Valokuvauskilpailujen sääntökeskustelu

616 posts, 31 pages, 165,045 views

Avatar
#42 • • djmg Guest
Kaikki oli oikeestaan todella upeita..
mutta ylivoimaisimmat omasta mielestäni oli :

1.Fyraett
2.Tres
3.DJioni

ei sen kummempii selittelyitä...
AiWan mahtavii *aplodit*
Pätkis

Posts: 1,038

#43 • • Edited Pätkis Pikkis
mun puusilmääni nää kävi kauneimpina; pidän väreistä

1. djmg
2. Fyraett
3. Illustrator

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

sAmmy-

Posts: 29

#44 • • sAmmy- ynwa
1. Tres
2. DJioni
3. Nemo

--
You´ll Never Walk Alone

ZaZa

Posts: 262

#45 • • ZaZa
1. Lohikarme
2. Nefertete
3. Nostatus

--
Mä otan vastaa sen mitä mulle suodaan
En väistä vastuuta, mä kuljen suoraan
Elämä on kuitenki biatch kunnes kuollaan

Fyrisch

Posts: 4,525

#46 • • Fyrisch
nemo: Hieno kuva! Synkkyyttä ja värikkyyttä löytyy josta mä itse pidän :)

Ville: Raikkaan värinen kuva, josta mulle tulee mieleen pehmyys (sammal) ja kovuus (kivet), loputon maisema kans kiva!

Tres: pistää miettimään *sanaton*


*piis*
Hattis

Posts: 194

#48 • • Hattis
Toosi paljon hienoja kuvia, nää kuitenki yli muiden..
1. Tres
2. Dj Ioni
3. Jone
Väne

Posts: 139

#49 • • Edited Väne asennewamma
1) Tres
2) Jone
3) DjIoni

--
"In reality, we are all part of the flow of the same cosmic stream." Akira 4 p186

Avatar
#50 • • astaroth Guest
1. Nefertete

- Ihanan kuollut. Ankeita, mutta samalla kauniita tunteita herättävä. Myös vuodenaikaan katsottuna ajankohtainen ja pienistä värimahdollisuuksista huolimatta saatu todella silmään pistäväksi. Myös kohteena loistava ja muista kuvista erottuva persoonallinen valinta.

2. nemo

- Sisältää hienon värimaailman, hyvä kohteenvalinta hyvästä kuvakulmasta. Tästä itse "lehdettömyys" suorastaan hyökkää silmille. Good work.

3. Fyraett

- Sisältää erittäin paljon asioita myös "lehdettömyyden" ohella. Ja vaikka "lehdettömyys" aiheena kuulostaa angstilta (jollaisena sen itsekin kuvassani ilmaisin), niin tässä itse aihe on muista poiketen puettu kauniisiin vaatteisiin.
-qwr-

Posts: 117

#51 • • -qwr- antifeidari
1. fyraett : hyvät värit ja onnistunu kuvakulma

2. Tres : jotenki näyttää joltain myskyn jäljiltä. Hieno.

3. Ville : tää nyt on vaa nii näyttävä ja hieno kuva.
bubbelgum

Posts: 2,477

#52 • • Edited bubbelgum ~sylikissa~
Huh, oli kyllä niin paljon hyviä kuvia että sai ihan miettimällä miettiä että miten näitä nyt pistää mihinkään paremmuusjärjestykseen. Kriiteereistä sen verran että kuvat joihin loppupeleissä päädyin, sopivat hyvin aiheeseen, olivat kuvina hyvin toteutettu ja niissä oli hieno värimaailma + sommittelu. Tämä siis pätee kaikkiin kolmeen. Lopullisen järjestyksen sitten toi sellanen ekstra "fiilis" mikä nousi kun kuvia katsoi. Eli nää kuvat herätti eniten tunteita *hymy*

1. Fyraett (3p.) Ihanat värit ja tunnelma.
2. Nemo (2p.)
3. Nu (1p.)

--
Hullu ku pullosta tullu.

