Roolipeliporukkaa kesän ajaksi

45 posts, 3 pages, 6,364 views

sapeli

#21 • • sapeli jokukukamikä?

Angelus:
---
sapeli:
No johan nyt - täällä alkaa olemaan niin paljon kiinnostuneita että vois ajatella kahdenkin porukan perustamista. Ehkä toinen enemmän fantasia-painotteinen, toinen scifi-painotteinen...

---

Niin, ei tuo mikään ihan huono idea ole, mutta pitäis kanssa miettiä miten ihmiset jakautuvat erileireihin, koska on porukkaa joka ei missään nimessä suostu scifittää ja taas toiset eivät suostu fantsua pelaan. mitä jos tekisit jonkin näkösen pollin aiheesta?

No, mä nyt laitoin sinne jonkinlaisen gallupin, mutta vaikea on kyllä valita vain yksi vaihtoehto. Esim. itse pelaan ja pelautan mieluiten fantasia-genreä, mutta nyt ei tule äkkiä mieleen mitään genreä mitä en olisi kokeillut ja mistä en olisi pitänyt.

Ja jos me saadaan kasattua pari porukkaa joista toisessa pelataan esim. enemmän perinteisiä fantasia-pelejä ja toisessa enemmän epätavallisia scifi- ja muita pelejä, niin voihan niiden välillä sitten liikkua jos yhteen kyllästyy.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

#22 • • yana Guest

Angelus:
---
yana:
peli keskittyy enemmankin tarinaan kuin pelimekaniikkaan joten jos jarjestelmalla on valia niin turha vaivautua

[muokattu 3.6.2004 15:24]

---

F*ck the system, eh? *nauru*. siis yleensä tollaset omat säännöt yms. toimii parhaiten, joten palaillaan juhannuksen jälkeen kyllä

ei taa mikaan omat saannot systeemiole., vaan lahinna se etta saantoja ei tuijoteta orjallisen tarkasti mikali tarinankerronta karsii siita.

tarinan kannalta on yksi ja sama heitetaanko 100 vai 4 sivuista noppaa jossakin tilanteessa.

imo on jonkun, tarinan kannalta aivan turhan, tilanteen takia on turha pitaa mitaan 4 tunnin nopanheittelumaratonia á la rolemaster
sapeli

#23 • • sapeli jokukukamikä?

yana:
ei taa mikaan omat saannot systeemiole., vaan lahinna se etta saantoja ei tuijoteta orjallisen tarkasti mikali tarinankerronta karsii siita.

tarinan kannalta on yksi ja sama heitetaanko 100 vai 4 sivuista noppaa jossakin tilanteessa.

Jos on ryhmä missä tuo toimii niin ehdottomasti on paras menettely. Ikävä kyllä jotkin pelaajat haluavat ajaa omaa etuaan sääntöjen kautta, ja se sääntökikkailu on joillekin yks niistä kivoimmista asioista roplauksessa. Tosin, jos peli ja juoni on mukaansatempaavia niin ei siinä kyllä jää sääntöjä kaipaamaan (tai ei ainakaan pitäis jäädä).

--

#24 • • yana Guest

sapeli:
Jos on ryhmä missä tuo toimii niin ehdottomasti on paras menettely. Ikävä kyllä jotkin pelaajat haluavat ajaa omaa etuaan sääntöjen kautta, ja se sääntökikkailu on joillekin yks niistä kivoimmista asioista roplauksessa. Tosin, jos peli ja juoni on mukaansatempaavia niin ei siinä kyllä jää sääntöjä kaipaamaan (tai ei ainakaan pitäis jäädä).

onneksi GM saa hyvin vikkelaan myos saantojen avulla hengilta ja samalla vittuun pelista nuo tuollaiset tapaukset. ts. mun peleihin ei kannata edes vaivautua
#25 • • Galadhan Guest
Pelailen jo yhdessä porukassa kerran viikossa / kahdessa viikossa, mutta siinä jengissä viikonloppupelit on tällä hetkellä erittäin hankalia.

