Iglu Guggais-glubi 31.7.2004 @ Tampere

52 posts, 3 pages, 5,151 views

Avatar
#41 • • _ Guest
VIIHDYIN!
Kiitos järjestäjille *joo*

drS:
emmää tiä mutta kaverit sano että hauskaa oli ollu.



*nauru* ja rahatkin tais mennä..
drS

Posts: 1,939

#42 • • drS

Cata:
*nauru* ja rahatkin tais mennä..



jostain syystä tekiila ja absintti oli mulle ilmaista..?
serotonot

Posts: 3,137

#44 • • serotonot Paul Easy
Meitsillekin kolahti se Niklas Hardingin setti parhaiten.
Tosin ne lopun liian kiksut biisit ois voinu jäädä kyl mun mielestä Shane54:n ja Super8:n soitettavaks, ku se alkusetti oli niiiiin paljon mun korvaan sopivampaa.

Hyvät oli reivit kyllä kuitenki ja ihmiset aika tehokkaasti plekseissä.

drs:llekin meinäs käydä vahinko :D
DJ Genius

Posts: 9

#45 • • DJ Genius
Se itse pääasia eli musiikkihan oli aivan loistavaa. Valitettavasti Super8 jäi kuulematta, mutta mukavasti maha tuli kyllä täyteen jo Shane54:n ja etenkin Niklas Hardingin seteistä. Loistava ilta muuten, mutta minunkaan mielestäni ääni ei ollut laadultaan aivan sellainen kuin pitäisi. Pienen osan fiiliksistä se lohkaisi, mutta ei toki pilannut iltaa. Seuraavaan Igluun tämä asia kuitenkin toivottavasti saadaan kuntoon.

Minä kun niiden bileiden playlistien perään olen haikaillut niin tällä kertaa kävi niin hyvin, että sain sähköpostin välityksellä Niklakselta itseltään biisilistaa lauantalta. Niklas ei muistanut soittojärjestystä, mutta lähetti niiden biisien nimet, jotka muisti varmasti soittaneensa. Tässäpä siis nuo ovat

”Halcyon - Watermark (Inner&Outer mix) [Captured]
Adam White And Andy Moor pres. Whiteroom - The White Room [Liquid Asset]
TBA - Fragile [White]
Re:Locate - Typhoon [Galactive]
Odyssee pres. NeverMind - Freelancer [CDR]
Hidden Logic - Time (Envio's Possession mix) [ASOT]
Rio Addicts - Crossroads (Original mix) [EE]
Perry O'Neil - Wave Force [EE]
Girl Nobody - Cages (Lemon 8 mix) [Release]
Rico Soarez - TV Dinner [EE]
Tilt - The World Doesnt Know [Lost Language]
Ridgewalkers feat el - Find (Andy Moor mix) [Baroque]
Dj Tiesto - Adagio For Strings
Solarstone - Solarcoaster (Midway mix)
Envio - Love Poison [Armada]
Ficta - Eli [GU Music]
Audioholics - External Key
Coast2Coast - Home (John O'Callaghan mix)
and some promo's i cant give you name of! that was those i remembered :)”

Lisäksi Niklas soitti kyllä ainakin Above & Beyondin No One On Earthin (ja taisi olla Gabriel & Dresden Remix siitä), mutta ei näköjään itse muistanut sitä:)

Niklas muuten kyseli minulta linkkejä bileissä otettuihin kuviin, joten jos joku kuvia on ottanut niin laittakaa ihmeessä linkki näkyviin.

[muokattu 3.8.2004 00:46]
Avatar
#46 • • Niklas Harding Guest
Hi Party people

though my finish aint that good, i managed to sign up here with some help!

i just wanted to drop a note and say a big thanks to all of you who showed up! i really had an amazing night!

be sure to come back to next Iglu event, it could be i will be back ;)

Cheers
Niklas Harding
Avatar
#47 • • Docklands Team Guest
Juu...

