Konemusiikin lajit?

90 posts, 5 pages, 27,740 views

Karski

Posts: 6,049

#41 • • Karski Pomon kätyri
kode:


mites menetellään jos aate puuttuu tai on piilossa, esim. instrumentaalibiisin tapauksessa, olisko teos yhä blackkii?



jos aate puuttuu, musiikki ei ole black metallia.

Jos taas aate on ns. 'piilossa' kuten itse asian ilmaisit,
esim. instrumentaalikappaleessa (ja hei, kuka saa selvää
vaikka immortalin lyriikoista? *vink*), on kyseessä silti
black metal. Tässä mennään taas siihen, mitkä on tekijän
motiivit ja innoituksen lähteet, ja mikä on teoksen
yleinen viitekehys. Ulkopuolisen on näitä hankala
arvioida, jollei tunne tekijän ideologisia taustoja.
Onhan sellainenkin kovan linjan black metal -jamppa
kuin Fenriz tehnyt black ambientia (Neptune Towers -
Caravans to Empire Algol), eikä mistään muusta kuin
tekijän motiiveista voi päätellä, että kyseessä on
nietzscheläistä tematiikkaa sisältävä introspektiivinen
ja satanistinen teos.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#42 • • kode Guest
tres:

Meillä oli niihin aikoinaan mm. lentävä lause:
"Tosi satanistin kädet ei koskaan haise bensalta"



ihan mielenkiinnosta, ovatko kirkonpolttajat jaottelusi mukaan siis poikkeuksetta saatananpalvojia, ts. teetkö eroa saatananpalvojien ja satanistien vai ainoastaan 'true'- ja 'non-true'-satanistien välille?

edit: heh, arvasin ettei tres vois jättää genrepähkinää[tm] ratkasematta. onnittelut voittajalle *piis*.
tosin, eikös tuo määrittely jonninmoisiin ongelmiin erotettaessa 'black'-etuliitteellä varustettua musiikkia muusta mm. übermensch-aattella ryyditetystä matskusta, esim. 'sivistyneemmästä' natsipunkista?
(ei tarvi vastata; erottavia, kuten yhdistäviäkin, tekijöitä löytyy aina... tarkoituksena oli vain tuoda esiin kuinka konstikasta genrettely voi olla niinkin selkeässä tapauksessa kuin black metal. tähän sopis nyt hyvin joku latteus loppukaneetiks mutta jääköön väliin. eiköhän jokaselle oo aika selvää kuinka tarpeetonta (ja samalla ah niin välttämätöntä) lokerointi on... välttämätön paha(?))


mut nyt mä lähen himaan diggaileen venomii... hyvii \/\/3|\|31!

[muokattu 17.1.2003 15:43]
Karski

Posts: 6,049

#43 • • Karski Pomon kätyri
kode:

ihan mielenkiinnosta, ovatko kirkonpolttajat jaottelusi mukaan siis poikkeuksetta saatananpalvojia, ts. teetkö eroa saatananpalvojien ja satanistien vai ainoastaan 'true'- ja 'non-true'-satanistien välille?



Kirkonpolttajahan voi olla truu iivil satanistin thrallia,
ihan vaan omillaan sekoileva Saatanan palvoja tai
random sekopää - mahdollisesti myös kaikkia näitä samaan
aikaan. Näin jälkikäteen vähän arveluttaa se tapa, jolla
joskus tuli uunotettua joitain Saatanan palvojia tekemään
'erilaisia pikkujuttuja' *justjoo* Hyvä esimerkki siitä miten
älyä voi käyttää väärien päämäärien saavuttamiseksi
ja toisten ihmisten ohjastelemiseen. *häh*

Mut nyt kaikille hyviä WENDEJÄ ja NÄHÄÄ PARTYISSA *plur*

[muokattu 17.1.2003 15:49]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Janne

Posts: 1,330

#44 • • Janne kipee ukkeli
Tapi T:


