(Darude & Proteus) DJ Mag's Top 100 DJs 2004

222 posts, 12 pages, 43,218 views

ezzy

#81 • • ezzy Droid-pappa

whispering:
---

Eli, soittelet enimmäkseen vaikka Eurotrancea, jokin teini baari palkkaa sut sinne soittamaan, soitat siinä sitten sellasen Industrial Hardcore setin koska oli sellanen fiilis. Niin se on palkkaajan vika, koska ei tienny että sä soitat siltä pohjalta millanen fiilis sulla on? (Hieman kärjistettynä)

Ai hieman kärjistettynä? Ehkä se on sen teinimestan ravintolapäällikön moka, jos ottaa Industrial Hardcore-DJ:n sinne soittamaan tietämättä mitä se soittaa.
Bileissä promoottori yleensä tietää mitä DJ:t soittaa ja järkkää sen mukaan oikeat DJ:t mestoille sekä esittää mahdollisia toiveita setin rankkuusasteesta. Promoottori informoi DJ:tä hänen settinsä ajankohdasta ja kertoo ketä muita on soittamassa, jotta DJ voi valmistautua oikeilla levyillä luodakseen illasta hyvän kokonaisuuden häntä edeltövön ja hänen jälkeensä soittavan DJ:n osalta.
Riku

#82 • • Edited Riku The Little Prince

whispering:
Eli, soittelet enimmäkseen vaikka Eurotrancea, jokin teini baari palkkaa sut sinne soittamaan, soitat siinä sitten sellasen Industrial Hardcore setin koska oli sellanen fiilis.

Enkös mä ny vitu just sanonu että Highlightit sun muut sit ihan erikseen? Ravintoladj:den top-100:sta tässä ei nyt kuitenkaan ollut kysymys. Mutta se lähtökohta, että dj:den pitää soittaa sitä mistä jengi pitää, on imho perseestä. Siinä vaiheessa se dj menettää merkityksensä artistina ja tilalla voisi olla itsemiksaava mp3-soitin.

Niin se on palkkaajan vika, koska ei tienny että sä soitat siltä pohjalta millanen fiilis sulla on? (Hieman kärjistettynä)

Missä saneltiin että dj soittaa täysin oman fiiliksensä mukaan? Nää sun kärjistykset menee nyt vähän metsään. Mutta dj voi soittaa aivan helvetin hyvän setin, mitä yleisöstä ei sitten tajua kuin 5% oman musiikillisen rajoittuneisuutensa vuoksi, ja siinä vaiheessa musan paskuudesta valittaminen on vähän sama kun Britney-teini tulisivat teknobileisiin ihmettelemään että mitä tää hirvee kolina on...

Eli sä sanelet millä perusteilla muut valittee niitten mielestä parhaan DJ:n? Sun mielestä paras DJ on se jolla on parhaat biisi vaihdot, mut miten muut ei muka voisi arvostella muillakin perusteilla?

Ai niinkö mä sanoin? Aina yhtä ihanaa kun ihmiset ovat yksi toisensa jälkeen tunkemassa suuhuni sanoja joita sieltä ei ole tullut. Mutta mä en ilmeisesti saa kritisoida sitä, että ihmiset valitsevat täysin asiaanliittymättömin perustein? Ihan vapaasti äänestäkää, enhän minä sitä voi estää, mutta tuntuu vaan suurinpiirtein yhtä hölmöltä kuin äänestää Helkamaa vuoden autoksi.

pHaze:
Pah ;) Hyvä dj ei soita mitä yleisö haluaa, vaan hyvä dj saa yleisön haluamaan sitä mitä soittaa. And you can quote me on that. Kärjistettynä taas.
---

Mikäs siinä jos toimii, loppu tulos on sama.

Mutta matka eri. Jos haluat vain päästä perille, miksi pysähtyä tanssimaan ollenkaan.

Mut joo, vaihdoilla on väliä, en missään vaiheessa ole sanonu et sil ei olis väliä. Vaan että on monia muitakin asiota ku pelkät vaihdot. Ku sun mielestä taas se, kenellä on parhaat vaihdot on automaattisesti maailman paras DJ.

