Täällä vois myös ihmetellä mistä oudot slangisanat ja -termit on saaneet alkunsa...
Tällä hetkellä mua ihmetyttää mitä on pissikset? Valaiskaa mua viisaammat.
57 posts, 3 pages, 13,679 views
nomic:
http://www.pissismi.does.it/
nykyään kyllä heti sanotaan pissikseksi teiniä jos näyttää pikkasenkin sen tapaiselta, eli teini ja pissis on asioita jotka on alkanut sulautua yhteen, tai sitten kaikki teinit on vaan pissiksiä tällä hetkellä!
itse en vieläkään tiedä mitä nämä lmao/imo ja muut tarkoittaa
siis sen tajuan että lmao on positiivinen ja imo taas negatiivinen,mutta mistä lyhenteet?
[muokattu 21.7.2004 02:59]
DominikH:
---
[esim. tuollasia.
Ja mä en irkkaa, enkä oo addikti.
nomic:
---
..... tarkkailemaan että mihin tarkoitukseen ihmiset käyttää mitäkin ja sen perusteella pitää päätellä mikä on mikäkin
nomic:
http://www.pissismi.does.it/
nykyään kyllä heti sanotaan pissikseksi teiniä jos näyttää pikkasenkin sen tapaiselta, eli teini ja pissis on asioita jotka on alkanut sulautua yhteen, tai sitten kaikki teinit on vaan pissiksiä tällä hetkellä!
sapeli:
---
Ehkä mä oon vaan vanha, mutta toi vaikuttaa aika perus-teinikäytökseltä ylipäänsä... Tai ainakin niiden teinien joilla ei ole elämää kuten klubittamista! Kiitos infosta, keksin varmasti lisää tyhmiä slangikysymyksiä piakkoin.
climate:
---
DominikH:
XIIT=huijata (guagenetin lyhenteitä)
---
Voi vittu, mä oon luullut että xiit = shit
Rocca:
No entäs tää sitten ku oon lukenu ku joku kirjottaa ni miks se tarvii kirjottaa tälleen esim. siel oli niin _helvetin_ hyvä meno! tai jotenki vastaavasti
sapeli:
Tällä hetkellä mua ihmetyttää mitä on pissikset? Valaiskaa mua viisaammat.
lohikarme:
Mä en ymmärrä sitä kun ihmiset nykyään ilmaisee soittavansa jollekulle sanomalla mä koodailen Kummaa porukaa Mistäköhän moinen?
climate:
---
Rocca:
No entäs tää sitten ku oon lukenu ku joku kirjottaa ni miks se tarvii kirjottaa tälleen esim. siel oli niin _helvetin_ hyvä meno! tai jotenki vastaavasti
---
Toi alleviivausmerkkien käyttö tarkoittaa _kursiivia_ ja sit tähtien sisään kirjoittaminen tarkoittaa *lihavointia* ...osassa tekstinkäsittelyohjelmia ainakin toimii noi merkkaustavat suoraan, että ne joko kursivoi tai lihavoi tekstin automatique...
climate:
---
En ole samaa mieltä, mutta toisaalta mulla ei ole kauheesti mitään lähteitä joista tollasen asian vois tarkistaa. Yleinen käytäntö on mun mielestä kuitenkin että _ tarkoittaa kursivointia. DominikH on eri mieltä, se hänelle sallittakoon, mutta esim. MS Word tekee _ merkeillä varustetusta sanasta kursivoidun.
(ei löytyny googlella muuta kuin tälläisiä sivuja)
climate:
---
Hmm okei, jos se tsätissä ja irkissä tarkoittaa alleviivausta niin so be it - itseasiassa en tosiaan tiedä miten se tsätissä tai irkissä on sovittu / vakiintunut tarkoittamaan.
Itse olin lähtenyt miettimään että mistä se merkintätapa on alunperin tullut - ja olin kuvittelevinani että se olisi tullut tekstinkäsittelyohjelmien ihmeellisestä maailmasta.