...ja ne jotka ovat kadonneet, löytynevät palasina kaatopaikoilta.
*hellokitty*



Jep. Riku (joka sieltä Hyvinkäältä löytyi) oli mun kanssa samassa koulussa ja armeijassa mun joukkueessa. Et semmosta.
Avatar
#45 • • yana Guest
Janne:


armeijassa mun joukkueessa. Et semmosta.



riksus? kappas. ei taida kertaamas nähä sit sitä jäbää
Avatar
#46 • • tuntematon Guest
Tres:


breaks ei sekään ole varsinainen genre, vaan viittaa
kaikkeen sellaiseen konemusiikkiin, joka ei ole tasabiittiä
(ts. jossa bassorumpu osuu tahdin jokaiselle iskulle), vaan
biitti on ns. rikkonainen, vrt. breakbeat. Breaks-musiikkia
ovat siis esim. Jungle, Drum & Bass, breakbeat, triphop, jne.



Täytyy täältä takarivistä huutaa tohon kyllä täsmennys. Elieli. Toi rikotun rytmin tematiikka on melkoinen suo jos ei ole hommassa hyvin sisällä, mutta mun mielestä tuo ei nyt mene ihan noin kuin esitit. Vaan näin:

jungle (suom. junkka), drum&bass (suom. rumpubasso) = Periaatteessa sama genre, vivahde-ero lähinnä (vrt. kiksu vs. trance). Musiikki josta käytetään ilmaisua "jungle" on pääsääntöisesti vanhempaa, 1992-1996 (tai sen _tyyppistä_) -saundia, rumpubasso sit uudempaa. Tosin tiettyihin subgenreihin viitataan eri lailla, eli atmosfäärinen saundi nimetään yleensä rumpubassoksi ja jump-up -osasto junkaksi. Tarpeeksi sekavaa? *hih*

breaks = Voi olla yleisnimitys koko jutulle kuten esität, mutta yleensä sillä kyllä tarkoitetaan täsmällisemmin nu skool breaksia, joka on selvästi oma genrensä. Tiivistäen se on vähän niinkuin rumpubassoa, mutta hitaampaa (d&b on ca. 170 BPM, breaks ca. 130). Mikä ei tietenkään tee oikeutta kyseisen genren moninaisuudelle.

breakbeat = Tätä termiä käytettiin ennen wanhaan (Suomessa) kyllä siitä musiikista jonka perillinen tämä nu skool breaks on, mutta nykyisin on omaksuttu brittikäsite hardcore (tai tarkemmin breakbeat hardcore) tarkoittamaan tätä. Jos menet tänä päivänä levykauppaan pyytämään breakbeatia, saat luultavasti käteesi jonkun 70-luvun funk/soul-klassikon jonka breikkiä (abt. sama asia kuin rumpusoolo) on kierrätetty esim. hiphopissa, junkassa tms. Lisäksi breakbeat tarkoittaa terminä myös rikottua rytmiä sinänsä, siis minkä hyvänsä genren biisissä (esim. breakbeat-tekno).

nimim. yx breax muzan diccari
¡ Previous post about a year ago !
sapeli

Posts: 11,768

#47 • • sapeli jokukukamikä?
Hei, nyt pitää kyllä palauttaa tää topicci listalle koska toi Ishkur's Guide to Electronic Music on kirkkaasti paras selvitys mitä mä oon tähänasti missään nähnyt tai kuullut. Sieltä löytää kaikki aloittelijat ja amatöörireivaajat (niinku mä) mitä mikäkii musiikkilaji oikein on ja mistä se on kehittynyt! *jiihaa**hikoil*

Mun lempparit (nyt vasta sain kuulla millä nimellä niitä genreinä kutsutaan!):

Parhausjärjestyksessä (noin suunnilleen):
. Progressive Trance *aplodit**jiihaa**aplodit*
..Tech Trance
... Epic Trance
.... Goa Trance
..... 2-Step Garage
...... Disco House
....... Psychedelic Trance
........ Jungle
......... Jazzstep
.......... Ambient Breaks
........... Trip Hop

Vähänkö hienoa, nyt mä osaan ettiä noita kaupoistakin! Kiitos linkistä!

