(Darude & Proteus) DJ Mag's Top 100 DJs 2004

222 posts, 12 pages, 43,223 views

Riku

#141 • • Edited Riku The Little Prince

whispering:
Darude on edelleenkin niiden mielestä paras ketä sitä äänesti. Sä et vaan suostu hyväksyyn sitä, koska ne äänestäjät ei oo yhtä lahjakkaita musiikillisesti kuin sä, joten nehän ei voi tietää mikä kuullostaa hyvältä *nauru*

En mä ole musiikillisesti lahjakas. Mä olen vaan harjotellu ja opetellu aika monta vuotta että tiedän edes suurinpiirtein mikä kuulostaa hyvältä dj-työskentelyltä, ja mikä ei. Mutta koko tolla asialla ei ole mitään tekemistä koko jutun kanssa, joka on se, että nuo listasijoitukset johtuvat hyvin pitkälti tyyppien musiikin tuottamiseen, ei dj-työskentelyyn. Se on muuten hyvä sisällyttää viestiinsä taas pelkkää vittuilua, eikä pätkääkään asiaa.

Bottomline: Jos ihmiset eivät edes tajua mistä ja mitä vittua äänestävät, niin miten tulostakaan voisi ottaa mitenkään vakavasti?

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

#142 • • Riku The Little Prince

MiikkaL:
MIssä oot kuullu/nähny daruden dj-keikalla, josta olet nuo johtopäätökset vetänyt?

Missä sä olet kuullut Daruden dj-keikalla, joka olisi kelvollinen kilpailemaan maailman sadan parhaan dj:n paikasta? Itse olen kuullut vain satunnaisia pätkiä jostain, mutta niiden perusteella matkaa on vielä. Mä kyllä veikkaan että Daruden ja Proteuksen soittotaitojen välissä ois oikeesti pikkasen enemmän kun toi muutama pykälä, saat tulla sit perään hirttää jos Darude osoittautuu 8 deckin kanssa pääylösalaisen miksaavaksi Westbamiksi valepuvussa. Ja tajua sekin etten mä sano Darudea paskaksi dj:ksi, mä vaan väitän ettei se dj-taidoillaan ole vielä paikkaa maailman sadan parhaan joukossa ansainnu.

--

hrdkvr

#143 • • Edited hrdkvr KURGO
word!! kyllä se osaa heittää dj keikkaa ja on vissiin ihan jees siinä, mutta en usko että parin vuoden treenillä voi olla top 100 in da word!!

--
-keep it hard-

whispering

#144 • • whispering Super Juusto

pHaze:
Se on muuten hyvä sisällyttää viestiinsä taas pelkkää vittuilua, eikä pätkääkään asiaa.

En mä vittuile. Mun pointti oli se, että jos yleisö äänestää, niin ne luonnollisesti antaa äänensä sille ketä on niitten mielestä paras. Se minkä takia ne on päätyny siihen ketä ne äänesti, ei ole niin tärkeetä. En usko että hirveän moni äänesti kuitenkaan niitten levyjen perusteella, kysessä on kuitenkin DJ lehti (tosin voin olla väärässäkin). Enkä sano että esim Tiësto olis teknisiltä taidoiltaan maailman paras DJ. Mutta kyseessä oli "Top 100 DJ's", eli DJ ihan yleisesti, joten mun mielestä on täysin perusteltua äänestää sitä joka on omasta mielestä paras, viihdyttävin, se kenen mix'ejä kuuntelee mieluiten jne.

Jos oletetaan et DJ X olis miksaus taidoiltaan maailman paras, mutta sen soittama musiikki olis mun mielestä ihan p*skaa, eikä jaksais kuunnella yhtään. Niin minkä takia mun pitäis äänestää sitä?

pHaze:
Bottomline: Jos ihmiset eivät edes tajua mistä ja mitä vittua äänestävät, niin miten tulostakaan voisi ottaa mitenkään vakavasti?

