33 posts, 2 pages, 6,197 views
Dèja vu:
---
no kuuleha jannu, ihan hyvin oon päässy tällä 256 yhteydellä tohon 50-60 kiloo sekunnissa ja mun tutuilla lukemat pyörii noissa samoissa, että jeespox..
---
Dèja vu:
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?
Optik:
---
Dèja vu:
---
no kuuleha jannu, ihan hyvin oon päässy tällä 256 yhteydellä tohon 50-60 kiloo sekunnissa ja mun tutuilla lukemat pyörii noissa samoissa, että jeespox..
---
---
Ettei nyt taas kerran menisi puurot ja vellit sekaisin, kerrataanpa hieman tietokoneen perustekniikoita..
Eli bitti ja tavu ovat 2 täysin eri asiaa!
Internetyhteyksien nopeudet (eli ne megat yms) ilmoitetaan *kaikkiyhteenääneen* BITTEINÄ!!
Ja kuten kaikki varmaankin tietävät(?) tietokoneissa käytetään kahta bitin arvoa, nollaa ja ykköstä, jotka muodostavat kahdeksan ryhmässä yhden TAVUN!!, joka taaseen on tietokoneen sisäisen hengenelämän peruspituus, joiden kerrannaisia ovat sitten 16/32 ja 64 bittiset sovellukset/väylät yms.. tämä on sitten peräisin sieltä kultaiselta 60-luvulta, lapsukaiset.
Eli taikaiskusta sinun 256 Megabittinen yhteytesi onkin kapasiteetiltaan ainoastaan kahdeksasosa todellisuudessa,
eli 256 Megabittiä jaettuna 8 tavulla = n. 32 Kilotavua.. tämäkin on ainoastaan TEOREETTINEN maksimi, koska TCP/IP-protokollan mukaan siinä on mukana kuljetettava vielä niinsanotut header-tiedot (pitävät sisällään esim. verkko-osoitteesi), virheenkorjausdatan ja sen ohjaukseen tarvittavan framen.. joten tehollista tilaa tuosta 32 kilosta jääkin sitten yhteyden laadusta riippuen noin 28-30 kilotavua, missä kuljettaa itse siirrettävä data..
Joten saat tempoa kyllä jäniksiä hatusta jos aiot tosiaankin kuskata tuplaten dataa laskennalliseen maksimiin nähden.. fyysinen mahdottomuus näetkös?
Dèja vu:
nojaah.. ylivoiman edessä taipuu Suomen leijonakin.. kai se on sitten kaivettava tilauslomakkeet ja muut tositteet laatikosta ja varmistella asiaa ennenku jatkan tätä suunsoittamista ammattilaisten kanssa?
Juhgu:
---
Dèja vu:
---
Älä suotta, (lähes?) kaikki operaattorit tuplasivat yhteysnopeudet tuossa muutama päivä/viikko sitten. Eli 256k liittymästäsi tuli 512k liittymä, hinnan pysyessä ennallaan.
Epyx:
Mikäköhän siin on et AINA näihin sun settien palautteeseen tulee vaan jotai ihan muuta ku sitä palautetta?
Rubicon:
---
Epyx:
Mikäköhän siin on et AINA näihin sun settien palautteeseen tulee vaan jotai ihan muuta ku sitä palautetta?
---
Ja mikäköhän siin on ettei ihmiset sit kans voi lopettaa noita offtopic-keskusteluja vaikka siitä monet huomauttaa?