Eeeen sanonut noin. En. Prkl. Vaihdot on yksi osa niistä skillzeistä, joiden varaan dj:den arvostelu pitkälti pitäisi nojata. Musta on vaan huvittavaa katella kiksustaroja listojen huipulla, vaikka ne on dj:nä luultavasti hyvin kaukana taidoiltaan verrattuna moniin näiden alla oleviin nimiin.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

AlexS

#83 • • AlexS kummasetä
Hmm ja listan kärkipään "kiksu-dj" EI voi olla hyvä miksaamaan (koska he ovat niin suosittuja)? Esim. ne sijan pari alempana olevat proge-dj:t on sitten jo ihan kingejä? No mutta hyvä että täällä on asiantuntijoita, jotka tietää asioista.
Ehkä sitten vanhempana ja uugeempana (ja viisaampana) ymmärrän miten huonoja nämä kiksu-dj:t ovat (?).

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

wetware

#84 • • wetware wenator

mayah:

Kysehän nyt kuitenkin oli vertauskuvasta. Ja jos nyt väännetään rautalangasta, niin otetaanpa koko kappale uudestaan:

tietenkin kyse oli vain vertauskuvasta. mutta jos aletaan käyttämään vertauskuvia niin miksi ei voi verrata oikein?
pointtisi tuli jokatapauksessa esille joten antaa olla..
Gilgamint.com

#85 • • Gilgamint.com Making questions

JanJan:

Mutta mun (ja monen muun) mielestä jos joku meistä suomalaisista pääsee noin pitkälle, ei sitä pitä dissata, vaikkei pidä musiikista.... eikö ole näin..?`????

Kuten mä sanoin mä en ite vaa diggaa musasta... pistäppä sandstorm soimaan täällä kotimaan bileissä niin veikkaan et jengi kävelee ulos... (paitsi wcdj.org *iloinen*). Edelleenkää mielipiteistä ei kandee kiistellä...
-P

#86 • • -P

Käenpoika:
---
JanJan:

Mutta mun (ja monen muun) mielestä jos joku meistä suomalaisista pääsee noin pitkälle, ei sitä pitä dissata, vaikkei pidä musiikista.... eikö ole näin..?`????

---

Kuten mä sanoin mä en ite vaa diggaa musasta... pistäppä sandstorm soimaan täällä kotimaan bileissä niin veikkaan et jengi kävelee ulos... (paitsi wcdj.org *iloinen*). Edelleenkää mielipiteistä ei kandee kiistellä...

Ale, eikö mene perille ettei saa dissaa jos on helvetin kuuluisa ja mixmagin top 100:s, muutenhan olet kateellinen *justjoo*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Riku

#88 • • Riku The Little Prince

AlexS:
Hmm ja listan kärkipään "kiksu-dj" EI voi olla hyvä miksaamaan (koska he ovat niin suosittuja)? Esim. ne sijan pari alempana olevat proge-dj:t on sitten jo ihan kingejä? No mutta hyvä että täällä on asiantuntijoita, jotka tietää asioista.
Ehkä sitten vanhempana ja uugeempana (ja viisaampana) ymmärrän miten huonoja nämä kiksu-dj:t ovat (?).

No voi herra jumala että tähänkin pitää vielä takertua. Kiksu tyylinä siksi että sen miksaaminen muuten kuin "minuutin vaihto 5 min välein"-tyylillä on melko harvinaista, ja kiksu-dj:t harvemmin vetelee mitään 4 deckin ja kipeen skrätsishown settejä, ja koska kärkisijat olivat juuri kiksulle käsittääkseni menneet? Joo, kyllä mä väitän että keskimääränen kiksu-dj on taidoiltaan yleensä varmasti keskimäärästä tekno-dj:tä huonompi, tulkoon joku nyt vielä itkemään siitä asiasta tilastoja ja faktaa sit. Proge-dj:stä en sanonut mitään, tuskinpa nuokaa niin mestareita vielä ovat vaikka progen miksaaminen imho antaakin dj:lle paljon vapaammat kädet tehdä jotain erikoistakin. Ja joo, tässä asiassa väitän jo olevani sen verran asiantuntija että osaan hieman kuunnella setin soitosta että kuka tosiaan osaa soittaa hyvin, monilta eri kannoilta.

--

Quu

#89 • • Quu Mole RAM!
Tulee ihan nostalgiakyyneleet silmiin kun huomaa miten ihmiset jaksavat vuodesta toiseen runkata tätä samaa asiaa.

Se on jo todistettua että genrestä riippumatta Dj:n taidoilla ja suosiolla ei ole järkevää yhteyttä. Dj Magin top 100 on aina koostunut sen hetken suosituimmista levynpyörittäjistä. Esimerkiksi top 10:ssä myhäilevä Oakenfold oli kuulemma taannoisella suomen keikallaan edustanut ns. paskinta mahdollista levynkääntötaitoa.

