Liftaaminen

68 posts, 4 pages, 22,415 views

*tappi*

#61 • • *tappi* Pieni ja Punainen.

Juhgu:
---
sinitys:
Mieluummin kävelen vaikka 15km kotio mahdollisimman vilkasta tienreunaa kuin liftaisin. *joo*
---
jos 15 kilometriä pitäisi kävellä niin itse varmaan liftaisin (eri asia sitten ottaisiko minua kukaan kyytiin). Mutta enivei, riskejä voi vähentää aika paljon sillä että katsoo minkälaisen tyypin kyytiin menee.

---
Totta kyllä. Hätätilanteessa voisin harkita liftausta, mutta vain jos ajaja on nainen.
En sano, että miehet ovat pahoja, mutta ei ulkonäöstä kuitenkaan luonnetta nää.
Naisilla on kuitenkin suurempi mahdollisuus joutua esim.seksuaalirikollisen
"käytettäväksi". Kun ei sitä oikeasti tiedä vaikka lepposan oloinen/ kiltin näköinen
olisikin.

--
~Turha silloin on enää rutistaa, kun paskat on jo housuissa~
~Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan~

#62 • • Juzba Guest

bissei:
eipä oo vielä tähän päivään mennessä tarvinnu....aina on kyyti järjestynyt muuten tai sit on oma auto jolla pääsee. *hymy*

Niinpä. *hymy*
W

#63 • • W
Mun tyttöystäväni harrastaa liian usein liftaamista, ja siitä en kyllä pidä lainkaan! *eiei*
pupuankka

#64 • • pupuankka poly-wtf?!
Mä liftailen satunnaisesti, kesäisin. Poikaystävä ei oikein muulla tavalla kuljekaan. Itse en ole koskaan uskaltautunut yksin tien päälle, mutta ehkä jo ensi kesänä... *hymy*

Liftaaminen on suhteellisen turvallista. Perustan käsitykseni yhden aihetta yliopistossa tutkineen tuttavan tietoihin. Hän oli mm. haastatellut poliiseja, jotka kertoivat, että liftareille tapahtuneet väkivallanteot ovat huomattavan harvinaisia. Enemmän taitaa tapahtua niin päin, että kyytiin otettu liftari paljastuu sekopääksi ja ryöstää kyytijänsä... mutta sekin on kuulemma kovin harvinaista.

Liftaaminen on kyllä ehdottomasti mielenkiintoisin matkustusmuoto. Millaisia tyyppejä onkaan tavannut *hih*
¡ Previous post a couple of years ago !
sadesola

#65 • • sadesola Kettu mikä kettu
Liftasin yläaste- ja lukioikäisenä
paljon.

Olin pieni, eikä minulla ollut
itsesuojeluvaistoa. Tosin yksin
taitetuilla reissuilla kannoin
(hiton terävää) haarukkaa
saappaan varressa.

Mitään ei tapahtunut, luultavasti
koska lähdin liikkeelle aina aamuisin.

Kerran eräs keski-ikäinen mies
alkoi paasata siitä miten karmeaa
on, kun pikkupojat myyvät itseään
Thaimaassa. Kysyin "Eikö se ole
yhtä kauheaa, kun pikkutytöt
huoraavat?"

Äijä vastasi: "Ei. Naiset on tarkoitettu
siihen. Se on eri asia."

Olin aika hiljainen loppumatkan.
Pääsin turvallisesti perille saakka,
mutta jouduin pitämään pääni kiinni.

Pahempaa oli, kun nousin vahingossa
(helluntaalais?)saarnaajapariskunnan
keltaiseen Volvoon (KYLLÄ). Autossa
haisi niin pahalta, että karkasin
huoltoasemalla muiden kyytiin.

Nyt on nuo hommat takana. Ei jaksa
enää pyöriä ympäri Suomea. Minusta
on tullut elämäntapaporvari (ei ulotu
kuoren alle).

--
KABOOM!

homppa

#66 • • homppa
toissa kesänä aloin liftaileen Suomessa kroonisen rahapulan ja järjettömien junalippujen hintojen takia, tänä kesänä liftasin köpikseen, ens vuonna ois tarkoitus mennä vielä kauemmas...tapaa monesti pirun mielenkiintoista & erilaista jengiä......kirjotin kans jotain runontapaisia tuosta reissusta mut emmä kyl tänne viitti linkkii pastee...
MiMoSa

#67 • • MiMoSa
Oon liftannu kerran elämäni aikana. Oltiin kavereiden kanssa Suonejoella poimii mansikoita ja yhtenä lauantaina oltiin sit lähössä Kuopioon shoppailee. Edellisenä iltana oltiin oltu mansikkakarnevaaleilla ja kerettiin nukkuu joku pari tuntia ennenkö oli lähtö mut junastahan sitä sit kuitenkin myöhästyttiin. Liftattiin sit ja perille päästiin.*joo* Päästiin jonkun miehen kyydissä, joka oli ollu tosi pimee, ite kyl nukuin koko matkan ja ehkä ihan hyvä niin.*hymy*

Nykyään en kyl enää uskaltais liftata ainakaan yksin, jonkun kaverin kanssa ehkä mut en kyllä missään nimessä yksin. Vähän oon kyllä miettiny et pitäskö alkaa uskaltamaan kun opiskelijakortti on enää tän kuun loppuun asti voimassa ja sen jälkeen ei kyl enää paljon junalla tai bussilla henno kulkea. Mut eiköhän sitä kavereiden kyydillä pääse sen minkä tarvii.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

dorisch

#68 • • dorisch gothic girl
aika paljon tullut liftailtua, viimeisin reissu oli tää hollannista saksan kautta puolaan kaverin kanssa, reissu kesti yhteensä reilut kolme viikkoa. suurin osa matkoista mentiin liftillä, mitä nyt puolassa kerran junalla ja toisen bussilla ku ei meinannu aika riittää.
oli tosi nastaa ja tarkoitus olis lähteä ens vuonna uudestaan, paitsi et haalia enemmän aikaa >:D liftaaminen on muutenkii mummielest mainio tapa reissata, tapaa niin älyttömiä tyyppejä ja päätyy älyttömiin tilanteisiin. muutenkin sanotaan vaikka vapauden ja sattumanvaraisuuden (ja hyvän flaksin?) tunteet miellyttää mua liftaamisessa.
tosi harvoin on ollut kuumottavia tilanteita, vaikkakin olen pistänyt merkille että lyhyellä matkalla (esim kaupungin sisällä) tuntuu tulevan enemmän ihme sekoboltseja vastaan ku pitkällä. välillä tuntuu siltä, et on vaan helpompi liftata bileisiin/festareille ko tulla julkisilla.