Tr3oX - Shaman (technical breakbeat)

23 posts, 2 pages, 4,281 views

Damien

Posts: 2,882

#1 • • Damien [tr3ox]
Mikserissä on nyt parempi laatuset versiot meidän kappaleista. Nämä ei kuitenkaan ole lopulliset vedokset, vaan Shaman:a ja Jihad:a on vielä tarkotus tunata skidisti ennen ku pannaan promo ulos.

Biisi on sen verran omalaatunen että kaipaa hieman pohjustamista. Tossa yksi ilta alkuvuodesta menin päissäni räpeltämään 16 tahdin puoli tempo 170bpm, urku melodian mikä kulkee muutamassa oktaavissa ja on aika hypnoottinen. Päätettiin että tästä tehdään vielä biisi ja tulihan siitä sellainen, tosin ilman sääntöjä. Kappala vetelee omia ratojaan vuoroin ylös vuoroin alas ja ei paljoa välitä mistään, kuuntele niin ymmärrät mitä tarkoitan...on Shamaanin vuosi.

linkki

170Bpm 224kbps Mp3
UnityF

Posts: 15,721

#2 • • UnityF joo just se
ja tää läx nyt imutukseen... *joo*
antonsonin

Posts: 2,712

#3 • • antonsonin laserpoint.
Hoooi mä sut rantaan veein !!!1 vittu tää on iha helvetin hyvä , tällänen sopiva kesäpäivä tunnelma !!! *pahis*
Jone

Posts: 8,258

#5 • • Jone Archibald Haddock
Pikkasen ”rough diamond.”

Diggasin oikeasti joistain soundeista ja ideoista tosi paljon jopa ihan ekan kuuntelun pohjalta, mutta jotenkin biisissä pääsee intensiteetti hyytymään muutamaan otteeseen harmillisesti ja hommat jää puolitiehen. Rakennepuolella on siis mun mielestäni pohtimista.

Alun liian pitkät vokaalisamplet puolelta toiselle kierrätyksineen olivat mulle täysin sietämättömät.

IMO tää olis sellainen ”takaisin sorvin ääreen”-biisi, jota ei kyl kannattais hylätä (koska elementit hyvälle lopputulokselle on olemassa), mutta joka on tällaisenaan kovin keskeneräisen oloinen.

[muokattu 12.8.2004 17:18]
Damien

Posts: 2,882

#6 • • Damien [tr3ox]
Oujee, ei se mitään jos ei toiminu mutta voin vakuuttaa että biisi ei ole keskeneräinen ja että sitä on tehty melkein yhtä kauan kuin Jihad:a (6kk).

Ja spiikki, niin no meidän kipaleissa tuppaa aina olemaan introt (ja se kiertää pään takaa, ei pelkästään puolelta toiselle kuuntele vaikka kuulokkeilla;)
Blues

Posts: 5,414

#7 • • Blues Koning van Afrika
Alkupuhe ei ollut hyvä..sen voisi melkein jättää pois ja vähentää puhetta muutenkin kappaleesta. On liian nopeaa breakbeatiksi mielestäni joten biitti olisi pitänyt joko muuttaa monotonisemmaksi taikka junkka-/drum'n'bass-biitti olisi ollut parempi. Jos haluaa tämän olevan breaksia, biittiä pitäisi hidastaa ja mitä pari kertaa kuunnellut biisiä, ei olisi välttämättä hankala temppu.
Kuitenkin nostan hattua kappaleelle _o/

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Andy

Posts: 1,019

#8 • • Andy

Jone:
Pikkasen ”rough diamond.”

Diggasin oikeasti joistain soundeista ja ideoista tosi paljon jopa ihan ekan kuuntelun pohjalta, mutta jotenkin biisissä pääsee intensiteetti hyytymään muutamaan otteeseen harmillisesti ja hommat jää puolitiehen. Rakennepuolella on siis mun mielestäni pohtimista.

Alun liian pitkät vokaalisamplet puolelta toiselle kierrätyksineen olivat mulle täysin sietämättömät.

IMO tää olis sellainen ”takaisin sorvin ääreen”-biisi, jota ei kyl kannattais hylätä (koska elementit hyvälle lopputulokselle on olemassa), mutta joka on tällaisenaan kovin keskeneräisen oloinen.

[muokattu 12.8.2004 17:18]


..yx tarkotus oli iha vähä raiskata just totuttuja juttuja eikä tehä iha perusrunkosta tavaraa..kyl tää on valmis ja mukavan omalaatunen mielestäni :j ..euforiikkaa mä en ainakaan täs ite hakenu q noit efuja tein..

