Galrav - What the fuck? ( Breikki-kikka-kiksu-rankkatransu-hauskuutus-mixaus )

33 posts, 2 pages, 6,115 views

Aidrian

Posts: 1,799

#21 • • Aidrian Furian Master
no enpä sitte tiedä mistä roikkuu, ite oon tän tähän koneelle asentanu ja moisen yhteyden Soneralta tilannut. Ja kaiken huipuksi kone ilmoittaa linjan nopeudeksi tuon jo mainitun 256kb/s..
Optik

Posts: 1,691

#22 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Dèja vu:
---
no kuuleha jannu, ihan hyvin oon päässy tällä 256 yhteydellä tohon 50-60 kiloo sekunnissa ja mun tutuilla lukemat pyörii noissa samoissa, että jeespox..
---



Ettei nyt taas kerran menisi puurot ja vellit sekaisin, kerrataanpa hieman tietokoneen perustekniikoita..

Eli bitti ja tavu ovat 2 täysin eri asiaa!

Internetyhteyksien nopeudet (eli ne megat yms) ilmoitetaan *kaikkiyhteenääneen* BITTEINÄ!!

Ja kuten kaikki varmaankin tietävät(?) tietokoneissa käytetään kahta bitin arvoa, nollaa ja ykköstä, jotka muodostavat kahdeksan ryhmässä yhden TAVUN!!, joka taaseen on tietokoneen sisäisen hengenelämän peruspituus, joiden kerrannaisia ovat sitten 16/32 ja 64 bittiset sovellukset/väylät yms.. tämä on sitten peräisin sieltä kultaiselta 60-luvulta, lapsukaiset.

Eli taikaiskusta sinun 256 Megabittinen yhteytesi onkin kapasiteetiltaan ainoastaan kahdeksasosa todellisuudessa,
eli 256 Megabittiä jaettuna 8 tavulla = n. 32 Kilotavua.. tämäkin on ainoastaan TEOREETTINEN maksimi, koska TCP/IP-protokollan mukaan siinä on mukana kuljetettava vielä niinsanotut header-tiedot (pitävät sisällään esim. verkko-osoitteesi), virheenkorjausdatan ja sen ohjaukseen tarvittavan framen.. joten tehollista tilaa tuosta 32 kilosta jääkin sitten yhteyden laadusta riippuen noin 28-30 kilotavua, missä kuljettaa itse siirrettävä data..

Joten saat tempoa kyllä jäniksiä hatusta jos aiot tosiaankin kuskata tuplaten dataa laskennalliseen maksimiin nähden.. fyysinen mahdottomuus näetkös?

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Aidrian

Posts: 1,799

#23 • • Aidrian Furian Master
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?
Optik

Posts: 1,691

#24 • • Edited Optik Piikkisika/Outopallo

Dèja vu:
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?



Jep!

Kuten sanonta kuuluu: Ammattilaisille ei kannata vittuilla! *nauru**lmao*

* End of Off-topic *

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

UnityF

Posts: 15,721

#25 • • UnityF joo just se
ja näähän kuulu tähän topikkiin? *ding*
eikö tätä topikkii voisi pitää ihan kyseisen setin palautteeseen varattu, ja noi muut off topikit voisi siirtää johonkin sopivampaan topikkiin??? *ding*
domi

Posts: 7,069

#26 • • domi Työn sankari.

Optik:
---
Dèja vu:
---
no kuuleha jannu, ihan hyvin oon päässy tällä 256 yhteydellä tohon 50-60 kiloo sekunnissa ja mun tutuilla lukemat pyörii noissa samoissa, että jeespox..
---

---


Ettei nyt taas kerran menisi puurot ja vellit sekaisin, kerrataanpa hieman tietokoneen perustekniikoita..

Eli bitti ja tavu ovat 2 täysin eri asiaa!

Internetyhteyksien nopeudet (eli ne megat yms) ilmoitetaan *kaikkiyhteenääneen* BITTEINÄ!!

Ja kuten kaikki varmaankin tietävät(?) tietokoneissa käytetään kahta bitin arvoa, nollaa ja ykköstä, jotka muodostavat kahdeksan ryhmässä yhden TAVUN!!, joka taaseen on tietokoneen sisäisen hengenelämän peruspituus, joiden kerrannaisia ovat sitten 16/32 ja 64 bittiset sovellukset/väylät yms.. tämä on sitten peräisin sieltä kultaiselta 60-luvulta, lapsukaiset.

Eli taikaiskusta sinun 256 Megabittinen yhteytesi onkin kapasiteetiltaan ainoastaan kahdeksasosa todellisuudessa,
eli 256 Megabittiä jaettuna 8 tavulla = n. 32 Kilotavua.. tämäkin on ainoastaan TEOREETTINEN maksimi, koska TCP/IP-protokollan mukaan siinä on mukana kuljetettava vielä niinsanotut header-tiedot (pitävät sisällään esim. verkko-osoitteesi), virheenkorjausdatan ja sen ohjaukseen tarvittavan framen.. joten tehollista tilaa tuosta 32 kilosta jääkin sitten yhteyden laadusta riippuen noin 28-30 kilotavua, missä kuljettaa itse siirrettävä data..

