(Darude & Proteus) DJ Mag's Top 100 DJs 2004

222 posts, 12 pages, 43,283 views

Jole

#201 • • Edited Jole konelevyseppä

pHaze:
Suoraan sanottuna ei, en ole Daruden uraa kovin tarkasti seurannut. Mutta vahva uskomukseni on, että Darude on tuolla listalle enemmän tekemiensä biisien kuin loistavan dj-työskentelynsä ansioista.

Uskon että asia on juuri toisin päin. Muutoin Ville olisi ollut tuolla listalla jo 2000-2001 aikoihin, mutta onkin siellä vasta nyt näiden vuosien dj-settien jälkeen.

Edit: Tuntuu hassulta monien asenne, että mainstreamia musiikkia tekevät artistit tekevät sitä siksi että yleisö tykkää matskusta ja ostaa levyjä. Onhan se hyvä motivaattori, mutta jokainen tekee sitä mistä itse tykkää ja väkisin vääntämällä ei tule mitään tyydyttävää aikaiseksi. Tämä "pop-tuottajat tekee sitä rahasta" on ärsyttävä asenne ja saan ainoastaan käsityksen, että vastaavan kommentin antava henkilö ei tiedä mitään pop-musiikin tuotannosta. Usein näissä on kyseessä kuitenkin musiikkia tekevät henkilöt, joiden luulisi tietävän että huonolla fiiliksellä tekemällä ei tule koskaan sellaisia kappaleita joista itse (tai kukaan muukaan) pitäisi.

Noh, my 5 cents ja tuli taas kunnon off-topic meininkiä *plur*
Riku

#202 • • Riku The Little Prince

Jole:
Uskon että asia on juuri toisin päin. Muutoin Ville olisi ollut tuolla listalla jo 2000-2001 aikoihin, mutta onkin siellä vasta nyt näiden vuosien dj-settien jälkeen.

Paitsi että harvemmin tolle listalle pääsee vielä ihan yhen hitin ansiosta, konemusiikkiskene on yleensä vähän sanoisinko 'uskollisempaa' artisteja kohtaan, eivätkä toimi aivan tuuliviirimäisesti. Ja imho Daruden musiikki on muuttunut vuosien varrella paljon paremmaksi niistä Sandstormeista sen vähän mukaan mitä olen kuullut. Mutta no, uskomuksensa kullakin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