[muokattu 28.5.2004 03:58]

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#48 • • ALIEN Guest
siis ihan vitun sama mitä mikäkin on!! enhän mä tiennyt 6 vuotiaanakaan mitä ”synthesizer” meinas... ja nykyäänkin kuuntelen 24/7 rumpbasso oli mikä artisti tahansa! - se on ihanaa!!! ja eiks se ole tärkeintä! *vink* ihan sama, mitä se on - se o ihq ! *plur*

tsekatkaa www.bassdrive.com *sydän*

[muokattu 28.5.2004 03:32]
Avatar
#49 • • hardstyle Guest
Aika helppoahan on kuvata esim. omaa musamieltymystään bändien/artistien nimiä käyttäen, tyyliin ”mä tykkään Kevin Energystä” ”ääh ihan paska jätkä, Tazz ja Concept hakkaa sen äiten koska tahansa”. ite ainakin tajuun heti, mistä onkyse. Tiätty tässä on se onkelma, että pitäis tuntee aika paljon artisteja *iihhih*
xqUe

Posts: 110

#50 • • xqUe
joo kyl se siitä ajan mittaa rupee erottaa et mikä on mitäkin, saundit kertoo enemmä ku miljoona sanaa *iloinen*

--
Place Go Boom!

ezzy

Posts: 8,060

#51 • • ezzy Droid-pappa

ALIEN:
siis ihan vitun sama mitä mikäkin on!!



ei, se ei ole ihan vitun sama mitä mikäkin on. Oisko se nyt sit sama, jos autoista otettais merkit ja mallit pois ja sulle myytäis ihan mitä tahansa paskaa mersuna?
Avatar
#52 • • Edited ALIEN Guest

ezzy:
---
ALIEN:
siis ihan vitun sama mitä mikäkin on!!

---


ei, se ei ole ihan vitun sama mitä mikäkin on. Oisko se nyt sit sama, jos autoista otettais merkit ja mallit pois ja sulle myytäis ihan mitä tahansa paskaa mersuna?



kunhan se toimii riittää mulle. enkä muuten puhunut autoista... huono vertaus imo.
ezzy

Posts: 8,060

#53 • • ezzy Droid-pappa

ALIEN:
kunhan se toimii riittää mulle. enkä muuten puhunut autoista... huono vertaus imo.



Miten joku musiikin nettikauppa toimis, jos kaikki biisit ois yhden "musiikki" lokeron alla? Voisit oikeesti alkaa ajattelemaan asioita ennen kuin postaat, suurin osa sun ulosannista on ihan hillitöntä paskaa...
Individual

Posts: 10,942

#54 • • Individual HYPNO!

Tres:
kuilu:
---
-OT(tai no, onhan sähkökitaraki kone)-

Olitko Dimmua diggailemas Lepakolla aikoinaa?

---


En ollu, ku se ei ollu true evil. *justjoo*

Nykyään arvostan niiden soundia, ideologiasta riippumatta *piis*



*nauru*
Kuullostaa jotenkin tutulta...
Kaksi ekaa levyä olivat hyviä. Sitten ne möi itsensä ja vaihtoivat Stormblåstin jälkeen levy-yhtiötä ja alkoivat laulaa
englanniksi. Ei näin! *pahis* *nauru*
Individual

Posts: 10,942

#55 • • Edited Individual HYPNO!

kuilu:
Tres:
---
En ollu, ku se ei ollu true evil. *justjoo*
---

Eix se oo se kirkonpolttaja siinä?

Tuli mielee, ku lepakon järkkärit valitti ku piti vähän välii keskeyttää uhrimenoja toiletin puolella...

- sanahymiöpalaahymiörikospaikalle -



Pikemminkin se ehkä kannattaa osoittaa Emperorin suuntaan, kirkonpoltot ja muut kivat.
sts

Posts: 7,969

#56 • • sts Sama pyynti aitta!

