Elektronisen musiikin ABC

108 posts, 6 pages, 80,030 views

DJ Rx

Posts: 2,527

#41 • • DJ Rx FINRG Recordings
... ja infectedin sivuilla tarkoitat..?

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

kilobitti

Posts: 2,419

#43 • • kilobitti 1-2-3 techno

Funktion:
Siis bassolinjaa tarkotin, en kickkiä.. Ja kaikkihan tuon Infectedin sivuilta lötyvän kickkiohjeen on lukenu...



Silloin kun tota kirjoitin en löytänyt sitä..*hymy*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

liikkuva muna

Posts: 2,652

#44 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Alekin ABC.

Aina nettiin puolivalmiina.
BPM ei koskaan alle 160.
Compressoi ja limitoi niin, että wavieditorissa näkyy pelkkä suorakulmio.

Näillä pääsee pitkälle.

*vink*
nomic

Posts: 4,120

#45 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

alek száhala:
Alekin ABC.

Aina nettiin puolivalmiina.
BPM ei koskaan alle 160.
Compressoi ja limitoi niin, että wavieditorissa näkyy pelkkä suorakulmio.

Näillä pääsee pitkälle.

*vink*



hahaha *nauru* repesin ääneen ;D
mulla muuten sama mutta tota c:tä ei ole ollenkaan netti-versioissa :)
kanttiaalto *sydän*
Pablo

Posts: 1,875

#46 • • Pablo

alek száhala:
Alekin ABC.

Aina nettiin puolivalmiina.
BPM ei koskaan alle 160.
Compressoi ja limitoi niin, että wavieditorissa näkyy pelkkä suorakulmio.

Näillä pääsee pitkälle.

*vink*



Näin sitä mättöä tehdään! *hymy*
Funktion

Posts: 1,720

#47 • • Funktion over 9000

kilobitti:

Silloin kun tota kirjoitin en löytänyt sitä..*hymy*



Se löytyy downloads/picturesets/tutorials osastolta

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

T-mu

Posts: 2,980

#48 • • Edited T-mu Läskimooses
tuli vaan mieleen ku joku on jauhanut täällä siitä psykebasarin teosta että
- Ota ensin perus 909 kick
- Tuneta kaakkoon päin niin että tulee sopivan napakka
- Ota toinen perus 909 kick
- Poista yläpäät ja keskiyläpäät
- Mixaa nämä kaksi sopivasti ja eqta mikäli on vielä tarvetta
Ja ei muuta ku siitakkeita helttaan! *vink*

Hyvän psy bassolinjan olen onnistunut tekemään joskus rubberduck nimisellä softalla... en tiedä onkohan sitä enää olemassa koska viimeks oon siitä kuullu joskus '98...
näköjään on:
linkki
Funktion

Posts: 1,720

#49 • • Edited Funktion over 9000
--

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Juhgu

Posts: 7,921

#50 • • Juhgu Virnistelijä
Kuuntelin tässä taas omia biisejäni, jotka aina jotenkin onnistuvat olemaan tunkkaista puuroa, alhaiselta bitratelta kuulostavaa tai muuten vaan lofiä. Heräsi kysymys.

Kuinka paljon valmiin .wavin hyvällä masteroinnilla voi pelastaa? Löytyykö tästä jotain ennen-jälkeen vertailua? Jos joku sattuu tietämään osoitteen niin urlia kehiin.

Tietysti biisit pitäisi osata tehdä valmiiksi hyvänkuuloiseksi esim. fruityssä, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Olisi siis kiva pelastaa se vähä mitä pelastettavissa on *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#51 • • Juhgu Virnistelijä
Jaha, tranceaddict-forumista löytyikin jotain. Jätän kysymyksen kuitenkin näkösälle jos jotain muutakin kiinnostaa.
Osoite: linkki

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

micqo

Posts: 1,094

#52 • • micqo

Juhgu:
Kuuntelin tässä taas omia biisejäni, jotka aina jotenkin onnistuvat olemaan tunkkaista puuroa, alhaiselta bitratelta kuulostavaa tai muuten vaan lofiä. Heräsi kysymys.