JPA

#203 • • JPA aka Sting Ray
DJ MAG TOP 100 to 250

101 Gigi D’Agostino
102 Josh Wink
103 Luke Fair
104 Marky
105 Meat Katie
106 Cor Fijneman
107 Friction
108 Moshic
109 Timo Maas
110 Rob Tissera
111 Darren Emerson
112 Tom Harding
113 Anthony Pappa
114 Tom Stephan
115 Yahel
116 Hybrid
117 Moguai
118 DJ Scot Project
119 Talla 2XLC
120 Krafty Kuts
121 Roog
122 Stanton Warriors
123 Masters At Work
124 Agnelli & Nelson
125 Junkie XL
126 DJ Hype
127 Scott Bond
128 François KeRvorkian
129 Desyn Masiello
130 Chris Liberator
131 Danny Rampling
132 Mampi Swift
133 Andy Hunter
134 D.A.V.E. The Drummer
135 Laidback Luke
136 Adam Sheridan
137 Dieselboy
138 Chemical Brothers
139 Donald Glaude
140 George Acosta
141 Ricardo Villalobos
142 Peter Rauhofer
143 Lange
144 Don Diablo
145 Miguel Migs
146 Layo & Bushwacka!
147 Frankie Knuckles
148 Tomcraft
149 Norman Jay
150 JFK
151 Chus & Ceballos
152 Wally Lopez
153 Filo & Peri
154 Christian Cambas
155 Richard Humpty Vission
156 Paul Glazby
157 Slam
158 Sandra Collins
159 Ben Watt
160 Mathew Dekay
161 Pedro Del Mar
162 Dr. Kucho
163 Ricky Stone
164 Gareth Emery
165 Mark Norman
166 Joe T Vanelli
167 Marcel Woods
168 Kid Koala
169 Lottie
170 Ashley Casselle
171 Christian Smith
172 Nick Sentience
173 Aly & Fila
174 DJ Isaac
175 Ben Sims
176 Derrick May
177 Jean
178 Phil K
179 Scott Brown
180 The Thrillseekers
181 Saeed Younan
182 Surge
183 Guy Ornadel
184 Monika Kruse
185 John Askew
186 Micky Finn
187 Westbam
188 Dumonde
189 Technoboy
190 Nu Nrg
191 Tiga
192 Joey Negro
193 Craig Richards
194 Pavo
195 Bob Sinclar
196 Smokin Jo
197 Mistress Melissa
198 Graham Gold
199 Hixxy
200 Fred Baker
201 Woody Van Eyden
202 Yousef
203 Junior Vasquez
204 Preach
205 Jimmy Van M
206 Matt Darey
207 Harry Romero
208 Joyce Mercedes
209 Hyper
210 Kyau Vs Albert
211 Tim Deluxe
212 Antoine Clamaran
213 Steve Gerrard
214 Misja Helsloot
215 Sister Bliss
216 Irene
217 Orkidea
218 DJ Friction
219 Tom Middleton
220 Abel Ramos
221 Evil Nine
222 Martin Garcia
223 Riley & Durrant
224 Fabb'x
225 Roni Size
226 Fabio
227 Jason Bentley
228 Sven Wittekind
229 Darkraver
230 Stonebridge
231 Behrouz
232 Lucien Foort
233 John Creame
234 Martin Solveig
235 Keoki
236 DJ Tatana
237 Luke Chable
238 Danilo Vigorito
239 Boy George
240 Mark Oliver
241 Signum
242 John B
243 Rennie Pilgrem
244 Simon Patterson
245 Lee Haslam
246 DJ Promo
247 Corvin Dalek
248 Eric Prydz
249 Gareth Wyn
250 DJ Dean
#204 • • Edited ALIEN Guest
eihän tota listaa voi arvostaa yhtään ainakaan dj:den teknisen osaamisen kannalta.. darude ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan orkideaa parempi.
-P

#205 • • Edited -P

ALIEN:
eihän tota listaa voi arvostaa yhtään ainakaan dj:den teknisen osaamisen kannalta.. darude ei ikinä ole ollut eikä tule olemaan orkideaa parempi.

the Most Popular djs top 100-250 list. ei tosta oikeasti vain pääse mihinkään... Kid Koala, Frankie Knuckles, Wally Lopez, Chus & Ceballos, Dr. Kucho, DAVE the Drummer jne.. top 100 ulkopuolella kertoo jo jotain.

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

whispering

#206 • • whispering Super Juusto
(Löysin tällasen jutun täältä.)

DJ Mag Turn On Tiesto

DJ Magazine ridiculed their Top 100 poll winner Tiesto as an egotistical monster who's lost all grip on reality this week, after the Dutch trance star failed to turn up at their top 100 winners party in London.

According to the magazine, the Dutch star pulled out just hours before the party was due to start because he was struggling to perfect a magic trick for a dance festival scheduled the next day, prompting an enraged response from the British mag.

“Since his shock win in 2002, Tiesto has been feeding his ego with a score of high profile events; gigs in football stadiums, a gig in New York’s Central Park- a gig at the fucking Olympics,” DJ sneered.

“Fair play, no other top 100 winner has used the title for such shrewd and calculating PR. He’s the biggest DJ on the planet . . . but boy does he know it,” they added.

The mag went on to highlight the fact he’d got a mate to mix last year’s compilation Tiesto Presents Magik Muzik when he won last year and also mocked his choice of rider for this year’s event which included booze, Red Bull and a selection of cheeses.

