Mainostuksen vaikutus bileisiin tuloon?

25 posts, 2 pages, 6,414 views

Dives

Posts: 536

#1 • • Dives I see the light
Paljonko Flyerit, Posterit ja muu mainostus vaikuttaa sinun bileisiin tuloon?
Avatar
#2 • • ALIEN Guest
riittää, että tietää paikan, ajankohdan ja dj:t - ja siihen riittää jo pelkästään klubitus *hih*
Dementation

Posts: 2,892

#3 • • Dementation wednesday?

alien:
riittää, että tietää paikan, ajankohdan ja dj:t - ja siihen riittää jo pelkästään klubitus *hih*



Noi jutut tuolla klubituksen kalenterissakin on mainostuksia.

Myös ”puskaradiota” muuten voidaan pitää tietynlaisena mainostuksena,
joten voiko bileistä tietääkään ilman mainostusta, ellei sitten satu kuulumaan järjestäjiin..? *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

-P

Posts: 4,972

#4 • • -P
Onhan myös sellaisia kuukausittaisia bileitä joilla nykyään aika paljolti vaikuttaa brand, esim. Säde ja Hallmark. Tosin tuonkin tuloksena on se, että molemmalla klubilla on pitkä historia.

[muokattu 12.7.2004 20:18]

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Oliwer

Posts: 799

#5 • • Oliwer
Kyllähän komeet flyerit ( Säde, Hallmark) on jo sinänsä taidetta, ja toimivat ainakin
hyvänä muistuttimena mitä tulossa on.
Kyllä ne vaikuttavat, välillä kun on ollut netti ja flyeri -\” pimennossa\” niin meinaa
asiallisia kemuja mennä ohi.
lostgone

Posts: 2,493

#6 • • lostgone
Ei vaikutusta*joo*
Jostain usvasta vain ilmestyy auto ja joukko outoja tyyppejä jotka joskus uhkailevat/kiristävät tulevansa minun asuntooni viettämään rappiota jollen lähde*hmph*Ja mikä vieläkin kamalampaa.. nykyään ne vaan repivät mut väkisin takapenkille. *justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avatar
#7 • • ALIEN Guest

Dementation:
---
alien:
riittää, että tietää paikan, ajankohdan ja dj:t - ja siihen riittää jo pelkästään klubitus *hih*

---


Noi jutut tuolla klubituksen kalenterissakin on mainostuksia.



ai jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... *justjoo**nauru*
mä kun luulin niitä vain kalenteriin merkityiks tapahtumiksi *ding**ding**ding*
Mellu-

Posts: 4,006

#8 • • Mellu-
riippunee roikkunee.. lähinnä alkaa epäilyttää jos bileit mainostetaan ja hehekutetaan tosi tosi *super* paljon ni lähen vähäm varauksella.. en tiiä mistä moinen on tullut... mut esim. hieno flaijeri saattanee vaikuttaa asiaan *hih*

wtf I´m talking about?*ding*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Avatar
#9 • • greenie Guest
Mä kyllä tutkin mainontaa aika tarkasti, koskipa se sitten bileiden tai tampoonien (ei edes miehenä voi välttää!) mainontaa.

Siitä huolimatta mä teen harvoin päätöksiä suoranaisesti mainosten pohjalta. Esimerkiksi, menin Koneistoon, vaikka vihasin niiden tapaa mainostaa festareitaan. Eikä toi toimi vaan negaation kautta, en mä juo alkoholia siitä huolimatta, että vihaan alkoholintuottajien tapaa mainostaa tuotteitaan noin yleisesti.