Ei sen nyt tarkotuskaan ole olla mikään absoluuttinen totuus, vaan enemmistön mielipide. Jos haluat listan joka olis oikeesti sun mielestä hyvä, sun pitäis tehä se ite. Samalla lailla ku mun top-5 DJ't on ne, ketä mä äänestin :)
ratsastuskoulu

#145 • • Edited ratsastuskoulu

pHaze:
---
MiikkaL:
MIssä oot kuullu/nähny daruden dj-keikalla, josta olet nuo johtopäätökset vetänyt?

---
Missä sä olet kuullut Daruden dj-keikalla, joka olisi kelvollinen kilpailemaan maailman sadan parhaan dj:n paikasta? Itse olen kuullut vain satunnaisia pätkiä jostain, mutta niiden perusteella matkaa on vielä. Mä kyllä veikkaan että Daruden ja Proteuksen soittotaitojen välissä ois oikeesti pikkasen enemmän kun toi muutama pykälä, saat tulla sit perään hirttää jos Darude osoittautuu 8 deckin kanssa pääylösalaisen miksaavaksi Westbamiksi valepuvussa. Ja tajua sekin etten mä sano Darudea paskaksi dj:ksi, mä vaan väitän ettei se dj-taidoillaan ole vielä paikkaa maailman sadan parhaan joukossa ansainnu.

Miten sä voit sanoa, jos et ole sen settejä kuullut? Vaikken itse ole nähnyt proteusta livenä, en kuitenkaan mene sanomaan että mies on paska Dj, koska mulla ei ole suoraa tietoa asiasta. Sitäpaitsi tälle listallehan ei päästä dj-taidoilla, vaan lista perustuu aivan muihin kriteereihin. Eli siihen, kuka on suosittu ja kuka ei.
Tarsu

#146 • • Tarsu

tumpsi:
lisäeditit: vitun euromerkki (:€)

*joku hyvä klubbari oksennus hymiö*

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Tarsu

#147 • • Tarsu

peepe:
tumpsi plaah :)

Oosny !

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

isfnbojbbssn

#148 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
mistäs toi skenepistelaskuri oikein löytyikään? urlii, plliide :D

--
dasinoaisnvs

Riku

#149 • • Riku The Little Prince
Minulla on näköjään yksi selkeä näkemysero enemmistön kanssa: Se, mikä enemmistölle on pelkkää viihdettä, on minulle taidetta. Minusta pitäisi osata arvostaa niitä, jotka ovat harjoitelleet vuosikausia juttuja, joita kukaan muu ei osaa ja todella luovat uusia suuntia itse soittamisessa, enemmistö haluaa arvostaa jonkun tuottajauraa ja sitä kuka sattuu milloinkin soittamaan kaikkein parhaiten kaikkia miellyttävää musaa. Listan nimi vaan sais sit olla mieluummin '100 most popular dj's'.

--

Cloud

#150 • • Edited Cloud Game Freak
Minusta parhaimmat dj:t ovat ihmiselle suosituimpia.. eli siis koska minä suosin pvd:tä pidän häntä myös hyvänä dj:nä.. tietty mikä on dj:n raja ja onko joku Darude sitten dj vai tuottaja vai molempia, sitä en osaa sanoa sen myönnän. Silti hieno teko ja hieno saavutus kummaltakin herralta. Ei voi olla kuin ylpeä että suomestakin pääsee tuollaiselle listalle ihmisiä oli se lista sitten kuinka "uskottava" kovanluokan "skenen" sisällä. Sillä hyvää mainosta tuo on herroille varmasti maailmalla ja eiköhän jokainen toivo vaan hyvää menestystä kummallekin johon tuo lista varmasti auttaa.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jussi Soro

#151 • • Jussi Soro choon!

jUSSi:
Kyllä näitä listoja saa dissata, sillä näillä listoilla pärjäävät ne mediapelissä menestyneet, joilla levymyynti on tarpeeksi suurta. Kixu myy, sille ei voi mitään. Se on yksi eniten kaupallistuneista elektronisen musiikin genreistä, joten näiden listojen dissailua ei kixufanien kannata ottaa henkilökohtaisena herneenä nenään.

