Levyjen säilytys

20 posts, 1 page, 9,877 views

whispering

#1 • • whispering Super Juusto
(En löytäny mitään vastaavaa aihetta, joten...)

Miten ihmiset säilyttää CD / DVD / 12" yms levyt? Jo pidemmän aikaa yrittäny keksiä jotain tehokasta ratkasua, mut en oo keksiny oikeen mitään tilaa säästävää. Jollain on pakko olla joku ihan kuningas ratkasu *joo*

Täl hetkel säilytän CDt Lundia hyllykössä, mut ne hyllyköt tarvii kuitenkin aika laajan seinäpinta alan, eikä mul tällä hetkellä oo ainuttakaan seinää, minkä edes ei olis jo jotain huonekaluja. enkä haluu korkeempia hyllyköitä, koska ne pitäis pultata seinään.
efo

#2 • • efo Laserpoint
Mulla on esimerkki jota ei kannata noudattaa: 12" kirjahyllyssä, lattialla, levareiden päällä, varastossa, laatikoissa, sängyllä...
Cd: ne joita käytän keikalla on hienosti keississä mut kuuntelu levyt on sitten pitkin lattiaa ja työpöytää.
DVD: nämä sentään hienosti samassa hyllykössä kaikki

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

xybo

#3 • • Edited xybo meeple!
http://www.ikea.fi - syöttäkää ylös haku kohtaan: EXPEDIT

4x4 tai 5x5. Rippuuen paljon kämpän koosta miten mahtuu ja mille seinälle. Suosittelen lämpimästi kaikille vinyylin harrastajille (olettaen että tollasta ei vielä ole)

CD:t on sitten jos jonkinlaisissa telineissä.

www.ikea.fi - syöttäkää ylös haku kohtaan: BENNO

on esim ihan käytsy. mut niitäkin pitää olla useita..

-- xybo

EDIT: joku paska bugi klubituksessa.. linkkejä ei saa toimimaan ku se poistalee osia. mut kaivakaa sit haulla ;)
jUSSi

#4 • • Edited jUSSi äkäinen vanhus

xybo:

4x4 tai 5x5. Rippuuen paljon kämpän koosta miten mahtuu ja mille seinälle. Suosittelen lämpimästi kaikille vinyylin harrastajille (olettaen että tollasta ei vielä ole)

Tossa ei taida ole mahdollisuuksia saada ovia noihin lokeroihin, estää nimittäin pölyn kertymisen. Mulla on kanssa käytössä joku Ikean hyllyratkaisu, mutta sitä ei enää valmisteta --> linkki. Tohon sai mielivaltaisesti ostettua osia 1x2, 2x2 koossa ja niitä pystyy asettelemaan vaaka- sekä pystytasoon. Ovia saa lasisena ja vetolaatikostoja myös paloina, jos niitä kaipaa.
xybo

#5 • • xybo meeple!

jUSSi:
---
xybo:

---

Tossa ei taida ole mahdollisuuksia saada ovia noihin lokeroihin, estää nimittäin pölyn kertymisen. Mulla on kanssa käytössä joku Ikean hyllyratkaisu, mutta sitä ei enää valmisteta --> linkki. Tohon sai mielivaltaisesti ostettua osia 1x2, 2x2 koossa ja niitä pystyy asettelemaan vaaka- sekä pystytasoon. Ovia saa lasisena ja vetolaatikostoja myös paloina, jos niitä kaipaa.

Joo ei saa. Toisaalta. Eipä se ole koskaan ennekään häirinny, jos vertaa siihen että useat pitää levyjään esim maitolaatikoissa niin että on vielä pussit auki ylöspäin. (itse ainakin pidin niin). Nykyään pidän hylyssä levyt niin että pussit on taakseppäin. Hieman työläämpää ottaa levyjä, mutta ei niin pölyttävää.

-- xybo
Jone

#6 • • Jone Archibald Haddock

xybo:

Tollasessa munkin vinyylini lepäävät. Muuten ihan hylly paikallaan, mutta hieman heppoinen. Asiaan voi tosin varmaan vaikuttaa lisäämällä tohon takalevyn, jonka aion tehdäkin seuraavan parin viikon sisällä.
Orfeus

#7 • • Orfeus
Itsellä Iskun multiplan hyllystö, hyllyväli juuri sopivasti vinyylin korkuinen ja syvyinen*hymy*
xybo

#8 • • xybo meeple!

Jone:
---
xybo:

---

Tollasessa munkin vinyylini lepäävät. Muuten ihan hylly paikallaan, mutta hieman heppoinen. Asiaan voi tosin varmaan vaikuttaa lisäämällä tohon takalevyn, jonka aion tehdäkin seuraavan parin viikon sisällä.

Hepponen? Ku siihen lataa tuhansia levyjä niin "hepponen" termi ei oo ihan paikallaan =)

-- xybo
xqUe

#9 • • xqUe
mul on ainaski levyt iha laukuis&laatikois

--
Place Go Boom!