Itse en ole koskaan noteerannut em. listaa Dj:den paremmuusjärjestyksenä vaan lähinnä näiden tiskijukkien brändiarvona.

Olisi muuten tulokset varmaan vähän erilaisia jos kyseinen äänestys suoritettaisiin myös jenkkien suurimpien rytmimusiikillisien lehtien kanssa yhteistyössä (esim. source jne.). ;)
Fucking Nobody

#90 • • Edited Fucking Nobody Hyvällä sykkeellä ympäri harmaan kiven!

mayah:
kyllähän patsasta tietyltä taiteilijalta tilatessa ollaan jo tietoisia hänen tyylistään ja hänen uraansa on seurattu pidempään vaikka itse the_patsas ei vielä olekaan valmiina = et useat taiteilijat tekee paljon patsaita ja se suuri yleisö tai heidän edustajansa (tässä esim. kaupunginhallitus tms.) sitten päättää mikä niistä patsaista loppupeleissä tulee esille?

Soittakaa Karpolle, se tietää kaiken. *nauru*
Illustrator

#91 • • Illustrator

Quu:
Tulee ihan nostalgiakyyneleet silmiin kun huomaa miten ihmiset jaksavat vuodesta toiseen runkata tätä samaa asiaa.

Jep, samaa itsekkin ajattelin tätä topikkia lukiessani.*nauru*

Quu:
Se on jo todistettua että genrestä riippumatta Dj:n taidoilla ja suosiolla ei ole järkevää yhteyttä. Dj Magin top 100 on aina koostunut sen hetken suosituimmista levynpyörittäjistä. Esimerkiksi top 10:ssä myhäilevä Oakenfold oli kuulemma taannoisella suomen keikallaan edustanut ns. paskinta mahdollista levynkääntötaitoa.

Itse en ole koskaan noteerannut em. listaa Dj:den paremmuusjärjestyksenä vaan lähinnä näiden tiskijukkien brändiarvona.

Olisi muuten tulokset varmaan vähän erilaisia jos kyseinen äänestys suoritettaisiin myös jenkkien suurimpien rytmimusiikillisien lehtien kanssa yhteistyössä (esim. source jne.). ;)

Juurikin näin. En itsekkään pidä kyseistä listaa muuna kuin brändiarvon mittarina. Kuten tuolla aiemmin totesinkin on sille sijoittuminen itsessään jo hieno homma, eikä se varmaankaan vähennä esim. Proteuksen arvostusta Dj:nä.*piis*
Jussi Soro

#92 • • Jussi Soro choon!

AlexS:

Eikukatokun oma suosikki on aina kato se paras, ja muut on ihan paskoja, ja kiksujätkät ei ainakaan osaa soittaa yhtään, koska varsinkin tekno ja proge on _suurempaa musiikkia_ jonka soittajien neroutta typerät jenkkiteinit ei vaan tajua kun ne vetää niin paljo essoja.

Jepjep, listan alkupää näyttää omaan makuun vallan laadukkaalta, ja ainakin TOP10:ssä kaikki dj:t on teknisestikin helvetin päteviä jätkiä. Tulokset ei kyllä yllättäneet yhtään, aika samannäkönen toi lista on ollu jo muutaman vuoden.

Villelle ja Harrille paljon onnea :)
efo

#93 • • efo Laserpoint
Taidan jättää mielipiteeni sanomatta ku siihen tulee kummiski 50:n rivin vastaus*vink*

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

Gnizhak

#94 • • Gnizhak iku

JussiS:
Eikukatokun oma suosikki on aina kato se paras, ja muut on ihan paskoja, ja kiksujätkät ei ainakaan osaa soittaa yhtään, koska varsinkin tekno ja proge on _suurempaa musiikkia_ jonka soittajien neroutta typerät jenkkiteinit ei vaan tajua kun ne vetää niin paljo essoja.

Jepjep, listan alkupää näyttää omaan makuun vallan laadukkaalta, ja ainakin TOP10:ssä kaikki dj:t on teknisestikin helvetin päteviä jätkiä. Tulokset ei kyllä yllättäneet yhtään, aika samannäkönen toi lista on ollu jo muutaman vuoden.