“Rock stars ask for mountains of cocaine and racks and racks of whores,” they scoffed. “It says a lot for dance music when Tiesto is happy with a cheese fucking sandwich.”

Elsewhere in the same issue, club reviewer Paul Clarke was equally scathing in a review of the night, focusing on the moment when editor Lesley Wright announced him as a no-show.

“There’s an understandable sense of disappointment from some corners of the crowd- alongside a sigh of relief from those of us who’d prefer to solder our ear together than actually have to listen to his turgid tosh (rubbish- slang Ed),” he spat.

“Much as we respect our readers’ choice, we don’t actually have to agree with it, you know?”

Tiesto’s fall from grace could present opportunities for Armin Van Buuren, who came third in this year’s poll with a DJing style apparently based on minimal record shopping and relentless repetition. The Dutch trancer’s technique was revealed in a press release for his forthcoming mix compilation Universal Religion 2004, Live From Armada in Ibiza, which captured one of his seven acclaimed Amnesia sets this summer.

“This is a collection of summer memories from one of dance music’s heroes of the moment,” the press release explained. “The 14 tracks on Universal Religion 2004 could be heard in almost every set Armin played in Ibiza.”

Universal Religion 2004, Live From Armada in Ibiza is out in January

Jonty Skrufff (Skrufff.com)
Grizzley

#207 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

whispering:
DJ Magazine ridiculed their Top 100 poll winner Tiesto as an egotistical monster who's lost all grip on reality this week, after the Dutch trance star failed to turn up at their top 100 winners party in London.

No onhan siltä karannu se paljon puhuttu kakstahtinen teinikulkuneuvo käsistä aivan totaalisesti...viimesintä "Tiesto In Concert" livenä jostain Saksasta kun kuunteli niin siellä on joku kummallinen hyypiö höpöttämässä ja ylistämässä DJ:tä koko setin ajan ("make some noise" ja "let the DJ know how you feel" *justjoo*). Ihmekös tuo et sellasen tarvii kun kansaa kypsyttää setti jossa biisin annetaan välillä soida loppuun ja sit on vuorossa tauko jonka aikana pitää taas hetki palvoa ukkoa että "kyl sä oot ihqu, soita meille levy" *eiei*

Samaisella keikalla oli sit joku tossa tekstissäkin mainittu taikatemppu jossa Tiesto the Magnificent hilataan kattoon jonkun sorttisessa häkissä josta se sit pakenee edellä mainitun vekkulin kokoajan muistuttaessa yleisöä et tää on hei oikeesti hieno juttu ja osallistukaa ny ees vähän ees taputtamalla? Pliis? Harrastelijadeividcopperfield ois mun puolesta voinu jäädä joko himaan tai sinne kattoon...

Kyllähän showta saa ja pitääkin olla (Proteus anyone?) mut hiukan alkaa olla ulkomusiikkillisilla arvoilla enemmän painoo Tieston kuvioissa...

--
Signature summarily executed for treason

Karski

#208 • • Karski Pomon kätyri

Grizzley:
No onhan siltä karannu se paljon puhuttu kakstahtinen teinikulkuneuvo käsistä aivan totaalisesti...viimesintä "Tiesto In Concert" livenä jostain Saksasta kun kuunteli niin siellä on joku kummallinen hyypiö höpöttämässä ja ylistämässä DJ:tä koko setin ajan ("make some noise" ja "let the DJ know how you feel" *justjoo*). Ihmekös tuo et sellasen tarvii kun kansaa kypsyttää setti jossa biisin annetaan välillä soida loppuun ja sit on vuorossa tauko jonka aikana pitää taas hetki palvoa ukkoa että "kyl sä oot ihqu, soita meille levy" *eiei*

MC:t nyt on kuitenkin melkein yhtä vanha
juttu ku DJ:tkin. Eihän ne kyllä välttämättä
tohon tiesto-matskuun sovi mutta
kuitenkin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Grizzley

#209 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

Tres:
MC:t nyt on kuitenkin melkein yhtä vanha
juttu ku DJ:tkin. Eihän ne kyllä välttämättä
tohon tiesto-matskuun sovi mutta
kuitenkin.