[muokattu 13.8.2004 01:14]

--
DONT EXCEED UR OWN TIME LIMIT

rec

Posts: 2,923

#9 • • rec

Blues:
Alkupuhe ei ollut hyvä..sen voisi melkein jättää pois ja vähentää puhetta muutenkin kappaleesta. On liian nopeaa breakbeatiksi mielestäni joten biitti olisi pitänyt joko muuttaa monotonisemmaksi taikka junkka-/drum'n'bass-biitti olisi ollut parempi. Jos haluaa tämän olevan breaksia, biittiä pitäisi hidastaa ja mitä pari kertaa kuunnellut biisiä, ei olisi välttämättä hankala temppu.
Kuitenkin nostan hattua kappaleelle _o/



Määrittele ”Aphex Twin”.. breikkiä, DnB:tä, junglea..?!! Voin biiteistäni sanoa, että ne perustuu TÄYSIN breakbeattiin / jungle / drum'n'bassiin.

Toisinajattelijat painukoot puskaan kuselle!

Terkuin: Beat*pahis*

edit: edit

[muokattu 13.8.2004 23:57]
Blues

Posts: 5,414

#10 • • Blues Koning van Afrika

Charly RePanic:
Voin biiteistäni sanoa, että ne perustuu TÄYSIN breakbeattiin / jungle / drum'n'bassiin.



Kaikkiin samaan aikaan?

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

rec

Posts: 2,923

#11 • • rec

Blues:
---
Charly RePanic:
Voin biiteistäni sanoa, että ne perustuu TÄYSIN breakbeattiin / jungle / drum'n'bassiin.

---


Kaikkiin samaan aikaan?



Todella! *piis*
johannyt

Posts: 454

#12 • • johannyt helvetiac

Charly RePanic:
Määrittele ”Aphex Twin”.. breikkiä, DnB:tä, junglea..?!! Voin biiteistäni sanoa, että ne perustuu TÄYSIN breakbeattiin / jungle / drum\'n\'bassiin.



tälle genrelle on kyllä nimikin: IDM eli intelligent dance music :)

mutta biisistä diggailin kyllä kovasti. mun mielestä kuulosti nimenomaan tosi hyvin hiotulta. biitti ja bassosoundit sytytti erityisesti. alun snare oli ehkä vähän huono.. ja alkuspiikki ehkä vähän pitkä. mutta kaikenkaikkeaan yllättävän hyvä pläjäys. :)
Timmo

Posts: 657

#13 • • Timmo
hmmm...

Tr3oX = 3x Digital Beat???

Itsekehu loistaa ja muiden mielipiteet on perseestä, ellei ne ylistä ja kehu. Mielenkiintoista.

--
Elämä On Raato

Damien

Posts: 2,882

#14 • • Edited Damien [tr3ox]
Mielenkiintoista indeedi\'o. Kusipäisyyttä vai tarkoin harkittua PR:ää, vai pelkkää taistolaisuutta ja kiihkoa vääräuskoisten pakkovaltaa vastaan. Go figure, me too tired of this bullshit eli jokainen voi tehdä itse omat johtopäätöksensä (ja niin varmasti ovat tehneetkin).

edit: mutta sen ma vaan sanon että jos Jihad:sta ei löydä mitään hyvää sanottavaa edes sen Iraq sodan vastaisuudesta, niin on varmaankin asiat liian hyvin...Musaa, pullaa, nopeit naisii kaikki mulle heti nyt, muttei kuitenkaan....
Nemes

Posts: 2,099

#15 • • Nemes Balearium
Tää on kyl tosi loistava biisi =D En kyl ite tässä lähtis mitään enää muuttaan... Rokkaa ku hirvi omalla sarallaan...
nomic

Posts: 4,120

#18 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

amxTC:
Tr3oX .... VITTU TE OOTTE HULLUJA *yessir*


eikä oo, pojat on vain erilaisia *nauru*

itse biisistä, pidän, vaikka ei mun jokapäiväiseen musakuunteluun sovikkaan, mutta erittäin maukas biisi :)))
omaan mieleen parhaiten on jäänyt spiikit, soundit ja se ihme melodia :)

*hymy*
Karski

Posts: 6,049

#19 • • Edited Karski Pomon kätyri
Tuotantopuolesta:
toi spiikin pannaus alussa on kyllä vaan vitun
ärsyttävä. Muutoin soundi on aika pitkälti kohdallaan,
melkein liiankin kliininen (samoin kuin osa
soundivalinnoista). Paikoin olis kaivannut
vähän enemmän säröistä särmää.

Rakenteellisesti tää on munkin mielestä
jäsentymätön, edelleen siis viittaan siihen
et klassisesta musiikista jazziin ja IDM:ään ne
samat rakenteelliset ratkaisut toimii, ja tässä
biisissä on n. kolme minuuttia enemmän
pituutta kuin olis tarpeen tai suotuisaa
näillä elementeillä.

Musiikillis-ideologisesti kuitenkin just sitä matskua
josta eniten diggailen, EBM:n ja IDM:n rajamailta.
Toimii tällaisenaankin, mutta pienellä vaivalla
tästä sais mestariteoksen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#20 • • Karski Pomon kätyri

Damien: Kusipäisyyttä vai tarkoin harkittua PR:ää



Ja ketä kiinnostaa *nauru*
keskittykää musiikkiin, sen kumminkin
osaatte.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.