p3T0:
nokun olen näitä keskusteluja täällä lueskellut ja sä olet aika monessa tarrautunut pieniin yksityiskohtiin ja alkanut todella aggressiivisesti niiihin ottamaan kantaa.. tätä kutusuisin pilkunnussimiseks.. koska täällä kukaan tuskin kirjoittaa väitöskirjaa aiheesta ennekuin alkaa kommentoimaan tänne. joten ei minusta kaikkea täällä kirjoitettavaa tarvitse alkaa kritisoimaan varsinkaan noin negatiivisesti kuin sinä. j
Eli tässähän sä juuri ilmoitat itsekin muodostaneesi musta mielipiteen forum-kirjoittelun pohjalta? Katsotko, että ainoastaan sulla on siihen oikeus, vai miksi mun tehdässä samoin tyttöystäväsi kohdalla katsot tekoni kohtuuttomaksi?
En ole kirjoittanut väitöskirjaa aiheesta kuolemanrangaistus ja uskoisin ettei kukaan muukaan tähän aiheeseen kantaa ottaneista ole niin tehnyt. Tiedän kuitenkin itse pohtineeni ko. asiaan liittyviä eettisiä kysymyksiä hyvinkin pitkällisesti vuodesta ´95, jolloin mut ensimmäistä kertaa niitä pistettiin miettimään koulutehtävänä high schoolin englannintunnilla. Pohdittuani asiaa satunnaisesti nyt yhdeksisen vuotta itsekseni ja muiden kanssa + kuunneltuani argumentointia suuntaan ja toiseen en edelleenkään ole varma kummalle puolelle mun tulisi asiassa taipua mielipiteeni suhteen. Tiedän myös monien muiden tähän threadiin kirjoittaneiden antaneen asialle aikaa ja ajatusta, joten valitettavasti `´Erminin kirjoittaman Kidutetaan niinq rikollisii, tietzä-tyyliset kirjoitukset eivät välttämättä iske muhun ja muutamaan muuhun kuin miljoona volttia ja kyllä, ne kuullostavat idioottimaisen yksinkertaisilta.
Jos haluatte keskustella asioista vain pintaraapaisuna ja siirtyä sen jälkeen most conveniently miettimään mitä laitatte ensi viikonlopun kiksubileisiin päälle, niin suosittelen jopa Klubituksen (jossa keskusteluissa ei yleisesti ottaen edes mennä kauhean deepille tasolle) sijaan Demi.fi:n foorumeita. Siellä voi käsittääkseni ilmoittaa räikeänkin mielipiteensä täysin ilman minkäänlaisia perusteita ja silti jäädä ilman kritiikkiä.
p3T0:
Tämäkin mielestäni täysin tarpeeton ja LAPSELLINEN kommentti. todella lapsellin noin vanhalta. ellei sitten nauti täysin vittupäänä olemisesta?.. mut siis peace and love kaiikille.
Sulla on oikeus mielipiteeseesi. Mulla on omaani. Kyllä, mä itseasiassa ihan oikeasti nautin siitä, että saan olla ilkeä ihmisille, joiden maailmankuva mielestäni kaipaa muutaman pienen särön kylkeensä. It brings me joy and happiness.
-
Käsitelläkseni itse aihetta tähän loppuun jonkin verran:
Vuosikausien pohdinnan jälkeen olen mitä ilmeisimmin taipumassa kuolemanrangaistuksen vastustajaksi, koska sen ja vielä enemmän "cruel & unusual punishment"-linjaa tukevien ihmisten kirjoitukset kaikkein yksinkertaisimmillaan herättävät mussa näin voimakkaan inhon.