Joten saat tempoa kyllä jäniksiä hatusta jos aiot tosiaankin kuskata tuplaten dataa laskennalliseen maksimiin nähden.. fyysinen mahdottomuus näetkös?



*word*
Juhgu

Posts: 7,921

#27 • • Juhgu Virnistelijä

Dèja vu:
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?



Älä suotta, (lähes?) kaikki operaattorit tuplasivat yhteysnopeudet tuossa muutama päivä/viikko sitten. Eli 256k liittymästäsi tuli 512k liittymä, hinnan pysyessä ennallaan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Epyx

Posts: 466

#28 • • Epyx
Mikäköhän siin on et AINA näihin sun settien palautteeseen tulee vaan jotai ihan muuta ku sitä palautetta?*uros*
Aidrian

Posts: 1,799

#29 • • Aidrian Furian Master

Juhgu:
---
Dèja vu:
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?

---


Älä suotta, (lähes?) kaikki operaattorit tuplasivat yhteysnopeudet tuossa muutama päivä/viikko sitten. Eli 256k liittymästäsi tuli 512k liittymä, hinnan pysyessä ennallaan.



jees näinhä se todellakin näyttää olevan. Kysyin asiaa porukoilta ja auliisti kertoivat että tossa keväällä jo (!!) Sonera ilmoitti että samaan kuukausimaksuhintaan yhteysnopeus tuplataan maksutta tohon 512kiloon. No.. mä en oo pysyny mukana näissä konepiireissä enää sen jälkeen kun lopetin kyseisen alan opiskelut kolmisen vuotta sitte ni enpä enää näköjään sit mitään tiedäkään*hih* joten propsit DominikH:lle ja Optikille asiantuntemuksesta*joo*ja Juhgulle tietysti mun puolustamisesta, ei tainnut olla edes eka kerta*nauru* mutta joo.. nyt kun todistettu että olin ainakin osittain väärässä niin palataan alkuperäiseen topicciin, kuten kultamme Unity tuossa jo esitti*joo**blush*
Rubicon

Posts: 550

#30 • • Rubicon

Epyx:
Mikäköhän siin on et AINA näihin sun settien palautteeseen tulee vaan jotai ihan muuta ku sitä palautetta?*uros*



Ja mikäköhän siin on ettei ihmiset sit kans voi lopettaa noita offtopic-keskusteluja vaikka siitä monet huomauttaa?*ding**ding*
Se on kuitenkin suhteellisen vittumaista dj:tä/artistia kohtaan, jonka uuden biisin/setin palautteeseen varatussa topicissa postataan kaikkea muuta paitsi itse aiheeseen liittyvää kamaa*igor*

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

kilobitti

Posts: 2,419

#31 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Rubicon:
---
Epyx:
Mikäköhän siin on et AINA näihin sun settien palautteeseen tulee vaan jotai ihan muuta ku sitä palautetta?*uros*
---
Ja mikäköhän siin on ettei ihmiset sit kans voi lopettaa noita offtopic-keskusteluja vaikka siitä monet huomauttaa?*ding**ding*



Ja mikäköhän siinä on, että jokaiseen off-topic-kommenttiin pitää vähintään kolmen ihmisen valittaa siitä...yhdestä pienestä off-topic-kommentista tulee sen vuoksi yhtäkkiä neljän kommentin pituinen keskustelu...ja kokonaan offilla*ding*

edit: hiton typot

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

mayah

Posts: 11,313

#32 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi
Vaikka Janne siitä tykkääkin, että sen elämää suurempi trancemix pyörii koko ajan uudet laatikossa, mä täten julistan kaikenlaisen atk-höpötyksen, atk-höpötyksen tarpeellisuudesta höpöttämisen ja atk-höpötyksen tarpeellisuudesta höpöttämisen kieltämistä käsittelevän höpötyksen päätöksen. Seuraavan off-topik viestin kirjoittaja tuomitaan kuuntelemaan _insert-your-anti-favourite-style-here_ musiikkia koko ensi viikon.

T:mode-Maija

Ja Janne, meitsi tykkää mixistä, mut oiskohan aika, et kaikki kovat jätkät palais taas takaisin niihin omiin juttuihin *nauru*

--
Being happy is what I do best ^_^

Juhgu

Posts: 7,921

#33 • • Juhgu Virnistelijä
On muuten kiva setti *nauru*

Niin, ja tämä atk-keskusteluhan ei vielä loppunut, sen verran on vielä mainittava noista ADSL-yhteyksistä, et*BANG* *BANG* aarlgh...

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)