Aika erikoista että täällä tulee negatiivista palautetta soundista, kun taas illan aikana uskomattoman moni tuli kehumaan ääntä erittäin hyväksi. Pari asiaa voisin nyt kuitenkin näin tekniikankin puolelta tuoda esiin...

a) äänen säröily

99% tapauksista jossa ääni säröilee, on kyseessä DJ:n vika. Tämä johtuu ns. ”punaisia päin ajamisesta”, eli mikserin linjalähdön tason nostamisesta yli 0db:n. Tälläisessa tapauksessa ei ääniteknikko/miksaaja voi tehdä asialle enää yhtään mitään sillä särö on linjassa sen ensimmäisestä pisteestä alkaen, ja se on sitten siinä. Ei Pioneerin DJM:ssä ne tasoledit turhan takia ole punaisia 0-tason jälkeen. Toki äänentasoa voidaan rajoittaa limitterillä mikserin jälkeen, mutta se aiheuttaa ”pumppaavan” äänen, joka on nielee bassoniskuja. Särö, jota itse en tosin kuullut, ei ainakaan Iglun tapauksessa voinut tulla meidän puolelta sillä mistään vahvistimesta / kaiuttimesta ei otettu täysiä tehoja irti. Kyseessä on siis ollut juuri tuo mainitsemani linjasärö. Lisäksi särömäisen soundin aiheuttaa Kiva paikkana itsessään, sillä ääni muuttuu tietyissä paikoissa varsin erikoisen kuuloiseksi. On mahdotonta rakentaa ääntä, joka olisi joka neliösentillä täysin virheetön. Tavoitteena oli, että soundi olisi tanssilattialla ja alakerran etuosassa hyvä ja ”punttiin tuntuva”. Mielestäni tässä onnistuimme erittäin hyvin. Salin takaosa ja parvekekin jättivät toki hieman parantamisen varaa.

b) äänen voimakkuus

Toki myönnämme heti, että äänenvoimakkuus oli kova. Mutta olisimmeko muka voineet soittaa hiljempaa? Emme, sillä silloin täällä olisi ollut kahta kauheampi möly hiljaisesta äänestä. Itse en suostuisi kovinkaan kauaa ilman korvatulppia moisessa metelissä olemaan, sillä tässäkin tapauksessa olemme olleet jo 120db:n tuntumassa. Täydellä teholla soitettaessa maksimi voimakkuus 1 metrin etäisyydellä Iglussa käytössä olleessa järjestelmässä on 133db, mutta kuten jo aikaisemmin mainitsin, näin lujaa ei missään vaiheessa soitettu (poislukien viimeiset 2 minuuttia). Omasta mielestäni täytyy olla enemmän tai vähemmän tyhmä/piittaamaton, jos jatkuvasti käy teknobileissä ilman korvatulppia. Oma kuuloni on ainakin arvokkaampi kuin 20 euron varsin siedettävät korvatulpat. Kiitos Uzun esimerkin, on itsellänikin alkanut tulpat pysymään päässä entistä tiukemmin. Mutta toki ensi kerralla voimme yrittää soittaa hiljempaa, kokemuksesta tiedän tosin jo valmiiksi miten siinä tulee käymään :)

Omasta puolestamme olimme erittäin tyytyväisiä ääneen, ja edes täällä esiin tulleet ja myöhemmin tulevat negatiiviset kommentit äänenlaadusta eivät pysty pilaamaan päivääni, kyllä se sen verran kaunista kuultavaa, kerrankin, oli :) Erityisesti minua piristi Galilein positiivinen palaute äänestä, muistaakseni tämä oli ENSIMMÄINEN kerta. Tuo kommentti varmisti ainakin minulle sen, että ääni on oikeasti ollut hyvä. Mutta ainahan parantamisen varaa löytyy, se toki myönnettäköön.

c) loppuepisodi

Mainittakoon nyt vielä sekin seikka, että meidän kannaltamme Iglu päättyi hieman surullisesti erään ystävällisen järjestysmiehen epäammattimaisen toiminnan takia. Kyseessä onkin Tampereen porukalle aikaisemmasta Iglu-episodista tuttu henkilö.
Tämä ystävällinen herrasmies painoi kello 03.40 ”punaista nappia”, eli esiasteen päävirtakytkintä, aiheuttaen virtapiikin joka siirsi kaikki tanssilattian vasemmassa laidassa olleet subwooferit siltä seisomalta romukoppaan...