Sit kun linkkaat mulle sen neljän dekin kiksuspessun jossa biisit ei vaihdu vasta sielä deejiiystävällisellä biittiraidalla vaan soi ehkä abt. minuutin ja luo uudenlaisia kokonaisuuksia, tekee toimivia tupladroppeja, skrätsätään taidokkaasti, pudotellaan hämmentäiä acappelloja jotka sopii biisiin niin ettei sitä vaan tajua.. jne. ni sit kai voi myöntää ton jutun. Mut tähän mennessä tunnin miksaukseen on mahtunu joku 12 biisiä kivassa peräkkäisessä järjestyksessä, kun ko. genreen ei kikkailu oikeen uppoa kun ne melodiat kuulostaa tyhm... kuulostais tyhmältä jos niitä pätkis ja kerrostas hirveesti. En oo vaan vielä törmänny moiseen. Musta se on tekniikkaa ja kiinnostavaa.

Se jos osaa valita ne 20 hoteinta kiksupromoa jotka soittaa ekana maailmassa kun on saanut (yleensä vielä tuottajana) tarpeeks nimeä et ne lähetetään sulle ekojen joukossa ei vaan mun mielestä lukeudu kiinnostavaks. Joka kerta kun oon menny keikalle, jossa oon kuullu sellasen varmistelusetin, oon pettyny. Mut kovasti ainakin uskon, et suurelle osalle yleisöstä, tällänen setti missä tulee just sitä mitä on varmasti odottanu on se juttu joka saa ne ylistämään deejiitä. Todistakaa mun hypoteesi vääräks, niin pyydän kaikilta loukkaantuneilta anteeksi tässä samaisessa threadissa.

Onnea vaan kaikille tolle listalle päässeille suosiosta, varmasti se on vaatinut kovaa duunia (lukuisia keikkoja ja itsensä kauppaamista jotta niitä irtois). Mut ei se silti tarkota et mun pitäs niitä ja niiden edustamaa musiikkia arvostaa.

--
Don't Just Stand There

Jussi Soro

#95 • • Edited Jussi Soro choon!

Gnizhak:
Sit kun linkkaat mulle sen neljän dekin kiksuspessun jossa biisit ei vaihdu vasta sielä deejiiystävällisellä biittiraidalla vaan soi ehkä abt. minuutin ja luo uudenlaisia kokonaisuuksia, tekee toimivia tupladroppeja, skrätsätään taidokkaasti, pudotellaan hämmentäiä acappelloja jotka sopii biisiin niin ettei sitä vaan tajua.. jne. ni sit kai voi myöntää ton jutun. Mut tähän mennessä tunnin miksaukseen on mahtunu joku 12 biisiä kivassa peräkkäisessä järjestyksessä, kun ko. genreen ei kikkailu oikeen uppoa kun ne melodiat kuulostaa tyhm... kuulostais tyhmältä jos niitä pätkis ja kerrostas hirveesti. En oo vaan vielä törmänny moiseen. Musta se on tekniikkaa ja kiinnostavaa.

Ensinnäkin onnittelut siitä, et menit helppoon provoon, ten points ja silleen.

Voit kuunnella tollasen trancesetin esmes täältä: http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=30761

Eikä sitä oo ees soittanu maailman TOP10 dj:t, vaan pari kännistä kiksujätkää. Sisältää accapelloja, sampleja, kolmee dekkii jne.

Edit: tosta biisien kokonaan soittamisesta mä oon kyl eri mieltä sikäli, et teknoo lukuunottamatta kaikissa biiseissä on yleensä joku _juttu_ jonka takia ne on hyviä biisejä. Esmes trancen soittaminen puolivälistä biisiä on hiukkasen typerää, koska yleensä biisissä on jonkunnäkönen "kaari" jota se kulkee. Levyjen päällekkäinsoittaminen pitkään ei kuitenkaan oo mikään itsetarkoitus, vaikkakin pelkän biitinkin kuuntelu parin minuutin verran vituttaa itseäkin.

Se jos osaa valita ne 20 hoteinta kiksupromoa jotka soittaa ekana maailmassa kun on saanut (yleensä vielä tuottajana) tarpeeks nimeä et ne lähetetään sulle ekojen joukossa ei vaan mun mielestä lukeudu kiinnostavaks. Joka kerta kun oon menny keikalle, jossa oon kuullu sellasen varmistelusetin, oon pettyny. Mut kovasti ainakin uskon, et suurelle osalle yleisöstä, tällänen setti missä tulee just sitä mitä on varmasti odottanu on se juttu joka saa ne ylistämään deejiitä. Todistakaa mun hypoteesi vääräks, niin pyydän kaikilta loukkaantuneilta anteeksi tässä samaisessa threadissa.

