatko juoksutytöks vai liittyä klubiin?Jos se on näin sit voin neuvoa sut et se on aika hermovievä ja raskas ,kallis duuni.Jos liityt klubiin niin varaudu et joutuu pistää rahaa peliin ja sitte se riippu susta ja muista klubilaisista missä sä olisit saatko ne rahat takas vai ei.Ja siiheen liittyy taas,ensiks pitäisi löytää paikka,sitte decot,line upit,ja kaikkea kivaa mitää porukat toivoo,jos olet semmoseen valmis niin kirjoita mun e-mailiin ja jutellaan sitte erikseen,mut mieti tarkka kaipaatko just sitä,haluatko olla yksi järjestäjistä,vai,"tarjoilioista,palkka sitä mukaan ja työ myös,esim mä en tarvii tarjoilijan vaan jos sä oot kiinnostunu just järjestelystä sitte voidaan jatkaa,yks ongelmaa,vaikka sul on kulkuneuvo,riittäkö bensaa stadiin asti????????????

Fyrisch

#6 • • Fyrisch
mä tarviin apuu tän huoneen siivoomises
KittysDead

#7 • • KittysDead Trooper

Fyraett:
mä tarviin apuu tän huoneen siivoomises

Mäki mun kämpäsn kanssa. Muutaminen on surkeaa *eiei*... Kaadoin vielä kasvitki lattialle ja ruukkojen vesi pisti koko lattian/matot ihan litiläti-märäks.. huoh. Keittiöstä puuttuu vielä puolet kaapeista ja mikro retkottaa hylättynä keittiön lattialla. äää-äääääää...!! Mä muutan jonku luokse. Emmä tääl yksin halua olla.

--
...Grease Paint and Monkey Brains!!

Eddy Satan

#8 • • Eddy Satan FAST
hahaha.oikein apua eim kannata pyytää
leenuliinu

#9 • • leenuliinu Kenen kaveri

Eddy Satan:
Siis ensiks sä kirjoitat;a.Et kaipaat ite apua?
b.Tarjoat apua kenelle promoottoreille,miks,eiköhän ne ite pärjää ihan hyvin.
c.Haluatko juoksutytöks vai liittyä klubiin?Jos se on näin sit voin neuvoa sut et se on aika hermovievä ja raskas ,kallis duuni.Jos liityt klubiin niin varaudu et joutuu pistää rahaa peliin ja sitte se riippu susta ja muista klubilaisista missä sä olisit saatko ne rahat takas vai ei.Ja siiheen liittyy taas,ensiks pitäisi löytää paikka,sitte decot,line upit,ja kaikkea kivaa mitää porukat toivoo,jos olet semmoseen valmis niin kirjoita mun e-mailiin ja jutellaan sitte erikseen,mut mieti tarkka kaipaatko just sitä,haluatko olla yksi järjestäjistä,vai,"tarjoilioista,palkka sitä mukaan ja työ myös,esim mä en tarvii tarjoilijan vaan jos sä oot kiinnostunu just järjestelystä sitte voidaan jatkaa,yks ongelmaa,vaikka sul on kulkuneuvo,riittäkö bensaa stadiin asti????????????

Puhut täyttä paskaa.

--
Local Underground Helsinki

SPRAIT! @ mbar 18.01.2014 ja 15.03.2014

Eddy Satan

#10 • • Eddy Satan FAST
Puhut täyttä paskaa.

Hyvää uutta vuotta sullekin,mä vaan vastasin miten se oikeesti menee,ja ymmärsitkö ite mitä se tyttä pyytää,mä en se tarjo ja pyytäää samaaa aikaa sen mä yritin selittää sille,ja se ei ollu paskaa näin se homma toimii,vai eikö onko sulla niin paljon kokemusta et voit sanoa et mä oon väärässä ,sanoit jo.
Chatte

#11 • • Chatte Team Teknolipat :)
Otsikko nyt ainakin voisi olla hieman tarkempi... kuten huomaamme mm. postauksista. *igor*

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Apo

#12 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

hardikaveri:
ota nyt ensin yhteys entropyyn ja hytkyyn.. eiks ne ota aina porukkaa mukaan bileiden järjestelyihin

Entropy ja Hytky toimivat pääpainoisesti pääkaupunkiseudulla ja Jyväskylästä voi olla suhteellisen hankalaa osallistua bileiden valmisteluvaiheeseen. Tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö toimintaan voi osallistua muuten eli todennäkösesti kaikki apu kelpaa kummallekkin yhdistykselle jos sitä pystyy tarjoamaan. Molempien yhdistysten toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen, palkkio tulee onnistuneista bileistä, hyvistä työkavereista ja hyvästä mielestä (ug-statuskin nousee).