Tietoinen. Mut ootko kuullu sen mainitsemani setin?

--
Signature summarily executed for treason

Jinx

#210 • • Jinx Superfeminine
Eipä se oo mikään häpeä olla "vain" tolla Top 100-250 listalla kun katsoo kuinkapaljon tuollakkin on kovia nimiä no näinhän se on että ketkän on eniten pinnalla niin ovat myös Top 100.

--
Pyllykkä

Riku

#211 • • Riku The Little Prince

Grizzley:

Mua saa kyl vielä hetken vakuutella Tieston egosta ennenkuin uskon että silä itellään oli mitään osaa tai arpaa sen mc:n touhuissa. Mutta joo, itsestään ja saavutuksistaan saa, pitää ja kannattaa olla ylpeä, eikä pistää päätä pensaaseen ja surkutella kuinka paska on, mutta se kriittinen raja taitaa mennä siinä kun rupeaa kuvitteemaan olevansa ihmisenä muita parempi, on syy tai peruste mikä tahansa.

Kyllähän showta saa ja pitääkin olla (Proteus anyone?) mut hiukan alkaa olla ulkomusiikkillisilla arvoilla enemmän painoo Tieston kuvioissa...

Ja musta ois kaikkein paras kun dj soittais jossain hämysessä nurkassa, kukaan ei juuri kiinnittäisi tähän mitään huomiota, ja kaikki keskittyisivät saamaan iloa irti musiikista ja toisistaan. En ole suuri noiden showden kannattaja, tosin varmaan myös siksi ettei moinen taas istu itselleni pätkän vertaa. Proteus vetää kyllä hyvää showta, ja ymmärrän hyvin miksi tuollainen vetoaa ihmisiin, toimiihan se muissakin musiikkitapahtumissa rokkikonserteista oopperaan. Mutta se vie silti mielestäni liikaa huomiota siitä mikä ainakin minulle on olennaista bileissä ja sen yhteisöllisen kokemuksen luomisessa. Mutta kukin tyylillään ja kaikille jotakin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

tes la rok

#212 • • tes la rok
zap!!
en jaksanut lukea koko threadia läpi, mutta yksi kysymys.. -> kaikki hehkuttaa proteuksen saavutusta, mutta siis mä näin tolla listalla aboven ja beyondin sijalla 37. ja he ovat suomalaisia? joten miten ihmeessä toi saavutus jäi katveeseen?
josh

#213 • • Edited josh

FA:
zap!!
en jaksanut lukea koko threadia läpi, mutta yksi kysymys.. -> kaikki hehkuttaa proteuksen saavutusta, mutta siis mä näin tolla listalla aboven ja beyondin sijalla 37. ja he ovat suomalaisia? joten miten ihmeessä toi saavutus jäi katveeseen?

Above & Beyond = Tony McGuinness, Jonathan Grant, Paavo Siljamäki.

Edit: Siis Jonathan Grant..
tes la rok

#214 • • tes la rok
Above & Beyond = Tony McGuinness, James Grant, Paavo Siljamäki.
[/quote]

all in all.. hyvä suomalaisedustus kyllä tolla listalla. pienestä piskuisesta suomesta kumminkin kolme kaveria edustamassa niin se on aina bonusta.
Jole

#215 • • Jole konelevyseppä

pHaze:
Minulla on näköjään yksi selkeä näkemysero enemmistön kanssa: Se, mikä enemmistölle on pelkkää viihdettä, on minulle taidetta. Minusta pitäisi osata arvostaa niitä, jotka ovat harjoitelleet vuosikausia juttuja, joita kukaan muu ei osaa ja todella luovat uusia suuntia itse soittamisessa, enemmistö haluaa arvostaa jonkun tuottajauraa ja sitä kuka sattuu milloinkin soittamaan kaikkein parhaiten kaikkia miellyttävää musaa. Listan nimi vaan sais sit olla mieluummin '100 most popular dj's'.

