Aa, mikä darra (ja vielä töissä)...

23 posts, 2 pages, 10,825 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#1 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tässä pientä kohmelon poikaista sairastan töissä, kun eilen ”innostuin” lähtemään Kaivohuoneelle NRJ Pool Partyihin. Tämä ei kuitenkaan ole mitään minun pahimpaan työ krapulaan verrattuna.

Muutama vuosi sitten olin töissä pitseriassa pitsalähettinä. Eräänä kauniina sunnuntai aamuna, noin tunti ennen vuoron alkamista, oksensin. Se oli elämäni ensimmäinen kerta, kun olen krapulassa oksentanut ja tähän mennessä onneksi myös viimeinen. Pitsa ei ihan normaalilla nopeudella varmaankaan liikkunut, kun joutui ajamaan pikkasen kieli keskellä suuta. Toisaalta krapulaa parantavat mätöt oli mitä parhaimmat.

Haluaisinkin tietää, että kuinka pahassa krapulassa muut ovat töissä hilluneet. Ja olenko minä ollut ihan tissiposki, kun en sentään auton ikkunasta, ajon aikana laattaillut.
OverDose

Posts: 1,714

#2 • • OverDose Team Emmätajuu
Onhan tuota ”työntekoa” darrassa yritetty joskus vaihtelevalla menestyksellä...

Pahinta on ollut ehkä se, kun tulin töihin aamuvuoroon (vuoro alkoi 5:00) suoraan baarista. Olin varonu juoda paljoa, kun tiesin että on tuskaa olla 10-tuntista vuoroa pienessäkään krapulassa. (Työ on fyysistä varastotyötä, jossa otsatatti on vakio ihan selvinpäinkin. ) Noh, tämmöiset sopimukset itsensä kanssa aika herkästi pääsevät unohtumaan parin ensimmäisen jälkeen.

Olo oli tosiaan kaikkea muuta kuin työkuntoinen. Kylmä hiki valui, tärinä oli kuin 80-vuotiaalla parkinsonin taudin potilaalla ja tulipa nuo 'norjalaiset rukouksetkin uhrilahjoineen hoidettua posliinialttarin äärellä'.

Darrassa huomaa että kaikki on aivan sairaan vaikeeta. Erityisesti yksinkertaiset, perusmotoriikkaa vaativat toimenpiteet. Työvaatteiden vaihtaminen kestää 30min kun paidan laittaa kolme kertaa väärinpäin, mitään ei voi tehdä nopeasti kun on jatkuva pala kurkussa, kaikki kuiskausta kovemmat äänet tuntuu kuin hakkaisi rautakangella päähän puhumattakaan kirkkaasta valosta.. Aivan tuskaa. Muutenkin aika kuluu tappavan hitaasti kun omat liikkeet ovat kuin hidastetusta elokuvasta.

Harvoin sitä pelkää kuolevansa (oikeesti) ja vielä harvemmin pelottaa enemmän ettei kuolekaan. Kun vihdoin pääsin himaan, niin olo oli kuin Selviytyjillä kuukauden riutumisen jälkeen.

Täällä nykyisessä työpaikassa olin kerran niin darrassa (=lievä känni & erittäin raju laskuhumala) että pomo käski mennä kotiin nukkumaan. Yleensä sitä pystyy salaamaan tommoset asiat muilta, mutta pari kertaa kyllä oon ollu kalpea kuin lakana eikä siinä ole selitykset auttaneet.

Tästä (toivottavasti) jotain oppineena on sen tajunnut, että ei sitä keskellä viikkoa viitti paria enempää ottaa ellei seuraavana päivänä vuoro ala tyyliin aikaisintaan 12 ->

Että näin.

EDIT: typot

[muokattu 5.8.2004 09:58]

--
Once Upon a Time...