Tämmöisiä toivotteleepi Warhis aka Epilän Guru ja Konttinen aka Hervannan Hurja.

Ja valitukset / puristelut suoraan osoitteeseen info(at)egloo.fi, tai puhelimella 041-4941514. Selän takana ei tarvitse inistä, vaan sen voi tulla ihan rohkeasti ja reilusti sanomaankin :)

[muokattu 3.8.2004 02:07]

[muokattu 3.8.2004 02:11]
hahmo

Posts: 119

#48 • • hahmo
iglu nostaa päätään suomen parhaimpana clubina kokoajan ylöspäin..ei ainakaan tampereella vastaavaa päästä kokeen taas hetkeen ..ja jos joku pöydässä istuva valittaa saundista niin vois hetken miettiä minne ja kelle se oikeestaan suunnataan..

kyllähän se puurolta kuulosti munkin mielestä vessassa :)
R-Syke

Posts: 46

#49 • • R-Syke
dodiih...

urakka alkaa olla ohi! Tänään vielä purkaan kaiuttimet, dekot ja siivoon kiva :(

- kiitoksia kaikille jotka saavuitte paikalle ja erityisesti kiitoksia kaikille jotka autoitte iglun järjestämisessä. Yksin ei bileitä järjestä edes supermies tai 8:san.

- nyt Iglu team jää kesälomalla ja miettii mitä pahaa sitä on tullut tehtyä ja jäänyt tekemättä. Keräämme voimavaroja ja katsomme mitä tapahtuu jatkossa. Eiköhän sitä aina jotain keksi :) ja nyt tiedetään ainakin mistä lähtee liikenteesen ja mitä parantaa jne...

- Omasta puolestani haluan myös pyytää anteeksi omaa juoksemistani paikasta a paikkaan b, en valitettavasti edes ehtinyt vaihtaan sanaa joidenkin meidän artistien kanssa :(

- ja vielä vastauksena aikaisempaan kommenttiin Shanen setistä... siis kaverihan ei soittanut levyjä vaan liven, jolloin biisit tuli koneelta... eikä levyiltä nyt vain korjatakseni väärinkäsityksiä. + Shanen kanssa juteltuani varmasti osan setistä voi laittaa Absinthin piikkiin... (syyttäkää Mixua ;) kaveri ei ollut juurikaan alkoholia juonut 7-8 vuoteen, kuulemma alle olut per vuosi... (vähän niinkuin me kaikki)
DJ Genius

Posts: 9

#50 • • DJ Genius
Itse en ole mikään äänen asiantuntija ja heitin kommenttini ihan tavallisena bileissä kävijänä. En ymmärrä miksei sitä saisi sanoa omaa mielipidettään? Niistä reilusta kolmesta tunnista, jotka olin paikalla olin n.kaksi ja puoli tuntia tanssilattialla, joten minä en ainakaan kuulu näihin ”pöydässä istuneisiin marmattajiin”. Minä vertasin äänen laatua tällaisena ”amatöörinä” muihin bileisiin ja minun mielestäni se oli huonompi kuin pitkään aikaan. Tarkennettuna musiikki kuulosti hieman puuromaiselta eikä kaikki saundit tahtoneet erottua normaalisti. Näin siis minä asian koin. Minulla oli korvissa samat korvatulpat kuin aikaisemmissakin bileissä ja Kivassa kun olen viimeksi ollut konemusabileissä niin ääni oli moitteettoman kuuloista.