IMO listaa saakin dissata, mutta tiettyjen genrejen edustajien absoluuttinen viha trancea kohtaan lähinnä huvittaa. Totta on, että trance on näistä musatyyleistä taatusti kaupallisinta, ja helpoiten isoon yleisöön uppoavaa, muttei noikaan listalla olevat jätkät siellä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) turhaan oo.
Riku

#152 • • Riku The Little Prince

Cloud:
Minusta parhaimmat dj:t ovat ihmiselle suosituimpia.. eli siis koska minä suosin pvd:tä pidän häntä myös hyvänä dj:nä..

Jokaisella on omat käsityksensä. Mun käsitys lähtee siitä että yleisön miellyttäminen ja huudattaminen on loppujen lopuksi naurettavan helppoa jos sitä haluaa. Sen aikaansaaminen ei vielä ainakaan mulle kerro dj:n hyvyydestä juuri mitään. Mutta edelleen, eipä tässä näköjään paremmuutta mitata, vaan suosiota.

--

#153 • • astaroth Guest

pHaze:
Jokaisella on omat käsityksensä. Mun käsitys lähtee siitä että yleisön miellyttäminen ja huudattaminen on loppujen lopuksi naurettavan helppoa jos sitä haluaa.

Heitänpä itsekin sen verran lusikkaa soppaan, että saahan sen Premin yläkerran tiskijukkakin pissixet rääkymään, kun se laittaa sen numa-numa-jein soimaan. :D
efo

#154 • • efo Laserpoint
Joku saa nyt kyllä selventää millä tavalla PvD ja Tiesto on nii hyviä dj:tä.

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

#155 • • astaroth Guest

mayah:
Mitenkään ilmoittautumatta kyseisen biisin faniksi, kysyn vaan, että keneltä se on pois?

Quottaamalla pHazea vertasin vain nimenomaan siihen, että kuka tahansa voi saada yleisön pähkinöiksi soittamalla massan suuria suosikkeja, mutta ei kerro ns. DJ-skillseistä juuri muuta kuin se, että on ahkerasti seurannut levychartseja.
#156 • • Edited ALIEN Guest

efo:

niinpä... *ding* ei pelkästään hyvät biisi valinnat tee dj:stä hyvää.
Viltsu

#157 • • Viltsu noname

pHaze:
'100 most popular dj's'.

Näinhän se menee, ihmetyttää kyllä monessa paikassa tuon listan quottaaminen "world's best dj top100"
Jos oikeasti katottais kuka on paras[tm] niin keskiverto äänestäjäksi tuskin kelpaisi hollantikiksuteini jonka kokemukset seteistä rajoittuu 10 isoimpaan halli"pilipalihulapalo"bailuihin.

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jussi Soro

#158 • • Jussi Soro choon!

efo:

???

Kummatkin on teknisesti helvetin päteviä, osaa rakentaa settiä, tuo uusia juttuja setteihin (ja koko tranceskeneen) ja tuottavat jatkuvasti hyviä biisejä.

Riittääkö?
Riku

#159 • • Riku The Little Prince

JussiS:
Kummatkin on teknisesti helvetin päteviä, osaa rakentaa settiä, tuo uusia juttuja setteihin (ja koko tranceskeneen) ja tuottavat jatkuvasti hyviä biisejä.

Tosin jos kuuntelee jotaan vähän vanhempia juttuja, niin... Ainakin In Search Of Sunrise 1 on kyllä miksattu sen verran karseen kuulosesti että ei se Tiestokaan tainnu jokunen vuos sitten dj:nä kovin virtuoosi olla ;)

--

[zuho]

#160 • • [zuho] Team Jorma
Riita poikki ja nakki väliin. Darude on Darude vaikka voissa paistais...

--
-Juho