Kuinka paljon valmiin .wavin hyvällä masteroinnilla voi pelastaa? Löytyykö tästä jotain ennen-jälkeen vertailua? Jos joku sattuu tietämään osoitteen niin urlia kehiin.

Tietysti biisit pitäisi osata tehdä valmiiksi hyvänkuuloiseksi esim. fruityssä, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Olisi siis kiva pelastaa se vähä mitä pelastettavissa on *hymy*



-Valitettavasti totuus on se,et hyvä masterikaan ei kovin pelasta sun biisiä jos raidat on huonosti tuotettu.
leka

Posts: 373

#54 • • leka anteeksi olen eläin
Hyvä vinkki on yksinkertaista! (toimii kun junann vessa) *hihu* Yleensä alkuun tekee asiat liian monimutkaisesti

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

eimink

Posts: 14

#55 • • eimink
Kun nyt täällä on näistä rummuista puhuttu, niin en malta olla kertomatta...

Tein tuossa jokunen hetki sitten Reason kakkoselle hyvin minimalistisen tutoriaalin rumpujen duunauksesta. Itse soundeja ja miksausta en siinä kyllä käsittele mutta siitä saa hyvän pohjan lähteä etsimään oikeaa soundia. Jutulle on tulossa jatkoa useamman eri artikkelin muodossa joissa tullaan käymään läpi lähes koko kappaleen kehitysprosessi.

Ja tämä kyseinen artikkelihan löytyy osoitteesta http://taitotalo.no-ip.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1

Mitä kokonaistuotantoon tulee, niin itse joudun hyppimään paljonkin wavelabin ja reasonin väliä masterointivaiheessa - jos raidat ei ole kohdallaan niin ihan turha yrittää kokonaisuutta jollain ultramaximizerilla korjailla. Jopa hyvin miksattu ja masteroimaton materiaali kuulostaa paremmalta kuin paskoista raidoista hienosti masteroitu väännös. Kantapään kautta olen itse opetellut tätä hommaa ja opettelu jatkuu vieläkin - en väitä olevani mikään pro näissä hommissa vaikka puolet elämästäni olen konemusiikin parissa leikkinyt. :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#57 • • Jussi Soro choon!
Mulla olis haussa hyvä virus-soundi reasoniin... Siis Powercore-soundi, löytyyköhän tosta mitään refilliä tai samplepakettia?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#58 • • Jussi Soro choon!

Airvision:
---
Juhgu:
Kuuntelin tässä taas omia biisejäni, jotka aina jotenkin onnistuvat olemaan tunkkaista puuroa, alhaiselta bitratelta kuulostavaa tai muuten vaan lofiä. Heräsi kysymys.

Kuinka paljon valmiin .wavin hyvällä masteroinnilla voi pelastaa? Löytyykö tästä jotain ennen-jälkeen vertailua? Jos joku sattuu tietämään osoitteen niin urlia kehiin.

Tietysti biisit pitäisi osata tehdä valmiiksi hyvänkuuloiseksi esim. fruityssä, mutta kun ei osaa niin ei osaa. Olisi siis kiva pelastaa se vähä mitä pelastettavissa on *hymy*

---


-Valitettavasti totuus on se,et hyvä masterikaan ei kovin pelasta sun biisiä jos raidat on huonosti tuotettu.


Tosin esimerkiks exporttaamalla jokaisen soittimen raidat erikseen, voi noille soundeille tehdä aika paljonkin masterointivaiheessa. Ei kyllä siltikään mitään ihmeitä...
serotonot

Posts: 3,137

#59 • • serotonot Paul Easy
Kaiken kaikkiaan aika vähän voi tehdä jos se master.wav on kuralla. Masteroinnilla voi toki korjata hieman miksausvirheitä mut jos miksaus on valmiiks tukkoinen ni vaikee sitä on kuntoon kirkastaa. ikävä kyllä
Orfeus

Posts: 5,872

#60 • • Orfeus

alek száhala:
Alekin ABC.

Compressoi ja limitoi niin, että wavieditorissa näkyy pelkkä suorakulmio.


hoh lollero! Näin homma toimii ja palikkaa syntyy*joo*