HS: Blondivitsit hidastivat älyä

5 posts, 1 page, 1,944 views

m_a

Posts: 1,017

#1 • • m_a

Berliini. Blondit suorittavat älykkyystestin muita hitaammin, jos heille kerrotaan blondivitsejä ennen testiä, toteavat saksalaiset tutkijat.

80 blondia, brunettia ja punapäätä kävi tutkimuksessa läpi sarjan testejä, joilla mitattiin nopeutta ja tarkkuutta. Ennen kuin naiset saivat aloittaa testin, puolet heistä joutui lukemaan typeriä vitsejä tähän tyyliin:

Blondi pyytää poikakaveriltaan: ”Auta mua, mä en saa mun palapeliä rakennettua.”
”Mikä siitä pitäisi tulla?”
”Kukko. Se on tuolla keittiön pöydällä.”
Poikakaveri käy keittiössä ja tulee kohta takaisin ja sanoo:”Pistä nyt ne Corn flakesit takaisin siihen pakettiin...”

”Yksikään blondi ei usko olevansa tyhmä”, sanoi sosiaalipsykologi Jens Foerster Bremenin yliopistosta keskiviikkona.
Altistuminen negatiivisille stereotypioille saa vaaleatukkaiset toimimaan muita hitaammin testissä.

Reuters–HS


Mitäs tästä opimme? Että alitajuntamme on altis mielikuville?
Lets arvostetaan toisiamme,
Sommaren är här *plur*
Saara

Posts: 1,954

#2 • • Saara #2970
No voi helvetti! Kaikkee ne sit jaksaakin.

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

lohikarme

Posts: 1,730

#3 • • lohikarme RitariVittupää
Kaikennäköstä *nauru*

--
Qualis artifex pereo

äm

Posts: 2,376

#4 • • äm
Ai mitä? Mä en niinQ tajunnu. *ding* Oon miettiny tätä heinäkuusta asti.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

KritikaL

Posts: 207

#5 • • KritikaL Teiniprinsessa
Voihan video! Mun pitää varmaan sitte värjätä hiukset ja tehä se tieteen kuvalehden äo-testi uudestaan....Ehkä tekoäly tekis musta fiksumman... Joo, niin varmaan*nauru* kylläpä taas oli laitettu sairaasti rahaa noinkin turhaan tutkimukseen. Ei taida saksalaiset turhalla älyllä loistaa...*nauru*

--
...mutta on helpompaa yrittää ymmärtää se vähän myöhemmin, kun on ensin ymmärtänyt sen että mikään mitä on siihen saakka ymmärtänyt ei ole totta.