Mutta kuten sanottua niin bileisiin olin erittäin tyytyväinen ja tulen takuuvarmasti seuraaviinkin Igluihin mikäli esiintyjäkaarti vain on läheskään yhtä maistuva kuin kaksisssa ensimmäisissä bileissä. Bileiden järjestäjillä iso kiitos ja syvä kumarrus näin hienojen esiintyjäkaartien järjestämisestä! Hieman kovanahkaisuutta kuitenkin kaivattaisiin mielestäni yleisesti ottaen näissä hieman sisäriittoisissa konemusapiireissä. Minun mielestäni asiallinen kritiikki on vähintään yhtä tärkeää kuin positiivinen palaute. Tämän minun äänikritiikin voi minunkin puolestani laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun amatööri sen asian suhteen tosiaan olen, mutta noin yleisesti ottaen toivoisi hieman kritiikinsietokykyä.
R-Syke

Posts: 46

#51 • • R-Syke
hei mulle saa ainakin laittaa kritiikkiä :)
ja itseasiassa se onkin toivottavaa nyt sillä jatkoa miettiessä yritämme parantaa alueita jotka eivät vielä ole kunnossa. Kun katsoo tapahtumaa järjestäjän näkökulmasta niin monet asiat eivät aukene samalla tavalla... tulee niin sanotusti sokeeksi (kuuroksi) asioille. Itse juoksin niin paljon paikasta toiseen että täytyy sanoa että tuo ääniasia jäi hieman huomaamatta... mutta yleensä se on dj/artistin vika/tahto... siis vaikke heille sanoisi ja huomauttaisi asiasta niin silti he mieluummin puurouttavat soundin :) mutta tässä onkin hyvä sauma kaikille uusille artisteille!
älkää ajako punaisia päin niin keikkojakin on helpompi saada :) - joskus on jopa harkittu että olis sellainen 100kg niin sanottu selkään hengittäjä artistin takana joka ottaisi aina peukaloruuvin esiin kun linjat vilkkuu punasilla...

no siinä on tietty yksi kohta missä tullaan parantamaan, elikkä äänimiehet voisi jatkossa pitää 5minuutin mixerin käyttö koulutuksen artisteille aina ennen settiä :)

mutta siis kritiikit, gugat ja risut järjestäjälle voi joka laittaa tänne forumille tai jos tuntuu että mielummin kommentoi privana niin...

[email protected]
NasQ

Posts: 45

#52 • • NasQ
Juu ei sen puoleen että yksissäkään bileissä ääni olisi edes keskiverto, saati sitten hyvä, sinänsä siis ei voi ruveta pahemmin haukkumaan. Yleisesti vaan vaivaa bileiden tolkuton voluumin suosimisen laadun kustannuksella, yleensä se soundi on yhtä puuroa, jolloin esimerkiksi melodiat välittyvät ainakin meikäläiselle todella huonosti. Myös yläpää tulee useimmiten aivan tolkuttoman epäpuhtaasti varmaan prosenttiluokan säröillä, en tiedä sitten mistä tuo johtuu jos tarjolla olevan tehon puitteissa pysytään.

Mutta minkäs sille äänenlaadulle sen enempiä voi, jos kansa haluaa sitä painetta niin perkeleesti. Sinänsä vaan kummastuttaa tuo paineen tavoittelu, kun kerran suurin osa jo nyt osaa huolehtia kuulostaan käyttämällä tulppia. Menee ikään kuin turhaan se kaikki paine, kun sitä kuitenkin vaimennetaan korvassa. Tietenkin \”alapäässä\” painetta tarvitsee aika reilusti, että saadaan taajuudet myös tuntumaan kehossa. SIkälimikäli jos sitä halutaan.

Tosi on, ettei mihinkään hifiin ole järkevää edes pyrkiä missään bileissä, mutta jonkunlaista keskilinjaa itse ainakin kannattaisin. Muistan tapauksia, kun tutun biisin tunnistaminenkin on ollut työn takana johtuen todella erottelemattomasta äänentoistosta.