Jone

#10 • • Edited Jone Archibald Haddock

xybo:
Hepponen? Ku siihen lataa tuhansia levyjä niin "hepponen" termi ei oo ihan paikallaan =)

-- xybo

Tarkoitatko tolla, että se on "yllättävän kestävä" vai sitä että tuhansien levyjen painon alla "heppoinen" on sievistelevä termi?

Haluisin muuten tietää miten saat tohon mahtumaan tuhansia levyjä? Oman arvioni mukaan jokainen noista väleistä imaisee kiltisti ~100 levyä, joten mun hyllyni vetoisuus täynnä olisi n. ~1600 levyä. *vink*
xybo

#11 • • xybo meeple!

Jone:
---
xybo:

-- xybo

---

Tarkoitatko tolla, että se on "yllättävän kestävä" vai sitä että tuhansien levyjen painon alla "heppoinen" on sievistelevä termi?

Haluisin muuten tietää miten saat tohon mahtumaan tuhansia levyjä? Oman arvioni mukaan jokainen noista väleistä imaisee kiltisti ~100 levyä, joten mun hyllyni vetoisuus täynnä olisi n. ~1600 levyä. *vink*

Tarkoitin sillä sitä että kun siinä on paljon levyjä niin sen päälle voi kaatua kännissäkin ja se ei kaadu.

100-150 levyy mahtuneen. Rippuen kansista. Esim old school matskussa ei pahemmin ole kansia niin niitä mahtuu huomattaviakin määriä enemmän yhteen välikköön.. ja hyllyähän saa 5x5:sena kuten mainitsinkin jo tuossa aiksemmin, luulis sunkin matematiikalla ymmärtävän tälläisiä kokonaisuuksia. (ehkä termi toista tuhatta olisi parempi jos kyseessä on 4x4 hylly)

-- xybo
CreEp

#12 • • CreEp
Vähän offtopic mutta milläs ihmiset putsaa vinyylinsä? En tarkoita pölystä vaan sormenjäljistä yms.

--
--- But I'm a creep, I'm a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don't belong here. ---

Jinx

#13 • • Jinx Superfeminine
Mulla levyt on säilytyksessä Lundian hyllyssä ihan on ollu toimiva ratkaisu *hymy* Ja mitä putsaukseen tulee niin Stantonilla on oiva vinyylien puhdistus setti maksaa jotain 30e suosittelen!

--
Pyllykkä

Raver71

#14 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Tässä kohtaa musa cdt ovat seinään juntatussa hyllyssä joka on itse suunniteltu ja rakennettu. Saa semmoisen kuin tarvii. "desing" huonekaluja, joo... Mutta mun tarpeisiin ajaa asiansa. DVD leffat ovat kanssa numeroituna tiukassa järjestyksessä myös itse rakennetussa hyllyssä. Muitakin systeemeitä olen itse väsännyt. Palvelee tarkoitustaan. Vähän se vaatii vaivaa mutta mun kohdalla homma on toiminut. Ehkä jos oikein jotain haittapuolta etsii niin kämppä on täynnä valkoisia juttuja. Mutta ei mua häiritse.
Juhgu

#15 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Tukevassa hyllyssä epämääräisessä pinossa, joka on mukavan näköinen mutta hiton vaikea selata *hymy* musiikkilevyt puolestaan on olohuoneessa CD-telineessä kämppisten kanssa jaettuna. Mutta minä omistankin kymmeniä enkä satoja tai tuhansia levyjä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

z

#16 • • z
levyyt paririviin sohvantaakse jäär-sty!
darkfr

#17 • • darkfr d:play
levyt menee mulla lähes poikkeuksetta jonnekkin epäkäytännölliseen paikkaan, oon siirtänyt perinteisesti lähes kaiken koneelle niin ei tarvii sit pläräillä. (ei mulla levyjä ole kuin joku ~50kpl niin sekin helpottaa jo)

--
4/4

hrdkvr

#18 • • hrdkvr KURGO

Jone, 21.11.2004 23:19:
---
xybo:

-- xybo

---

mr.a:llahan toi on täynnä ja pystyssä

--
-keep it hard-

Plaque

#19 • • Plaque
Just make it digital.

-MP3-

*datahönöihQhymiö*
LoFi

#20 • • LoFi
Itse "rakensin" levyhyllyni. No ei sitä ihan rakentamiseksi kyllä voi sanoa koska hylly oli ~melkein~ valmis sen saadessani. Isosisko kun päätti luopua vanhasta kirjahyllystään niin oivalsin heti että siihen sutjakasti sujahtaa 12" vinyylit todella sulavasti.

Timpraaminen oli sitä että ruuvit kiristelin, siskolla kun ei ollu sähköporakonetta ja voimia riittävästi edes ruuvien ruuvaamiseen *eiei*. Sitten vähän vaneria ja tukevia ruuveja ja tulihan siitä tukeva kaappi. Ei sillä nyt vielä ehkä tuhatta levyä säilytä, mutta on tässä vielä vuosi tai pari aikaa ennenkuin niihin lukemiin päästään.

Eli tarkoituksena on sanoa että kyllä niitä säilytyshyllyköitä löytyy melkein ilmaiseksikin jos vähän jaksaa etsiä ja vaivaa kunnostamiseen nähdä...