Sinza

Posts: 2,227

#3 • • Sinza
Jep jep, usein on oltu darrassa töissä... *poks* Mutta karmaisevia kokemuksia on kaksi: Oltiin joku torstai oltu kavereitten kanssa ryyppäämässä, ihan mielettömässä kännissä oltiin. No lädettiin sitten jatkoille parin kundin kanssa. Seitsemän aikaan aamulla kävelin sieltä himaan ja kahdeksaksi duuniin. Silloin oli todella paha olo! Onneksi olin jo toimistohommissa, ei tarvinut kohadata kuin työkaverit *poks*, jotka kyselivät et onks sulla krapula kun sä oot niin hiljaa. Mut tosiaan, se oli yks pahimpia *eiei*.

Toinen tosi paha kävi kun olin vielä kassalla duunissa (kassalla olin muuten tosi usein krapulassa töissä, koska joutu olee viikonloppusinkin): Oltiin joku keskiviikko oltu ryypiskelemässä kavereitten kanssa ja sit baari-illan jälkeen mun luo tuli porukkaa jatkoille. No taas ei sitten juuri nukuttu ja muistaakseni joutu menee töihin 8.30 *nyyh*. Jatkoseuralaiset heitti mut suht rähjähtäneenä duunipaikalle. Siellä sit heti kahvia naamariin ja energiajuomaa... Olo oli tosi kuollut. No sit mä vielä pökräsin siihen kassalle palvellessani asiakasta :ooo ja työkaverit oli tosi huolissaan et mikä mul oikein on... Sanoin vaan et tuli nukuttua aika vähän viime yönä *poks*...

Joo mut nää on näitä kauhukokemuksia. Nykyään en yleensä enää juo muutamaa enempää työpäivää edeltävänä iltana, jos juon. Kai se vanhuus alkaa painaa jo *vink**nauru*

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

Fyrisch

Posts: 4,525

#4 • • Fyrisch
kerran lähin töitten jälkee (2300) suoraa baarii ja baarist carolsin kautta aamuvuoroo mikä alko 0500.. ehkä yks kauheimmist kokemuksist koskaan, sit kerran työharjottelus jaksoin olla tunnin töissä jonka jälkee hyttii nukkumaan, siit tuli hyvin huutoo *grr*
Leppäkerttu

Posts: 225

#5 • • Leppäkerttu
nii-i.. täällähän sitä taas ollaan.. enkä tullut ku tunnin myöhässä töihin*poks*
nomic

Posts: 4,120

#6 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
no en tiedä voiko tätä luokitella mukaan mutta koulussa on oltu darrassa
sopivasti samaan päivään oli siirretty 3h ruotsia putkeen ja ruotsin kieli kun ei ole koskaan ollut sitä mun lempipuuhaa niin se oli yhtä pään hajoamista, onneksi luokasta löytyi sohvat kummiskin jossa sai makaa *hihu*
olenkoseminä

Posts: 41

#7 • • olenkoseminä
Yks kerta tulee mullekke mielee, tosin ei iha töissä vaan ennen riparia olleessa ensitapaamisessa. Noh homma meni niin, että tuli otettua keittoa rankemmalla kädellä edellis iltana ja herättyä aamulla vähän vielä kännissä. Siitä sit joskus aamu kasin aikoihi polkemaa seurakunnan tiloille päi ja kaikki oli okei. Jonku 20minsan pääst tapaamisen alettua alko sit tuntuu et ei vittu nyt hajoo pää. Yritin vaa normaalisti kestää, mut ei sitä kauaa pystyny viel ku frendit vittuilee ku makaa naama pöydällä.
Ei sit muuta ku fägärii frendeille ja papilta lupa vessaa. Hyvi lens laatta ja jotenki viel pyöräilin siit viel himaa nukkumaa. Seuraavas miitis pappi kyl melko punasena kyseli, et mihi lähin ja länttäs jotai ripari papereit kouraa. *eiei*
Kate

Posts: 186

#8 • • Kate
Olen ollut itsekin darrassa duunissa, yllätys. Kerran nukuin tyytyväisenä keittiömme pöydällä päikkäreitä*hymy*

Toinen mikä tulee mieleen oli muutaman päivän biletysputki keskellä talvea. Aloitin keskiviikko illalla, jatkoin torstaina. Perjantaina iltavuoro 2300 asti ja siitä suoraan duunikaverin läksiäisiin. Kotiin klo 5 aamulla ja heti klo 7 takas duuniin aamuvuoroon. Kaiken päätteeksi lauantai-iltana ekat treffit nykyisen mieheni kanssa*iloinen*

