62 posts, 4 pages, 11,754 views
anskuli:
Mutta jos ei lupaa ole niin pidetään kivaa - niin kauan kun sitä kestää!!
Pablo:
---
anskuli:
---
Totanoin ei viitsis lähteä Järvenpäästä asti ajelemaan sinne jos luvat ei ole kunnossa. Vähän turhan suuret riskit asiassa. Eli jos niistä luvista saisi tosiaan tiedot - että onko ne kunnossa niin voisi päättää sen että lähteekö tänne.
...
Sitten siihen itse kysymykseen: Eli tuo ”huvilupa” on vaan vakiintunut nimitys. Oikea nimi on ”Ilmoitus yleisötilaisuudesta” tai ”Ilmoitus yleisötilaisuuden järjestämisestä”. Vaikka virallinen nimitys on siis ilmoitus, on kyseessä käytännössä kuitenkin lupa. Ilmoitus yleisötilaisuudesta tulee tehdä poliisin lupatoimistoon kirjallisesti viimeistään 5 pv ennen tilaisuutta erilliselle kaavakkeelle. Kyseisessä lapussa kysellään tapahtuman kestoon ja luonteeseen sekä järjestäjään liittyviä tietoja. Yleensä siihen myös laitetaan liitteeksi tilaisuuden järjestäjän asettamat järjestyksenvalvojat. Poliisi voi myös hyväksyä (yleensä hieman kiukutellen) ilmoituksen myöhemmin kuin 5 pv aikaisemmin jos tapahtuma ei ole mittakaavaltaan liian iso tai erikoinen.
Poliisi voi siis halutessaan evätä oikeuden tilaisuuden järjestämiseen tai asettaa lisäehtoja tilaisuuden toteuttamiselle. Yleisempiä tälläisia lisäehtoja ovat järjestyksenvalvojien määrään/ikään, huvitilaisuuden kestoon, tai edellytettäviin turvallisuuslaitteisiin liittyvät määräykset.
kontrastinen epeli:
hmm.. onkos tästä siis hehkutettu suuremminkin jossain vai onkos tämä ns. semi-inside-among-klubitus-members-and-their-friends - beach party?
kontrastinen epeli:
Juu näinhän mä jo vähän arvelinkin et loppupeleissä mitään ei oltu suunniteltu loppuun asti... pläh.
JustinSane:
---
Pablo:
---
anskuli:
---
Totanoin ei viitsis lähteä Järvenpäästä asti ajelemaan sinne jos luvat ei ole kunnossa. Vähän turhan suuret riskit asiassa. Eli jos niistä luvista saisi tosiaan tiedot - että onko ne kunnossa niin voisi päättää sen että lähteekö tänne.
---
Tätä olen nimenomaan koettanut hakea takaa, ei täältä keravaltakaan ihan hirveän mielellään viitsisi ajaa reiluhkoa matkaa tyyliin parhaassa tapauksessa puolen tunnin kestien takia, eli infoa luvista kiitos tänk juu veri meni pliis.-
muoksis,. lisäys:
http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/D7D4F9B18EEEF6BDC2256BC3002E7F92
<- tuolla vähän virallista faktaa
(vitun linkki yy-yy, ottakkaa se **%20** pois tai copy pastetkaa suoraan yy-yy)
Ja tässä vähän epävirallisempaa:
---
...
Sitten siihen itse kysymykseen: Eli tuo huvilupa on vaan vakiintunut nimitys. Oikea nimi on Ilmoitus yleisötilaisuudesta tai Ilmoitus yleisötilaisuuden järjestämisestä. Vaikka virallinen nimitys on siis ilmoitus, on kyseessä käytännössä kuitenkin lupa. Ilmoitus yleisötilaisuudesta tulee tehdä poliisin lupatoimistoon kirjallisesti viimeistään 5 pv ennen tilaisuutta erilliselle kaavakkeelle. Kyseisessä lapussa kysellään tapahtuman kestoon ja luonteeseen sekä järjestäjään liittyviä tietoja. Yleensä siihen myös laitetaan liitteeksi tilaisuuden järjestäjän asettamat järjestyksenvalvojat. Poliisi voi myös hyväksyä (yleensä hieman kiukutellen) ilmoituksen myöhemmin kuin 5 pv aikaisemmin jos tapahtuma ei ole mittakaavaltaan liian iso tai erikoinen.
Poliisi voi siis halutessaan evätä oikeuden tilaisuuden järjestämiseen tai asettaa lisäehtoja tilaisuuden toteuttamiselle. Yleisempiä tälläisia lisäehtoja ovat järjestyksenvalvojien määrään/ikään, huvitilaisuuden kestoon, tai edellytettäviin turvallisuuslaitteisiin liittyvät määräykset.
---
Eli hajotkaa siihen
[muokattu 21.6.2004 13:43]
nn:
Kerroppa sitten kun oot järkkäilly pileita niin miksi v.omaiset on mulle sanonut et ei tartte lupaa JOS EI OLE RAHAN KAA TEKEMISISSÄ/PÄÄSYLIPUiLLA katetaan kulut???
nn:
Kerroppa sitten kun oot järkkäilly pileita niin miksi v.omaiset on mulle sanonut et ei tartte lupaa JOS EI OLE RAHAN KAA TEKEMISISSÄ/PÄÄSYLIPUiLLA katetaan kulut???