Mainonta on mulle vaan ekstraa, olkoon se sitten positiivista tai negatiivista, eikä se ohjaa mua suuntaan tai toiseen :)
Apo

Posts: 1,574

#10 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Omalla kohdalla mainonta toimii vain muistuttajana/tiedottajana mutta ei houkuttelevana tekijänä, esiintyjäkaarti on yleensä se pääsyy minkä takia lähden bileisiin tai jätän lähtemättä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11 • • Jussi Soro choon!
Kyllä mainostukseen panostaminen on ainoita tapoja, joilla uudet klubit voivat saada itselleen asiakkaita. Liian läheltä oon nähny liian monta klubia, joiden järjestäjät luottavat puskaradioon, ja kavereitten tulemiseen. Todella isoja bileitä on mokattu mainostamalla niitä aivan liian vähän, ja/tai huonosti. Esimerkiksi Labyrinth 2001 mainostus aloitettiiin n. 8 kuukautta ennen bileitä, ja kahta kuukautta ennen bileitä mainoksilta ei voinut välttyä, vaikka olisi halunnutkin. Se olikin sitten viimeinen iso kaapelibile (Koneistoja ei lasketa) joka on jäänyt omilleen. Kun miettii esim Reactoria, Celebration Generationia ja Trinityä, huomaa mainostuksessa selvän eron.

Yleensä perstuntumalta voisin sanoo, et jos mä en oo kuullu joistain yli 200 ihmisen bileistä, niin mainostus on mennyt penkin alle.
Dives

Posts: 536

#12 • • Dives I see the light
pääsemme siihen että kyllä se mainostus enemmän tai vähemmän vaikuttaa :D
Karski

Posts: 6,049

#13 • • Karski Pomon kätyri
Siis enhän mä edes tietäis kaikista
bileistä jos niitä ei markkinoitais.

Ja jussi jo sanokin tos. Moni
floppi oltais voitu välttää ainakin
osittain sillä et oltais panostettu
markkinointiin. Missä on massiiviset
julistekampanjat?

[muokattu 13.7.2004 12:27]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Karski

Posts: 6,049

#14 • • Karski Pomon kätyri

alien:
---
Dementation:
---
alien:
riittää, että tietää paikan, ajankohdan ja dj:t - ja siihen riittää jo pelkästään klubitus *hih*

---


Noi jutut tuolla klubituksen kalenterissakin on mainostuksia.
---


ai jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... *justjoo**nauru*
mä kun luulin niitä vain kalenteriin merkityiks tapahtumiksi *ding**ding**ding*



Vähän samaan tapaan ku mainokset
lehdessä on vaan tekstiä ja kuvia.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Individual

Posts: 10,942

#15 • • Individual HYPNO!
Ainakaan isojen bileitten kohdalla ei kannattaisi sulkea pois esim. radiomainonnan merkitystä. ( Vaikka ” puristit” tähän varmaan heti ovatkin väittämässä että ei radiota voi kuunnella kun sieltä tulee vain sitä Britney Spearsia. No sellaiset tyypit yleensä saavatkin tietoa bileistä muita tuttuja reittejä pitkin, esim. eri nettifoorumeista...)

Totuus on se, että radiomainonta on todella tehokasta silloin kun se on oikein toteutettua ja kohdennettua. Onko bilejärjestäjien tarkoituksena ja toiveena sitten että heidän bileisiinsä eivät tulisi turistit pyörimään, ainoastaan klubijengi. Jos tällä tavalla ajattelee on varmaankin turha haaveilla loppuunmyydyistä Kaapelibileistä.
Kuitenkin radiota kuunnellaan todella paljon ja etenkin hieman nuoremman kohdeyleisön omaavilla kanavilla kuten esim. Kiss Fm ja Nrj löytyy monta potenttiaalista ”tulevaisuuden bilettäjää” ja sellaista jolla olisi mielenkiintoa vaikkapa tulla piipahtamaan bileissä ja ihmettelemään sitä kulttuuria. He tuskin pahemmin eksyvät plattarille tai klubitukseen...
Mutta jos tällaiselle kohderyhmälle tekee mainontaa tulisi se mielestäni suunnitella niin, että enemmän hehkuttaisi vaikka tapahtuman isoja puitteita ( valot, ääni etc...) ja tapahtuman yleistä hyväntuulisuutta jne...ja jättäisi dj:tten luettelemisen vähemmälle, kun ne eivät kuitenkaan suurelle yleisölle sano mitään.