Täytyy kyl myöntää, et itteekin vituttaa noitten maailmanstarojen tyyli soittaa ertyisesti Suomessa noita varmistelusettejä, vaikka muualla sitten vedetäänkin uudempaa ja teknisempää kamaa.
happosepi

#96 • • happosepi
Daruden dj-taidoista vaan sen verran, että kuulin äijän dj-miksauksen vuosi-pari sitten silloisen Radiomafian tiistain tanssi-illassa Kalle Miettisen ohjelmassa. Setti oli paskasti miksattu sillisalaatti, joka sisälsi lähinnä kaupallisimpia klubihittejä. Rakenteessa ei ollut päätä eikä häntää, ja vaihdotkaan eivät olleet häävejä.

Uudempaa settiä en ole Darudelta kuullut, mutta em. perusteella en kauhean korkealle äijän dj-taitoja ja varsinkaan näkemystä klubimusan suhteen arvosta.

Mut niinhän se on että kun teet pari hittibiisiä, niin rupeaa dj-keikkaa löytymään, riippumatta soittotaidoista tai selektion vakuuttavuudesta. Tunnetulla nimellä on hyvä vetää jengiä bileisiin. En siis yhtään ihmettele vaikka mies heittäisikin dj-settejä isoissa bileissä jenkeissä. Mieluummin kyllä antaisin Daruden sijoituksen listalla vaikkapa Orkidealle, joka on tehnyt sentään oikeasti hyviä biisejä, ja on dj:nä erittäin ammattitaitoinen. Mutta eipä soi Tapsan biisit hittikanavilla, niin ei oo nimee tarpeeks :(

Proteus taas on guru, miehellä on niin tekniikka kuin näkemys musankin suhteen kunnossa. Ja kun äijän näkee livenä, niin eihän siitä show:sta vaan voi olla pitämättä :) Harrille siis onnittelut sijoituksesta!
ratsastuskoulu

#97 • • Edited ratsastuskoulu
Katkerat dj:t valittaa, osa 4. Sama vääntö vuodesta toiseen, ei voi muuta kuin naureskella.

Vähän sama kuin syyttäisi yleisöä, että pienen kaupungin jonkun tietyn genren bileet ei menesty ;)
Karski

#98 • • Karski Pomon kätyri

MiikkaL:
Katkerat dj:t valittaa, osa 4. Sama vääntö vuodesta toiseen, ei voi muuta kuin naureskella.

Vähän sama kuin syyttäisi yleisöä, että pienen kaupungin jonkun tietyn genren bileet ei menesty ;)

Joskus on ihan ok olla vähän katkera, jos
vääryys vallitsee *vink*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Riku

#99 • • Edited Riku The Little Prince

MiikkaL:

Hah, tietty kaikilla on aina henkilökohtaisia traumoja jos jostain avaa suunsa, jepjep ;) Tuskinpa kellään täällä asiasta valittaneella olisi paljoa jakoa listoille vaikka arvosteluperusteet muuttuisivatkin :D Ja kuten sanottu, Proteuksen sijoitus listalla voi olla jo ihan ansaittu, Daruden dj-taitoja en vielä maailmanlistoille nostelisi. Mutta pointtina tässä kaikessa valituksessa on yksinkertaisesti: Kun se musiikin tuottaminen on täysin eri asia dj-touhuista, ja mä veikkaan että iso osa dj:stä on jo varsin kyllästyny siihen että tavikset aina sekottaa noi kaks.

Ihan mielenkiinnosta, ketäs siitä sitten sopii "syyttää"? "Mitäs oot niin tyhmä et pidät teknobileitä vaik tääl kaikki kuuntelee vaan Eminemii ja Britnii"?

--

Gilgamint.com

#100 • • Gilgamint.com Making questions
Mä oon ainaki vitun katkera ku tääl o ni paljo paskaa *plur* Eiku tää on taas niit juttui johon ei oo mitää oikeet vastausta... eikä MTV, NRJ jne. oo lopettamassa toimintaansa iha just, ja Pasoliinoa ei tulla vieläkään arvostamaan (muutaku 100 friikkii joist 97% miehii).

Ei mistää oo mitää hyötyy... *muhaha*

Ni sit voipi ainaki sikailla *hahjust*

DJ o vaa joku ihminen joka pyörittää muovikiekkoi ja loput hytkyy...
sama ku formulassa rikkaat pojat ajaa ympyrää tosikovaa ja kansa edellee hurmioituu...

emmätiedä evoluutio on riemastuttavan kummallinen ja se mikä sitten onkaan "aitoa" ei sillä taida olla nii väliä...

-> tähä loppuu Barry Lyndonista tuttu

All are Equal Now

PS. millo no sit *aplodit**pahis*