Internet-minä vs. todellinen minä

119 posts, 6 pages, 19,261 views

Claquesous

#101 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Olen netissä enemmän tai vähemmän samanlainen. Tykkään pohdiskella, väitellä, keskustella ja naljaillakin. Mielialat vaihtelee kyllä useammin ihmisten kanssa kommunikoidessa. Täälläkin laitan joskus jotain jonnekin ilman ajattelematta kuin myös elävässä elämässä (ei aina hyvästä=/). Täällä voi jaaritella pidempään kuin livenä, koska usein ihmiset keskeyttävät ja puhuvat päälle (ihan kauheaa muuten).

--
32. of December

Kolera

#102 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

domi, 20.9.2006 15:22:
Yhtä tyhmä netissä kuin livenäkin.

NIINOOTKI! =(

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Danskuh

#103 • • Danskuh pikku-Dee

Bio, 24.11.2004 12:01:
samanlainen oon molemmissa tapauksissa.. en kyl vietä aikaa paljon netissä ja ehkä siks mulle ei oo kehittyny mitään toista minää. enkä edes haluais olla toisenlainen, miks olisin.

hyvin sanottu:) liityn..
Mar6

#105 • • Mar6 Team Apinaorkesteri
Hmm...

Eipä netissä ikinä saa käsitystä siitä minkälainen ihminen todella on..Tosi paska tapa yrittää antaa oikea kuva itsestään, väärinymmärretyksi tulee erittäin usein.
Mutta enköhän mä aika samanlainen ole esim huumorin tai tälläsen suhteen, mutta samaa fiilistä ihmisestä ei ikinä saa netissä kun livenä.
Silti joku asia kandee käydä livenä läpi jos sen netissä käsittää vaikka väärin..

Sama minä se silti on molemmissa tapauksissa, ulosanti vaan on ihan eri planeetalta *hymy*

--
-Where there is house there is a home-

pirpeli

#106 • • pirpeli
:D Mä oon ihan samanlainen hölösuu, huumori on yhtä huonoa ja muutenkaan en jaksa feikata. En tosielämässä enkä internetissä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

#107 • • cjet Guest

pirpeli, 21.9.2006 07:52:
:D Mä oon ihan samanlainen hölösuu, huumori on yhtä huonoa ja muutenkaan en jaksa feikata. En tosielämässä enkä internetissä.

IRL vs. IRC.. oikeastaan se on vaa toi vika kirjain.. Netissä on C:llä, oikeassa elämässä L:llä. *ding* Miten vitussa se liittyy minuun..???
luode

#108 • • luode
oon tosi elämässä ihan siis erinäkönen, mul on oikeesti.. no eivaan. aikalailla samanlainen mielestäni olen netissä ja ihan todellisuudessa. ei ne mielipiteet sun muut ainakaan vaihdu noin nettiseuran ja liveseuran välillä toisiksi.
112

#109 • • 112
Uusien tuttavuuksien edessä pieni ujous on mahdollista. *justjoo*
Muuten eroan vain ulkonäköni perusteella, en ole yhtään samannäköinen kuin kuvissa.. *eikä*

--
Jos sinulla on hyvä olo, älä ole huolissasi,
se menee kyllä ohi.

terraluna

#110 • • Edited terraluna Agentti
Omasta mielestäni oon samanlainen kuin oikeassakin elämässä, mutta usein on käynyt niin että netissä tuntemattomat ihmiset on saanu musta aika aggressiivisen, ilkeän tai päällepäsmäröivän ja ärsyttävän mielikuvan. :( Kai se sit johtuu siitä et tapaan puhua niin että sanon asian suoraan, mutta koitan pehmentää sanomaani eleillä ja ilmeillä jne. mikä ei taas netissä käytävässä keskustelussa tietenkään välity. Eli kasvokkain olen pehmeämpi kuin netissä.