Onhan radiomainontaa käytettykin, mutta kannattaa myös tarkkaa valita se kanava millä haluaa mainostaa. Jos sitä ei kukaan kuuntele, menee nekin markat hukkaan vaikka mainostaminen juuri heillä olisikin hieman halvempaa.

[muokattu 13.7.2004 13:11]
Karski

Posts: 6,049

#16 • • Karski Pomon kätyri

Individual:
Ainakaan isojen bileitten kohdalla ei kannattaisi sulkea pois esim. radiomainonnan merkitystä.



Tolla on spekuloitu, mut radiospottien
hinta/hyöty -suhde on vähän kyseenalainen,
kun samalla hinnalla saa aika kattavan
julistekampanjan. Lisäksi juuri noiden
'tavisten' massainvaasio on ihan relevantti
uhkakuva, koska perusbilettäjät eivät
välttämättä viihdy bileissä joissa pääpaino tuntuu
olevan dokailussa eikä tanssimisessa,
ja noilla tulevaisuuden bilettäjillä on tapana
hakea rohkaisua baaritiskiltä.

Tästä on keskusteltu viime aikoina tiettyjen
tahojen kesken paljonkin, että mikä olis se
oikee tasapaino markkinoinnissa, jolla
saatais sopivasti uutta verta sisään ja
kuitenkin ne elämäntapabilettäjätkin innostumaan.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Individual

Posts: 10,942

#17 • • Individual HYPNO!

Tres:
---
Individual:
Ainakaan isojen bileitten kohdalla ei kannattaisi sulkea pois esim. radiomainonnan merkitystä.
---


Tolla on spekuloitu, mut radiospottien
hinta/hyöty -suhde on vähän kyseenalainen,
kun samalla hinnalla saa aika kattavan
julistekampanjan.



Julistekampanjan?
Ja onko sitä tutkittu kuinka tehokasta se on?
Kaupallisissa radioissa mainonnan tulokset ovat kuitenkin raakana datana
saatavilla.
Tutkikaa kuinka tehokasta se julistekampanja on oikeasti ja vertailkaa sitten.
Ihan vain vihjeenä, että kyllä sitä radiota kannattaa kokeilla.

Mutta tottakai suurempi pulma kuin ”tavisten” saaminen bileisiin on varmaankin saada jo se olemassaoleva klubijengi innostumaan bileistä. Siis tällä tarkoitan esim. Kaapelin Trinityn yleisökatoa etc, vaikka Unityt myyvätkin loppuun. ( Huono vertaus tiedän...) Sen myönnän, että klubikansan houkuttelemiseksi tapahtumiin ei radiosta ole mitään hyötyä.

[muokattu 13.7.2004 13:21]
Avatar
#18 • • Jonulih Guest
Nimi nyt vetää ensimmäisenä mun kohdalla.
Esim toi oakie.. *nauru*
Lauruska

Posts: 821

#19 • • Lauruska nihkee
Täytyy myöntää, et minuun ei mainostuksella oo juur mitään vaikutusta...harmi sinänsä sillä silloinhan mainoksiin tuhlatut rahat on menny ihan hukkaan, ainakin mun kodalla.

Ainiin pointtina vielä se, et onhan sekin tavallaan mainostusta että klubituksen kalenterista löytyy tapahtumat... Sieltä mä tapahtumani bongaan.

[muokattu 13.7.2004 13:21]
Avatar
#20 • • Cera Guest
Mä ainakin kuuntelen suht vähän radiota :D ja enimmäkseen kuitenkin kävelen kaduilla silmät auki...
tosin se nyt oon vaan sitten minä.
trinity mainoksenkin kuulin vain kavereilta,
ja sitten täältä, että se soi radiossa.. :I

Kyllä mun mielestä, ne julisteet siis iskee vähän paremmin kuin radio.
ja kaikenlaiset ihanasti ja tadokkaasti tehdyt flyerit...