32 posts, 2 pages, 5,661 views
hardikaveri:
ja samat höpinät kun imput-c:lle
ONKO KÄSITYSTÄ MIKÄ ON EFEKTI NIMELTÄ SÄRKIJÄ
ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille. vois käyttää vaikka efektiä nimeltä särkiä.
onko siinä mitään järkeä että ääni särkee jo sisäänmenovaiheessa.. kun se kuitenkin särkee vielä enemmän ulostulossa?
volat kuriin ja säröt muuten...
muutenhan kipale oli ihan kivaa setintäyte monoraitaa.. eli siis iihan kiva.
harmi vaan että tätä samaa kaavaa on jo käytetty 1000 kertaa aikaisemmin. vois joku joskus keksii jotain uutta tähänkin genreen. sepä nyt ei taas olekkaan niin helpoti tehty.
hardikaveri:
ei sitä säröö ole pakko tehdä nostamalla volaa punasille.
nomic:
---
hardikaveri:
---
muistaakseni mitä oon biisin tiedostoja nähnyt niin volaa ei nosteta punaiselle vaan käytetään ihka aitoa(!!!) säröä
[offtopikkia]
onkos muuten hardikaveri sun biisejä saatavilla jossain? olisi mielenkiintoista kuulla, arvostelet biisejä paljon niin näköjään sulla on paljon teoreettistä tietämystäkin, mitä tässä huomannut nytten
[/offtopikkia]
mutta itse biisiin, säröä on sopivasti omasta mielestäni (särki-addikti) ja biisiä jaksaa kuunnella uudestaankin, mutta siinä olen samaa mieltä SamHardin kanssa että pientä equtusta kaipailee ehkä, mutta sinun näkemyksesi, sinun biisisi
hardikaveri:
---
nomic:
---
hardikaveri:
---
muistaakseni mitä oon biisin tiedostoja nähnyt niin volaa ei nosteta punaiselle vaan käytetään ihka aitoa(!!!) säröä
[offtopikkia]
onkos muuten hardikaveri sun biisejä saatavilla jossain? olisi mielenkiintoista kuulla, arvostelet biisejä paljon niin näköjään sulla on paljon teoreettistä tietämystäkin, mitä tässä huomannut nytten
[/offtopikkia]
mutta itse biisiin, säröä on sopivasti omasta mielestäni (särki-addikti) ja biisiä jaksaa kuunnella uudestaankin, mutta siinä olen samaa mieltä SamHardin kanssa että pientä equtusta kaipailee ehkä, mutta sinun näkemyksesi, sinun biisisi
---
niin siis kommentoin vaan sitä kun biisi clippaa kauheesti... volaa vois laskee. ja sain kuulla että tämä on masteroimaton joten asia on jo vissiin hoidossa piis!
ja olenhan mäkin musaa jonkun aikaa tehnyt. tosin vasta tänä vuonna siirryin vst-pohjaiseen hostiin joten on vielä harjoitteluasteella.... ja uutta konetta odotellessa että jaksais pyörii se 4kin plugari. mut jos mä laittaisin mun biisit tänne niin nehän sais murkakritiikit kun en osaa tehdä äänestä sellaista kun haluisin kun ei ole edes kavereita jotka tekis musaa muulla kun träkkereillä joten odotellaan ja opitaan.
hardikaveri:
panettelemaan?
en tosiaankaan panetellut. kerroin vaan faktaa että kun tekee säröbiittii niin helposti lähtee klippaa. ja ainakin mun spektri näin olis näyttänyt... mut bou!
ainakin sun edellinen biisi oli nini hyvin dynamiikassa et kaikki taajuusalueet oli täysillä katossa ja soi satavarmasti +10db muiden tekemiä teknoraitoja kovempaa. ottakaa mallia vaikka crc:ä/masterbatorista/painkilleristä... on säröö mut ei tarvii vola olla liian isolla..se on oikeaa särkiJän käyttöä
voiko tähän nyt laittaa jo pisteen ja haluutko sä taas alkaa heittää tähän jotain ihmeläppää josta kukaan ei taas mitää ymmärrä?
hardikaveri:
HOHHOIJAA
winamp tai muut ohjelmat jotka näyttävät taajuudet ja volumet spektraalisessa muodossa on siitä hyviä että niillä voi vertailla nopeasti eri ohjelmilla ja eri tuottajien välisiä eroja.. tee vaik testi
ota joku kaupallinen viisu ja soita OHHOH volat ei olekkaan niin isot oijoi mut mun biisissähän kaikki viisarit on katossa missäköhän vika.
jos haluat käyttää volumetason nostoa(override) tehostena särölle niin pistä edes masterista sit pienemmälle.
masteroinnin tarkoituksena ei pelkästään tietenkään ole viimeisten ekkujen tai kauikujen lisäys, enchaus ja loppustereointi limitointi ja muun dynamiikan varmennus VAAN että biisit SOISIVAT yhtä kovaa MUIDEN biisien kanssa...
en tietenkään tiedä onko biisit tehty dj soittoa varten vai onko kyseessä vaan kotisoittoon suunattu materiaali mut kyllähän se soitto kotonakin on kivempaa sillee et kun soittelee kapallista matskua kovalla niin ei tarvii hädissään kääntää stereota pienemälle ain kun tulee omaa kamaa ettei tärykalvot/naapurit kuole
mulla ei ole mitää henkilökohtaista nyt vastaan mut jos laittaa tänne topikkiin näit viisuja niin on odotettavissa kritiikkiä jonka voi ohittaa tai ottaa opiksi.. VALITSE ITE!
tärkeintähän oli se että biisi oli hyvä!
ant1:
saanko kysyä , jos biisi soi liian kovalla deejiillä ... niin mitä varten ne gain vivut on ?
A-E:
Liikaa säröä. Liian pehmeät rummut. Tämä ei sori nyt vaan Waily ole schranzia nähnytkään. Mä luokittelen tämän ihan suoraan polkaksi, missä on jotain elementtejä schranzista. Mä syön mieluummin omat käteni kun kutsun tätä schranziksi.
Charly RePanic:
---
hardikaveri:
---
mut jos mä laittaisin mun biisit tänne niin nehän sais murkakritiikit kun en osaa tehdä äänestä sellaista kun haluisin kun ei ole edes kavereita jotka tekis musaa muulla kun träkkereillä joten odotellaan ja opitaan.
---
Miksi siis mennä panettelemaan muita?!