Kyllä sitä silloin jaksoi.....
alphamagic

Posts: 3,628

#9 • • alphamagic
ei oo tälläkertaa*iloinen* mut tää kesä on kyllä muuten menny vähän alkoholin merkeissä... ja töitä 5pvää viikossa*joo* ja kaikkein parasta on se että oon työharjottelussa toimintakeskuksella jossa on päihdeongelmaisia ja jos tulee darrassa töihin voi saada potkut*muhaha* hupsansaa... no enää kaks viikkoo ja sit saa alottaa pitkään odotetun kesäloman! *jiihaa* *aplodit*

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Sucy

Posts: 256

#10 • • Sucy
En kyllä enää ikinä lähe ”yhdelle”, jos seuraavana päivänä on töitä!!
Töistä ei oikeen tunnu tulevan mitään ja kaikki näyttää, ku jossain hidastetus leffas!!! Ja tää olo....tekis mieli käydä moikkaamassa posliiniastiaa!
En oo saanu ees aamusauhuja, ku ei uskalla polttaa, ku olo voi pahentua...ja se ei oo suotavaa!!!
kap-pu

Posts: 1,167

#11 • • kap-pu the amazing suction cup boy
meitsi klaaraa krapulavuorot aina loistavasti, oli olo mikä tahansa. ehkä siihen auttaa sellanen ”itsehän aiheutin”-hampaanpurentameininki. joskus tosin tapahtuu snadeja yleensä itseen aiheutuvia kämmejä, esim. pientä palovammaa yms.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

Lallu

Posts: 356

#12 • • Lallu .·:*¨`*:·.·:*¨`*:·.
joopas....tästä muistuu mieleeni lauantai aamuvuoro töissä 7.8.....on harmillista istua kassalla, kun pitää oksentaa 10 minuutin välein....tuota...höm..ja vielä hieman humalassa ...ei tainnu itse työtoveri tai asiakkaat tykätä vanhan viinan katkusta...*sars* enpä taida enää töitä edeltävänä iltana edes juosta baarin ohi...ennen kun oon niin onnekkaasti välttäny krapulan...
Gloria <3 Speedcore

Posts: 747

#13 • • Gloria <3 Speedcore SPEEDCORE
öööö.. tulossa huomenna!!!! nööööyyyyy!!! mut ku ei pysty lopettaa ku oon viel lomafiilixissä...*nyyh**nyyh*

--
IK HAAT GODVERDOMME TRANCE!.... terreur in me eur*pahis*

EXTREME SPEEDCORE TERROR!

I *sydän* TERING HERRIE

Grass

Posts: 237

#14 • • Grass fiilistelijä
muutama kerta vuodessa tulee oltua krapulassa töissä ja silloin kyllä maksais mitä vaan, että pääsis kotio nukkumaan.
Avatar
#15 • • hyperventilaatio Guest
Aina silloin tällöin tulee oltua jonkun verran jumissa duunissa, mutta pahin kokemus ajoittuu parin vuoden taakse. Silloin juhannuksen jäljiltä oli niin järkyttävä olo, että oksensin duunimatkalla kahdesti (poljin fillarilla, matkaa pari kilometriä). Kun pääsin duuniin näytin varmaan aika huonovointiselta, sillä pomo sanoi et juopas vähän kahvia ni katotaan pystytkö tekee mitään. Noh, en juonut kahvia, mutten pystynyt kyllä mitään muutakaan tekemään. Kotiinhan siinä sitten passitettiin nukkumaan.