Sunnutaipainotteiseen pelaamiseen voisin ollakin valmis, mieluiten fantsua, scifi/cp käy myös. Pistäkää infoa / privaa jos vielä mahtuu mukaan.
sapeli

#26 • • sapeli jokukukamikä?

yana:
onneksi GM saa hyvin vikkelaan myos saantojen avulla hengilta ja samalla vittuun pelista nuo tuollaiset tapaukset. ts. mun peleihin ei kannata edes vaivautua

*hih* No huh huh. Toisaalta, Suomesta löytyy niin paljon roplaajia että täällä on varaa valikoida kunnon porukka. Mitä sitä vääntämään hankalien ihmisten kanssa väkipakolla peliä. *joo* Mut on se kyllä niinkin että kaikkien pitäis löytää itselleen sellainen porukka missä kaikilla on suht samanlaiset odotukset sen pelin suhteen.

Itse asiassa nyt tuli mieleen, yks mun tuttu teki oikein mainion ”mielipidekyselyn” roolipelaajille, minkä kautta pelinjohtaja ja pelaajat voi saada selville hakeeko ne pelistä samoja asioita. Pistin sen serverille, ja sen voi downloadata täältä.

--

thstle

#27 • • thstle neiti nenäkäs

yana:
njaa ma alan vetaa fantasiapelia tosin vasta heinakuun alusta.

kiinnostuneet voi palata asiaan juhannuksen jalkeen

peli keskittyy enemmankin tarinaan kuin pelimekaniikkaan joten jos jarjestelmalla on valia niin turha vaivautua

[muokattu 3.6.2004 15:24]

kuinka paljon pelaajia meinasit ottaa porukkaan mukaan? meinasin, että enemmän storytellingin kuin sääntökikkailun puolelle kallistuva ropetus kuulostaisi itselleni sopivalta. ja fantsua olisi sitä paitsi pitkästä aikaa kiva kokeilla!

[muokattu 3.6.2004 20:54]

[muokattu 3.6.2004 21:42]
Piina

#28 • • Piina
Porukkaa taitaa olla jo jonkin verran kasassa, mutta täytyy kysellä mahtuisiko vielä yksi mukaan? Olisi mukavaa päästä taas pitkästä aikaa ropettamaan, jos nyt työt antavat siihen mahdollisuuden..

--
who knows...

sapeli

#29 • • sapeli jokukukamikä?
Me nyt kai kaikki odotellaan että nuo kaksi jo peliään mainostanutta pelinjohtajaa ilmoittais onko ryhmissä tilaa... Ja sitten saisi selville riittääkö ”ylijäämää” perustamaan uutta porukkaa. (Ja ylijäämällä en tarkoita mitenkään huonompia pelaajia, vaan sitä että on luonnollista että omat tutut otetaan porukkaan ensin mukaan - samoin tekisin itsekin.)

Tällä hetkellä mä pyöritän kahdelle ryhmälle aktiivisesti pelejä ja yhdelle vähemmän aktiivisesti (kesätauko), joten mieluusti pelaisin jossain ryhmässä vaihteeksi. Tosin, jos ei ryhmää muuten saada kokoon niin mieluummin johdan peliä ja tutustun uusiin ihmisiin kuin että ei pelattaisi ollenkaan. *hihu*

--

#30 • • Galadhan Guest
Jäikös tämä projekti nyt jäihin vaiko peejiit säikähti runsasta osanottajamäärä eikä julkinen pudotuspeli onnistu? :)
Claquesous

#31 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Tais kuivuu kasaa tää juttu

--
32. of December

Tetsu

#32 • • Tetsu Naksutohtori
Nääh vaikka onkin kallis teetetty puku ja jne jne niin en taidä liittyä. Vanha online ropettaja kun olen *blush* UO *vink*
#33 • • Galadhan Guest

SoulWorks:
Nääh vaikka onkin kallis teetetty puku ja jne jne niin en taidä liittyä. Vanha online ropettaja kun olen *blush* UO *vink*

Eikös tässä ollu kyseessä roolipelaaminen, ei liveroolipelaaminen?
Tetsu

#34 • • Tetsu Naksutohtori

Timmy:
---
SoulWorks:
---
Eikös tässä ollu kyseessä roolipelaaminen, ei liveroolipelaaminen?