Toki mulla, kuten varmaan kaikilla, on tiettyjä rooleja, jotka vaihtuvat tilanteiden ja ihmisten mukaan. Esim. töissä olen tosi asiallinen ja pidän työn ulkopuoliset asiat aika tarkasti ominani, netissä vältän kertomasta sellaisista tärkeistä asioista, joiden negatiivinen kommentointi saattaisi mua loukata. Aiheita, joista pyrin nykyisin pysymään erossa on arvo- ja elämänkatsomusaiheita sivuavat keskustelut, koska mun kokemuksen mukaan niissä loka lentää kaikkein pahimmin. Samoin siellä tulee todellisia rimanalituksia, mitä tulee keskustelun tasoon ja netiketin noudattamiseen. Pari kertaa on käynyt mielessä, että vitun internet, tollasta paskaa ei kukaan kehtaisi sanoa kasvokkain.

Ihmiset, joihin olen netissä, joko foorumeilla tai sähköpostituttavuuden kautta "tutustunut", ovat useimmiten osoittautuneet melko samanlaisiksi tai mukavemmiksi kuin olin kuvitellut. Eräskin jäbä vaikutti nettipersoonansa perusteella ihan vitun ankealta, vanhalta, kyyniseltä paskiaiselta, mutta osoittautuikin kasvotusten mitä rennoimmaksi, mukavaksi ja avarakatseisimmaksi tyypiksi. :) Onneksi kuitenkin elän elämää, jossa suurimpaan osaan ihmisiä voi tutustua ihan omina itseinään, ilman nettipersoonan tai minkään muunkaan ennakkomielikuvan tuomaa rasitusta. *piis*

Edit: Kun muutkin on sanonu näyttävänsä erilaisilta kuin kuvissa, niin kuulemani mukaan mäkin kuulun tohon ryhmään. Paras kommentti tuli eräältä lahtelaiselta kaverilta puistobileissä: "Mitä ootsä terraluna? No ei kyl uskois.. (hetki hiljaisuutta ja tuijotusta) ..nojoo, kyl sut ehkä tunnistaa.. tosta leuasta ja poikakaverista!" :D

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Strobocop

#111 • • Strobocop Skenepoliisi
Tietääkseni lievä maanisuuteni ei ikävä kyllä juuri välity bitteinä, mutta muuten vastaanottajat internetissä saavat jopa hieman realistisemman kuvan kuin nämä konkreettisen oloiset oliot, joilla on tapana erehtyä yhdistämään henkilööni toinen toistaan harhaisempia attribuutteja.

--
Three strikes and you are out!

vivesteri

#112 • • vivesteri karmea mörkö
Lähinnä rl-minä ja nettiminä eroavat toisistaan siinä, että livenä olen hyvinkin hiljainen, ja en yhtä avoin kuin täällä anonyymisti.
Muuten mielipiteet ovat samoja riippumattaa siitä olenko ruudun takana vai en.
Auacusha

#113 • • Auacusha Koneradio
Sama kusipää kummassakin, jotkut ymmärtää ja jotkut ei, voi voi *hih*

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Hyzenthlay

#114 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Omasta mielestäni oon samanlainen täällä kuin tosielämässäkin *hih* en sitten tiedä, onko näin todella... mielipiteitä osaan ainakin laukoa, olin anonyymi tai en *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Syntse

#115 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Aika samanlainen sitä täällä on ku tosielämässäkin, ainoona erona ettei ehkä tuu niin helposti tosielämässä vieraassa seurassa avattua suutaan kuin netissä "vieraassa" threadissa.
oooo

#116 • • oooo
Noh..
Se on jännää, että netissä ihmiset voi lukea kaikki mun viestit ja tietää musta suht paljon niiden perusteella. Aika henk.koht. tietojakin. Joku pervo voi vaikka runkata mun kuvaa katsellessa *nauru*

Tuolla kadulla ei tulis mieleenkään kertoa näitä kaikkia asioita jollekkin tuntemattomalle tyypille tai edes kaikille tutuille ihmisille.
fosa

#117 • • fosa
Livenä varmaan VIELÄKIN rasittavampi.. *ding* Tai sitten ei.. *enkeli*

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

lohikarme

#118 • • lohikarme RitariVittupää
Torspo kummassakin.

--
Qualis artifex pereo

sadesola

#119 • • sadesola Kettu mikä kettu
Olen ehdottomasti ärsyttävämpi netissä.

Tartun hanakammin väittelemään,
useimmiten ihan vaan vänkäämisen
ilosta.

Arjessa minua on kutsuttu "aurinkoiseksi",