nostatus

Posts: 343

#54 • • nostatus
1. Tres

Kuva on teknisesti täydellinen, syväterävyyttä on riittävästi ja valotuskin on aivan kohdallaan. Erityismaininnat mielenkiintoisesta ja dynaamisesta sommittelusta, jota tavan näppäilijä ei olisi saanut aikaiseksi kuin tuurilla. Sommittelun vuoksi heltisi myös voitto. Tunnelma kuvassa on loistava, mutta pieni pettymys kuvasta tulee kun tajuaa sen todellisen mittasuhteen. Olisin mieluummin elänyt harhakuvassa, että kyseessä on jotain todella massiivista. No, täydellistä kuvaa ei ole olemassa (paitsi Pentti Sammallahden työt, jotka tästä kuvasta tulevatkin positiivisella tavalla mieleen).

2. Ville

Teknisesti loistava, ja panoraama kuvaformaattina on jälleen toimiva joskin ilmeinen ratkaisu. Tässä on mielestäni erityisen hyvää se, että paitsi että tämä on ollut varmasti vaikuttava maisemana, on se sitä myös valokuvana. Melkein outoa, että "ei mistään" on saatu näin hyvä kuva. Voittajaksi ei aivan yltänyt, sillä Tressin kuvassa on hieman enemmän jännitettä.

3. Kessi

Teemasta hieman humoristisempi kuva, ja sehän toimii aina. Teknisenä valokuvana suoralla salamalla päin näköä -menetelmä ei toimi koskaan, mutta se annetaan anteeksi, kun sisältö on yhtä vahvasti yhteydessä annettuun aiheeseen kuin tässä. Valokuvan yksi tarkoitus on hetken vangitseminen, ja tämä hetki olikin syytä tulla kuvatuksi.


Muutama kuva, jotka aiheuttivat jotain tuntemuksia, mutteivat kuitenkaan yltäneet kärkikolmikkoon. Ajattelin antaa niistä kuitenkin palautetta, sillä ehkä siitä on kuvaajille jopa hyötyä jatkossa. Ehkä ei.

Nefertete: Mielenkiintoista kuvassa on värimaailma, ja kylmempää kuvaa saakin hakea. Paha miinus tulee kuitenkin sommittelusta, jonka summanmutikaisuutta korostaa _melkein_ neliö-kuvaformaatti. Tämän tyyppisissä vähäeleisissä kuvissa sommittelun rooli korostuu. Samasta kohteesta olisi saanut varmasti mielenkiintoisemmankin kuvan.

Nemo: Kuvana vahva ja jälleen kerran tulee panoraamakuvien voima esille. Kolmiulotteisuuden tuntu hyvin hallussa, mutta sommitteluun jää hieman toivomisen varaa, nyt se yhdessä aiheen kanssa on hieman sotkuinen ja kuvan tunnelma jää hieman sen varjoon.

DjIoni: Lähes ainoita studiokuvia aiheesta, eikä ollenkaan pöllömpi toteutus. Hieman puolitiehen kuitenkin jäädään, sillä vaikka onkin kyse lavastetusta kuvasta, ei siitä ihan näin lavastettu olo tarvitsisi tulla.

--
dj NoStatus / dj LIEBHERR

Late

Posts: 3,441

#55 • • Late team Lasse
1. Tres, hieno kokonaisuus
2. Ville, vaikuttava näkymä
3. DJioni, tyylikas ja kivasti sommiteltu
juturna

Posts: 2

#56 • • juturna
1. Nemo
2. Jone
3. Tres
diezel

Posts: 430

#57 • • diezel -
1. Tres
2. Jone
3. DJIoni
karwa

Posts: 34

#59 • • karwa
1. Jone [kuva pisti ajattelee]

2. Tres [karua mutta silti kaunista]

3. Nefertete [tää kuva tuotti jonku ihme jumituksen ei osanu ku tuijottaa kuvaa, iski tajuntaa]
Occu

Posts: 2,528

#60 • • Occu
Takaraivo
Phear
Dj Jaques

--
..::MOI::..