Hmm no kuitenkin, jos ropetan niin ropetan netissä. Oikeastaan ainoa peli missä on tulluit kunnolla ropetettua oli Ultima Online. Kehittypä englantikin mukavasti siinä yli kahden vuoden ropettamisen aikana.
sapeli

#35 • • sapeli jokukukamikä?
Käytännössä taitaa olla niin että se yksi olemassaoleva peliporukka joko ei ota yhtään lisäpelaajaa tai vain muutaman toiveikkaan, joten loppuporukka voisi alkaa suunnittelemaan ketkä liittyy yhteen ja mitää pelataan.

Huom. ihmiset, jos haluatte pelaamaan, ajakaa omaa asiaanne. Kukaan tänne vastanneista ei ole tällä hetkellä ryhmässä (paitsi Avernian?), joten kuka vaan on yhtä pätevä viemään asiaa eteenpäin.

Vaikka aiemmin ilmoittauduinkin vapaaehtoiseksi, nyt täytyy myöntää että on luovat mehut aika lopussa - ainakin tällä hetkellä. Pelata olis tietenkin kiva...

Eli nyt tarvitaan yksi ihminen joka suostuu johtamaan peliä, ihmisiä jotka haluaa pelata sitä genreä ja systeemiä, ja paikka ja aika missä tavattaisiin - ja sillä sipuli.

--

#36 • • Galadhan Guest
Mulla on tuo pelin johtaminen heikosti mahdollista sen viemän ajan vuoksi myös. Turha siitä sen enempää napista, suurimmalla osalla varmasti sama juttu. Kuka siis suostuu ottamaan sen eniten aikaa vievän viitan harteilleen, lienee pahin kysymys.
POSER

#37 • • POSER Wimp and Poser
Mulla tajuttoman kiireistä koko kesän, muuten voisin tässä auttavan käteni tarjota GM:in muodossa. Vinkkinä vaan Timmylle ja Sapelille, vetäkää vaikka niitä vanhoja kampanjoita tälle porukalle, tuskin on niissä aiemmin mukana olleet...

--
Keppiä Jehoville!

sapeli

#38 • • sapeli jokukukamikä?

POSER:
Vinkkinä vaan Timmylle ja Sapelille, vetäkää vaikka niitä vanhoja kampanjoita tälle porukalle, tuskin on niissä aiemmin mukana olleet...

Tuo on kyllä totta, mutta mulla on joku outo kompleksi että kaiken pitää aina olla täydellistä jos mä oon pelinjohtaja... Mä aina räätälöin seikkailut hahmojen taustojen ja persoonallisuuksien mukaan. Plus, mä oon muuttanut viime vuosien aikana maasta pois ja takaisin, ja suurin osa vanhoista seikkailuista on heitetty menemään.

No, mutta onhan mulla vaikka mitä suunnitelmia jotain pikkuseikkailuja varten... eli jos nyt ihan testimielellä: oletetaan että mä saan ainakin yhden pelin aikaiseksi (todennäköisesti enemmänkin jos jaksatte motivoida mua *hihu*) - nostakaas käsiä pystyyn kuinka montaa kiinnostais fantasia-genre Gurps peli?

Edit: eli jos ainakin kolme ihmistä ilmoittaa olevansa kiinnostuneita niin sitten vien asiaa eteenpäin, eli sovitaan paikkaa, aikaa ja muita yksityiskohtia.

[muokattu 11.6.2004 18:50]

--

#39 • • Galadhan Guest
Sir, one volunteer here, sir! *yessir*
Grizzley

#40 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti
Jooooo, vapaaehto täällä! *aplodit*

Öh tuota, täytyy tosin tunnustaa et gurpsia en tunne ja mieluummin pelailisin sci-fiä mut fantsukin käy kun haluu pitkästä aikaa pelaileen *blush* Eli jos kyseistä järjestelmää tuntematon, muuten vuosia pelaillut seniori mahtuu mukaan niin let me know... *hymy*

--
Signature summarily executed for treason