Musiikki on viihdetaidetta, eli kaikki ovat oikeassa *hali*

Mutta tuohon arvostusjuttuun puuttuisin niin että lienee paikallaan arvostaa myös niitä tuottajia ja muusikoita jotka ovat harjoitelleet omaa juttuaan vuosikausia, ja samalla luovat uusia suuntia ja avaavat ovia tuleville alan ihmisille.. Darude veti aika kovasti levy-yhtiöiden huomion Suomeen päin Sandstormilla ja päästiin mekin maailman kartalle muuna kuin musiikkijätti Ruotsin susirajan ulkopuolisena musiikkijätevaltiona (sori karkee kielenkäyttö *plur*)

Listan nimi voisi olla maailman arvostetuimmat deejiit top100 tarkennuksen vuoksi, mutta toimiva on nykyinen Dj Top100 nimikin, jos unohdetaan nämä debaatit foorumeissa.
Karski

#216 • • Karski Pomon kätyri

Jole:Musiikki on viihdetaidetta

Ei kylläkään. Kategorinen lapsus. *piis*
Pop-musiikki on.

Musiikkia, kuten muitakin taiteita, on myös
sellaista joka ei pyri viihdyttämään.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ezzy

#217 • • ezzy Droid-pappa

Jole:

Listan nimi voisi olla maailman arvostetuimmat deejiit top100 tarkennuksen vuoksikin

musta parempi ois "ens vuonna eniten tienaavat DJ:t top100"
darkfr

#218 • • darkfr d:play

Käenpoika:
Tietyl tapaa arvostan biits and stailssin jäbiiki, siis onha alimo tehny kovii juttui... mut kaamooon tekeekehä ne iha hirveet skeidaa... mä en dissaa henkilönä darudee mut vittu hei oikeesti noi sändstormi biisit kusee kyl rankasti... on niit monii hyvii tuottajia jotka sit jossai vaihees on tehny rahastus kompromissin musansa kaa.....

eikös sandstormin originaali versio ollu suht koht vanha vedätys ja jo ennen julkisuutta. mutta mun mielestä ville ei kyllä oo mitään rahastuskompromissiä tehny, jos nyt vaikka vertaa sen uudempaa albumia vanhempaan. mieshän on kehittynyt aika paljonkin, eli turha kai puhua mistään kompromissistä. tottakai ymmärrän sikäli ton rahastuspohjasuuden sikäli et sandstormia on kyl kierrätetty uskomattoman hanakasti, tai no ei enää mutta aikoinaan. mä veikkaan et jos sandstorm ei ikinä olis ollu suosittu vaan olis säilyttänyt UG statuksen niin darude säästys tältä dissaamiselta helpostikin, mut menestys tekee ihmiset katkeraksi. ei välttämättä edes tietoisesti. mut villen ja britniin ero taitaa olla siinä että darude kehittyy positiivisempaan suuntaan kun britney ja muut selkeesti hiukulihnatuotannossa olevat popstarat tekee aikamoista paskaa, eikä konsepti vaihdu hirveästi. (ja huomio, ei tää tietenkään koske kaikkia maailman artisteja jotka on saaneet menestystä, tää nyt ei viitannu kehenkään ihmiseen vaan ennaltaehkäisen väärinkäsityksiä ja turhia pilkunviilauspenistelyjä).

mutta joo, vaikka mulla on helvetin vaikeeta pukee ajatuksiani sanoiksi niin tossa nyt on tollanen kyhäelmä. niin ja en mä itse pitänyt missään vaiheessa darudesta, ainakaan ennen kuin tuo uus levy ilmesty, mitä pidin jo ihan kuunneltavana, ja dj taidoista en mene sanomaan mitään koska mulla ei oo siitä minkäännäköistä käsitystä. mutta ei sitäkään käsitystä varmaan kannata muodostaa sen perusteella jos se soittaa livesetin esim. television hyväntekeväisyysohjelmassa, jonne se on palkattu nimenomaan liveartistina, ei dj:nä. mut joo, tää on vaan mun näkemys.