Sinällään silloinen pienikokoinen yritys oli loistava duunipaikka, sillä tuostakaan ei sen kummempaa ongelmaa tullut. Joskus tein jotain sit vähän pidempään. Pomo vain nauroi koko jutulle, ja työkaverit kuittailivat normaaliin tapaansa pari päivää.
Elmiira

Posts: 1,446

#16 • • Elmiira
Viime sunnuntai töissä oli kyl pitkään aikaan pahin *hmph*
Ensinnäkin olin ollut duunissa koko viikon, ilman vapaa päiviä... No jo keskiviikkona minut houkuteltiin ”muutamalle”. Siitä kuitenkin selvisin kunnialla. Samoin perjantaina, muutama maistui, pari tuntia unta ja taas töihin... Sattumalta oli vielä 12h duunipäivä tällöin lauantaina *uuh*

Väsyneenä kotiin ja kaverit oli jo odottamassa, et minne mennään... eipä auttanu kuin *känni* ja kamalan humalan itselleni hommasinkin... Aamulla herätys kello10, piti viedä sisko töihin 70km päähän... Ja sitten itse duuniin koko illaksi *poks* Illalla vielä nousi töissä kuume ja KYLLÄ olo oli KAMALA!!!

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Apo

Posts: 1,574

#17 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Viime perjantaiaamu & iltapäivä:

06:30 Sammuminen dj-keikan jälkeen Hartwall-areenan parkkipaikalle
09:30 Herään auringon mukavaan lämpöön ja edessä siirtyminen töihin
10:30 Perillä töissä, edellisen päivän suunnitelmien mukaan suoraan suihkuun ja saunaan virkistäytymään ennen työpäivän alkua
10:45 Sammun saunan lauteille
11:15 Alkaa olla vähän liian kuuma nukkua ja siirryn lepäilemään pukuhuoneeseen
13:00 Herään kun työkaveri tulee työpaikan punttisalille
13:30 Pääsen työhuoneeseen saakka, vastaan pariin mailiin ja kerron työkaverille etten ole oikein skarpissa kunnossa
13:35 Krapula alkaa iskeä ja päädyn makaamaan työhuoneen lattialle. Eräs työkaveri tulee juttelemaan ja selitän lattialla makailun sillä että ”oli vähän selkä jumissa ja piti venytellä”
16:15 Olo alkaa olla tarpeeksi kestävä että uskaltaa poistua työhuoneesta, lähden seikkailemaan kaupungille
18:15 Aamiaiseksi banaani, olo alkaa parantua. Lisää seikkailua Helsingissä, käyn hakemassa keikkapaikalle unohtuneet siiderit ja illaksi kotiin
23:15 Ruoka alkaa jo maistua ja syön lounaan

Ajat ovat melko tarkkoja koska siinä heikossa olossa oli hyvin aikaa tsekkailla kelloa *vink* Lauantai menikin sitten kirkkaissa merkeissä veden voimin ja kesän känniputki tais loppua perjantaihin *nauru*
MaSari

Posts: 1,986

#18 • • MaSari space jammer
Hyi, ihan tuli kauhee fiilis kun luki näitä juttuja.. *eiei*

Yks kerta tulee mieleen kun olin vuosi sitten kans kassaduunissa yhessä kaupassa ja olin sitten ollu perjantaina ”vähän” viihteellä ja oli krapula vähän enemmissä määrin.. Hyi helvetti et oksettikin *poks* Pahinta oli se, että olin vetäny koko päivän aikana ainakin 4 kuppia kahvia ja yhen EDin muutenkin kofeiiniherkkänä tyyppinä.. ”Vähän” vilis silmissä kun ruuhka-aikana porukat osti siljoonan euron edestä kamaa ja paha olo siis näin vaan paheni entisestään *iloinen* En ollut muutenkaan ulkoisesti mitenkään raikkaan näkönen.. *iloinen* Se siitä, en haluu enää darraa töihin kun tuuppaa sellanen tulemaan muutenkin niin herkästi, ja silloin oon täysin toimintakyvytön *muhaha*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Fyrisch

Posts: 4,525

#19 • • Fyrisch
la.su ja tää päivä tuli vietettyy darras töissä. hyhhy *eiei*
nyt loppu ryyppääminen
Fea

Posts: 690

#20 • • Fea Ithaqua
Ylihuomenna olen töissä darrassa ja lämpötila siellä on 35 astetta ja rasva haisee. jeah beibe jeah...*uros*

--
Booze is the answer. I dont remember the question