Lisätietoja ja liittymisohjeet:
http://entropy.fi
http://www.helsinki.fi/jarj/hytky/
hrdkvr

#13 • • hrdkvr KURGO
ai jyväskylässä.... eiks se niitty hallinnoi jossain siellä päin

--
-keep it hard-

Lauri

#14 • • Lauri Devoted

Eddy Satan:
Puhut täyttä paskaa.

Hyvää uutta vuotta sullekin,mä vaan vastasin miten se oikeesti menee,ja ymmärsitkö ite mitä se tyttä pyytää,mä en se tarjo ja pyytäää samaaa aikaa sen mä yritin selittää sille,ja se ei ollu paskaa näin se homma toimii,vai eikö onko sulla niin paljon kokemusta et voit sanoa et mä oon väärässä ,sanoit jo.

Jotain rajaa jo,... Sulla on vielä pitkä tie ennenkuin voit sanoa noin.
Eddy Satan

#15 • • Eddy Satan FAST

Iso-Lauri:
---
Eddy Satan:
Puhut täyttä paskaa.

---

Jotain rajaa jo,... Sulla on vielä pitkä tie ennenkuin voit sanoa noin.

Sanoia miten,mä selittin sille tytölle mitä mieltä ite oon ja omasta kokemuksesta miten bileet järjestetään,joku vastas et puhun täyttä paskaa,?missä se paska puhe on,jokaisella on mielipide,tässä jutussa en tarjonnu ku neuvoa,lue alkuperäisen viestin olin ensimmäinen muistaakseeni kuka ees vastas sille 2 viikko kukaan ei ees nähny tätä viestiä,mut heti ku mä vastasin kaikki hyökkäs mun kimppuun,te ootte vähän ihmilliset ihmiset,ehkä oon tullut maasta misssä on eri kulttuuri ja jutut menee sillä tavalla,mut vastakaa ton tytön kysymykseen,jos mulla on pitkä tie et voin sanoa?......en tajunnu mitä,niin vasta sinä sitte.
Lauri

#16 • • Edited Lauri Devoted

Eddy Satan:
Sanoia miten,mä selittin sille tytölle mitä mieltä ite oon ja omasta kokemuksesta miten bileet järjestetään,joku vastas et puhun täyttä paskaa,?missä se paska puhe on,jokaisella on mielipide,tässä jutussa en tarjonnu ku neuvoa,lue alkuperäisen viestin olin ensimmäinen muistaakseeni kuka ees vastas sille 2 viikko kukaan ei ees nähny tätä viestiä,mut heti ku mä vastasin kaikki hyökkäs mun kimppuun,te ootte vähän ihmilliset ihmiset,ehkä oon tullut maasta misssä on eri kulttuuri ja jutut menee sillä tavalla,mut vastakaa ton tytön kysymykseen,jos mulla on pitkä tie et voin sanoa?......en tajunnu mitä,niin vasta sinä sitte.

Ehkä ihmiset reagoivat siihen, koska tietävät, ettet puhu kokemuksen syvällä rintaäänellä, etkä faktaa, etkä muutenkaan kovin fiksusti. Kulttuurieroilla ja kotimaasta nyt tuskin on kyse, koska perusperiaate tapahtumien järjestämisessä on globaali.

Ja alkuperäiseen kysymykseen,
tehokkain keino lienee olla suoraan yhteydessä niihin järjestäjäorganisaatioihin esim. sähköpostitse tai puhelimitse. Hieman näkemällä vaivaa löytää kyllä kaikki tarvittavat kontaktitiedot. Opiskeluaiheen pohjalta ei sitten kannata olettaa, että pääsee kovinkaan helposti esim. näkemään talouspuolen asioita tai sopimusteknisiä asioita. Ehkä hedelmällisempi lähestymistapa ja kokemuksen hankkimiskeino olisi tosiaan joku isompi kulttuuriorganisaatio jotka vuosittain tarvitsevat useita vapaaehtoistyöläisiä (pääasiassa juuri opiskelijoita).
#17 • • Dorka Guest

Eddy Satan:

...yhdyn muihin, täyttä paskaa. rahalla saa, mutta jos omaa suhteita niin paikkoja saa ilmaiseksi ja soittajat ovat käytännössä "kaikki ilmaisia" riippuen bileiden luonteesta (jos on sisäänpääsy 10-20e niin kyllä saa aika kusipäämaineen jos ei anna palkkaa myös tavallisille rivisoittajille). jos biletoiminta kiinnostaa niin enemmän kannattaisin bilekansaan tutustumista ja "sisään" pääsemistä joka ei kyllä vaadi hirveästi mitään muuta kuin avointa mieltä ja sosiaalisia taitoja... sitten yksi päivä huomaatkin et olet mukana erinäköisten bileiden järkkäämisessä. tosin näin liikemaailmaan soveltaen näistä taidoista ei kyllä minusta ole mitään realiteettia verrattuna normaaliin liiketoimintaan. jos haluat oppia jotain konkreettista ja ehkä uraa edistävää niin en suosittele klubikulttuurissa sen opettelua vaan jossain ihan aidossa business maailmassa tai koulussa jos edellämainittuun ei ole mahdollisuuksia päästä.
Apo

#18 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Dorka:
tosin näin liikemaailmaan soveltaen näistä taidoista ei kyllä minusta ole mitään realiteettia verrattuna normaaliin liiketoimintaan.

Bilejärkkäyksestä voi saada arvokasta käytännön johtamisoppia jos pääsee sopivaan asemaan järkkäysorganisaatiossa. Organisointi, tehtävien delegointi, työntekijöiden motivointi ja käskyttäminen sekä kriisien selvittäminen ovat sellaisia asioita joita harvemmin pääsee noinkin pienillä panoksilla kokeilemaan.
#19 • • Dorka Guest

mayah:
---
Dorka:
...yhdyn muihin, täyttä paskaa. rahalla saa, mutta jos omaa suhteita niin paikkoja saa ilmaiseksi ja soittajat ovat käytännössä "kaikki ilmaisia" riippuen bileiden luonteesta

---

No joo, jos on suhteita voi päästä halvemmalla. Faktahan(tm) on kuitenkin se, et jos vähänkään kotibileistä isompia bileitä on järkkäämässä, rahaa palaa väkisinkin. Tietysti on mahdollista järjestää bileet ilman pennin hyrrää, mikäli omista nurkistasi löytyy soittimet, PA ja valot, dekot rakentelet isäsi rakennusfirman roskiin menevistä rakennusmateriaaleista, siskosi piirtää flaikut kirjanpitäjä-äitisi roskiin menevien vero-ilmoitusten kääntöpuolelle ja kaverisi hoitaa tavaroiden roudaamisen lounastauollaan työpaikkansa pakettiautolla. Eduksi tietysti on myös se, että enosi omistaa ravintolan, jossa järjestät bileet ja jonka varastosta löytyy vanhentuneita joulu-oluita bäkkärille tarjottavaksi. Ja tietty jos oot oikein skene, niin monet dj:t varmasti haluavat jopa maksaa päästäkseen bileisiisi soittamaan, joten tienaaminenkin on mahdollista *vink*

Ennemmin tarkoitin pienempiä bileitä jossa tilansaaminen ravintolastakin ilmaiseksi onnistuu sopivilla suhteilla jolloin ei tarvitse miettiä PA:ta, dekotkin on enemmän fiilispohjainen juttu joka ei ole välttämättömyys että voisit bileitä pitää ja valotkin on ravintoloilla yleensä valmiina. Tosin näitä paikkoja on nykyään kiventakana, mutta saatavilla vieläkin sopivia naruja vetämällä.
#20 • • Dorka Guest

Apo:
---
Dorka:
tosin näin liikemaailmaan soveltaen näistä taidoista ei kyllä minusta ole mitään realiteettia verrattuna normaaliin liiketoimintaan.

---

Bilejärkkäyksestä voi saada arvokasta käytännön johtamisoppia jos pääsee sopivaan asemaan järkkäysorganisaatiossa. Organisointi, tehtävien delegointi, työntekijöiden motivointi ja käskyttäminen sekä kriisien selvittäminen ovat sellaisia asioita joita harvemmin pääsee noinkin pienillä panoksilla kokeilemaan.

Edelleen en ole samaa mieltä tästä lainkaan. Bileiden järjestämisessä on mukana paljon tuttuja ja kavereita jolloin normaali liikemailmassa tuttu bisneskulttuuri ei ole lähelläkään sitä mitä bilekulttuurissa. Aina kaikenlainen tekeminen ja järkkääminen on positiivista plussaa, mutta miten näitä taitoja voidaan soveltaan toiseen alaan on toinen juttu.