Tyhmä:
Olen vasta tulokas tässä konemusiikkimaailmassa ja minua ihmetyttää kaikki eri musiikkityylit... *blush* Mitä kaikkea näitä on (siis trance, hard house, jnejne) ja miten ne eroavat toisistaan? Mistä tunnistaa mikä musiikki on mitäkin? *täh*




http://www.ishkur.com/music/#

Aloita tuolta ja klikkaa sitä isolla tekstillä kirjoitettua linkkiä

"Ishkur's Guide to Electronic music"

Siellä on hyviä esimerkkejä ja vähän historiaa joka sub-genrestä.
Viltsu

Posts: 2,010

#57 • • Viltsu noname

sts:
---
Tyhmä:
Olen vasta tulokas tässä konemusiikkimaailmassa ja minua ihmetyttää kaikki eri musiikkityylit... *blush* Mitä kaikkea näitä on (siis trance, hard house, jnejne) ja miten ne eroavat toisistaan? Mistä tunnistaa mikä musiikki on mitäkin? *täh*
---
http://www.ishkur.com/music/#

Aloita tuolta ja klikkaa sitä isolla tekstillä kirjoitettua linkkiä
"Ishkur's Guide to Electronic music"
Siellä on hyviä esimerkkejä ja vähän historiaa joka sub-genrestä.



..hyviä, huonoja, ja ihan hatusta vedettyjä.

tjeu: Epic house

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

toma

Posts: 2,009

#58 • • toma Tototoototo

Viltsu:
..hyviä, huonoja, ja ihan hatusta vedettyjä.

tjeu: Epic house



Usein ne hatusta vedetytkin vaan kuvaavat jonkin tyylistä
musiikkia todella hyvin :)

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#59 • • Edited ALIEN Guest

ezzy:
Miten joku musiikin nettikauppa toimis, jos kaikki biisit ois yhden "musiikki" lokeron alla?


ai daaah?! *justjoo*


Voisit oikeesti alkaa ajattelemaan asioita ennen kuin postaat, suurin osa sun ulosannista on ihan hillitöntä paskaa...



So what vaikka heitänkin jotain ajattelematonta tekstiä, millä ei oikeesti ole edes mitään merkitystä ja kaikki vähänkin fiksummat tietävät etten mä tosissaan sitä tarkoita.

Ja jos sä oot tietoinen asiasta niin miksi vaivaudut sit edes tekemään noin isoja numeroita pienistä heitoistani millä ei pitäisi olla mitään painoarvoa minkään kanssa.

Oot muuten ezzy viime aikoina quotaillut aika paljon mun vastauksiin ja vieläpä negatiivisessa mielessä.. *ding* Jos oikeesti haluat sanoa jotain mun kirjoituksista niin voit tehdä sen vähän vaikuttavemmalla tavalla, eli pistää yksinkertaisesti privaa ja sanoo silleen ihan hyvässä mielessä, että "voisitko oi ihana alien vähän enemmän harkita mitä kirjoitat, ettei vain tule väärinkäsityksiä yms, koska maailma on myös täynnä meitä jotka olettaa että kaikki pienimmätkin ja turhimmatkin lauseet pitää perustella -pilkunnussijoita" *vink*. Ei se niin vaikeeta ole.
Äläkä suutu hyvä mies en mie pahaalla ;)
ezzy

Posts: 8,060

#60 • • ezzy Droid-pappa

ALIEN:
---
ezzy:
Miten joku musiikin nettikauppa toimis, jos kaikki biisit ois yhden "musiikki" lokeron alla?
---

ai daaah?! *justjoo*



No siis kun sun ulosanti on just yllämainitun luokkaa. Miksi ihmeessä asioita on niin vaikea perustella edes parilla lauseella? miksi lähes jokaisen vastauksen pitää olla one-liner?

ja jälkimmäiseen vastauksen, että kun vituttaa, niin vituttaa. Privassa en jaksais moista vatvoa.