--
4/4

Gilgamint.com

#219 • • Gilgamint.com Making questions

tenkai:
---
Käenpoika:
Tietyl tapaa arvostan biits and stailssin jäbiiki, siis onha alimo tehny kovii juttui... mut kaamooon tekeekehä ne iha hirveet skeidaa... mä en dissaa henkilönä darudee mut vittu hei oikeesti noi sändstormi biisit kusee kyl rankasti... on niit monii hyvii tuottajia jotka sit jossai vaihees on tehny rahastus kompromissin musansa kaa.....

---

eikös sandstormin originaali versio ollu suht koht vanha vedätys ja jo ennen julkisuutta. mutta mun mielestä ville ei kyllä oo mitään rahastuskompromissiä tehny, jos nyt vaikka vertaa sen uudempaa albumia vanhempaan. mieshän on kehittynyt aika paljonkin, eli turha kai puhua mistään kompromissistä. tottakai ymmärrän sikäli ton rahastuspohjasuuden sikäli et sandstormia on kyl kierrätetty uskomattoman hanakasti, tai no ei enää mutta aikoinaan. mä veikkaan et jos sandstorm ei ikinä olis ollu suosittu vaan olis säilyttänyt UG statuksen niin darude säästys tältä dissaamiselta helpostikin, mut menestys tekee ihmiset katkeraksi. ei välttämättä edes tietoisesti. mut villen ja britniin ero taitaa olla siinä että darude kehittyy positiivisempaan suuntaan kun britney ja muut selkeesti hiukulihnatuotannossa olevat popstarat tekee aikamoista paskaa, eikä konsepti vaihdu hirveästi. (ja huomio, ei tää tietenkään koske kaikkia maailman artisteja jotka on saaneet menestystä, tää nyt ei viitannu kehenkään ihmiseen vaan ennaltaehkäisen väärinkäsityksiä ja turhia pilkunviilauspenistelyjä).

mutta joo, vaikka mulla on helvetin vaikeeta pukee ajatuksiani sanoiksi niin tossa nyt on tollanen kyhäelmä. niin ja en mä itse pitänyt missään vaiheessa darudesta, ainakaan ennen kuin tuo uus levy ilmesty, mitä pidin jo ihan kuunneltavana, ja dj taidoista en mene sanomaan mitään koska mulla ei oo siitä minkäännäköistä käsitystä. mutta ei sitäkään käsitystä varmaan kannata muodostaa sen perusteella jos se soittaa livesetin esim. television hyväntekeväisyysohjelmassa, jonne se on palkattu nimenomaan liveartistina, ei dj:nä. mut joo, tää on vaan mun näkemys.

vitut mä mitää katkera oon... *plur* mä oon katkera ihan muist jutuist ... ei mua kiinnosta muiden menestymiset... mut emmä silti diggaa daruden jutuist... period!
darkfr

#220 • • darkfr d:play

Käenpoika:
vitut mä mitää katkera oon... *plur* mä oon katkera ihan muist jutuist ... ei mua kiinnosta muiden menestymiset... mut emmä silti diggaa daruden jutuist... period!

"mä veikkaan et jos sandstorm ei ikinä olis ollu suosittu vaan olis säilyttänyt UG statuksen niin darude säästys tältä dissaamiselta helpostikin, mut menestys tekee ihmiset katkeraksi."

no totta, en mä varsinaisesti sitä sanonutkaan. en mä sua tolla tarkottanut (ihan yleisesti mä tota asiaa käsittelin, sun tekstis vaan kirvoitti ajatukset pintaan, öö taijotain), mietin sitä pari hetkeä että laitanko siihen selvennyksen mutta oletin että et oleta sen tarkottavan sua. *lohduttel* mut joo. selvensinpä nyt vain. *joo*

--
4/4